Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
supertammy

Berichten: 2235
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:14

Nu je het zegt! Helemaal niet gezien dat er ook nog Jazz achter zit. :o Had naar de afstamming van de hengst zelf op horsetelex zitten kijken en daar was Jazz net buiten beeld.
Jammer, want verder denk ik dat hij mooi zou passen.

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:14

MariekeS_ schreef:
Ik vind ze ook veel kwaliteit hebben, de Davino vind ik fantastisch.
In dit interview is ook wel meer te lezen over All at Once. Klinkt enerzijds heel lovend en positief, anderzijds geen karakter voor iedere merrie of ruiter denk ik. Wakker, scherp en sensibel kan ook de verkeerde kant op doorslaan.

https://www.kwpn.nl/nieuws?itemId=NewsItem:23492


Ja maar je hebt ook wat lekkertjes op een rij zitten natuurlijk. Is niet zo gek dat hij wakker, scherp en sensibel is.

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:16

Suzanne F. schreef:
MariekeS_ schreef:
Ik vind ze ook veel kwaliteit hebben, de Davino vind ik fantastisch.
In dit interview is ook wel meer te lezen over All at Once. Klinkt enerzijds heel lovend en positief, anderzijds geen karakter voor iedere merrie of ruiter denk ik. Wakker, scherp en sensibel kan ook de verkeerde kant op doorslaan.

https://www.kwpn.nl/nieuws?itemId=NewsItem:23492


Ja maar je hebt ook wat lekkertjes op een rij zitten natuurlijk. Is niet zo gek dat hij wakker, scherp en sensibel is.


Zeker... Des te meer reden om daar wel even bij stil te staan op het moment dat ze heel veel kwaliteit laten zien en er allicht meer interesse voor komt.

Kathleen_vW

Berichten: 4288
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:33

Umeo schreef:
All at Once nakomelingen vind ik ook heel aansprekend :))

Iemand enig idee wat voor merrie hij nodig heeft?

Een merrie met lengte en ik zou ook op de D-OC waardes kijken. Die zijn van deze hengst zijn 95. En inderdaad, zoals de rest al zeiden, zou wel een merrie gebruiken met een evenwichtig karakter die niet te sensibel is.

carola

Berichten: 8694
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 18:34

Ik had vandaag de hele dag zo veel mogelijk vrij gehouden van afspraken en was van plan om tijdens mijn administratie wat te kijken naar de hengstenshow, maar helaas, er kwamen allerlei telefoontjes binnen dus ik ben bijna de hele dag aan het werk geweest en heb zowat alles gemist helaas.
Later maar eens wat terug gaan kijken.

karinna
Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 18:45

Ik heb veel van de toelichtingen van de hengsten gehoord, maar net niet van de Escamillo's en de Fürstbischof..iemand die mij dat kan vertellen?
Was de Escolar x Florencio nr.353 door?

misterA
Berichten: 3124
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 18:50

In ieder geval een stel aansprekende hengsten door. En ik ben vooral blij met een paar beste hengsten met een wat vrije bloedopbouw.
Voor mij zijn interessant de laatste Secret, de Escamillo x Viv, de Furst Bishoff en een enkele andere. De All at ONCE'S moeten zich eerst nog maar ohz waarmaken. De A a O x Davino lijkt me verreweg de beste, ook qua karakter. Dat geldt uiteraard ook voor alle anderee aangewezen hengsten maar daarover ben ik wat minder terughoudend.

karinna
Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 09:18

Helaas vandaag werken, onmogelijk om iets te bekijken. Wacht jullie reacties af.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 09:32

BloemBloem schreef:
fokfanaat schreef:
Nee vooral wegens incorrect fundament


:+ dat heb ik ook niet vermomen, kreeg mijn geluid niet aan.

Ik zag weer eens een apart kleurje ;) :))

Wat was dat kleurtje?

Elisa2

Berichten: 37551
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 10:05

Ik heb ook wel wat interessante hengsten gezien, nu trouwens een hele fijne FF x Johnson.

Waarom ben je daar iets minder terughoudend over Arie? vanwege de karakters van de A a O?

Was ook interessant om de hengsten terug te zien ohz gisteren, Night Shadow, Next Romancier en Dark Rousseau vond ik ohz zelf de meest aansprekende hengsten. Nacho viel op met zijn goede galop.

Bij de oudere hengsten vond ik Inclusive zich erg goed ontwikkeld hebben, veel talent voor verzameling. En Intro K viel mij ook niets tegen.

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:12

Wow, die Dreamboy (336), wat een mooi beest!

misterA
Berichten: 3124
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:28

Kendra schreef:
Wow, die Dreamboy (336), wat een mooi beest!

En weer een knappe Vivaldi x D-Day.

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 15:59

misterA schreef:
Kendra schreef:
Wow, die Dreamboy (336), wat een mooi beest!

En weer een knappe Vivaldi x D-Day.

Premie!

Elisa2

Berichten: 37551
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:00

Elisa2 schreef:
Ik heb ook wel wat interessante hengsten gezien, nu trouwens een hele fijne FF x Johnson.

Waarom ben je daar iets minder terughoudend over Arie? vanwege de karakters van de A a O?

Was ook interessant om de hengsten terug te zien ohz gisteren, Night Shadow, Next Romancier en Dark Rousseau vond ik ohz zelf de meest aansprekende hengsten. Nacho viel op met zijn goede galop.

Bij de oudere hengsten vond ik Inclusive zich erg goed ontwikkeld hebben, veel talent voor verzameling. En Intro K viel mij ook niets tegen.


Excuses, Adri bedoel ik natuurlijk.. stomme autocorrect. ;-)

Ik vond de Toto x Jazz ook een fijn paard trouwens die net ggk is. Vergeet alleen steeds de naam.

McLaren was ook erg fijn net!

KimDime
Berichten: 202
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:37

Vanmiddag helaas niet mee kunnen kijken. Nu wel de competitie aanstaan.
Wil echt een diepe buiging maken naar die Jill Bogers. Zo jong en vind dat ze die Lennox prachtig voorstelt.

Om terug te komen op de eerdere Livius discussie ik vond m ook vandaag niks. Strak, hoop bombarie in het voorbeen. Hij lijkt me zo getruckt

Xritt
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 20:11

Ik heb vandaag helaas ook weinig kunnen kijken. Ik heb een klein stukje van Mc Laren gezien. Ik vond hem erg fijn lopen.
KimDime, ik ben het met je eens. Wauw, Jill met Lennox vond ik een super combinatie. Ik vond Lennox erg fijn lopen.

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 20:17

Lennox mooi, maar Las Vegas echt een klasse apart.
En jammer dat Kjento er niet was!

M.b.t. de aanwijzingen: de 301 All At Once x Davino is wat mij betreft de absolute topper!!

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 20:27

Ik miste Kjento ook

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 20:27

Ik ga de Escamillo x Ferguson in de gaten houden.

supertammy

Berichten: 2235
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:17

Ik vond Jameson vandaag ook super door de baan gaan. Die doet het beter als hij met andere paarden in de baan is.
McLaren ook weer super. Ik ben fan! We wachten eerst zijn veulens af voordat we hem zelf gebruiken.

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:26

Klopt, Jameson vond ik er ook echt weer fijn bijlopen vandaag. Leek allemaal weer vanzelf te gaan en ook wat vrolijker .
Gelukkig, want vorig jaar dacht ik dat ie zou afglijden terwijl hij toch echt de wow-factor had.,

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 00:36

Ik heb vandaag helaas weinig gezien. Livestream heeft wel de hele dag aangestaan maar ik had steeds klanten. Tja moet toch echt werken voor al die dekkingen helaas.

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 07:48

fokfanaat schreef:
Ik ga de Escamillo x Ferguson in de gaten houden.


Vind ik ook een hele fijne!

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:05

Heeft hier al iemand met Va pensiero gedekt? Lijkt mij ook een fijne hengst.

Het was jammer dat de livestream het gister en eergisteren niet altijd goed deed. Maakt het toch lastiger om te beoordelen. Ik hoop dat er dit seizoen toch meer mogelijkheden zijn om de hengsten live te zien en ook de hengsten tijdens het losrijden te zien.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:46

sorbetje schreef:
Heeft hier al iemand met Va pensiero gedekt? Lijkt mij ook een fijne hengst.

Het was jammer dat de livestream het gister en eergisteren niet altijd goed deed. Maakt het toch lastiger om te beoordelen. Ik hoop dat er dit seizoen toch meer mogelijkheden zijn om de hengsten live te zien en ook de hengsten tijdens het losrijden te zien.

Als je echt interesse in een hengst hebt kun je altijd bij de hh een afspraak maken toch ?