KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:59

Knap gefilmd ! :D
Wat loopt ze al mooi in balans ! Ziet er goed uit hoor !

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.


Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:01

Ik had een hulp naast me om te filmen :D
Alleen is nogal lastig, voor je het weet staat ze stil

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:12

Maar ben ook blij hoe ze het doet. Zo jong nog. :) en verbetert nog steeds elke week. Karakter is ook echt heel fijn. Zit echt in het lijntje verankerd.

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

xx_Irisje
Berichten: 12341
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 07:56

Lekker dier hoor Sue!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Kendra
Berichten: 8711
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:05

Hallo allemaal, ik kom ook even binnenwandelen hier.
Ik zal binnenkort een paar foto's posten, wij hebben op dit moment een 3-jarige Baltic x Padinus.
Gaat waarschijnlijk wel naar de stamboekkeuring en daarna tot de winter weer de wei op.
Ik overweeg om haar volgend voorjaar aan te bieden voor de EPTM, maar wij hebben daar geen ervaring mee. Ik vind het ook nogal prijzig en hoor verschillende verhalen over de kwaliteit van de ruiters (in dit geval: springruiters). Iemand hier ervaring? Ik hoor het graag.

gomir
Berichten: 25514
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:20

De mensen die ik ken die recent een springmerrie voor de eptm hadden waren wel tevreden. Het hangt er wat mij betreft erg vanaf wat voor merrie je hebt en in hoeverre je ze zelf voor kan bereiden. Ik hou het zadelmak maken en beleren liever zelf in de hand en laat ze dan de ibop lopen onder de eigen ruiter.
Maar als je bijvoorbeeld als fokker zelf geen ruiter hebt en geen faciliteiten aan huis dan is dat alweer heel anders.

Ik heb baltic nog in mijn hoofd voor de numero uno merrie in de toekomst. Heeft die van jou genoeg maat?

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:33

Hier wel goede ervaringen met de eptm. Twee jaar terug onze toen 5-jarige springer de 2weekse test laten lopen. Ze liep toen B/L springen.

Bewust geen ibop gedaan omdat ze nog wel eens wat spanning kon pakken en bij de eptm hebben ze meerdere beoordelingsdagen.

Twee jaar terug waren er fijne ruiters. Een stel hele handige en goed rijdende jongens en nog wat dames die ik verder niet ken. Ruiters zijn tegenwoordig in vaste dienst. Die rijden ook de hengsten tijdens het verrichtingsonderzoek.

Maargoed het ligt ook aan het paard. Bij een eptm telt karakter (in omgang en rijden) best zwaar mee. :)

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Kendra
Berichten: 8711
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:28

Dank voor de reacties. Gelukkig positief dus. @Gomir: de Baltic groeit nog, nog erg jeugdig. Denk dat ze uitkomt rond de 165. Komt uit een merrie van 1.75
Qua exterieur is het geen topper maar volgens mij kunnen alle Baltics springen dus ..

Kendra
Berichten: 8711
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:33


KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:35

Voor zover ik kan zien niks mis mee toch ?
Ze mist hooguit wat bloed/ uitstraling ..

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

little_birdy
Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:42

Heeft het nut om met een 14 jarige naar de keuring te gaan ?
Het lijkt mij gewoon leuk om te doen en ze heeft een mooi papier .
Maar weet niet zo goed wat ik kan verwachten

marije1987
Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:49

Hoi allemaal! Ik meld me ook hier, heb een 3 jarige zelfgefokte merrie (Arezzo x Matterhorn) die ik waarschijnlijk eind juni aan wil bieden op de stamboekkeuring in Utrecht. Las al stiekem beetje mee, leuk om alle verhalen en foto's voorbij te zien komen :)
Foto van gister:
[ img ]
Laatst bijgewerkt door marije1987 op 29-04-18 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

Cioccolato
Berichten: 6531
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:51

Leuk! Ik heb geen idee of mijn merrie in de smaak zou vallen.. foto's staan wel pagina terug. Ik vind haar wel leuk :))

Hoor je op een oefendag ook commentaar op je paard? Of is dat exht puur oefenen met voorbrengen.


Kendra
Berichten: 8711
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:07

Ik weet niet of het overal hetzelfde is maar hier in Drenthe kun je best vaak oefenen. 4 juni is de officiële ledendag maar dat is voor ons dan al de 3e keer dat we gaan. Fijn om te wennen op vreemd terrein. Je krijgt tips en het helpt als ze het vaker hebben gedaan. Wij zetten thuis ook af en toe een lijntje op.

Kendra
Berichten: 8711
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:36

little_birdy schreef:
Heeft het nut om met een 14 jarige naar de keuring te gaan ?
Het lijkt mij gewoon leuk om te doen en ze heeft een mooi papier .
Maar weet niet zo goed wat ik kan verwachten

Waarom zou je het willen? Meestal ga je naar de keuring voor inschrijving in het stamboek of omdat er een 'graadverhoging' in zit (ster, keur). Als je van plan bent om te gaan fokken heeft het misschien zin, maar een ouder paard komt meestal apart voor op de keuring (niet in een groep), dus erg leuk is het ook niet denk ik...
Je kunt altijd een inspecteur bellen voor advies. Als je een springer hebt zou ik Arnold Kootstra bellen/mailen. Van dressuur weet ik niet zo heel veel :-)...

xx_Irisje
Berichten: 12341
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:56

Kendra schreef:
little_birdy schreef:
Heeft het nut om met een 14 jarige naar de keuring te gaan ?
Het lijkt mij gewoon leuk om te doen en ze heeft een mooi papier .
Maar weet niet zo goed wat ik kan verwachten

Waarom zou je het willen? Meestal ga je naar de keuring voor inschrijving in het stamboek of omdat er een 'graadverhoging' in zit (ster, keur). Als je van plan bent om te gaan fokken heeft het misschien zin, maar een ouder paard komt meestal apart voor op de keuring (niet in een groep), dus erg leuk is het ook niet denk ik...
Je kunt altijd een inspecteur bellen voor advies. Als je een springer hebt zou ik Arnold Kootstra bellen/mailen. Van dressuur weet ik niet zo heel veel :-)...

Ik heb destijds mijn 17 jarige merrie voorgebracht en die worden gewoon geplaatst in de rubriek 8 jaar en ouder. Vond het heel leuk om te gaan.

Overgens werd de merrie met 17 ster, met 18 sport, met 19 nog keur verklaard en is naar haar dood nog elite sport geworden.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:49

Leuke merries Kendra en Marije! Ik hou van zulke types. :D
oh en die van cioccolato ook trouwens! Beetje type damespaarden. :)

Vind het wel altijd lastig om springpaarden te beoordelen. Uiteindelijk gaat het er vooral om hoe ze springen.

Zou met een fijne oudere merrie zeker wel de keuring proberen. Maar misschien is het idd goed om een inspecteur te vragen voor advies. :)

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

little_birdy
Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:15

Oke bedankt !
Evt voor de fok later .
Ze heeft al 2 veulens gehad die leuk uitgegroeid zijn en heeft een heel mooi papier ;)

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:18

Heeft ze ook in de sport gelopen?

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

gomir
Berichten: 25514
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:24

Ik hou van zulke paarden Kendra! Ik vind haar leuk :+:
En de Arezzo van Marijke vind ik ook leuk, maar dat vond ik altijd al ;)

Little_birdy: als 4-jarige op de stamboekkeuring vielen de punten van je paard niet mee als het de merrie uit je onderschrift is. Ze moet nu wel heel veel beter ontwikkeld zijn dan toen wil het sterpredikaat er nog inzitten. Beste kans geef ik je als ze sportpredikaat haalt (maar nu B-dressuur volgens de database) en dan via een thuiskeuring.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

little_birdy
Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:35

Ik ben met haar begonnen afgelopen maand in de sport dus dat is in werking .
Ook pakt ze alles super makkelijk op.
Ze is veel beter ontwikkels als toen .
Met de aankoopkeuring zei de keurende dierenarts ( ook fokker geloof ik ) dat ik haar eens mee moest nemen naar de keuring vandaar eigenlijk .
Enige minpunt is dat ze geen geweldige draf heeft . Wel een goede stap en super galop

[ img ]
[ img ]

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:57

Hoi Marije, leuk weer eens van je te horen! Leuke merrie!

Proberen staat vrij little_birdy. Op basis van de foto's verwacht ik niet meteen een ster predikaat.. Maar in het echt kan het natuurlijk anders zijn :)

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:45

Ja proberen kan idd altijd! Ze is sowieso nog een beetje in overconditie little_birdy. Ik zou misschien eerst eens kijken hoe ze het in de sport aanpakt. :)


Wel leuk wat meer leven hier. Altijd leuk om andere merries te volgen. :)

Wij zijn vandaag een stukje gaan rijden en even naar ander terrein geweest. Was een mooie oefening. Nu eerst weer lekker thuis doortrainen. Over twee weekjes is er een oefenavond van onze regio.

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 07:04

Goede oefening Sue! Heb je foto's? :D

Ik heb Kado zonet dan maar voor het echie op gegeven.

Morgen gaat een nakomeling van onze merrie voor de thuis keuring, ook erg benieuwd hoe die het gaat doen!

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:18

Spannend Vulina! Is die nog van jullie?

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Siami en 11 bezoekers