De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Totilas veulens

Geweldig!
150 (22%)
Correcte veulens, beter dan ik verwacht had!
239 (35%)
Correcte veulens maar had er meer van verwacht
190 (28%)
Valt tegen
88 (13%)

Totaal aantal stemmen: 667


smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:04

Dat filmpje van die tweede totilas... := Cool gedaan maar een beeeetje over de top, haha.
Daarentegen wel een heel mooi veulen!

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:10


CarolineP

Berichten: 1056
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:14

smeetjoew schreef:
Dat filmpje van die tweede totilas... := Cool gedaan maar een beeeetje over de top, haha.
Daarentegen wel een heel mooi veulen!


Ja, geweldig veulen! :wow: Zo lopen ze echt niet allemaal!

Ach, over de top....ik vond het eigenlijk wel leuk... 8-)

hananya

Berichten: 1047
Geregistreerd: 26-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:09

Ben ik dan de enige die de bedragen wel "een beetje" aan de hoge kant vind voor zulke veulens? En dan met name de eerste?

Ik ben trouwens ook erg fan van die van Essiesilly en het veulen van Texel (zo op stand iig; zijn daar ook bewegingsfoto's van?)

Verder krijg ik het idee dat hij wel behoorlijk naar de merries toe fokt, of niet?

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:40

Ik vind het veulen in het eerste filmpje maar lelijk. Sorry.

Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:44

Pas als je er op zit, traint en uitbrengt, weet je of het een goed fokprodukt is. Er komt meer bij kijken dan een mooi veulen. Karakter is het aller belangrijkste. Een paard is de slachtprijs waard, de rest is wat de gek er voor geeft.

Niekje51

Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:52

Wat ik had begrepen mocht niet zomaar iedere merrie gedekt worden met Totilas en werden de merries voorgeselecteerd. Het dekgeld is zeker aan de hoge kant, maar als je dan ziet dat de eerste op de veiling al 105.000 euro opbrengt... Tja, dan is het 't zeker waard geweest. Mooie veulens vind ik het trouwens!

Elisa2

Berichten: 37297
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:06

Dat filmpje is geweldig haha,aansprekend veulen die Grimaldi.Ik ben heel benieuwd of we daar ooit nog weer van horen.Ik vind Total Ideal toch ook wel weer een aansprekend veulen,lijkt iets meer bloed te hebben.

Susyb
Berichten: 3385
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:13

smeetjoew schreef:
Dat filmpje van die tweede totilas... := Cool gedaan maar een beeeetje over de top, haha.
Daarentegen wel een heel mooi veulen!


vond ik ook.. ik vind het mooi veulen :D zet maar bij mij op stal! :=
Maar dat filmpje is net een bioscoop trailer _O-

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:13


Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 16:35

Wat een mooi commentaar essie :j

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:38

Wij hebben een heeele mooie op stal :j

Nu al een plaatje!

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:59


UnlimitedS

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 19:15


saskia_goldy
Berichten: 68
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:27

Johanna59 schreef:
Pas als je er op zit, traint en uitbrengt, weet je of het een goed fokprodukt is. Er komt meer bij kijken dan een mooi veulen. Karakter is het aller belangrijkste. Een paard is de slachtprijs waard, de rest is wat de gek er voor geeft.


Nou dat is dus helemaal niet waar ;) Want waarom zouden sommige veulens anders voor zulke bedragen geveild worden?
Je kunt echt wel zien of het een goed veulen is met goede bewegingen, anders was dit totilas veulen echt niet voor 105.000 gerveild zijn.

Mansolein

Berichten: 2348
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:08

Heb er een paar gezien op foto's en video's maar wat ik daarvan kan zeggen is dat het knappe veulens waren maar niet meer bijzonder dan andere veulens.

Nikita_1995

Berichten: 2171
Geregistreerd: 12-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:25

Sommigen nemen de gok dat z'on veulen later goedgekeurd wordt als dekhengst en als er dan een paar liefhebbers dat veulen absoluut hebben willen, kan die prijs soms enorm hoog worden.

saskia_goldy schreef:
Johanna59 schreef:
Pas als je er op zit, traint en uitbrengt, weet je of het een goed fokprodukt is. Er komt meer bij kijken dan een mooi veulen. Karakter is het aller belangrijkste. Een paard is de slachtprijs waard, de rest is wat de gek er voor geeft.


Nou dat is dus helemaal niet waar ;) Want waarom zouden sommige veulens anders voor zulke bedragen geveild worden?
Je kunt echt wel zien of het een goed veulen is met goede bewegingen, anders was dit totilas veulen echt niet voor 105.000 gerveild zijn.

Vudress
Berichten: 1650
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:42

De redenatie dat het vanwege de prijs wel een goed veulen moet zijn vind ik vertederend...

Nikita_1995

Berichten: 2171
Geregistreerd: 12-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:01

Vudress schreef:
De redenatie dat het vanwege de prijs wel een goed veulen moet zijn vind ik vertederend...

Als de prijs hoog is heeft men een bepaalde verwachting ervan...

Pas onder het zadel weet je of je het idd goed gedaan hebt...

Het is en blijft een gok, maar je hebt meer kans als het veulen zich nu al goed laat zien...

Zo verkochten wij bijv. vorig jaar een hengstveulen op de veiling waarvan men nu al zegt dat hij dekhengst kan worden, zo toonde hij zich als veulen ook al, was ook de beste en mooiste nakomeling, zegt dus best al wat wanneer de veulens zich nu al laten zien, dan wordt de prijs ook automatisch hoog, want velen willen dan z'on dier in hun eigen stal hebben staan...

saskia_goldy
Berichten: 68
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:10

Vudress schreef:
De redenatie dat het vanwege de prijs wel een goed veulen moet zijn vind ik vertederend...

Ja maar je snapt toch dat mensen tegenwoordig niet zo dom zijn om bakken vol geld aan een slecht veulen uit te geven toch :')

GQMMS
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:45

saskia_goldy schreef:
Vudress schreef:
De redenatie dat het vanwege de prijs wel een goed veulen moet zijn vind ik vertederend...

Ja maar je snapt toch dat mensen tegenwoordig niet zo dom zijn om bakken vol geld aan een slecht veulen uit te geven toch :')


uhm reken maar dat er genoeg veulens zijn geweest die voor goed geld verkocht zijn op eenveiling waar nu nix meer van terecht isgekomen ;)
je hebt een goed/leuk papier maar ze moeten et in de baan doen en niet op het papier ;)

daarnaast dat veulen wat voor 105.000 is verkocht vind ik echt geen apar veulen.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:57

essiesilly schreef:
Abercrombie schreef:
Mochten er bokkers zijn met foto's van hun Totilas nakomeling: Graag! :j (als het tenminste geplaatst mag worden in dit topic van de mods)

Ik heb 1 optie erbij gezet in de poll, de reactie van fokfanaat zal denk ik een veel voorkomende reactie zijn.


allereerst wil ik zeggen dat ik het jammer vind (nogsteeds!) dat er altijd zoveel vooroordelen zijn... veel riepen tegen mij jeeetje met totilas gedekt, vind je dat niet een beetje duur daalijk ziet het er niet uit, kan die niet lopen blablabla gelukkig is dat bij mij altijd het ene oor in andere oor uit gegaan want ik stond vanaf het begin al 200% achter mijn keuze, waarom? omdat ik er goed over nagedacht had en alles met elkaar heb vergeleken, het zou zeker moeten kunnen passen op mijn bloedmerrie die altijd lengte en maat mee geeft..
resultaat ben ik ook meer dan blij mee!

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

alles wat ik wilde heb ik gekregen, een chique veulen met super veel uitstraling, loopt opwaarts met een goed achterbeen en "is er altijd" het viel meteen al op, scherp is hij maar nergens bang voor en geen zeikerd. dus wat ik het liefste had dat heeft papa ook doorgegeven tot nu toe.. zijn karakter! nu maar afwachten hoe ze het gaan doen onder het zadel, al heb ik zo mijn testjes al gedaan :Y)

o ja wil ook nog even zeggen, stop nou is met zeuren over dat dekgeld!!! jij (=jij in het algemeen) hoeft het toch niet te betalen??


*\o/* SCHITTEREND dier!!!!!
Dekgelden zijn altijd ter disccussie(tis maar net hoeveel je ervoor over hebt), maar net wat je zegt, zij hoeven het niet te betalen! Ben erg benieuwd hoe hij uitgroeit.

zit niet in de kwpn-ers,maar jou`n mooie beauty spreekt me echt aan! :~

JessicaD88
Berichten: 897
Geregistreerd: 12-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:29

[quote="ginouque] uhm reken maar dat er genoeg veulens zijn geweest die voor goed geld verkocht zijn op eenveiling waar nu nix meer van terecht isgekomen ;)
je hebt een goed/leuk papier maar ze moeten et in de baan doen en niet op het papier ;)

daarnaast dat veulen wat voor 105.000 is verkocht vind ik echt geen apar veulen.[/quote]

Tuurlijk komt niet van alle veulens die voor veel geld verkocht worden veel terecht. Niks nieuws onder de horizon lijkt me ;)

Het gaat erom dat je een veulen koopt dat goed is. Ja mensen willen daar veel geld voor neerleggen, prima toch? Zij kopen op dat moment toch ook iets dat het in hun ogen waard is? Dat er daarna dingen mis gaan tja dat houd je altijd, ook met een paard onder het zadel waarvan je weet dat ie goed is (neem bijv Poetin). Maar dat zou betekenen dat je nooit iets kan kopen want je loopt altijd een risico. Dat cliche van 'ze moeten het in de baan doen' ja.... logisch. Maar daar selecteren de kopers die veulens ook op. Als de hele lijn van vaders en moeders kant presteert in de baan is de kans groter dat het veulen dat ook gaat doen, daar hoef je geen biologie voor gestudeerd te hebben.

Anoniem

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:47

Hoe is het eigenlijk met die poetin merrie afgelopen? Heeft die al een veulen? Is dit iemand bekend? Ben wel nieuwsgierig. Voor hoeveel was ze ook alweer verkocht?

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:54