Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xritt
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 18:31

KahluaB schreef:
sorbetje schreef:
Heeft hier al iemand met Va pensiero gedekt? Lijkt mij ook een fijne hengst.

Het was jammer dat de livestream het gister en eergisteren niet altijd goed deed. Maakt het toch lastiger om te beoordelen. Ik hoop dat er dit seizoen toch meer mogelijkheden zijn om de hengsten live te zien en ook de hengsten tijdens het losrijden te zien.

Als je echt interesse in een hengst hebt kun je altijd bij de hh een afspraak maken toch ?


Is dat zo? Laatst hoorde ik dat ze daar niet altijd zo happig op zijn als iedereen langs komt om te kijken.
Als nieuweling zou het mij helpen als ik real life alles kan zien. Voor mijn gevoel krijg ik dan een veel betere indruk.
Ik proberen om naar die open dag bij Reesink te kijken. Bij van de Uytert zou ik ook graag een keer willen kijken naar twee hengsten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 18:49

Ze zullen hem waarschijnlijk niet voor je gaan rijden of longeren. Maar als je zorgt dat je op de tijd komt wanneer ze trainen dan mag dat over het algemeen best.

carola

Berichten: 8694
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:29

De hengstenhouders zitten niet te wachten op paardenmeisjes die gewoon een leuk middagje uit willen zijn. Maar als serieuze fokker ben je zeker welkom. Zeker als ze je al kennen en je al eerder bij ze gedekt hebt, dan kun je echt wel wat afspreken.
Vaak krijg je ze dan wel alleen op stand te zien of je moet net komen terwijl ze aan het trainen zijn.

De eerste merrie bij mij schiet op. Uier is flink vol, paar harsjes eraan (heel klein nog). Spenen zijn nog niet vol 'geplopt' en de banden zijn nog strak. Ik heb er weer zoooo zin in! Ik ben benieuwd of ik dat over een paar maanden ook nog zeg, het laatste veulen komt pas eind juli.
Wij zijn flink uitgebreid met ons bedrijf en hebben er onlangs nog stallen bij gekregen. Dit jaar verwachten we zo'n 25 veulens, waarvan 4 van mijzelf. Veel merries van klanten komen alleen voor het afveulenen en gaan daarna weer naar huis (of als ze weer drachtig zijn). De meeste zijn dressuurgefokt, een aantal springers en 2 friezen.

misterA
Berichten: 3124
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:09

Veel succes in de komende maanden. Hartstikke mooi om daar mee bezig te zijn. Ik kom er graag midden in de nacht m'n bed voor uit.

Xritt
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:19

Hoe leidend is voor jullie het onderzoeksrapport van het kwpn?
Als je bijvoorbeeld naar Lennox en Hermes kijkt, dan scoren zij niet heel top. Maar doen het onder het zadel wel heel fijn en zijn werkwillig.
Mijn moeder heeft Lennox al weken op haar lijstje staan. Door de hengstenkeuring staat hij bij haar op 1. Las Vegas is haar favoriet, maar de grootte van het paard houdt haar tegen. Ik ging mij wat meer verdiepen in Lennox en zijn achtergrond. Toen ik zijn onderzoeksrapport zag, vroeg ik mij af hoeveel invloed dat heeft op iemands keus om wel of niet een hengst te kiezen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:30

Xritt schreef:
Hoe leidend is voor jullie het onderzoeksrapport van het kwpn?
Als je bijvoorbeeld naar Lennox en Hermes kijkt, dan scoren zij niet heel top. Maar doen het onder het zadel wel heel fijn en zijn werkwillig.
Mijn moeder heeft Lennox al weken op haar lijstje staan. Door de hengstenkeuring staat hij bij haar op 1. Las Vegas is haar favoriet, maar de grootte van het paard houdt haar tegen. Ik ging mij wat meer verdiepen in Lennox en zijn achtergrond. Toen ik zijn onderzoeksrapport zag, vroeg ik mij af hoeveel invloed dat heeft op iemands keus om wel of niet een hengst te kiezen.

Ik vind alleen het afstammelingen rapport echt interessant en zijn genetisch overzicht. Dat kan heel anders zijn dan de hengst zelf.

Alleen als ze net goedgekeurd zijn is hun eigen rapport interessant vind ik.

Elisa2

Berichten: 37551
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:00

Wat is er slecht aan het onderzoeksrapport van Lennox dan? Voor mij is het fundament een aandachtspunt maar dat vind je inderdaad ook in het genetisch profiel en de werkwilligheid maar die kan ik meestal zelf ook wel inschatten als ik de hengsten gevolgd heb tijdens het VO. En daarna gewoon de verdere ontwikkeling en idd afstammelingenrapport, genetisch profiel en daarna als ik een aantal nakomelingen kan bekijken op de keuringen en ohz daarna.

Lennox viel mij niet zo op als jong paard maar ik vind hem nu heel erg fijn geworden.

KimDime
Berichten: 202
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:19

Zit net naar de KWPN fokmerrie selectie te kijken.
Een Bordeaux x Jazz merrie gedekt met Don Olymbrio…. Ik vindt het nogal wat inteelt technisch.
Hoe kijken jullie hier tegenaan?

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:49

Zijn er hier mensen die gedekt hebben met Mclaren en dit jaar een veulen verwachten van deze fantastische hengst :+: ?

vraag het niet voor mezelf natuurlijk :')

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:49

ja ik krijg er half april een uit mijn elite merrie van Ro-lex

Nicky1963

Berichten: 1991
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:10

SteffiiY schreef:
Zijn er hier mensen die gedekt hebben met Mclaren en dit jaar een veulen verwachten van deze fantastische hengst :+: ?

vraag het niet voor mezelf natuurlijk :')

Stille meelezer hier, mijn Gelderse merrie verwacht in mei een veulen van McLaren.

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:20

Mei uit elite merrie van Wynton

GJ9

Berichten: 4480
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:30

Nicky1963 schreef:
SteffiiY schreef:
Zijn er hier mensen die gedekt hebben met Mclaren en dit jaar een veulen verwachten van deze fantastische hengst :+: ?

vraag het niet voor mezelf natuurlijk :')

Stille meelezer hier, mijn Gelderse merrie verwacht in mei een veulen van McLaren.


Leuk, wat voor merrie heb je?

GJ9

Berichten: 4480
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:51


Nicky1963

Berichten: 1991
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:00

GJ9 schreef:
Nicky1963 schreef:

Stille meelezer hier, mijn Gelderse merrie verwacht in mei een veulen van McLaren.


Leuk, wat voor merrie heb je?

Hanna-Amanda v. Alexandro P x Farrington
Afbeelding

GJ9

Berichten: 4480
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:09

Nicky1963 schreef:
GJ9 schreef:


Leuk, wat voor merrie heb je?

Hanna-Amanda v. Alexandro P x Farrington
[ [url=m/kwN0tG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is een bekende! Super leuk, mooie combi, gaat vast een heel deftig veulen met power worden.

misterA
Berichten: 3124
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:35


carola

Berichten: 8694
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:30

Ik verwacht begin maart een McLaren uit een elite johnson merrie, en half mei een mbh santiano uit een Tuschinski merrie

Kathleen_vW

Berichten: 4288
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:38

Ik moest werken op de 2e dag van de hengstenkeuring, dus dat ga ik op m’n gemak nog even terugkijken.

sorbertje: Ik ken Va Pensiero nog niet. Ik heb hem even opgezocht, en inderdaad een kwaliteitsvol dier met mooie verbindingen.

carola: Spannend! Is het er al?

Xritt: Voor mij persoonlijk is het onderzoeksrapport niet echt leidend. Je ziet toch regelmatig dat hengsten die niet opvallen in de verrichting of jonge paarden rubrieken heel goed uit te verf komen in de GP. Zelf een hengst bekijken en de ontwikkeling in de gaten houden doe ik liever. Dat is wanneer je een net goedgekeurde hengst kiest natuurlijk nog niet mogelijk. Ik kies zelf meestal ook hengsten waar al iets meer informatie van is.

SteffiiY rn GJ9: Niet mee gedekt, maar wel heel benieuwd naar de Mclaren en Blue Hors Santiano veulens!

Hier wat minder fijn nieuws. Deja is al uier aan het ontwikkelen, en ze zit op 280 dagen -O- . Ik ken haar routine en ik weet dat dit te vroeg is, want ze vult hooguit 2 weken van te voren pas. Haar chronische Einschuss been was ook ineens een klap dikker, dus ik ben bang dat ze ergens een ontsteking heeft. Heb het niet aangekeken en haar gelijk laten spuiten en op de antibiotica gezet. 's nachts staat ze in de Arnica klei. Ze heeft gelukkig geen koorts, eet goed en belast het been gewoon goed zoals altijd, maar je kunt je voorstellen dat ik alles behalve goed slaap :( . Hopen dat het er niet te vroeg afkomt. Veulen leeft wel, want ik heb het gister nog zien bewegen.

carola

Berichten: 8694
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:19

Kathleen; nee, nog steeds niks! Wel onrustige nacht gehad (en ik werd ook nog wakkergebeld door een klant om 3 uur, dus ik heb hopeloos slecht geslapen). Banden zijn volledig slap en uier drupt nog flink door, dus het kan bijna niet lang meer duren.

En spannend dat ze al zo veel uier maakt. Misschien even laten scannen op placentitis en evt. op de regumate zetten?

Nikky; mooie merrie! Ik ben benieuwd naar je veulen.

misterA
Berichten: 3124
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:34

Kathleen_vW schreef:
Umeo schreef:
All at Once nakomelingen vind ik ook heel aansprekend :))

Iemand enig idee wat voor merrie hij nodig heeft?

Een merrie met lengte en ik zou ook op de D-OC waardes kijken. Die zijn van deze hengst zijn 95. En inderdaad, zoals de rest al zeiden, zou wel een merrie gebruiken met een evenwichtig karakter die niet te sensibel is.

Klopt wel, staat ook bij zijn fokadvies.
Ik had een veulen van hem in de K jaargang, is nu Elite, knappe merrie geworden.
Kathleen vW, komt uit dezelfde merrielijn als jouw Diwanda,, All at Once x Krack C x Ferro x Bernstein x Planeet x Jasper.

Kathleen_vW

Berichten: 4288
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:11

misterA: Wat leuk! Gaat ze de sport in of wordt ze voor de fokkerij ingezet?

carola: Dankje. Scannen zo laat in de dracht doe ik liever niet, en gezien we het nu ook al als placentitis behandelen, vinden mijn DA en ik dat onderzoek ook niet nodig. Regumate is onderweg, was niet voorradig. Weer iets op m’n lijstje wat ik graag op de plank wil hebben staan.

karinna
Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:40

Kathleen_vW hoop dat de getroffen maatregelen hun vruchten afwerpen, is inderdaad spannend.

Carola én nog steeds in afwachting?

s0173957

Berichten: 5397
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:36


Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:29