Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25551
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:05

Er waren heel veel mooie foto's van haar, maar hier vond ik de hindernis, achtergrond en het zonnetje op het paard echt gaaf!

Ik zag het dekgeld later pas Revali := 2500 euro excl btw vind ik ook wel veel geld voor een hengst, waarvan de eerste nakomelingen nog niet in de sport lopen. Zijn vader kost de helft, maar vind ik iets minder passen op Bella. Ik heb nog wel wat opties dus zet Feromas maar even op de reservelijst.

besita
Berichten: 6810
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 15:01

Revali schreef:
Om nog even door te gaan op libero.ik vond funky fred van marienshof ook lekker springen gister in Basel! Een fantomas de muze uit een libero.

Hebben jullie deze gefokt Besita?


Spannend Lexa. Misschien de heidehoogte? Naast kliniek Wolvega?


Bedankt voor je bericht Revali
Die hebben we inderdaad zelf gefokt en is nog steeds van ons hebben we als vijfjarige voorgesteld bij Z en is toen goedgekeurd .
We hebben altijd eerst voorrang gegeven aan sport en daarom nog niet gedekt
We zijn nu aan het invriezen.

Hij is nog best groen op dit niveau en we zijn altijd heel voorzichtig met hem geweest in zijn opleiding

Ik ken hem door en door en kan met een gerust hart verzekeren dat hij heel veel positieve eigenschappen heeft
Hij is niet de grootste (1.64) maar heeft een enorm grote en krachtige galop , veel balans ,enorm athletisch vermogen , veel souplesse en zijn instelling is niet normaal Echt een paard waar je elke dag blij van word!

De focus ligt nu op het NK en misschien dat we hem daarna een maand met vers aanbieden :j

besita
Berichten: 6810
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 15:02

MizzMontana schreef:
Ja die Funky Fred is nog steeds van Besita dacht ik, sowieso door haar gefokt. Volg haar op instagram en ze heeft echt een paar fijne paarden in de sport.


Dank je wel ..is een lange weg voor een kleine fokker :j

caro29
Berichten: 8053
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 20:22

@ gomir. Dekgeld vond ik ook veels te hoog daarom laten staan. Next in line heb ik la g over getwijfeld want ik vond het zo’n puppy. Hij wordt wel steeds opvallender in het werk. Chaudfontaine heeft ook lang op de lijst gestaan.

Hier broedt de merrie lekker door. Mijn hengstveulen van afgelopen jaar is nog steeds knap. Wordt nu wel behoorlijk baldadig maar goed te sturen.

gomir

Berichten: 25551
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 23:26

besita schreef:
Bedankt voor je bericht Revali
Die hebben we inderdaad zelf gefokt en is nog steeds van ons hebben we als vijfjarige voorgesteld bij Z en is toen goedgekeurd .
We hebben altijd eerst voorrang gegeven aan sport en daarom nog niet gedekt
We zijn nu aan het invriezen.

Hij is nog best groen op dit niveau en we zijn altijd heel voorzichtig met hem geweest in zijn opleiding

Ik ken hem door en door en kan met een gerust hart verzekeren dat hij heel veel positieve eigenschappen heeft
Hij is niet de grootste (1.64) maar heeft een enorm grote en krachtige galop , veel balans ,enorm athletisch vermogen , veel souplesse en zijn instelling is niet normaal Echt een paard waar je elke dag blij van word!

De focus ligt nu op het NK en misschien dat we hem daarna een maand met vers aanbieden :j


Wat was hij goed net *\o/*
Succes straks in de barrage!

lexa

Berichten: 749
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 00:39

Ik heb echt genoten van je paard Besita! Lijkt veelbelovend. Mooie sport in Amsterdam

Revali

Berichten: 1204
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 00:47

Super gave barrage! Gefeliciteerd besita! Eentje om in de gaten te houden. Sowieso knap van enkele barragekandidaten die voor het eerst op 1.60m niveau sprongen vandaag

Iorrr

Berichten: 4048
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:19

Super Besita! Gaaf dat je hem nog zelf hebt!

Mijn lieve merrie is nu 1.30+4. We laten dr zodra ze sport is ook nog keer 1.35 (of misschien 1.40) lopen omdat dat toch mooier staat en dan komt ze thuis. Het wordt me gewoon te duur.
https://youtu.be/Og0fvUMXiiY?feature=shared

Moska

Berichten: 3412
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:41

besita schreef:
MizzMontana schreef:
Ja die Funky Fred is nog steeds van Besita dacht ik, sowieso door haar gefokt. Volg haar op instagram en ze heeft echt een paar fijne paarden in de sport.


Dank je wel ..is een lange weg voor een kleine fokker :j


Mooie rondjes gisteren!

Fokker321
Berichten: 506
Geregistreerd: 16-02-22

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 15:16

Heel knap Besita !! Respect!

Wat is jullie doel: de paarden opleiden op topniveau om dan een keer te verkopen? Of gewoon als eigenaars blijven genieten?

In ieder geval: je bent een voorbeeld voor velen hier in dit topic! :)

Revali

Berichten: 1204
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 16:30

Iorrr schreef:
Super Besita! Gaaf dat je hem nog zelf hebt!

Mijn lieve merrie is nu 1.30+4. We laten dr zodra ze sport is ook nog keer 1.35 (of misschien 1.40) lopen omdat dat toch mooier staat en dan komt ze thuis. Het wordt me gewoon te duur.
https://youtu.be/Og0fvUMXiiY?feature=shared


Wat een merrie <3 zou super zijn als ze nog 135/1.40m zou kunnen lopen.ze is eigenlijk opwaarts genoeg voor aganix :Y)

Iorrr

Berichten: 4048
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 17:26

Revalli hij staat hoog op de lijst, maar toch ben ik nog niet overtuigd. Meestal heb ik heel erg een ‘dat moet hem worden’. Maar die heb ik nog niet…

Marijkeeee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:09

Wat een prachtige successen Besita! geweldig!
@Gomir: ook gefeliciteerd voor jou. Super dat ze het zo goed doen.
@Iorrr: heerlijk paard! is klassering 135/140 nog mooier.

Iorrr

Berichten: 4048
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:50

Revali schreef:
Iorrr schreef:
Super Besita! Gaaf dat je hem nog zelf hebt!

Mijn lieve merrie is nu 1.30+4. We laten dr zodra ze sport is ook nog keer 1.35 (of misschien 1.40) lopen omdat dat toch mooier staat en dan komt ze thuis. Het wordt me gewoon te duur.
https://youtu.be/Og0fvUMXiiY?feature=shared


Wat een merrie <3 zou super zijn als ze nog 135/1.40m zou kunnen lopen.ze is eigenlijk opwaarts genoeg voor aganix :Y)


1.35 is gelukt! Ze is sport :D

gomir

Berichten: 25551
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 22:08

Gefeliciteerd!
Zag het filmpje op Facebook, ze doet het makkelijk!


Zo trots op hoe stoer Magnitude rond liep in Amsterdam vorige week :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 00:30

Gefeliciteerd Iorrr!

Mooie foto’s Gomir.

Ik heb een leuke eerste dag gehad op de hk. Morgen weer! Is een van jullie er morgen nog? Of volgt iemand het online?
Het meeste van de jury kon ik wel volgen, alleen de Nixon hadden ze imo ook mee moeten nemen.

Bertje16
Berichten: 181
Geregistreerd: 27-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:01

MizzMontana schreef:
Gefeliciteerd Iorrr!

Mooie foto’s Gomir.

Ik heb een leuke eerste dag gehad op de hk. Morgen weer! Is een van jullie er morgen nog? Of volgt iemand het online?
Het meeste van de jury kon ik wel volgen, alleen de Nixon hadden ze imo ook mee moeten nemen.

Eens. En de schimmel vond ik jammer hoewel het commentaar klopte vond ik het een leuk paard.
Wat ik typisch vind is dat paarden die heel bang zijn in de entourage en ms wel te voorzichtig zijn (gemaakt) als te weinig inzet wordt omschreven. Dat ze niet door zijn ok maar of het nu te weinig inzet is, vlg mij is het meestal angst.

Change3x

Berichten: 6591
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:33

Ik heb online gekeken, ik verbaasde me niks over paarden die dicht sloegen of ‘er een potje van maakten’. Het is gewoon een hele kijkerige en luidruchtige omgeving..

Koekie73

Berichten: 2693
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:42

@change3x het lijkt mij ook voor veel paarden die niet enorm veel kilometers in de benen hebben op dit soort grote evenementen, dat het nogal overweldigend kan zijn. Niet heel gek.

Gaaf paard Besita en Ior!

Ik ga weer onder mijn meeleessteen, maar wilde even laten weten dat ik dit een leerzaam topic vind.
Ik overweeg mijn Jardonnay VDL x Triomph de Muze merrie te laten dekken volgend jaar.

Change3x

Berichten: 6591
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:46

Precies dat. Denk dat mijn sportpaard er ook volledig dicht zou klappen. Zulke entourages moeten ze echt mee leren omgaan.

Wat vinden jullie van Devil 2000 Z en Dorian Grey TN Z?

Revali

Berichten: 1204
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:36

Ik heb gister niet gezien. Maar van vandaag valt me vooral op dat ze alles pakken uit een goede moederlijn, ook als ze de hengst eigenlijk best negatief beoordelen.

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 12:17

Revali schreef:
Ik heb gister niet gezien. Maar van vandaag valt me vooral op dat ze alles pakken uit een goede moederlijn, ook als ze de hengst eigenlijk best negatief beoordelen.


Klopt deden ze gisteren ook met een paar die ze imo evengoed hadden kunnen laten staan.

Mattias nafok valt goed mee en Lambada Shake vond ik gisteren ook positief.

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 12:20

Bertje16 schreef:
MizzMontana schreef:
Gefeliciteerd Iorrr!

Mooie foto’s Gomir.

Ik heb een leuke eerste dag gehad op de hk. Morgen weer! Is een van jullie er morgen nog? Of volgt iemand het online?
Het meeste van de jury kon ik wel volgen, alleen de Nixon hadden ze imo ook mee moeten nemen.

Eens. En de schimmel vond ik jammer hoewel het commentaar klopte vond ik het een leuk paard.
Wat ik typisch vind is dat paarden die heel bang zijn in de entourage en ms wel te voorzichtig zijn (gemaakt) als te weinig inzet wordt omschreven. Dat ze niet door zijn ok maar of het nu te weinig inzet is, vlg mij is het meestal angst.


Ga ik in mee, sommige zijn zo scherp dat als die aanjager te veel doet dat ze juist dicht slaan.
Zag een paar keer de aanjager bij de laatste sprong te vroeg naar voren stappen met als gevolg een paard wat stopte.

Change3x

Berichten: 6591
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 12:20

Op basis van de moederlijn hebben ze er een aantal de kans gegeven. Wat mij betreft niks mis mee, mochten ze toch niet aan verwachtingen voldoen dan liggen ze er nog snel genoeg uit. En misschien vallen ze wel heel erg mee. :j

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 17:14

Change3x schreef:
Op basis van de moederlijn hebben ze er een aantal de kans gegeven. Wat mij betreft niks mis mee, mochten ze toch niet aan verwachtingen voldoen dan liggen ze er nog snel genoeg uit. En misschien vallen ze wel heel erg mee. :j


Daar heb je ook wel weer gelijk in