Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:40

Mooi paard! Heb een jaarling van Diabeau, die vind ik erg mooi/sjiek worden. Kan niet wachten tot ie 3 is...

femmyxs

Berichten: 26
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: hoorn

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:52

ja kan ik me voor stellen duurt ok zo lang. die van mij komt volgende maand terug en gaan we er mee aan de gang . ze moet nog even 100 kilo afvallen dan is dit ok een mooi sjike paard .ben helemaal gek op haar breej kaaklein

Karennnn

Berichten: 1099
Geregistreerd: 03-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:37

Een laat antwoord, maar ik denk dat het kan bijdragen aan het topic rond clinton, verder hoop ik ook wat reactie te krijgen van enkele mensen uit dit topic die reeds proberen te dekken hebben met clinton.
Wij kozen voor onze orlando merrie ook clinton, de meningen over maat en body waren zeer verdeeld; sommige zeggen dat hij body en maat geeft, andere zeggen 'iele poppetjes'... inieder geval denk ik dat het gebruik van vele bloederige of ietwat kleine, fijne merries bij clinton voornamelijk het aandeel heeft in de 'iele poppetjes', veel mensen gaan er van uit dat hij maat en body geeft, omdat hij het zelf heeft en de merrie doet natuurlijk ook een hoop. Ook rond karakter waren de meningen héél verdeeld, van 'rotbok' over 'apart maar eerlijk' over doodsbraaf.
Over kwaliteit en prestaties valt niet veel slechts te zeggen denk ik, al zou hij wel wat weemoedigheid durven doorgeven en werklust gaat toch wat hand in hand met prestaties. Inieder geval zei niemand hetzelfde over clinton :o Zijn kwaliteiten hebben daarom de doorslag gegeven bij ons (evenals het clinton x heartbreaker bloed dat toch wel interessant is. 'negeert even het karakter'probleem'' :o )
Hebben onze merrie dus laten dekken door clinton, 4x geprobeerd, 4x niet drachtig.
Daarna 1x van nabab en dadelijk drachtig, volgens de hengstenhouder is het sperma van clinton tegenwoordig meer water dan zaad...
Hebben jullie je merries drachtig gekregen van clinton?

davy
Berichten: 158
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 00:54

Karennnn schreef:
Een laat antwoord, maar ik denk dat het kan bijdragen aan het topic rond clinton, verder hoop ik ook wat reactie te krijgen van enkele mensen uit dit topic die reeds proberen te dekken hebben met clinton.
Wij kozen voor onze orlando merrie ook clinton, de meningen over maat en body waren zeer verdeeld; sommige zeggen dat hij body en maat geeft, andere zeggen 'iele poppetjes'... inieder geval denk ik dat het gebruik van vele bloederige of ietwat kleine, fijne merries bij clinton voornamelijk het aandeel heeft in de 'iele poppetjes', veel mensen gaan er van uit dat hij maat en body geeft, omdat hij het zelf heeft en de merrie doet natuurlijk ook een hoop. Ook rond karakter waren de meningen héél verdeeld, van 'rotbok' over 'apart maar eerlijk' over doodsbraaf.
Over kwaliteit en prestaties valt niet veel slechts te zeggen denk ik, al zou hij wel wat weemoedigheid durven doorgeven en werklust gaat toch wat hand in hand met prestaties. Inieder geval zei niemand hetzelfde over clinton :o Zijn kwaliteiten hebben daarom de doorslag gegeven bij ons (evenals het clinton x heartbreaker bloed dat toch wel interessant is. 'negeert even het karakter'probleem'' :o )
Hebben onze merrie dus laten dekken door clinton, 4x geprobeerd, 4x niet drachtig.
Daarna 1x van nabab en dadelijk drachtig, volgens de hengstenhouder is het sperma van clinton tegenwoordig meer water dan zaad...
Hebben jullie je merries drachtig gekregen van clinton?


Neen ;( . Ook een 3-4 keer geprobeerd, daarna Eldorado genomen, was bij de 2de dekking drachtig maar de vrucht is daarna nog afgestorven.

De combinatie Nabab x Heartbreaker heb ik ook gehad (is helaas gestorven op 7-jarige leeftijd).

Karennnn

Berichten: 1099
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:22

Goede kennissen hadden ook geprobeerd clinton x heartbreaker, ook niet drachtig, van Verdi meteen van de 1e keer.
Rot voor je dat de vrucht is afgestorven!! Waarom je keuze voor Eldorado? Ken de hengst niet erg goed.

Hoe was die nababx heartbreaker? Onze merrie is geen rechtstreekse heartbreaker (orlando), maar wel erg veel van hem meegekregen. Niet te groot, beetje iel, véél temperament en karakter, voorzichtig, en zowel zij als haar veulens zijn bruin met willekeurig wat wit op 'gegooid' :)
Ik hoop dat nabab toch nog genoeg bloedvoering houdt. Maar ben vooral bang voor het hoofd :P (de merrie heeft al zo'n lang hoofd) Nu ja, als ie maar kan springen ;)
Ze wordt ergens deze week nog eens gescand, hopelijk is alles nog ok.

Vorig jaar moest de hengstenhouder 4 merries van clinton insemineren. Geen enkele drachtig. Daarna overgeschakeld op animo en nog een andere hengst en na 1 en 2 x proberen waren alle merries drachtig. Zaad gaat er toch echt op achteruit denk ik zo. Bovendien hoorde ik recent ook nog een heleboel geruchten die blijkbaar ook openbaar zouden gemaakt zijn over dat clinton in het verleden een paar dekken gedaan heeft, die niet 'van clinton waren'. Dus dat de hengstenhouder verkeerd zaad opstuurde en wel een papier gaf met als vader clinton. Ik durf mij hier niet over uitspreken, aangezien het een hele beschuldiging is, iemand die hier meer over weet? Het zou in ieder geval veel kunnen zeggen over de kwaliteit van het sperma...

besita
Berichten: 6801
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:31

neen dat is een afgesloten hoofdstuk van de belgische HH (vd H ;) ) toen stond Clinton al lang terug in NL ...als je vanuit Nl laat opzenden krijg je wel degelijk Clinton ..
het sperma is altijd heel goed geweest ..maar het is effe in het nieuws geweest toch dat ie dit jaar iets had en toen zelfs effe is teruggetrokken uit de dekdienst ..maar meer weet ik er ook niet van

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:25

Twee jaar terug een qua drachtig worden normale merrie bij Nijhof op station gehad, 3 x geprobeerd, 3 x niet drachtig. Ook Duitse kennissen lukte het niet.

besita
Berichten: 6801
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 13:28

2 jaar terug , één keer gedekt en gelijk drachtig ..en verleden jaar een merrieveulen van Clinton <3 <3
verleden jaar 4 keer met Nabab en pas na de 4 de keer drachtig ...het loopt soms raar

davy
Berichten: 158
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:15

besita schreef:
neen dat is een afgesloten hoofdstuk van de belgische HH (vd H ;) ) toen stond Clinton al lang terug in NL ...als je vanuit Nl laat opzenden krijg je wel degelijk Clinton ..
het sperma is altijd heel goed geweest ..maar het is effe in het nieuws geweest toch dat ie dit jaar iets had en toen zelfs effe is teruggetrokken uit de dekdienst ..maar meer weet ik er ook niet van


Clinton is dit jaar geopereerd geweest aan zijn balzak ;)

davy
Berichten: 158
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:22

Karennnn schreef:
Goede kennissen hadden ook geprobeerd clinton x heartbreaker, ook niet drachtig, van Verdi meteen van de 1e keer.
Rot voor je dat de vrucht is afgestorven!! Waarom je keuze voor Eldorado? Ken de hengst niet erg goed.

Hoe was die nababx heartbreaker? Onze merrie is geen rechtstreekse heartbreaker (orlando), maar wel erg veel van hem meegekregen. Niet te groot, beetje iel, véél temperament en karakter, voorzichtig, en zowel zij als haar veulens zijn bruin met willekeurig wat wit op 'gegooid' :)
Ik hoop dat nabab toch nog genoeg bloedvoering houdt. Maar ben vooral bang voor het hoofd :P (de merrie heeft al zo'n lang hoofd) Nu ja, als ie maar kan springen ;)
Ze wordt ergens deze week nog eens gescand, hopelijk is alles nog ok.

Vorig jaar moest de hengstenhouder 4 merries van clinton insemineren. Geen enkele drachtig. Daarna overgeschakeld op animo en nog een andere hengst en na 1 en 2 x proberen waren alle merries drachtig. Zaad gaat er toch echt op achteruit denk ik zo. Bovendien hoorde ik recent ook nog een heleboel geruchten die blijkbaar ook openbaar zouden gemaakt zijn over dat clinton in het verleden een paar dekken gedaan heeft, die niet 'van clinton waren'. Dus dat de hengstenhouder verkeerd zaad opstuurde en wel een papier gaf met als vader clinton. Ik durf mij hier niet over uitspreken, aangezien het een hele beschuldiging is, iemand die hier meer over weet? Het zou in ieder geval veel kunnen zeggen over de kwaliteit van het sperma...


Waarom Eldorado: Het is een Clinton uit een zeer goede moederlijn die imo wel past op een heartbreaker-merrie voor wat betreft toevoegen van maat, lengte en vermogen. Eldorado is nu ook wel niet de koelste maar over het karakter val ik zo niet.

Mijn Nabab-merrie was een echte typische Nabab zoals je er wel meer ziet dwz vos, groot, koel, groter hoofd maar ze kon wel springen. Persoonlijk fok ik niet meer met Nabab of ik zou ze als veulen toch zeker verkopen.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:41

davy schreef:
. Persoonlijk fok ik niet meer met Nabab of ik zou ze als veulen toch zeker verkopen.



Waarom niet?

besita
Berichten: 6801
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:32

vraag ik me ook af ..ik denk dat ze als sportpaard beter verkopen dan als veulen

Karennnn

Berichten: 1099
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Clinton nakomelingen karakter/exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:45

Me too!
Als veulen moeten ze toch chique zijn en bewegen en laat dat nu net niet de sterkste kwaliteiten van nabab zijn.. Ik dacht dat die eerder in hun waarde kwamen wanneer ze in de springsport hun talent konden tonen...

Umeo
Berichten: 2243
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:07

Wat een onzin!
Ik weet één ding zeker, er zijn vele 'lelijke' Nabab's of 'onhandelbare' Clintons die ik (en waarschijnlijk ook vele andere) wel op stal wil hebben staan!

Karennnn

Berichten: 1099
Geregistreerd: 03-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:12

Umeo schreef:
Wat een onzin!
Ik weet één ding zeker, er zijn vele 'lelijke' Nabab's of 'onhandelbare' Clintons die ik (en waarschijnlijk ook vele andere) wel op stal wil hebben staan!


Op wat reageer je juist Umeo?
Want ik denk dat de meeste hier jouw mening net staven.

Umeo
Berichten: 2243
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:19

Sorry ik had vluchtig bijgelezen en kwam veel reacties tegen dat Clinton een rotkarakter zou doorgeven, vandaar ;)

Ik heb iets voor Clinton gehad. Dat paard straalt echt karakter en vechtlust uit! <3
Ik heb toevallig enkele weken geleden nog op een Clinton gezeten. Een mondje van boter, echt heel functioneel in elkaar zitten. Echt was een supertof paardje! Als ik er de merrie voor had zou ik hem al lang gebruikt hebben! :j

davy
Berichten: 158
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:52

Karennnn schreef:
Me too!
Als veulen moeten ze toch chique zijn en bewegen en laat dat nu net niet de sterkste kwaliteiten van nabab zijn.. Ik dacht dat die eerder in hun waarde kwamen wanneer ze in de springsport hun talent konden tonen...


zie PM
Laatst bijgewerkt door davy op 30-09-10 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:54

besita schreef:
vraag ik me ook af ..ik denk dat ze als sportpaard beter verkopen dan als veulen


Als ze gezond blijven wel.

besita
Berichten: 6801
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:58

sporter schreef:
besita schreef:
vraag ik me ook af ..ik denk dat ze als sportpaard beter verkopen dan als veulen


Als ze gezond blijven wel.

Dat is met allemaal zo ...

sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:08

besita schreef:
Dat is met allemaal zo ...


Klopt maar bij de 1 is de kans wat groter dan bij de ander. Maar goed dat zijn toch dingen waar iedereen anders over denkt.

davy
Berichten: 158
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:15

sporter schreef:
besita schreef:
Dat is met allemaal zo ...


Klopt maar bij de 1 is de kans wat groter dan bij de ander. Maar goed dat zijn toch dingen waar iedereen anders over denkt.


Idd ;)

Karennnn

Berichten: 1099
Geregistreerd: 03-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:16

Nou, hopelijk kan ik daar over een 2tal jaar iets meer (hopelijk positiefs :) ) over kwijt dus hou dit topic dus maar 2 jaar van slot :D

besita
Berichten: 6801
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:26

sporter schreef:
besita schreef:
Dat is met allemaal zo ...


Klopt maar bij de 1 is de kans wat groter dan bij de ander. Maar goed dat zijn toch dingen waar iedereen anders over denkt.

zowieso zit je met een populaire en ook nog eens betaalbare hengst met het verschil dat hij heel veel merries krijgt en dus ook veel "ongezonde " zal bedienen ..
er worden heel vaak indianen verhalen de wereld ingestuurd of verhalen van "horen zeggen "

s0173957

Berichten: 5392
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:49

Het is off-topic, maar Nabab en bloedmerries zijn een heel goeie combinatie, kijk Nabab's Son, van Denis Lynch, door de vader van m'n vriendin gefokt uit een Kebah xx merrie...

davy
Berichten: 158
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:30

s0173957 schreef:
Het is off-topic, maar Nabab en bloedmerries zijn een heel goeie combinatie, kijk Nabab's Son, van Denis Lynch, door de vader van m'n vriendin gefokt uit een Kebah xx merrie...


Bij Nabab heb je gewoon een bloedmerrie nodig wil je er mee fokken.