De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Totilas veulens

Geweldig!
150 (22%)
Correcte veulens, beter dan ik verwacht had!
239 (35%)
Correcte veulens maar had er meer van verwacht
190 (28%)
Valt tegen
88 (13%)

Totaal aantal stemmen: 667


tita

Berichten: 19750
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:48

ten eerste is dat camping veulen absoluut niet mijn favoriet en de overige spreken mij ook niet aan.
Wat ik niet begrijp, die achterlijke prijzen voor een toot-veulen.

@Abercombrie staat dat veulen van dubai in zeeland?

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 15:54

@tita Het veulen staat bij Eindhoven zie ik op de site

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:36

sorry hoor tita maar als geen een totilas veulen je aanspreekt heb je of een boompje in je oog, of je houd niet van warmbloed paarden....
(ik praat niet! vanuit mijn veulen maar ik vind er toch echt wel een paar gave tussen zitten hoor, ben benieuwd of mensen zich ook zo druk maken en hoe ze reageren als er een andere naam als papa word genoemd... )

Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:35

Essie:wat een knap veulen zeg!

Dat moest ik even gezegd hebben,verder vind ik veulens moeilijk te beoordelen dus ik kijk uit over 3 jaar naar de 3-jarigen.

UnlimitedS

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:43

tita schreef:
ten eerste is dat camping veulen absoluut niet mijn favoriet en de overige spreken mij ook niet aan.
Wat ik niet begrijp, die achterlijke prijzen voor een toot-veulen.

@Abercombrie staat dat veulen van dubai in zeeland?

Hoveel staan er te koop dan?

Wij zijn erg tevreden over onze Totilas, hij heeft met name de galop van onze merrie enorm verbeterd, er zit echt een droomgaloppade op. Wij hadden voor deze merrie al eens gefantaseerd hoe goed ze zou passen bij Totilas, nog voordat hij uberhaupt ter dekking stond en toen we te horen kregen dat hij beschikbaar kwam hebben geen moment getwijfeld. Het was heus wel even slikken toen we de voorwaarden en het dekgeld hoorden maar wij vonden het in verhouding staan met de tijd en het geld wat de eigenaar en ruiter in het paard geinvesteerd hebben door hem zo met beleid naar ongekende prestaties te brengen.

In ons topic heb ik op pagina 3 recente foto's staan.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:46

Ik vind dat we pas over een aantal jaren kunnen zeggen of ze tegenvallen of niet
er zijn wel duizenden paarden die als veulen erg leuk lopen kwa gangen of hele goede ouders hebben !
Maar waar uiteindelijk niet al teveel van terecht komt meestal omdat ze gewoon niet de juiste ruiter vinden of geblesseert raken ...
Vind dat er tot nu toe vrij leuke veulens uit zijn gekomen :)

saskia_goldy
Berichten: 68
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:51

@ essiesilly:
Ik vind ook dat je een risico hebt genomen maar je mag zeeeer trots zijn op jouw prachtige veulen! Nu ik het veulen zie geef ik je groot gelijk dat je het hebt gedaan, maarja fokken blijft gokken.
Veel plezier ermee!

CarolineP

Berichten: 1056
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:57

Het is altijd afwachten met een nieuwe hengst. Daarom moet hij straks ook afstammelingen laten zien.

covergirl
Berichten: 383
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:01

Ik vind die van texel veruit de beste!
Maar we moeten niet vergeten dat Totilas geselecteerde merries heeft gedekt, die minimaal keur moesten zijn.
Dus van wie komt de schoonheid? Van de vader of de moeder?
Totilas hoefde niet zo veel te verbeteren...
Ik vind bv Uphill veel beter fokken! Heeft geen geselecteerde merries bediend maar verbetert bij iedere merrie.

E_Nalanta

Berichten: 4823
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Nederland, Gelderland

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:08

Stipje! :)* Kijk altijd meteen in een topic wanneer ik Totilas als naam voorbij zie komen, blijft toch een wereldpaard...
Vind het dan op een of andere manier wel weer 'sneu' dat veulens bij geboorte al vastzitten aan hoge verwachtingen
waar ze eigenlijk aan moeten voldoen en het feit dat hun hele leven (gaat naar topruiter, zus en zo) al is uitgestippeld
voordat het echt begint :+ Maargoed, neemt niet weg dat het práchtige veulens zijn en dat het ook logisch is om
verwachtingen te hebben :D

JessicaD88
Berichten: 897
Geregistreerd: 12-09-06

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:15

Wat me in ieder geval als leek mbt veulens opviel is dat ze stuk voor stuk een super houding hebben, een aansprekend hoofd en een mooie hals.

JessicaD88
Berichten: 897
Geregistreerd: 12-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:21

essiesilly schreef:
sorry hoor tita maar als geen een totilas veulen je aanspreekt heb je of een boompje in je oog, of je houd niet van warmbloed paarden....
(ik praat niet! vanuit mijn veulen maar ik vind er toch echt wel een paar gave tussen zitten hoor, ben benieuwd of mensen zich ook zo druk maken en hoe ze reageren als er een andere naam als papa word genoemd... )


:j helemaal mee eens, ik snap niet dat geen een van de veulens je aan kan spreken. Ze hebben een super uitstraling en is het misschien niet meer een soort afkeer tegen de Totilas-ophef?

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:26

Ik vind het gewoon een beetje voorbarig om nu al te roepen dat er veulens tegenvallen terwijl ze er over 3 jaar heel anders uit zullen zien ... En trouwens een paar fotos zeggen meestal niet bijster veel je moet paarden in het echt zien :J

AapjeAstrid

Berichten: 4502
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Lilongwe, Malawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:32

Wat een goed topic dit, ben hier ook erg benieuwd naar. Ook naar hoe de veulens zich gaan ontwikkelen, want de eerste dagen is dat zo moeilijk te beoordelen. En nou ben ik ook geen expert, maar er zit zeker wel kwaliteitsverschil tussen de veulens. Sommige zijn echt om te kwijlen (zoals die op de eerst pagina van dit topic) maar anderen hebben idd een nogal zware hals. Maar ja iedere hengst heeft zwakke punten in zijn nakomelingen, moeten de merries op geselecteerd worden maar dat is natuurlijk lastig bij zo'n eerste jaar. Ben ook benieuwd naar het karakter van de nakomelingen.

imposantje

Berichten: 1776
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Ergens in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:35

Ik ga dit even volgen.
Ik vind het veulen helemaal op de 1e pagina een plaatje :D

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:29

dank jullie wel allemaal :)

karakter van die van mij is top! heel stoer, scherp maar geen zeikerd, is altijd aanwezig, vol energie en heb hem zo in m n eentje kunnen toiletteren, wassen en vlechten :)

oOoKellyoOo

Berichten: 3830
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:56

Ik zeg het ook liever pas over 3 jaar, al moet ik zeggen dat ik al een paar mooie veulens voorbij heb zienkomen
over 3 jaar een herhaling topic??

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:05

Dit topic moet pas over drie jaar. Deze veulens komen allemaal uit topmoedertjes en Totilas is ook niet lelijk gefokt, dus het zijn stuk voor stuk goede paarden. Of dit er allemaal uit gaat komen hangt voor een zeer groot gedeelte af van management en een stukje geluk.
Je kunt nu niet op basis van een paar foto's roepen of de veulens meevallen of tegenvallen. Dat is bij iedere hengst zo. Hoevaak hebben we nou niet gezien dat een prachtig veulentje later uitgroeide tot een gewoon beestje of andersom?? Ook zijn er zat ontzettend gave veulens die als driejarige ook de show stelen. Een goede moederlijn doet al heel wat, dus je kunt mij niet wijsmaken dat deze paarden niet meevallen.

Persoonlijk zeg ik bij de meeste Totilasjes tot nu toe geen "WAUW" maar dat komt omdat ik ze nog nooit heb zien bewegen of iets. Gewoon op basis van één foto waar de beestjes amper een paar dagen oud zijn. Wat wil en kan je daar nou over zeggen? :+

Echter spant de Totilas van Van der Linde echt de kroon. Die is waanzinnig vanaf de foto. Die van Reine B lijkt ook van grootse klasse, maargoed, dit topic moet over drie jaar pas geopend worden en niet nu. En zelfs dan ben je er vroeg bij.

JessicaD88
Berichten: 897
Geregistreerd: 12-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:06

Ik vind het wel een leuk topic, tuurlijk kan je pas over een paar jaar meer zeggen. Maar dit gaat nu eenmaal over hoe we er nu over denken. Het is juist leuk om dat over een paar jaar te kijken of we ernaast zaten, hoe ze zich ontwikkeld hebben etc. Niemand vraagt om een mening over hoe de paarden er over 3 jaar uitzien. maar over wat je van de veulens vind op basis van wat je nu weet en ziet.

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:55

Ik heb de Totilas uit de volle zus van Parcival zien bewegen, en dat was wel degelijk "WAUW".. Weinig veulens van die leeftijd zo zien draven..

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 12:42

JessicaD88 schreef:
Ik vind het wel een leuk topic, tuurlijk kan je pas over een paar jaar meer zeggen. Maar dit gaat nu eenmaal over hoe we er nu over denken. Het is juist leuk om dat over een paar jaar te kijken of we ernaast zaten, hoe ze zich ontwikkeld hebben etc. Niemand vraagt om een mening over hoe de paarden er over 3 jaar uitzien. maar over wat je van de veulens vind op basis van wat je nu weet en ziet.


Jij begrijpt precies wat ik bedoel :D De vraag is wat julllie reactie is nu de meeste beestjes geboren zijn. Iedereen heeft toch zijn of haar gedachte er over gehad.. Ben benieuwd hoe die mensen er nu over denken :)

Opzich wel jammer dat we waarschijnlijk een hoop van die veulens nooit zullen zien als 3 jarige..

fokkertje
Berichten: 381
Geregistreerd: 25-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:05

Het is niet helemaal eerlijk om deze te vergelijken met andere veulens van andere nakomelingen.
De merries zijn in principe allemaal voorgeselecteerd, en ik neem aan dat dus wel de beste fokmerries zijn gebruikt voor die aantal dekkingen met Totilas (zoals Reine B), een "gewonere" fokmerrie zit hier dus al niet bij. Dus de kans dat je gewoon een bovenmodaal goed veulen hebt is al heel groot.
Ik had wel willen zien wat voor veulen eruit gekomen zou zijn, indien er ook een paar hele "gewone" merries waren gebruikt, dat geeft dan wel een beeld hoe vader vererfd!

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:03

EsmeeBlom schreef:
Ik heb de Totilas uit de volle zus van Parcival zien bewegen, en dat was wel degelijk "WAUW".. Weinig veulens van die leeftijd zo zien draven..



Heb je helemaal gelijk in :j
ik woon er vlak naast en heb hem tijdje geleden nog even in de wei bewonderd.. Goede reden om met de hond te wandelen denk ik zo :+

E_Nalanta

Berichten: 4823
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Nederland, Gelderland

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:44


Lilliputter

Berichten: 8758
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Heesch

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:29

Laat ze eerst maar eens een jaar of 8 worden en in de sport/fokkerij presteren. Dan is een conclusie trekken pas zinvol.