Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MizzMontana

Berichten: 5690
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 17:38

Carambole <3 daar heb ik veel mee gewerkt als jong paard, heel speciaal. Ik ben er wel gek van. Maarja kan ook bijna niet anders met onze Carambole merrie :D

Eilander wat fijn dat Helena weer thuis is!

Oehlala
Berichten: 4318
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 21:02

Fijn dat Helena weer fit is!

Hebben er hier mensen ervaring met sperma uit Frankrijk bestellen?
Probeer al een week of 3 contact te krijgen, maar het wil maar niet lukken.

lexa

Berichten: 754
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 13:01

Oehlala schreef:
Fijn dat Helena weer fit is!

Hebben er hier mensen ervaring met sperma uit Frankrijk bestellen?
Probeer al een week of 3 contact te krijgen, maar het wil maar niet lukken.


Ik heb vorig jaar besteld vanuit Frankrijk , ligt er aan waar je besteld.
Je kunt het beste altijd in het Frans mailen want sommigen spreken geen Engels en krijg je idd geen antwoord.

Revali

Berichten: 1204
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 18:34

lexa schreef:
Oehlala schreef:
Fijn dat Helena weer fit is!

Hebben er hier mensen ervaring met sperma uit Frankrijk bestellen?
Probeer al een week of 3 contact te krijgen, maar het wil maar niet lukken.


Ik heb vorig jaar besteld vanuit Frankrijk , ligt er aan waar je besteld.
Je kunt het beste altijd in het Frans mailen want sommigen spreken geen Engels en krijg je idd geen antwoord.


Dat kun jij goed *\o/* wachtend op een Eras veulen *D

Revali

Berichten: 1204
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 21:18

Even de kleine colorit op de foto gezet <3

Afbeelding
Afbeelding

Oehlala
Berichten: 4318
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:19

Wat een guitig ding! Mag die blijven? :)

caro29
Berichten: 8054
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:24

Wat een heerlijk wijs hoofd!

Hier af en aan harsen dus geen idee wat mevrouw van plan is. Vorige keer zelfde datum gedekt en 17 mei bevallen.

Iorrr

Berichten: 4048
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:28

Knappert revalli!

MizzMontana

Berichten: 5690
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:22

Wat een leukerd Revali <3

Spannend Caro!

Lexa ik heb ook een jaar of twee geleden (in het Engels) info van een Frans dekstation opgevraagd en nooit antwoord gekregen, voor mij een reden om verder te kijken. Is er een hengst die je heel graag wilt gebruiken?

Oehlala
Berichten: 4318
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:27

MizzMontana schreef:
Wat een leukerd Revali <3

Spannend Caro!

Lexa ik heb ook een jaar of twee geleden (in het Engels) info van een Frans dekstation opgevraagd en nooit antwoord gekregen, voor mij een reden om verder te kijken. Is er een hengst die je heel graag wilt gebruiken?


Denk dat je mij bedoelde? Heb er idd ook een mail heen gestuurd in het Engels, kan wel een beetje Frans maar ben bang dat het aan de telefoon helemaal verzandt.
En ik wil gewoon de hengst die zij hebben :o

_Caithlynn

Berichten: 921
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:05

Lor kan nog wel bijtrekken. Mijn 3 jarige was maar 1.58 uiteindelijk met 6 jaar toch 1.67 geworden. Duimen.

Iedereen ik duim mee en hopelijk worden de merries drachtig.
Gisteren ook mijn merrie gedekt met sea cost don't touche tiji hero.

Oehlala Kun je niet via een nederlandse hengstenhouder sperma in Frankrijk bestellen?

Iorrr schreef:
Spannend MM
Wij hebben gister de Goodtimes weggebracht om te insimineren met Dominator. De Baloubet is helaas niet drachtig, op naar de volgende ronde!

Ben even kritisch bij de aangekochte mylord Carthago geweest (nu 1)… ik denk dat die pony blijft. Duur geintje dan :( Gelukkig is ze heel lief, dus wellicht straks een bloedmooie pony voor dochterlief… Onze Agenix is wel 25 cm groter en maar 3 maand ouder…

misssixty

Berichten: 1017
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Haren

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:42

Wat een geweldig koppie Revali. Mooi veulen!

Revali

Berichten: 1204
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 19:30

Bedankt allemaal! Toch wel heel wijs mee!

Oehlala: ik weet nog niet wat ik wil...hengst houden is misschien niet handig. Maar even zien

Caro: spannend!

Ons embryo zit nog steeds in de draagmerrie.
en warrant was 't ei van weg. Hengstenhouder heeft nog even naar het sperma van Allroad Z gekeken en kwaliteit was prima +:)+

Tara_13

Berichten: 760
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 20:13

Wat een leuk topic om tegen te komen. Ik heb me altijd erg geïnteresseerd in de springpaardenfokkerij.
Ik heb een zelfgefokte merrie van Tangelo vd Zuuthoeve x Burggraaf.
Ik ben me aan het oriënteren om haar te gaan dekken. Willen jullie mee denken over een eventuele geschikte hengst?
De merrie is wat aan de kleine kant (1.64) dus zou graag wat maat toe willen voegen, verder mag er wat souplesse en snelheid in.
Het liefst zou ik een vos hengst uitzoeken vanwege de kleurkansen, maar wel een goed passende (gelukkig zijn die er wel genoeg te vinden).
Ik zat zelf te denken aan Arezzo VDL of Inaico (maar ik las hier dat die niet veel maat toevoegt).
Hoor graag jullie suggesties!

Afbeelding

Pantykous

Berichten: 10501
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:08

Je kunt het beste een topic aanmaken op het EHK forum voor zulke vragen. :j

Change3x

Berichten: 6596
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:13

Iorrr, zou die maat niet nog kunnen bijtrekken? Soms kunnen ze je verbazen.

Revali, wat een heerlijk koppie zit erop. <3

Welkom Tara, wat een bijzondere kleur. Waar komt die vandaan? :D

Mijn drachtige Emir die al sinds eind april aan de regumate + AB staat heeft ons al veel slapeloze nachten bezorgd. Gelukkig zit het veulen er nog steeds in. Hopelijk duurt het nog even maar ze is bijna veilig, eindelijk. :z

Nog even een plaatje van mijn Dourkhan gisteren in de wei, hij doet het goed en is lekker aan het groeien. Binnenkort een keer z’n manen onder handen nemen, het is een hele bos.
Afbeelding
Afbeelding

merelhof
Berichten: 567
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:15

MizzMontana schreef:
Wat een leukerd Revali <3

Spannend Caro!

Lexa ik heb ook een jaar of twee geleden (in het Engels) info van een Frans dekstation opgevraagd en nooit antwoord gekregen, voor mij een reden om verder te kijken. Is er een hengst die je heel graag wilt gebruiken?


Oehlala schreef:
MizzMontana schreef:
Wat een leukerd Revali <3

Spannend Caro!

Lexa ik heb ook een jaar of twee geleden (in het Engels) info van een Frans dekstation opgevraagd en nooit antwoord gekregen, voor mij een reden om verder te kijken. Is er een hengst die je heel graag wilt gebruiken?


Denk dat je mij bedoelde? Heb er idd ook een mail heen gestuurd in het Engels, kan wel een beetje Frans maar ben bang dat het aan de telefoon helemaal verzandt.
En ik wil gewoon de hengst die zij hebben :o


Met welk station zoek je contact?

Sita_xx

Berichten: 1629
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 22:55

Tara_13 schreef:
Wat een leuk topic om tegen te komen. Ik heb me altijd erg geïnteresseerd in de springpaardenfokkerij.
Ik heb een zelfgefokte merrie van Tangelo vd Zuuthoeve x Burggraaf.
Ik ben me aan het oriënteren om haar te gaan dekken. Willen jullie mee denken over een eventuele geschikte hengst?
De merrie is wat aan de kleine kant (1.64) dus zou graag wat maat toe willen voegen, verder mag er wat souplesse en snelheid in.
Het liefst zou ik een vos hengst uitzoeken vanwege de kleurkansen, maar wel een goed passende (gelukkig zijn die er wel genoeg te vinden).
Ik zat zelf te denken aan Arezzo VDL of Inaico (maar ik las hier dat die niet veel maat toevoegt).
Hoor graag jullie suggesties!

[ [url=m/Vch4Zb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou bij deze merrie eerder kiezen voor inaico zijn zoon mccallister denk ik.

gomir

Berichten: 25556
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 02:34

Gave merrie Tara!
Ik ben zelf wel fan van de nafok van Arezzo, maar heb zelf een vrij massale uit een niet al te zware Numero Uno moeder. Het valt me op dat hij wel vaker 'buffels' geeft die dan ook nog erg fanatiek zijn. Als ik jouw merrie zo op de foto zie icm het Burggraaf bloed aan moederszijde zou dat weleens te kunnen worden.

Inaico gaat idd wsl geen maat toevoegen en ik vind MacAllister ook een interessante optie. Verder zou Brantzau qua type en toevoegen bloed mij ook wel aanspreken op deze merrie. En New Pleasure vind ik zelf ook een erg fijne voshengst, maar daarvan is natuurlijk nog wat minder bekend qua vererving.
(heb nu niet gekeken of je met deze opties nog met onwenselijke inteelt zit, daarvoor is het me te laat :+ )

Fijn Change! Nog even duimen dus, maar de kansen worden steeds groter *\o/*

MizzMontana

Berichten: 5690
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 07:19

Tara wat vind je van Entertainer van Hendrix?

Tara_13

Berichten: 760
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 08:00

Bedankt allemaal voor de opties!!

De kleur komt bij Rheinfeld vandaan, een smokey Black hengst. Moeder en oma waren ook palomino en daarvoor zat een valk merrie.

Entertainer stond op de lijst voor haar moeder, dus is zeker een optie. Zag ook zijn zoon Lambrusco, maar die is drager van het WFFS gen, dus dan zou ik de merrie moeten testen.

McAllistar en Brantzau ga ik even bekijken. Qua bloedtoevoeging, de merrie staat wel hoog in het bloed, 52%

Iorrr

Berichten: 4048
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 11:22

Mooie dourkan Change!

Ik hoop dat de maat bijtrekt en anders hebben we een pony. Het is niet anders. Geduld is een schone zaak!

Gister de Goodtimes weer opgehaald en daar is maandag Dominator ingegaan. Nu duimen dat het bingo is, voor ons aller eerste keer op veulenhengstigheid…

De Akarad doet het super: 12 dagen oud nu.Afbeelding

Echt makkelijk galopperen, super blij mee! Filmpje staat wel op m’n Facebook.

Laurentii

Berichten: 2097
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 09:06

Even meer dan een week bijgelezen :P

misssixty schreef:
Mijn Stakkato Gold is maandag en woensdag geïnsemineerd met de jonge hengst Simply de Regor. Over 2 week weer scannen of ze drachtig is. Mijn eerste keer een veulentje fokken, dus wel heel nieuwsgierig nu of het gelukt is :)

Spannend Iror of het lukt met Dominator!

Hoe is het met de merries en veulens die in de kliniek stonden vorige week?


Heb je een foto van jouw Stakkato Gold?
Ik heb zelf ook eentje. Denk dat zij echt mijn beste merrie is, kan top bewegen, springt als een kanon, maar wel pittig onder het zadel, overvol emmertje bloed.

Iorr: heb je vers van Dominator gedekt?
Mooi veulen ook!

Revali: uit wat voor merrie komt jouw Colorit? Hij lijkt meer bloedgemaakt dan de meeste van hem :P
Kennis van mij heeft een 4 jarige merrie die nog nooit gedekt was net van de eerste keer drachtig met Allroad.

Tara_13: leuke merrie! Ik zie Ermitage Kalone daar ook wel mooi op passen.


Hier momenteel 1 drachtig, 1 gedekt, 2 ICSI's ingeplant en tegen maandag hopelijk nog 1 gedekt diepvries, 1 gedekt vers en nog een ICSI om in te planten.
Duimen dat alles lukt.
Vorig jaar 17 pogingen en maar 4 geslaagd :')

Umeo
Berichten: 2246
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 15:54

Ik heb vorige week met spijt in het hart afscheid genomen van mijn Numero Uno merrie, drachtig van Contagio. Ze is intussen 15 jaar oud, ik heb er een leuke dochter van en kreeg een erg goed bod. Ik had ze al sinds jaarling dus het is best raar dat ze er ineens niet meer is.

Jammer genoeg is alles houden geen optie en met al die jeugd :P

Firegirl
Berichten: 956
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 23:34

Hier is de hengstenkeuze definitief. Vandaag geinsemineerd met Hardrock Z. Nu hopen op een mooie dracht.

Ik zie weer allemaal knappe veulens voorbij komen hier en merries die geinsemineerd zijn. Hopelijk dit jaar meer succes qua drachten dan vorig seizoen.