Anjershof Rocky

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Anjershof Rocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 16:44

Wie kan mij wat meer vertellen over het karakter van deze hengst en wat hij daarvan doorgeeft aan zijn nakomelingen?
En wie heeft nog wat (duidelijke) foto's voor mij?
Via internet kon ik maar 2 foto's vinden die beide niet erg duidelijk waren, gelukkig heb ik al een iets betere impressie van deze hengst nadat ik m op indoor friesland in actie heb gezien. Hij leek me toen wel erg tempramentvol, een beetje een heethoofd, maar ja dat blijft ook een moment opname, bovendien weet ik dan nog niet wat hij daarvan doorgeeft aan zijn nakomelingen.
En dat hij leuk kan bewegen heb ik op Indoor ook gezien, maar wat blijft daar van over bij de nakomelingen?
En omdat mijn merrie vrij klein is (1.43) wil ik een iets groter veulen fokken, dus logische vraag, fokt hij een beetje maat door?
Ik heb hem dus in gedachten als hengst voor mijn merrie (die is van Orchard Limb Lopper).

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:34

Anjershof Rocky 50%
Verichtingsonderzoek 84p
Sectie K, Hengst
Vader: Silvertop's Ricco
Moeder: Daisy
Vader v. Moeder Conquistador
Schofthoogte: 1.49 m
Kleur: Vos
Geboren: 1988
Overleden: -
Nummer: 14875

Sportbloed van het allerhoogste niveau, zowel in vader- als moederlijn. Rocky loopt onder z'n 3e amazone, Randy Prins, Z2 dressuur met meer dan 40 w.p., tevens is hij M springen.

Rocky z'n kinderen blinken uit in de sport en de fokkerij. Meer dan 30 kinderen lopen M in dressuur en springen. Er lopen zelfs dochters internationaal voor Spanje en Duitsland.

In de fokkerij doen z'n kinderen het ook goed, getuige dat hij 13 dochters heeft die ster zijn, waarvan er 9 keur plus 1 voorlopig keur en 5 kleindochters waarvan 1 keur. Rocky z'n zonen en kleinzoons doen het eveneens goed. 4 goedgekeurde zonen in Nederland, in totaal 11 goedgekeurde zonen in Duitsland, plus 5 kleinzonen.

De kinderen van Rocky hebben een gouden karakter en laten zich goed rijden en verzorgen door kinderen.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 09:40

Hoi,

ik heb een jaarling van Anjershof Rocky (eigen fok). Mijn merrie is 1.40 en ik wou ook wat meer maat. Eerlijk gezegd heb ik geen vooronderzoek gedaan of hij echt maat fokt.
Ik ben wel langs geweest om te kijken en ik vond Mr Harms een leuke man die wel weet waar hij mee bezig is. Verder is het ook geen groot bedrijf en is je paard geen nummer maar een gast, en zo worden ze ook behandeld. Ik heb haar 3 weken laten staan om te scannen dat ze drachtig was (het is namelijk iets van 7 uur rijden heen en terug) en dat ging perfect (alhoewel 3 weken wel erg lang duurt als je paardje zo ver staat). Ze zag er super uit toen ze terug kwam, en als ik tussendoor een keer kwam kijken stond ze lekker buiten in de wei en zag er erg tevreden uit.

Ze is nu bijna 1 jaar en 1.29/1.30.

Verder is het qua karakter een leuk beessie, maar ze kan nog wel eens ondeugend wezen. Ze wil nog wel eens ontsnappen als ze 's avonds naar binnen moeten, als ze dan persoonlijk opgehaald word dan loopt ze wel heel braaf mee Clown maar het is af en toe echt een clowntje.

Ze heeft echt eigenschappen van beide kanten, soms zie ik echt duidelijk de moeder erin, maar die ondeugendheid heeft ze van haar vaders kant.

Rocky is ondeugend, maar wel een makkelijk paard. Loopt uit zich eigen de trailer en is lief in de omgang en heeft absoluut geen naar stalgedrag.

Verder geloof ik dat Golden empire's voice een stokmaat heeft van 1.51 en Veenstra's Promisse 1.52. Maar hier weet ik weinig vanaf.

Succes met het nemen van je beslissing.

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:37

De nakomelingen lopen bijna allemaal wel goed in de sport mee alleen ik heb nou al een paar afstammelingen van anjershof rocky leren kenne en vond dat gedrag nou niet echt super. Maar als je je pony normaal opleid misschien scheelt dat ook wel een heel eind Knipoog succes!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:03

Hier staat er eentje. Hele mooie pony, kan ook heel leuk bewegen.