Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:43

Voor mij is Negro nog steeds commercieel. Dat is zo'n bewezen vererver dat je die nakomelingen volgens mij al snel kwijt kunt.

Ik bekeek de afstammelingenvideo van Jameson en daar zit zo'n heerlijk degelijke vos draagmerrie met witte benen tussen. Zoiets wil ik ooit nog eens hebben om lekker mee te touren. Kan er niks aan doen. :+ De veulens hebben zo'n typisch hoofd. Op zich heel edel, maar lang. Maar goed, dat had ik vorig jaar ook al gezien.

lisch

Berichten: 4650
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:30

Ik hou ook van veel wit! 4 flinke sokken en een bles en als even kan vos <3 prachtig! Maar die heb ik niet.. haha

Negro is een fijne bewezen hengst. ik denk ook dat je daar nafok prima van kwijt kan. Een goed correct veulen verkoopt wel

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:31

wennie19 schreef:
Ja klopt dat is er helaas geen recente maar 1 van 2013 en 1 van 2016 met rijden was vooral het zomaar vanuit ontspanning in een keer volledig ontploffen waarbij je niet meer doorkwam bij der het grootste probleem gelukkig gebeurd dat tegenwoordig eigenlijk niet meer na 8 jaar zijn we nu gelukkig zover dat het hele extreme eraf is maar een rondje zonder ergens weg te schieten kost nog steeds wel moeite maar lukt wel aardig hoop ook dit jaar na het veulen na een aantal jaar niet gestart te hebben haar toch weer op te pakken om naar het Z2 te rijden

Leuke merrie, heeft wel wat weg van mijn Tuschinski. Daar hebben we een heel leuk veulen bij van Blue Hors Kingston. Je fokt in jouw geval terug op Gribaldi, maar dat zit zover terug (Gribaldi -> Totilas -> Toto Jr. -> Kingston) dat ik me daar geen zorgen over zou maken.

MariekeS_

Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:55

Wat mij nog een voordeel lijkt bij Negro, is dat bekend is van de en dat het soms laatbloeiers zijn en dat ze zich in het werk flink kunnen opwaarderen.
Van jonge hengsten weet je dat minder. Mocht je nou een correct maar niet zo spectaculair veulen eruit krijgen, is dat wellicht een stuk minder commercieel dan een wat simpelere Negro.

Elisa2

Berichten: 37322
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:27


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:55


Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:12


s0173957

Berichten: 5392
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:17

Ow my... dan moet je dringend eens wat meer lezen en rondkijken RR...

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:18


Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:19

s0173957 schreef:
Ow my... dan moet je dringend eens wat meer lezen en rondkijken RR...

haha misschien wel. Ik had er echt nog nooit van gehoord, zal ook wel komen omdat ik nauwelijks kennis van Duitse hengsten heb :o

JeanneV
Berichten: 639
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:53

Ik zeg mijn kinderen altijd dat je kunt googelen voordat je iets gaat vragen wat je gewoon kunt opzoeken....

Suzanne F.

Berichten: 49269
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:09

JeanneV schreef:
Ik zeg mijn kinderen altijd dat je kunt googelen voordat je iets gaat vragen wat je gewoon kunt opzoeken....


Heb je een rotdag gehad? :knuffel:

misterA
Berichten: 3123
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:25

JeanneV schreef:
Ik zeg mijn kinderen altijd dat je kunt googelen voordat je iets gaat vragen wat je gewoon kunt opzoeken....

Haha..en dan klagen dat ze zo vaak op hun veegtegel zitten te kijken. _/-\o_

Overigens, niet alles kan je op internet terugvinden. G.Flanell is hier niet aangeboden en daar zal wel een reden voor zijn geweest.

misterA
Berichten: 3123
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:26


SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:13

Aan de fokkers die voor Negro kozen:

Waarom kozen jullie voor Negro in combinatie met jullie merrie?

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:13

JeanneV schreef:
Ik zeg mijn kinderen altijd dat je kunt googelen voordat je iets gaat vragen wat je gewoon kunt opzoeken....

Snap ik ;) Alleen heb ik waarschijnlijk de verkeerde versie van Goegel. Krijg namelijk de sites van HH waar staat dat de hengst helemaal geweldig is en uit een geweldige moederlijn komen en fantastisch kan presteren. Waarbij je op "de hengst" zowat elke willekeurige naam in kunt vullen, niet alleen deze Grey Flanell.

Ik had niet voor niets horsetelex erbij gepakt. En dan vraag ik me af waarom een fokker die bij deze merrie kiest voor wereldberoemde hengsten dan tot 3x toe de keuze maakt voor een hengst wiens naam ik nog niet eerder was tegengekomen. Dan komt bij mij de vraag op "Wat maakt dat GF in hetzelfde rijtje staat als Fürstenball, Totilas, Negro, De Niro, Zonik, Bordeaux en Dante Weltino?"

Wat trouwens ook weer een illustratie is dat "de perfecte hengst" voor een merrie eigenlijk een illusie is. Want deze merrie heeft 11 veulens van 8 verschillende hengsten. In het kader van dit topic is het misschien wel leerzaam om te kijken of er een gemeenschappelijk kenmerk in die hengsten zit. Iets waarvan de fokker dacht dat het goed zou matchen met deze merrie.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:17

SarahJ schreef:
Aan de fokkers die voor Negro kozen:

Waarom kozen jullie voor Negro in combinatie met jullie merrie?

Ik wilde de hals van mn merrie verbeteren en haar goede achterbeen behouden, dat ik daarbij in een wat ouderwetse model zou blijven vond ik prima. Liever dat en functioneel.
Daarnaast was mn merrie erg in zichzelf en vond ik het prettig als het veulen wat brutaler zou worden.
Ik moet zeggen dat dat behoorlijk goed gelukt is eigenlijk.

Ik heb een negro x jazz, ze wordt dit jaar 7 en ondanks dat ik als jong paard echt mn handen vol aan de had heb ik wel een fijn dier dat straks fijn subtop kan lopen.
Met de jaarwisseling sprong ze dr eerste 3 eners en ze lijkt talent te hebben voor het zwaardere werk.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:28

Ik heb nooit voor Negro kunnen kiezen, omdat het dan zelf al een Negro (klein)kind was. Ben weg van Negro en Ferro bloed. Nu heb ik ook een hengst met Negro bloed gekozen voor de Charmeur, alleen dus niet rechtstreeks Negro, anders misschien net te weinig lengte.

paardje2013
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:10

Welke hengst heb jij gekozen voor je charmeur Lorette?

splenius

Berichten: 1108
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:11

Ik overweeg Negro te nemen voor mijn lang gelijnde Duits gefokte merrie.
Ik hoop daarbij meer front te krijgen, iets minder lengte en een krachtiger achterbeen.
Merrie heeft een bloedlijn waar grote paarden uitkomen en hebben allemaal lange benen.
Maar zouden meer kracht mogen hebben in het achterbeen en met negro/ferro bloed denk ik dat dat wel moet lukken.
En gezien dat er nog geen Negro bloed gebruikt is in haar moederlijn vind ik het wel een uitdaging gokje waard omdat wel een keer te doen.

En bij mijn andere merrie heb ik al een glamourdale en een rousseau veulens gefokt.
En voor haar moet ik nog een hengst kiezen maar zal waarschijnlijk ook weer nergo bloed hebben.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:34

Ik heb Negro dit jaar gebruikt op onze grote, langgelijnde Duitse merrie. Mag gerust 10/15 cm kleiner. Meer front, snel achterbeen met extra kracht.

Liaan

Berichten: 510
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:43

Hier ook een meelezer die leert van het lezen en heel af en toe reageert.

Afgelopen zomer is mijn 3-jarige voorl. keur geworden op de keuring. Maar op mijn kwpn staat nog steeds niet haar genetisch profiel ingevuld. Is dat bij jullie wel het geval voor de paarden die afgelopen zomer een keuring hebben gelopen? Uiteraard heb ik het kwpn al een mail gestuurd.

Elisa2

Berichten: 37322
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:54

janderegelaa schreef:
Elisa2 schreef:
Hebben jullie deze al gezien?

Mister US, halfbroertje van Total.
https://ms-my.facebook.com/hengstenstat ... 166115738/


Hij kan alleen niet stappen.


Jij hebt hem irl gezien? ik kon alleen dit kleine filmpje vinden..was wel benieuwd naar meer beeldmateriaal.

Grey Flanel is mij niet super bekend maar ik kan me voorstellen dat er voor gekozen is vanwege het Gribaldi bloed wat lijkt te matchen. Als ik de moederlijn bekijk dan kan ik me voorstellen waarom hij niet bij het kwpn aangeboden is.

paardje2013
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:13

Liaan schreef:
Hier ook een meelezer die leert van het lezen en heel af en toe reageert.

Afgelopen zomer is mijn 3-jarige voorl. keur geworden op de keuring. Maar op mijn kwpn staat nog steeds niet haar genetisch profiel ingevuld. Is dat bij jullie wel het geval voor de paarden die afgelopen zomer een keuring hebben gelopen? Uiteraard heb ik het kwpn al een mail gestuurd.



Hier precies het zelfde staat ook nog niks ingevuld

Hindo2
Berichten: 981
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:40