KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!
Berichten: 26093
Geregistreerd: 29-07-14

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:08

Succes Gomir :)

There is a crack in everything. That's how the light gets in.


NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:54

Succes Gomir.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 07:51

Succes Gomir! Hoop dat je lekker hebt geslapen afgelopen nacht.

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 07:52

Heel veel succes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110407
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 07:54

Succes Gomir!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

fokfanaat
Berichten: 20203
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:32

heel veel succes Gomir

Thea2000
Berichten: 14
Geregistreerd: 19-11-17

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:26

Ik kan de live stream niet zien, zowel op kwpn.tv niet als via ClipMyHorse. Op de laatste heb ik geen abonnement maar neem aan dat het voor kwpn leden ook zonder abonnement te volgen zou moeten zijn.

Weet iemand dit?

gomir
Berichten: 25512
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:43

Zou gewoon moeten werken, maar ik heb het nog niet geprobeerd. Clipmyhorse livestream op desktop lukt als het goed is ook zonder abonnement.

Ik ben net thuis van een hele lange dag. Lontender liet zich super zien aan de hand en los in de beweging en sprong fantastisch! :+: Helaas was hij, net als bijna alle hengsten, ineens 2-3 centimeter kleiner en ging hij er uit op stokmaat. Maar ik ben super trots op hem en heel blij met wat ik vandaag zat. Dat gaat een top sportpaard worden straks! En die paar centimeter groeit hij er echt nog wel bij, daar zit ik niet over in :+

[ img ]

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-18 20:04

Clipmyhorse werkt inderdaad op desktop. Op mijn mobiel doet hij het ook niet.
Fijn dat je paard zich goed liet zien Gomir. Jammer op stokmaat. Misschien als hij gegroeid is en wat sport resultaten heeft nog eens aanbieden?

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:06

Gave foto! Balen dat hij niet door is, maar sport is toch uiteindelijk het belangrijkste :j

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

gomir
Berichten: 25512
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:24

Dit was leuk om een keer mee te maken en ik had het de fokker beloofd vlak voor hij overleed.
Ga hem echt geen hengst houden om over een aantal jaar nog eens te proberen, veel te veel gedoe. Hij mag straks mooi als ruin de sport in, voor het paard zelf ook fijner ;)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

verstijnen
Berichten: 515
Geregistreerd: 17-09-10

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:15

Iemand de nakomelingen van Golddigger gezien?

truitje
Berichten: 573
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Amstelveen

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:21

Ik ben er vrijdag 7 december, ben benieuwd hoe de dressuurhengsten het gaan doen!

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 15:09

verstijnen schreef:
Iemand de nakomelingen van Golddigger gezien?


Die zijn morgen aan de beurt. Via Clipmyhorse.tv kun je mee kijken via de live stream

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

Anoniem

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:16

Op KWPN tv ook
Prima livestream

verstijnen
Berichten: 515
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 20:11

Firegirl schreef:
verstijnen schreef:
Iemand de nakomelingen van Golddigger gezien?


Die zijn morgen aan de beurt. Via Clipmyhorse.tv kun je mee kijken via de live stream

Dankjewel!

yvonnepuntnl
Berichten: 4475
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:58

De mijne sprong ook erg fijn. Ik was heel tevreden.
De jury vond dat hij langer gelijnd moest zijn en meer moest doorschakelen op de oxer. En dus niet door naar de tweede bezichtiging. Gelukkig was ik niet de enige die het daar niet mee eens was.:D
[ img ]

Filmpje:
https://kwpn.tv/watch/7405

verstijnen
Berichten: 515
Geregistreerd: 17-09-10

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:55

Welke hengsten zijn jullie opgevallen positief- en negatief die door zijn naar de 2e bezichtiging?

gomir
Berichten: 25512
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:19

Ik heb te weinig complete collecties gezien om daar iets zinnigs van te zeggen.

Yvonne: fijn paard en zeker genoeg lengte als ik hem zo zie. Vind het ook wel echt een hengst om te zien! Denk dat hij de jury net een keer te vaak een fout maakte en dan rekenen ze hem denk ik af op die keer dat hij de achterste paal pakt, terwijl die andere sprongen op de oxer meer dan genoeg rek laten zien. Zal ook wel niet meehelpen dat de Eldorado's nog niet zo mee leken te vallen en dat Lancelot ook nooit de waardering heeft gehad die hij verdiende...:+ Hou je hem hengst?

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Aimee
Berichten: 11793
Geregistreerd: 24-07-03

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 16:05

De kwpn.tv-filmpjes zijn niet te zien voor niet-leden, toch? Of doe ik iets verkeerd? Ik ben geen lid meer :)

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

yvonnepuntnl
Berichten: 4475
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 16:22

verstijnen schreef:
Welke hengsten zijn jullie opgevallen positief- en negatief die door zijn naar de 2e bezichtiging?
Anders ga je lekker zelf alle filmpjes terugkijken en geef je ons een mooie samenvatting :D

@Gomir: hij maakte inderdaad 1 keer een fout op de oxer.
Afstamming nemen ze in principe niet mee in de eerste bezichtiging, tenzij ze een hengst met een heel interessante afstamming het voordeel van de twijfel willen geven. De moeder van deze hengst is een halfzus van Ekstein en heeft al een 1.50 en een 1.40 paard gebracht. Qua exterieur vallen de Eldorado's soms niet mee, maar springen kunnen ze allemaal en deze is gewoon een heel mooie, die ook nog eens correct in elkaar. Eigenlijk was ik niet eens teleurgesteld. Dat was ik wel geweest als hij slecht had gesprongen.
Voor eerst blijft ie hengst, tenzij het 'm in de weg gaat zitten. Sport is het hoofddoel, ik zit niet op een hengst te wachten die 5 merries per jaar gaat dekken :+

ik heb die van jou ook nog even bekeken (Lontender). Springt inderdaad fijn. Jammer dat ie maar 1.59m was. Maar die groeit vast nog genoeg!

Klopt Aimee, daar moet je lid voor zijn.

verstijnen
Berichten: 515
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:31

yvonnepuntnl schreef:
verstijnen schreef:
Welke hengsten zijn jullie opgevallen positief- en negatief die door zijn naar de 2e bezichtiging?
Anders ga je lekker zelf alle filmpjes terugkijken en geef je ons een mooie samenvatting :D

Je bent weer je heerlijke zelf? *\o/*

Ik mag toch gewoon een vraag stellen, misschien dat iemand een compleet overzichtje heeft. Bedankt voor positieve bijdrage _/-\o_

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:37

yvonnepuntnl schreef:
ik heb die van jou ook nog even bekeken (Lontender). Springt inderdaad fijn. Jammer dat ie maar 1.59m was. Maar die groeit vast nog genoeg!

.


Volgens mij had die gene die aan het meten was steeds z’n voet onder de stok :+

Zag er genoeg voorbij komen waarvan ik dacht die moet toch groter zijn. :')

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Aimee
Berichten: 11793
Geregistreerd: 24-07-03

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:16

Wat irritant zeg!
De meesten zullen toch nog wel een paar centimeter groeien, waarom dan klein meten? :o?

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

gomir
Berichten: 25512
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:47

En ik hoef jullie vast niet te vertellen dat ik niet aan dit gedoe begonnen was als hij thuis ook 1.59m geweest was, dan had ik die tijd en trainingskosten wel beter weten te besteden dan aan een dagje Ermelo ;)

Ik vind die van jou inderdaad opvallend mooi vergeleken met de drie die ik gezien heb Yvonne, maar die drie sprongen ook niet zo bijzonder en ze waren lastig :+ En dus kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het Lancelot-bloed toch mee heeft gespeeld in het besluit hem niet een ronde mee te nemen.

Mijn streven was ook niet direct om hem goedgekeurd te krijgen (hoewel moederlijn interessant genoeg was), tweede bezichtiging was leuk geweest, want dan was de moeder preferent geworden.
Nu mag hij van de zomer gewoon nog een keer als ruin mee naar de stamboekkeuring als hij er dan goed voor staat :D

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GrapeshotBot, MyWishMax, Ubermetrics en 7 bezoekers