De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Totilas veulens

Geweldig!
150 (22%)
Correcte veulens, beter dan ik verwacht had!
239 (35%)
Correcte veulens maar had er meer van verwacht
190 (28%)
Valt tegen
88 (13%)

Totaal aantal stemmen: 667


anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:35

Sjors493 schreef:
smeetjoew schreef:

8000 euries. 4000 vaste kosten en bij dracht nog eens 4000.


WOW!! dat is veel geld! maarja als je bedenkt dat je zo voor 105.00euro kunt verkopen dan is het weer 'niks'.

De vaste kosten zijn idioot, als ik een geschikte merrie zou hebben zou dat me tegenhouden.
Persoonlijk vind ik dat ook niet helemaal 'netjes' om als HH zulke hoge vaste kosten te rekenen.

humanoidR
Berichten: 415
Geregistreerd: 06-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:43

mij vallen ze mee.
een dochter van mijn merrie krijgt er een rond de tiende juni.
merrie is negro keer keur v.cocktail.
ben best benieuwd

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:41

tita schreef:
Iemand vroeg hoeveel toot-veulens te koop stonden.. ik kon er 3 waarvan er eentje is verkocht daar kwamen we bij toeval achter ik weet ook de prijs maar ga ik dus niet neer zetten letwel ik heb dit veulen niet zelf gezien.

Toch vraag ik me af...waarom iemand met toot dekt? Ik vermoed dat bijna 70% van de mensen het gewoon zien als een goede handel. Maar ook de waarde van de veulens zullen in de toekomst gaan zakken als toot meer mag gaan dekken. Blijven Sm selectief met aantal merries wat hij mag dekken en gaan de nakomelingen het goed doen dan zullen de veulens veel geld opbrengen maar het is nog steeds een garantie voor succes.

Ik heb zo mijn eigen mening over dekken met toot maar de bedragen die gevraagd worden voor een veulen zijn vreselijk hoog en waarom???? een goed bewegend veulen zegt nog helemaal niks



als je veulen hebt wat naast groot , ook gewoon netjes tachtmatig normaal kan draven, met actief achterbeen... , heb ik de meeste verwachting van als top dressuurpaard...die voorbeenzwaaiers vallen vanzelf door de mand...

JessicaD88
Berichten: 897
Geregistreerd: 12-09-06

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:52

Inderdaad. @ tita: een goed bewegend veulen zegt misschien helemaal niks, maar een slecht bewegend veulen zegt genoeg. En tja waarom iemand met toot dekt? Er zijn genoeg redenen te verzinnen lijkt me zo! Een ervan geef je zelf al aan; het is goede handel ;) De waarde van de veulens gaat in de toekomst misschien zakken, maar dan ben je als fokker uit de eerste lichting toch erg blij met je centjes lijkt me zo :P En natuurlijk is het super als jou veulen uitgroeit tot een topper, die kans is toch groter met toot en een goede moeder dan met de haflinger van de buurman :D

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 15:25

Een voordeel, deze veulens zullen voorlopig niet in handen komen van mensen zonder de middelen (geld) om het een goede opleiding te geven, dus wie weet :D

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:33

@ Abercrombie het meest stomme wat ik gehoord heb...een van de merries die door toot is gedekt is Terlia voor een megabedrag verzekerd en iedereen (eigenaren liepen op te scheppen over de hoeveelheid potentie die er in zat) en helaas helemaal verrot gereden door de zogenaamde goede begeleiding en ik denk wel dat de IPS-group genoeg centjes heeft voor nette opleiding

Nog eentje een geweldig paard betere gangen dan wie dan ook....ken niet tegen stress en als veulen zijnde was er niks van te merken maar door de opleiding helemaal.....

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:40

Terlia was inderdaad een topmerrie, een wereldtalent. Doodzonde.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 15:41


Vudress
Berichten: 1650
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:46

Zoek maar op Terlia hier op bokt, genoeg over te vinden. Een hele grote merrie van Krack, die erg goed kon bewegen. Won als driejarige de VSN en als vierjarige eindigde ze hoog in de PAVO, al was er toen al veel kritiek op het gereden zijn. Daarna kreeg ze een blessure en is er nooit meer iets van vernomen.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:58

Geweldige bles heeft dat veulen zeg :j

tja verhalen over Terlia genoeg ja..... iid op bokt het grootste liegforum wat er is en waar verhalen nog sensationeler worden gemaakt.
een ding is waarheid merrie is helemaal kapot gereden en verneukt..... en was zo'n lieverd een leven als dit verdient ze gewoon niet...doet me pijn ze had beter kunnen blijven waar ze stond dan had ik er een leuke tijd mee gehad :D

JessicaD88
Berichten: 897
Geregistreerd: 12-09-06

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:15

Nou nou tita: 'verneukt', 'het meest stomme dat ik ooit gehoord heb', 'verrot gereden' ; iets nettter taalgebruik wordt gewaardeerd ;)

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:29

Verrot gereden paard daar kan je nog wel wat mee maar een paard met zeer ernstige peesblessure wat nooit meer goed komt en wat dan ook nog eens een veulen moest dragen dat noem ik verneuken .... beestje is niks meer waard dus moet ze maar gaan werpen want de centen moeten terug verdient worden.

Maurent
Berichten: 407
Geregistreerd: 24-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:36

CalvinenGino schreef:
ik snap dat iedereen vol is over totilas, en daar graag een veulen wilt..
Maar ik denk dan:

Totilas komt uit Gribaldi, Gribaldi is diegene die mooi veulens maakt ;) dus ik zou daarvoor gaan!

Gribaldi is dood... |(

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:39

de eigenaren zullen het vast niet om de centen doen tita die hebben ze vast en zeker genoeg ;)
maar goed terug on topic please!

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:55

CalvinenGino schreef:
ik snap dat iedereen vol is over totilas, en daar graag een veulen wilt..
Maar ik denk dan:

Totilas komt uit Gribaldi, Gribaldi is diegene die mooi veulens maakt ;) dus ik zou daarvoor gaan!

Totilas heeft ook nog een moeder, als je met Gribaldi dekt heeft je veulen genetisch 25% 'maar' overeenkomst met Totilas ipv 50% als je direct met Totilas dekt. Dus snap wel dat als mensen het geld hebben en een goed veulen willen fokken liever met Totilas dekken.

Lilliputter

Berichten: 8758
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:57

Idd Essiesilly.

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:18

Ik ben erg gecharmeerd van het Texel veulen en Guess who. Die 2 springen er voor mij op dit moment echt uit. Wat een beauty's...
Het dekgeld vind ik wel erg hoog maar ik vond het nog niet eens zo slecht dat de HH wat eisen stelde aan de merrie. Stel dat iedereen met zijn merrie naar Totilas ging. Dan was het een enorme hype geworden en zo hij ook veel "slechte" merries gehad. Nu heeft hij foktechnisch goede merries gehad en stel dat hij niet goed zou fokken dan was het papiertechnisch nog wat waard. Hij blijkt in mijn ogen in elk geval niet slecht te fokken qua type, uitstraling en beweging.
Ben erg benieuwd hoe het veulen van Reine B en uit de volle zus van Parzival gaan worden.

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:21

Misschien een beetje offtopic, maar is het totilas veulen uit de zus van Parcival dan dezelfde merrie als die van ggk hengst Armani (v. United)?

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:49


zusi2

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:54

ik vind echt wel mooie veulens die totilas geeft :D
best jammer van sommige vooroordelen

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:15

De 2 totilas nakomelingen bij ons ben ik helemaal verliefd op <3 2 hele mooie 2 zwarte merrietjes
beide met aftekeningen. veulen 1; kol, sneb, 4 witte voetjes
veulen 2; kol, sneb, 3 witte voetjes (en waarschijnlijk een witte kroonrand maar nog niet goed gekeken)

Vudress
Berichten: 1650
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 01:02

essiesilly schreef:
de eigenaren zullen het vast niet om de centen doen tita die hebben ze vast en zeker genoeg ;)

Nou ja...

De reden dat Terlia op elke show moest komen opdraven was natuurlijk wel omdat het goed was voor het aantal dekkingen van Krack.

Anoniem

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:26

Goede investering als je met deze hengst gedekt hebt dit jaar. :D

Ben erg benieuwd naar een foto van 'Grimaldi'. Grappige naamkeuze trouwens.

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:35

ik hop er even tussen, lees al een tijdje mee, en hoor steeds over het Texel veulen? Iemand daar een foto van? ben toch wel nieuwsgierig!

(edit: gevonden)

Vind dat toch niet het knapste veulen van de tootjes.

Ik begrijp overigens wel heel goed dat mensen met een goede merrie dat geld hebben neergeteld voor een dekking, het is nu eenmaal een goede investering.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 09:40