Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:37

Ik vind het kinderachtig dat 4 man letterlijk achter elkaar aan zeggen; ja Jan, vertel eens even??

Een mening mag gegeven worden, beide kanten. Maar ik zie de verplichting van de onderbouwing niet.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:51

Vulina schreef:
Ik vind het kinderachtig dat 4 man letterlijk achter elkaar aan zeggen; ja Jan, vertel eens even??

Een mening mag gegeven worden, beide kanten. Maar ik zie de verplichting van de onderbouwing niet.

Lief van je Vulina maar ik word er niet warm van hoor. Ik weet wat ik weet en de mensen die mensen die mij kennen weten wat ik weet :D

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:54

janderegelaa schreef:
Ik vind het interessanter om te weten waarom [***] het niet ziet. Misschien leer ik daar wel van;-)


Kan je lang wachten denk ik..

JeanneV
Berichten: 640
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:55

Er staat toch nergens dat antwoorden een verplichting is?? Net zo goed als [***] mag vragen waarom ik iets denk mag ik dat andersom ook.... Ik denk iets te zien... en ik ben dan nieuwschierig waarom andere daar anders in staan... Beetje flauw om daar zo'n punt van te maken en te doen of er gezegd word dat antwoorden verplicht is

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:59

JeanneV schreef:
Er staat toch nergens dat antwoorden een verplichting is?? Net zo goed als [***] mag vragen waarom ik iets denk mag ik dat andersom ook.... Ik denk iets te zien... en ik ben dan nieuwschierig waarom andere daar anders in staan... Beetje flauw om daar zo'n punt van te maken en te doen of er gezegd word dat antwoorden verplicht is


Als er 4x gevraagd wordt, voelt het wel een beetje als een verplichting. Maar goed, ik bedoelde het niet flauw, ik vond het gewoon rot overkomen voor Jan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41777
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:04

Als het dier heel blijft, denk ik zeker dat we hem terug gaan zien in de GP. Talent heeft hij absoluut.

koend
Berichten: 1264
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:44

Hier zijn al zoveel leuke en leerrijke discussie geweest. Laat het ons zo houden.
(Dit moet hobby zijn; om even te ontsnappen aan de zagerij op het werk en de coronashit)

Ik heb alvast geleerd dat jullie eigenlijk hetzelfde zien als ik maar elk schat de gevolgen op lange termijn anders in.
Ik heb hem alvast op mijn lijstje van te volgen hengsten gezet naast filou en dynamic dream.
In 2025 open ik er een topic over. ( bij leven en welzijn :)

Rachral

Berichten: 416
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:56

Deze mooie, goed bewegende hengst heeft precies het exterieur en de bewegingsafloop van zijn grootvader Apache, die werd ook GP, maar helaas niet zo lang.......

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:58

Rachral schreef:
Deze mooie, goed bewegende hengst heeft precies het exterieur en de bewegingsafloop van zijn grootvader Apache, die werd ook GP, maar helaas niet zo lang.......

Weer onnodig suggestief dit. Apache was hoefbevangen.

carola

Berichten: 8694
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:00

About you is toch wel een exceptioneel getalenteerd paard. Ik zou hem best hier op stal willen hebben hoor! En ik vind het leuk dat hij nu in NL´se handen is gekomen. Nederlanders kunnen goed paarden exporteren, maar zo´n goed paard aankopen is toch ook een stoere en gedurfde zet voor dat geld.
Ik ben wel benieuwd naar een goede standfoto van hem, ik had de indruk dat hij wel wat sabelbenig is achter.

Rachral

Berichten: 416
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:01

janderegelaa schreef:
Rachral schreef:
Deze mooie, goed bewegende hengst heeft precies het exterieur en de bewegingsafloop van zijn grootvader Apache, die werd ook GP, maar helaas niet zo lang.......

Weer onnodig suggestief dit. Apache was hoefbevangen.


en dat heeft geen oorzaak..?

s0173957

Berichten: 5397
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:19

NL'ers goeie verkopers van paarden?
Nog niet half zo goed als Belgen :P

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:26

De enige twee redenen dat hij geen GP zou gaan lopen zijn:
Of hij gaat voortijdig stuk
Of hij kan niet piafferen

Van beiden kan je nu nog weinig voorspellingen doen.
Verder gaat hij alles kunnen, hij kan groot gaan, rijzen in de schoft, heeft veel afdruk, veel techniek en laat zich bewerken voor zover we dat nu kunnen zien.
Of hij klein genoeg kan gaan om goed te kunnen piafferen is nog afwachten.

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 20:43

carola schreef:
About you is toch wel een exceptioneel getalenteerd paard. Ik zou hem best hier op stal willen hebben hoor! En ik vind het leuk dat hij nu in NL´se handen is gekomen. Nederlanders kunnen goed paarden exporteren, maar zo´n goed paard aankopen is toch ook een stoere en gedurfde zet voor dat geld.
Ik ben wel benieuwd naar een goede standfoto van hem, ik had de indruk dat hij wel wat sabelbenig is achter.


Dat is inderdaad zeker tof! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:56

De reden waarom ik hem niet Grand Prix zie lopen is dat hij nu als jong paard al op zijn koten loopt. Hypermobiliteit in deze mate is garantie voor problemen en Grand Prix is zwaar
En dan hebben we het nog niet eens over het achterbeen

Of hij lichamelijk en geestelijk in staat is om het hoogste niveau te lopen en of hij klein kan kun je nu onmogelijk zien, dus heel knap van mensen hier als ze pretenderen dat wel te kunnen. Misschien eens bij een stamboek solliciteren want iemand die zo goed kan voorspellen wordt overal aangenomen, dan kun je echt iets wat verder niemand kan

Elisa2

Berichten: 37588
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:17

Ik zou ook eerst kijken hoe hij zich ontwikkeld wbt het achterbeen en of zo'n bouw langdurig functioneel is. Dat achterbeen stoort me in de bewegingsafloop.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:11

[***] schreef:
De reden waarom ik hem niet Grand Prix zie lopen is dat hij nu als jong paard al op zijn koten loopt. Hypermobiliteit in deze mate is garantie voor problemen en Grand Prix is zwaar
En dan hebben we het nog niet eens over het achterbeen

Of hij lichamelijk en geestelijk in staat is om het hoogste niveau te lopen en of hij klein kan kun je nu onmogelijk zien, dus heel knap van mensen hier als ze pretenderen dat wel te kunnen. Misschien eens bij een stamboek solliciteren want iemand die zo goed kan voorspellen wordt overal aangenomen, dan kun je echt iets wat verder niemand kan


Misschien een baantje voor jezelf :P Aangezien jezelf voorspeld dat hij dat niet zal gaan doen..

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:14

Vulina, scherp!

De tijd zal het leren wat de hengst gaat doen. Als niemand het kan voorspellen, dan kan je beter ook niet zeggen dat hij het niet gaat doen. Er zijn wel meer voorbeelden dacht ik waarvan gezegd werd dat ie het niet ging doen en warempel, zo'n paard deed het dan toch wel!

Snap wel dat er een aantal basisvoorwaarden zijn voor GP niveau, maar toch blijft het onvoorspelbaar.

Rex_Rolfo

Berichten: 5385
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:24

SophievdV schreef:
Snap wel dat er een aantal basisvoorwaarden zijn voor GP niveau, maar toch blijft het onvoorspelbaar.

Nee hoor, ik kan je prima voorspellen dat mijn merrie geen GP gaat lopen. Belangrijkste hindernis daarbij is de verbinding tussen teugels en zadel.

Dat is naar mijn idee meteen ook de reden dat deze hengst een bovengemiddeld goede kans maakt de GP wel te halen: die krijgt iemand in het zadel die wél kan sturen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:25

Ik heb al gezegd dat ik bakzeil haal als hij wel Grand Prix gaat lopen
Maar het lijkt mij onwaarschijnlijk
Hier wordt geroepen dat dit paard gemaakt is voor de Grand Prix en wordt mij verweten dat ik dat als enige niet zie. Het verbaasd mij dan weer dat niemand ziet dat dit soort paarden niet gemaakt is voor de Grand Prix maar voor veulenveilingen en jonge paardenproeven om daarna roemloos te verdwijnen. Maar dan hebben ze hun geld al opgebracht

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:30

Uiteindelijk bepaald de fokker en de consument..

Of hij GP gaat lopen is de eerste jaren voor de fokkerij totaal niet van belang. De fokkers kiezen eerder voor de grote bewegers, de kopers geven meer geld voor veulens met lange benen en grote bewegingen van een spectaculaire hengst. Dus als hengstenhouder kun je wel braaf, correct lopende paarden aanbieden voor de dekkerij: gros van de fokkers kiezen daar niet voor.
Zelfs een GP lopende simpele hengst, dekt aanzienlijk minder dan die ene die continue eerste wordt door de extra beweging..

Daarbij; een hengst voegt wat toe aan je merrie, je krijgt geen kopietjes. Zou zo'n hengst 50% toevoegen aan een gemiddelde merrie, zijn de meeste fokkers de koning te rijk..

Rex_Rolfo

Berichten: 5385
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:34

O, ik zeg ook niet dat hij het met zekerheid GP gaat halen. Hij gaat wel de kans krijgen zijn talenten te ontwikkelen. Veel paarden kunnen waarschijnlijk meer dan hun ruiter. Daarom is voor een fokker de afzet van de veulens misschien nog wel belangrijker dan de hengstenkeuze.

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:41

Rex_Rolfo schreef:
SophievdV schreef:
Snap wel dat er een aantal basisvoorwaarden zijn voor GP niveau, maar toch blijft het onvoorspelbaar.

Nee hoor, ik kan je prima voorspellen dat mijn merrie geen GP gaat lopen. Belangrijkste hindernis daarbij is de verbinding tussen teugels en zadel.

Dat is naar mijn idee meteen ook de reden dat deze hengst een bovengemiddeld goede kans maakt de GP wel te halen: die krijgt iemand in het zadel die wél kan sturen ;)


Je zou dan toch kunnen zeggen dat een van de basisvoorwaarden een geschikte ruiter of amazone is? Die voorwaarden liggen niet alleen bij het paard, ook bij externe factoren zoals management en degene die in het zadel zit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:45

Ik vind niet dat zo’n paard alle kansen krijgt
Je ontneemt hem namelijk een gezond lichaam
Google eens op hypermobiliteit. Het is een vervelende aandoening om al normaal mee te functioneren laat staan topsport te bedrijven

Ik ben blij dat ik er niet zo commercieel in sta en gewoon paarden kan fokken die 3 goede gangen hebben, gezond zijn en graag werken. Daar is iedereen, ook het paard, blij mee en ik kan ze dan ook prima kwijt. Je zou hier bijna denken dat je alleen van dit soort grootlopers kan verkopen

JeanneV
Berichten: 640
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:07

Hoe weet je zo zeker dat hij hyper mobiel is?? Ik vindt duurzaamheid met deze bewegings vorm wel een punt van aandacht... maar ik denk ook dat er steeds meer gp paarden komen die extreem groot en klein kunnen. Van apache had ik ook niet gedacht dat die ooit gp zou lopen en dat heeft die toch 5 jaar gedaan.... tot en met het nederlandse team en wb finales aan toe. en dat is niet eens een goed voorbeeld van een paard dat extreem groot en klein kan...