Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:00

_San87_ schreef:
Ook al hoefbevangen... Zonde van zo'n fijne hengst.

Best wel raar eigenlijk dat er relatief veel ggk hengsten en sportpaarden voortijdig ten onder lijken te gaan aan hoefbevangenheid of koliek. Bij de amateurs staan deze aandoeningen bekend dat ze veroorzaakt worden door verkeerd (voer)management, je zou toch denken dat dit bij professionele stallen onder controle is Y;(
Enorm zonde en verdrietig.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:01

Hoefbevangenheid kan ook een hele nare bijwerking zijn bij bepaalde medische ingrepen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het in zulke gevallen aan verkeerd voermanagement ligt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41704
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:03

essie_blue schreef:
Hoefbevangenheid kan ook een hele nare bijwerking zijn bij bepaalde medische ingrepen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het in zulke gevallen aan verkeerd voermanagement ligt.

In het geval van Dark Pleasure was de HB veroorzaakt door een infectie las ik net.

Dus het is idd een externe oorzaak geweest. Toch zijn het de laatste maanden drie toppaarden geweest die aan HB bezweken, dacht ik.

Elisa2

Berichten: 37401
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:53

Waarschijnlijk hoor je het juist alleen bij de bekendere paarden, degene die ten onder gaan aan dezelfde aandoening bij een amateur daar hoor je niks over.

HB kan inderdaad een nare bijwerking zijn van medicatie of andere medische problemen. Wel echt een afschuwelijke manier om je paard zo te verliezen. En zonde van deze hengst.

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 14:02

Is iemand bekend met het, over het algemene, karakter van Schwarzgold nakomelingen? Is een van de hengsten op mijn lijstje. Merrie staat hoog in het bloed en ik wil een hengst welke werkwillige en vriendelijke nakomelingen geeft.

Elisa2

Berichten: 37401
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 16:31

s0173957 schreef:
Zo vanaf foto, geef mij dan de Ferdeaux maar...
Iemand al iets gezien live?

https://www.horses.nl/fokkerij/kwpn/in- ... rhengsten/


Vandaag de hengsten live gezien, mijn mening:

Bordeaux x Ferro: mooi front, mooi voorbeengebruik, goede draf en galop. Achterbeen is wat lang en zou meer mogen buigen. Gaat achter wijd en maait voor. Fijn te bewerken. Stap is imo echt te beperkt en kort.

Millenium x Donnerball: wat neerwaartse type, achterbeen zou wat actiever mogen, beperkt qua schoudervrijheid, verder 3 nette gangen, achter ook wat wijd, werd in het werk steeds beter en liet zich fijn bewerken.

Ferdeaux x Wynton: enorm groot (1.80cm) zit wel goed in elkaar, mooie lange hals, zeer veel techniek in de benen en het paard met het beste achterbeengebruik. Wel erg kijkerig en leek niet makkelijk te bewerken zijn.

Daily Diamond x Scandic:leek in eerste instantie wat traag achter en vrij simpel, maar paard groeide in het werk en werd eigenlijk steeds beter en fijner, los door het lijf, veel souplesse en een ontzettend goede stap. Leek mij een erg fijn dier om te rijden en viel me positief op.

Don Romantic x Krack: jeugdig paard met een wat neerwaartse romprichting, heel mooi voorbeengebruik en achter ook niet slecht. 3 fijne gangen met een goede stap, ook dit paard vond ik steeds beter worden in het werk en op een gegeven moment heel fijn door het lijf lopen met souplesse. Leek ook een erg fijn dier om te rijden.

Fustenball x Dancier:mooi model, paard met 3 nette gangen en souplesse. Persoonlijk vond ik hem steeds net iets traag achter en wat "scherpte" missen. Schoudervrijheid ook wat beperkt, liet zich wel fijn bewerken.

Grand Galaxy Win x Rousseau: paard met een mooie lange hals en lengte in het lijf, had 3 nette gangen met een sterk buigend achterbeen. Wel iets neerwaartse romprichting en achterbeen wat meer stuwt dan draagt. Paard was zeer gespannen en daarom ook moeilijker te bewerken.

Dark Pleasure x Gribaldi: paard wat qua model veel van Gribaldi weg heeft, mooi front, iets zware keeluitsnijding. Paard met een goed achterbeengebruik wat zich ookal goed kan dragen, veel veer en souplesse in het lopen en 3 nette gangen. Schoudervrijheid iets beperkt, paard liet zich enorm fijn bewerken en het plezier straalde er vanaf.

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 16:48

Bedankt voor het delen van jouw opinie. Ik kan ze pas einde deze maand in Den Bosch aanschouwen :)

Teletekst
Berichten: 186
Geregistreerd: 05-02-16

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 17:00

Ben het vrij goed met Elisa eens.
Enkel stap DD is echt slecht ipv goed
Zo gevaarlijk en veel telgangen, net zijn vader

misterA
Berichten: 3123
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 17:31

Goede omschrijving, Elisa. En ook met Teletekst, wat de stap van de DD betreft.
Beeld was dat ze erg "koud" aan de test begonnen. Ze werden vrijwel allemaal beter naarmate de (zeer korte) eindtest vorderde. Te lange pauzes tussen de groepjes was de oorzaak van die korte testjes.
Wat de punten betreft, was allemaal wat vlak, te weinig verschil onderling. De Boreaux werd wat te kort gedaan, de Millenium wat royaal, evenals de Ferdeaux, met name rijdbaarheid.

Elisa2

Berichten: 37401
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 17:46

Teletekst schreef:
Ben het vrij goed met Elisa eens.
Enkel stap DD is echt slecht ipv goed
Zo gevaarlijk en veel telgangen, net zijn vader


Dat is mij niet zo opgevallen, maar moet eerlijk zeggen dat ik in het begin ook weinig naar de DD heb gekeken. O:)

Dankje Adri, de punten kan ik ook niet helemaal volgen, de rijdbaarheid van de duitse hengsten viel mij zeer positief op.
Ik begrijp niet helemaal waarom er zulke lange pauzes tussen moesten zitten waarom er maar twee testruiters waren eerlijk gezegd. Volgens mij kan dat veel beter allemaal.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 18:45

Leuk verslag! Dankjewel! :)

Seven

Berichten: 21211
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:38

Top de uitleg per hengst
Ik heb nog niet live kunnen kijken helaas dus wat feedback van anderen naast filmpjes is dan altijd fijn

mavantos

Berichten: 3612
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:22

Ik heb filmpjes gekregen van de Dark Pleasure. Ik vind het een erg fijn sympathiek paard. Dark Pleasure geeft ze trouwens ook wel zwaar. Die van mij heeft ook een zware hals en heb er meer gezien die dat hebben. Het valt trouwens ook op dat er echt veel zwart zijn met drie witte benen :')

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41704
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:38

mavantos schreef:
Ik heb filmpjes gekregen van de Dark Pleasure. Ik vind het een erg fijn sympathiek paard. Dark Pleasure geeft ze trouwens ook wel zwaar. Die van mij heeft ook een zware hals en heb er meer gezien die dat hebben. Het valt trouwens ook op dat er echt veel zwart zijn met drie witte benen :')

[ [url=m/Bn73G4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi paard. Heel mooi.

mavantos

Berichten: 3612
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:59

_San87_ schreef:
mavantos schreef:
Ik heb filmpjes gekregen van de Dark Pleasure. Ik vind het een erg fijn sympathiek paard. Dark Pleasure geeft ze trouwens ook wel zwaar. Die van mij heeft ook een zware hals en heb er meer gezien die dat hebben. Het valt trouwens ook op dat er echt veel zwart zijn met drie witte benen :')

[ [url=m/Bn73G4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi paard. Heel mooi.


Bedankt! Hij heeft vooral een fantastisch goed karakter. Als ik het artikel las rond Dark Pleasure stond daar ook in dat hij zo onwijs braaf was.

Dit is die van mij in 'actie' afgelopen zomer.
Afbeelding

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 23:52

Wauw inderdaad, prachtig paard! En karakter zo belangrijk. Mijn Uphill x Florestan I is ook een vreselijk lief paard, altijd goede zin. Voor mij als hobbyist toch wel het allerbelangrijkst :D

Suzanne F.

Berichten: 49299
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 08:33

Waarom kreeg Le Formidable zulke lage punten?

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:05

Als ik de filmpjes op fb zie dan vind ik hem niet voor maar 80,5 punten lopen.

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:20

Wat een prachtig paard mavantos, helemaal mijn type!

Karakter is ook zeer belangrijk, hier heeft de combinatie met Everdale op alle fronten verbeterd inclusief karakter en instelling van mijn hengst. Ik wil alleen dit jaar wat nieuws uitzoeken, maar wel met dezelfde instelling qua verbeteringen.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 13:25

Suzanne F. schreef:
Waarom kreeg Le Formidable zulke lage punten?
Sinds wanneer is 80.5 laag ? ;)

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 13:35

KahluaB schreef:
Sinds wanneer is 80.5 laag ? ;)

Sinds Las Vegas de lat op 90 legt :D

En nog vier andere hengsten boven de 81 scoren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15930
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 13:46

Rex_Rolfo schreef:
KahluaB schreef:
Sinds wanneer is 80.5 laag ? ;)

Sinds Las Vegas de lat op 90 legt :D

En nog vier andere hengsten boven de 81 scoren.

Er gaat ergens iets mis als de kampioen en de reservekampioen één na laatste en laatste zijn in het verrichtingsonderzoek.

Heb alleen het draf filmpje gezien en die vond ik wel ondergewaardeerd.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 13:49

Blijkbaar zijn ze onder het zadel dan zó anders dan los en aan de hand?

Elisa2

Berichten: 37401
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:16

Ik denk omdat er exterieurmatig nog wel wat aan te merken was op Le Formidable en zijn stap echt onder de maat is. Ik heb hem nooit aan de hand gezien, de draf was wisselend ohz, hele mooie momenten en momenten dat hij imo nogal over zijn tempo werd gereden. Maar zeker, samen met de galop zijn beste gangen. De jurering en de punten waren sowieso niet echt te volgen.

De Millenium hoort imo echt niet zulke hoge punten te krijgen.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:30

Is zijn exterieur dan veranderd?
Want hij werd er toen ook kampioen mee..