[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:14

Gafe foto's shelly even je topic bekeken

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:20

Hoi! Ik zou het ook wel leuk vinden om mee te kletsen.
Mijn zusje heeft vorig jaar een leuke tinkermerrie gekocht met als doel: een leuk buitenrijpaard. Het was echter een projectje (niet doorgereden of opgevoed :+ ). Dus ik ben ermee begonnen met nul verwachtingen, maar ze pakt de dressuur trainingen zo leuk op dat ik inmiddels volgend jaar ook graag wil starten en mijn zusje rijd inmiddels heerlijk door de bossen, dus helemaal geslaagd! Oja, we willen volgend jaar ook naar de keuring!

McClouds Butterlfly, maar wij noemen haar Luna

Afbeelding

Afbeelding

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:33

Welkom! Heel herkenbaar verhaal bij een mccloud paard... helaas.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:42

Bedankt! Wij hebben haar via mensen die haar daar gekocht hebben, maar dat waren echt mensen die geen verstand hadden van paarden, dus dat heeft ook niet geholpen. Maar omdat ik wel handig ben, durfden we het wel aan, ze had wel wat dat ons aansprak en als ze niet geschikt was voor mijn zusje kon ik haar doorrijden voor de verkoop, maar ben heel blij dat het niet hoefde!

paddraigh
Berichten: 3696
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:56

Welkom leuk paard!

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:12

Welkom, wat een leuke tinker! :)

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:51

Welkom! Leuk dier!

Vandaag is mijn nichtje speciaal met de bus naar mij toe gekomen (een uur met de bus, normaal anderhalf uur maar het laatste stuk heb ik haar opgepikt) om even op Feike te kunnen rijden.

Ze is 16 jaar en rijdt nu zelf 9 jaar western. Dus dressuur is een heel ander verhaal. Maar ze reed zo op Feike weg. Hij is dan toch ook zo braaf <3 zelfs balkjes stappen en draven en uitstappen aan een losse teugel en zonder zadel. Wantja Feike zit heerlijk zonder zadel :D

Zelf durf ik nooit te rijden zonder mijn instructrice. Dus had geen paardrijbroek aan. Maar toch mijn laarzen en cap onder het stof vandaan gehaald en ik ben er ook nog even opgegaan. Mijn instructrice liep net langs toen ik een draf aan het inzetten was, en die was heel enthousiast dat ik er zelf ook even opgeklommen was. Dus van het weekend maar weer even een lesje rijden, de rest van de week ben ik druk druk..

Ben nu ook echt met de strijd tegen de kilo's begonnen... nu ik weer thuis woon heb ik daar meer kans van slagen mee... Mijn moeder houdt rekening met het eten (eten wat de pot schaft en niet meer, dus meer controle). Maar ik ben ook begonnen met hardlopen! Mijn vader heeft jaren terug zelf een aantal marathons gelopen en wilde het weer oppakken. Mijn vader zelf is, net als ik, ook te zwaar. Maar hij heeft een heel trainingstraject op papier en dit hebben we samen opgepakt. Vandaag was de 3e training en pff dat wordt bikkelen voor mij... 0,0 conditie, maarja daar moet ik dan ook aan werken. Plus dat ik mijn overtollige kilo's echt nodig kwijt moet... :+ ook mijn eigen smartwatch besteld vandaag, die komt over +-14 dagen. Naast mijn vader die mij er doorheen zal slepen is die smartwatch ook wel een motivatie :=

We zullen zien!

Ohja en over Pake!!!
Hij maakt het, tot dusver, goed. Veel fysio en hij heeft alweer praatjes. Is ook altijd heel opgewekt als ik binnen kom. Lezen kan hij weer; hij kan zelf weer zijn boek vasthouden en bladzijden omslaan. Ook kan hij weer lekker puzzelen in zijn puzzelboekjes; goed voor de fijne motoriek van het schrijven. EN EN EN!!! Hij heeft vorige week weer voor het eerst gestaan :):) Gooooo Pake!!! *\o/*

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:17

Bedankt allemaal voor het welkom!

Nietsje: leuk zo'n gezellige dag samen met je nichtje en brave Feike! Fijn dat je zo gesteund wordt door je familie met afvallen, en samen sporten is veel leuker ook! Mooi dat je Pake goed lijkt te herstellen!

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:23

Nietsje: dat klinkt als een fijne dag, fijn dat je niet " alleen" af hoeft te vallen, met steun gaat dat verl makkelijker. En super dat pake weer wat energieker is, geniet met elkaar.
Hier zijn manlief en ik in een 12 weekse persoonlijke begeleiding dieet gestapt.. mijn man wil graag 10 tot 15 kilo kwijt, ik graag een kilo of 4, maar daarvoor moet ik eerst leren eten, ik eet structureel veel te weinig.
Elke kilo minder is fijner voormijn paardjes

paddraigh
Berichten: 3696
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:49

Wat een goed bericht nientsje!

Hier ffe de paardjes los gelongeerd! Ze waren weer heeel braaf!
Maar wat een.hoop van die huisvliegen zeg vreselijk!

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:56

Hannah wat een fijn berichtje :)
Leuk dat je samen met je vader aan het sporten bent, altijd gezelliger dan alleen :)
Hoe gaat het met je kat?

Ja verschrikkelijk he die vliegen, hier ook heeel veel.

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:17

Gelukkig geen dazen meer, maar die vliegen......word er gek van. Zo ontzettend veel.

Hannah, wat ben je toch goed bezig. En nu volhouden. Probeer je hardloop ritme te krijgen. Dan is het echt verslavend. En hoe zwaar het ook is.., trots zijn op jezelf. Je doet het toch maar.
En wat fijn dat het thuis en met Pake beter gaat.

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:41

Fijn bericht hannah!

Ja die vliegen.. brr _-:(
Mouse heeft op mysterieuze wijze haar oor open gehaald. Hij is wat dik en gevoelig.. gelukkig zag ik het met rijden, en gelukkig reageert ze er niet op met rijden :)
Maar stom is het wel!

Ook heb ik het eerste deel van de fotos ontvangen van de fotoshoot, en ze zijn prachtig <3
Alleen onbewerkt dus ik mag hier nog niks laten zien, straks de lastige keuze uit te zoeken welke ik wil na bestellen :')

Deze kan ik jullie wel laten zien! <3

Afbeelding

paddraigh
Berichten: 3696
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:50

Goed begin kimley

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:51

Hannah, positief bericht! Goed bezig!

Gave foto!!

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:59

Bedankt meiden!

Ja het begin is zwaar Jane en het wordt met de training zwaarder, maar ik ga zeker mijn best doen. Dat mijn vader erbij is motiveert ook; ik wil niet opgeven.

Met Texek gaat het ook goed. Die is happy en klimt door het hele huis. Vensterbanken en trappen vindt hij prachtig. En soms wordt hij platgeknuffeld door mij of mijn moeder :P

Gave foto hierboven zeg!

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:20

Texel*

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:58

Ja bij ons op stal ook heel veel vliegen, gelukkig heeft ze zo'n lange voorpluk en maakt ze zichzelf er niet zo druk om. Veerust helpt echt heel goed tegen normale vliegen.

Kimley: vervelend zeg van het oor, hopelijk geneest het gewoon weer snel en goed. Gaaf voorproefje zo van de shoot!

Missanita84: altijd fijn brave paardjes!

robbie88; ideaal dat jullie dat samen doen, dan is het zoveel makkelijker in te passen!

Net weer even fijn getraind met Luna. Wil volgend jaar graag direct L1 starten dus moeten we even aan de bak. Galop is nog het meeste werk, en dan ook vooral mentaal. De eerste keer dat we gingen aangalopperen kwam ze recht omhoog en ging vervolgens als een rodeostier de bak door, moest alle zeilen bij zetten :') Gelukkig wel goed voorwaarts doorheen kunnen tikken met de zweep en daarna heeft ze het ook nooit weer gedaan :+
Vandaag dus voor de eerste keer dat ze echt een keer aansprong, ik plaats van in de galop 'vallen' dus daar was ik heel blij mee!

Kostte conditie opbouwen bij jullie Tinkers ook relatief meer tijd? Luna heeft het altijd nog relatief zwaar, dan moet ik haar echt beschermen ook door vaker te stappen, want zij blijft altijd wel aantrekken. Ook een reden dat ik zoveel lol heb met haar in de dressuur :)

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:09

Welkom Urosa! Knappe tinker!
Bij de mijne heb ik geen idee hoe lang conditie opbouwen duurde/duurt.
Carrera is in de bak vrij flegmatiek en eerder 'moe', buiten kan je echter het gas er behoorlijk lang ophouden en is ze niet snel moe te krijgen.

Ik ben ondertussen even álles aan het bijlezen. Het is heel wat en ik ga denk ik niet reageren, maar dan weten jullie dat ik weer bij ben. :')

De vakantie is voorbij, vandaag weer naar het werk geweest en ondanks het hoesten voel ik me natuurlijk weer topfit. :7

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:21

Welkom urosa! Leuke tink!

Esaquar, ja dat herken ik ook heel erg. Al wordt het wel steeds beter hier.

Hannah programmaatje top fit haha? Ik was er ook mee begonnen maar kreeg zo veel last van mijn knieën dat ik ben gestopt. Wil binnenkort beginnen op de sportschool. Fijn dat pake goed gaat!

Kim gave foto!

Hier vakantie vandaag begonnen. Heb twee weken dus even lekker uitrusten en bijkomen haha. Het is echt ontzettend druk en hectisch op het werk dus ben er we echt even aan toe. Vanavond heb ik springles met Xaf en woensdag dressuur concours. Daarna gaan we voorlopig even springen en crossen!

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:32

Geen idee welk programma dat is Shelly := mijn vader had hem nog vanuit zijn hardlooptijd een aantal jaren terug :j

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:33

Grappig had het toevallig met mijn zusje erover en die heeft hier eind 2017 ook heel even meegekletst maar hield het niet meer bij.

Shelly21: lekker vakantie! En leuke plannen zo met hem!

Esaqar: ben je ziek geweest in je vakantie? Even gespiekt in je profiel maar knappe tinker heb je! <3

Vind Nuadhu Nuage van cp112 ook echt heel gaaf, ook al toen we nog geen tinker hadden.
We willen ook graag een veulentje fokken bij Luna, nu dus maar hopen op een eerste premie :o

Ow heb trouwens zaterdag foto's gemaakt in Exloo, zitten ook een paar tinkers tussen voor de liefhebbers
https://photography-by-k.weebly.com/nsv ... -2018.html

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:57

Leuk te lezen Urosa :D wanneer gaat ze naar de keuring? :D

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:58

Noedeltje kreeg zaterdag op de keuring weer een 1e premie en STER.
Nu dan als ruin :D Afbeelding

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:00

Mbt conditie opbouwen. Ik heb juist gemerkt dat de basisconditie bij tinkers erg goed is.
Echter, vinden ze het in de bak vaak wat moeilijker en zijn dan met name mentaal wat sneller vol. Zeker jonge dieren met weinig kracht en balans.
Het beste is om korte sessies te houden. 15 minuten en dat langzaam uitbouwen naar een half uur a 3 kwartier. Ik rijd eigenlijk nooit langer dan dat. Ook niet met de paarden welke M/Z getraind worden.

Op buitenrit kan je beter langere afstanden maken om conditie te bouwen.