Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15930
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:45


_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:30

Voor hoeveel is die ene Le Formidable nou 'verkocht'? Mijn laptop heeft er moeite mee door het vele refreshen en wil niks meer.

Mijn merrieveulen is ook net verkocht. Ik koop er geen nieuwe Lamborghini van maar als beginnend fokker ben ik erg tevreden met mijn fokproduct. Plus, ik ben er vrij zeker van dat ze het goed gaat krijgen bij de koper en dat is me ook heel wat waard.

Umeo
Berichten: 2243
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:39

_Roxanne schreef:
Voor hoeveel is die ene Le Formidable nou 'verkocht'? Mijn laptop heeft er moeite mee door het vele refreshen en wil niks meer.

Mijn merrieveulen is ook net verkocht. Ik koop er geen nieuwe Lamborghini van maar als beginnend fokker ben ik erg tevreden met mijn fokproduct. Plus, ik ben er vrij zeker van dat ze het goed gaat krijgen bij de koper en dat is me ook heel wat waard.


105.000 €

s0173957

Berichten: 5394
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:05

Yeah right...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15930
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:07

s0173957 schreef:
Yeah right...

In geen 105.000 jaar niet. Sowieso raar dat de prijzen hoger lijken dan normaal terwijl ze alleen maar een filmpje van 20 seconden zien.

SophievdV
Berichten: 14755
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:09

Ik geloof geen enkele verkoopprijs van een veiling meer :') Is pure marketing en gekmakerij.

baudyh

Berichten: 4290
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:21

Ppfff
Zo mooi was hij nou ook weer niet

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:27

Die koning heeft geen mooi hoofd, maar die vos van Fransizkus is ook echt niet mooi.

En ik ben ook wel heeeel benieuwd welke prijzen nou wel echt zijn en welke niet.


Vulina; wat jammer, maar 10 veulens is ook een mooi aantal.

Wij hebben er hier nu 8 drachtig (waarvan 2 van mijzelf), wij scannen alles eind september nog een keer ivm gustregeling.

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:30

En die stap was ook geen 105K waard.

Ik schreef 'verkocht' niet voor niets tussen aanhalingstekens. Die van mij is afgeslagen op 7500 en daarvan houden we er een goeie duizend minder over na aftrek van de kosten. Ik denk niet dat er veel veulens zijn waar daadwerkelijk >20K wordt betaald.
Desalniettemin, ik ben tevreden en schenk even een glaasje in!

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:34

Groot gelijk Roxanne, dat is een mooie prijs die de meeste fokkers niet krijgen voor hun veulentje. Welke was van jou?

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:38

carola schreef:
Groot gelijk Roxanne, dat is een mooie prijs die de meeste fokkers niet krijgen voor hun veulentje. Welke was van jou?


Nummer 13 Philina Bria WJ, de Fürst Dior x Uphill

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:40

Leuk veulen! Hoor je nou ook al direct wie de koper dan is? Omdat je schreef dat ze het goed gaat krijgen?

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:51

carola schreef:
Leuk veulen! Hoor je nou ook al direct wie de koper dan is? Omdat je schreef dat ze het goed gaat krijgen?


Ja dit jaar wel. Omdat het online was hadden we een contactpersoon vanuit de veiling die ons op de hoogte hield tijdens het veilen en bereikbaar was voor vragen. Die gaf tussendoor al aan vanuit welke landen geboden werd en een paar minuten na het laatste bod kregen we de naam van de koper.

baudyh

Berichten: 4290
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:24

_Roxanne schreef:
carola schreef:
Groot gelijk Roxanne, dat is een mooie prijs die de meeste fokkers niet krijgen voor hun veulentje. Welke was van jou?


Nummer 13 Philina Bria WJ, de Fürst Dior x Uphill


Die zie ik liever dan die van 105000. Ha ha leuk veulen hoor. Maar hou ook erg van Uphill.
Nee super mooi bedrag.

Libera

Berichten: 3982
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 00:53

Die van 105000 ging ook een vertraagd filmpje van rond op Facebook waarvan volgens mij heel veel mensen niet doorhadden dat er mee geknoeid was... daar leek ie inderdaad veel beter op :')

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:27

_Roxanne schreef:
carola schreef:
Leuk veulen! Hoor je nou ook al direct wie de koper dan is? Omdat je schreef dat ze het goed gaat krijgen?


Ja dit jaar wel. Omdat het online was hadden we een contactpersoon vanuit de veiling die ons op de hoogte hield tijdens het veilen en bereikbaar was voor vragen. Die gaf tussendoor al aan vanuit welke landen geboden werd en een paar minuten na het laatste bod kregen we de naam van de koper.


Gefeliciteerd met de verkoop :)

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:34

Onze Ladignac is gisteren gescored voor het afstammelingen onderzoek.

Ik had zelf alleen nog maar een sukkeldrafje gezien, dus was gisteren blij verrast.
Hij is nu 3 maanden oud. Commentaar; Vrij groot, goed ontwikkeld veulen. Langgelijnd, met een mooi rug-lenden verloop, goede schoft er in met een mooi front. Waardeert zich in de beweging goed op, maakt veel houding in draf. Overbouwd op het moment maar mag iets met schoudervrijheid hebben. Stapt correct en zeer ruim, galop bergop en krachtig.

Nu is zijn moeder ook een royale grote (goede) merrie, maar hij werd echt best klein geboren. Heeft het erg goed gedaan de eerste maanden van zijn leventje :)

s0173957

Berichten: 5394
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:16

Altijd leuk om positief verrast te zijn è Vulina.

Wij hebben ook eentje op een online veiling die nu loopt, de eerste Belgische online dressuurveulenveiling: https://oakbarn.auction/veiling/Juno-Va ... -San-Amour
Onze Jameson x San Amour.

Allereerste keer dat we dit doen, ben eens benieuwd, ben al wel sneller tevreden dan met €105 000 :P
Ik heb wel wat schrik ivm de potentie van de organisatie om klanten te werven, maar de afspraken zijn duidelijk en de condities goed dus we'll see!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:51

spannend hoor!

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 22:56

s0173957 schreef:
Altijd leuk om positief verrast te zijn è Vulina.

Wij hebben ook eentje op een online veiling die nu loopt, de eerste Belgische online dressuurveulenveiling: https://oakbarn.auction/veiling/Juno-Va ... -San-Amour
Onze Jameson x San Amour.

Allereerste keer dat we dit doen, ben eens benieuwd, ben al wel sneller tevreden dan met €105 000 :P
Ik heb wel wat schrik ivm de potentie van de organisatie om klanten te werven, maar de afspraken zijn duidelijk en de condities goed dus we'll see!



Ik vind het echt een heel aansprekend veulen! Heeft een hele leuke/frisse/gemotiveerde uitstraling!

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 07:53

Leuk Vulina!!!
Altijd mooi positief commentaar.

Spannend S01.
Ik vind het ook een fris en aansprekend beestje.
Sneller tevreden kan gauw toch, whaha.

Ik ben gister met de merrie naar de DA geweest om te scannen.
Heb daar heel lang mee gewacht,
Dacht eerste afspelen dat geeft bij die merrie altijd zeer veel stress, maar het ging zeer zeer voorspoedig en na een uur of 30 was het allemaal oké ( veulen bleef op hetzelfde erf )
Maar we mogen volgend jaar weer uitkijken naar een veulentje!! Rond 10 mei mooie datum voor een veulen
Zat al aardig diep maar toch goed kunnen zien bewegen.

s0173957

Berichten: 5394
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:53

Goed nieuws dan!

Dankjewel voor de complimenten, we zijn er zelf ook echt wel tevreden van...
Enneuh, ik hou jullie niet tegen om te bieden è
:P

misterA
Berichten: 3123
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:00

Binnenkort zullen de reportages wel beschikbaar zijn van de gescoorde veulens van de jonge hengsten. Helaas moeten we het doen met beelden van de online veulenveilingen en missen we de live beelden afstammelingenpresentaties , hengstenshows en veulenkeuringen en veilingen.
Toch heb ik al wat indrukken van de vererving van een aantal jonge hengsten.
Te beginnen met de 3 veeldekkers.
De veulens van Kjento spreken me het meest aan, sterke aansprekende veulens die goed bewegen.
Le Formidable, veel ras, ze doen wat beknopt aan, bewegen is wel o.k.
Jameson, mooi type, veel front, best ontwikkeld, beweging gewoontjes, met name de draf en lichaamsgebruik/souplesse
Livius, ook mooi type, bewegen in stap en draf lichtvoetig, een enkele wat op de voorhand.
Kaiser Weltino, rassige en goed bewegende veulens.
Knap van de twee laatstgenoemde hengsten om met relatief weinig veulens toch een aantal aansprekende afstammelingen te laten zien.

In de wandelgangen gehoord, Lantanas, (Sir Donnerhall) lijkt ook knappe veulens te geven.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:14

Wij hebben nu 2 Jamesons staan van klanten. Compleet andere types. De ene is nu 3 maand oud, erg groot, heel mooi op stand en beweegt meer dan extra.

Onze Kjento ontwikkeld zich ook heel best. Veel body, veel front, veel kracht, meer dan genoeg maat. Ze staat bij mijn zus in de wei, die hadden een zorgenkindje veulen. Daardoor wat minder in hadden geweest, maar ze lijkt qua karakter wel pittig. Moederlijn is erg werkwillig, pittig, maar altijd braaf, dus dat zal wel goed komen. Zal binnenkort eens een nieuw filmpje maken, blijft er wat bij.
Ik denk een heel sterk en correct veulen :)

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:19

Paar weekjes geleden, Kjento

Afbeelding