TINKER: lang of kort???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 06:12

Mag ik hier binnen vallen en een brutale vraag stellen? Ik ben voor mijn pony opzoek naar wit paardenhaar. Niet van staart want dat haar is te grof. Het moet dus fijn zijn zoals van manen.
Mijn vraag is dus, als er iemand is die gaat knippen en niks met het haar doet mag ik dat dan hebben?
Het is voor mijn pony's voorpluk. Afgelopen vrijdag heb ik daar extensions ingezet zodat hij een natuurlijk vliegenmasker heeft. Hij kreeg altijd jeuk van allerlei maskers en vliegenspul en de vliegen zelf natuurlijk. Met die extensions is dat nu verleden tijd en kan hij lekker 'bloot' naar buiten.

Maar ja... die ectensions gaan een keer los laten en dan heb ik weer nieuw nodig. Contact met de slager heb ik maar die heeft geen wit...

Hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik zo brutaal ben :D

Sabbientje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 06:52

woepsie90 schreef:
[ [url=m/Iq20e2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tinker bij ons op stal. Zelfs voorpluk is foetsie! Benen ook geschoren.
Heeft wel wat maar soms lijkt hij idd een te dik paard van ander ras...

Ben een paaar keer naar de Dublin Horse Show geweest en daar lopen alle paarden er zo bij. Vind dat toch net iets te kort. :+

Mijn tinker heeft niet hele lange manen, beetje zoals die van Nessa.
Iets langer misschien.
Komt omdat ik er weinig aan doe. Ze hangen los, want ze houd van kroelen en ik ben veel te bang dat mijn andere paard ineens een vlecht in zijn mond heeft. :+

En de sokken hangen als ik er niets aan doe tot op de grond, maar ivm het te lang nat blijven van de uiteinden, knip ik ze tot iets van de grond af. Vooral in de natte winterperiode.

Ik ben niet echt van al dat haar.... ik wilde ook nooit een tinker :') maar als je er verliefd op word, dan ga je ervoor. Al het haar eraf halen doe ik dan weer niet, want dat staat April niet denk ik. (En er zullen dan verschillende mensen een hartverzakking krijgen :') :') )

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:32

Ik heb dan wel geen tinker, maar een shet. Ik heb bij hem een fjordenboog geknipt en ik zie vaak afbeeldingen voorbij komen van andere koudbloeden in een boog. Ik vind dat eigenlijk veel leuker staan dan die dikke bos manen!

Afbeelding
Mijne met lange manen

Afbeelding
In een boog

Afbeelding
Nu weer in een kuif, want ik had de boog te lang gelaten dus hij ging omvallen

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:58

callum schreef:
Mijn tinker had altijd een hanenkam stond super gaaf. Zijn huidige baasje heeft het geloof ik nog steeds in een hanenkam.


Ja inderdaad, een boog op de manenkam en het staat hem echt goed. Morgen gaat er weer een stuk af!

Lottever
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 15:48

Begrijp mij niet verkeerd want iedereen heeft zijn eigen mening over manen.

Maar ik vind een tinker stukken mooier met lange volle manen en volle sokken. Op mijn manege hebben we ook een mooie tinker met super volle manen die tot op de grond komen. Ik vind dat echt prachtig maar aangezien het niet zo gemakkelijk is voor haar om daarmee rond te lopen zijn ze altijd ingevlochten. Ook haar voorpluk is super lang. Ik vind dat zelf echt MEGA mooi.
Afbeelding


Ik had eigenlijk nog een vraagje de meeste mensen zeggen dat tinkers een rustig karakter hebben. Maar bij die tinker is dat helemaal niet het geval. Ze is dan wel redelijk klein tegenover de andere paarden van de manege maar ze is wel de allersnelste en is super eigenwijs. (en toch is het een schatje)Maar ik vroeg mij dus af of dit erg is of niet

Anastasia24

Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 15:52

Het is een topic uit 2017, :j
Maar om terug te komen bij je vraag; het verschilt per paard en per situatie. Ik heb menig tinker gereden die erg actief was, en enkele die niet vooruit te branden waren. Beide waren ''op te lossen'' op een nette manier(zoals gericht trainen, dingen leuker maken of iets veranderen in de voeding\verzorging).
Aangezien je spreekt over een manege, ik heb veel paarden zien rennen en bokken vanwege niet goed passend tuig\lichamelijke problemen, pijn dus, dit is geen eigenwijsheid(een paard test ook niet ook) maar slechts het dier dat iets duidelijk wilt maken. Je bent nog jong en kunt hier waarschijnlijk verder niets mee, maar helaas is het vaak wel de reden waarom die eigenwijze paarden op manege zijn zoals ze zijn.

Lottever
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 15:54

Dit zijn nog een foto's van dat tinkertje

Afbeelding
Ik sta niet al te best op deze foto :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lottever
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 16:01

Bedankt voor het antwoord. Maar ik denk dat ze gewoon een beetje te veel energie geeft.

iina

Berichten: 52
Geregistreerd: 04-05-23
Woonplaats: Westerlo (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 20:41

Wat heeft ze een mooie manen! Ik zou ze een beetje bijknippen zodat de dunne haren er uit zijn maar dan wel netjes en niet recht eraf haha. Zelf heb ik ook een Tinker met lange en dikke manen :)