[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:24

iedereen goeie kerstdagen gehad? ben hier alweer aan het werk komen mooie fotos voorbij. vrijda pas weer tijd voor nikki. op mesten en voeren na. nu ze van de pillen af is gaat het heel goed met haar. ze is niet meer benauwd gelukkig. en in het voorjaar gaan we preventief puffen

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:37

Fijn dat het goed gaat OleJon!

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:54

Shelly21 schreef:
Kimley schreef:
Oh leuk! Dan kom ik misschien ook wel :D

Kom je de 8e nog in Emmeloord?


We appen nog even! Lijkt me wel leuk om xaffier in real life te zien :D

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:56

Kim haha deal :D

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:05

Ik ga misschien ook nog wel even in Emmeloord kijken :)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:07

MariekeTV schreef:
Ik ga misschien ook nog wel even in Emmeloord kijken :)

Gezellig :D

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:25

Ik heb mij gisteren echt zitten verbazen over honden eigenaren.
We waren in het losloopgebied van honden. Cheana reageert er niet op. Geen probleem.
1 hond kwam steeds terug gerend. Wilde spelen met cheana. Cheana reageert niet. Hond rent weg. Vervolgens blijft hij rondjes rennen om cheana en heel hard blaffen. Dus ik stuur die hond weg. Maar komt steeds terug. Al spelend in haar benen willen bijten.

De eigenaar staat op 50 meter afstand met handen in zijn zakken te kijken. Dus ik roep: roep uw hond terug. Dit gaat een keer fout en krijgt ie een trap. En meneer doet niks en blijft stom kijken.
Ja natuurlijk ging het een keer mis... hond probeerde nu bij een ander paard te 'spelen'. Die dat dus niet leuk vind en een trap geeft. Pas dan roept de eigenaar die hond. Hond had niks. Maar echt...

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:23

Och ja hoeveel domme eigenaren ik niet tegen kom als ik met onze hond aan het wandelen ben.

Mijn oude paard haalde ook altijd direct uit naar een hond nadat hij een keer gegrepen is.
Dat heeft ook wel eens heel weinig gescheeld met niet oplettende honden eigenaren.

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:59

Ik roep altijd dat mijn paard trapt en dat ik geen dierenarts betaal. Dan worden de honden meestal snel aangelijnd

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:16

Ja idd blijf mij daar ook over verbazen. Een aantal jaren gereden werd xaffier bijna in zijn been gebeten door een hond. Ik wist niet wat ik moest heb hem toen maar weg gejaagd met de zweep..

Vanmiddag gereden. Eerst wat tegendraads en fris tegelijk dus niet echt een goede combi :'). Even laten weten dat we geen spelletje gingen spelen vandaag. Nou toen liep hij echt zo goed! In de overgangen bleef hij weer heerlijk nagevelijk. Best een dip gehad de laatste maand maar heb het gevoel dat we er weer uit gaan komen. Vandaag was in ieder geval een super training!

Morgen haal ik mijn nieuwe zadel op en dan komt 3 januari de zadelmaker. Zal ook al een hele boel schelen.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:11

Hier ook een leuke kerst gehad :o

Honden.. ach praat me er niet over :')
Los laten lopen op ruiterpaden :roll:

Vandaag mousey weer eens aan de dubbele longe gehad, waar ze heel fijn aan liep! Eerst even jolig zijn, 2x een bok gegeven _O-
Maar daarna liep ze heerlijk ontspannen, zelfs uitgestapt dat ik er bijna achter liep. Trots op mijn muis <3

En ja, de sokken zijn erg vies :o Deze spoel ik elke week uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu is het tijd voor wat lekkers toch?? :Y)

Afbeelding

Ook groeien haar manen weer lekker aan <3

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:32

Hier ook een nare ervaring met een hond.. toen ook mijn zweep moeten gebruiken. Eigenaars stonden gewoon te lachen..

Knappe Mousse <3

Hier was Casanova fris vandaag :+ in het naar de piste gaan was hij erg dartel en springerig. Maar eenmaal aangekomen bij de piste was hij super werkwillig :+:
Afbeelding

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:52

Fijn dat je nieuwe zadel komt shelly!

Kimley: staat ie paardje zo erg in de blubber dan? Ik zou het niet teveel wassen. Dan haal je heel de vetlaag van de huid weg. Als goed is is de huid door de sokken namelijk wel droog.

Cassanova ziet er ook wel fris uit ja :P

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:24

Nessa schreef:
Fijn dat je nieuwe zadel komt shelly!

Kimley: staat ie paardje zo erg in de blubber dan? Ik zou het niet teveel wassen. Dan haal je heel de vetlaag van de huid weg. Als goed is is de huid door de sokken namelijk wel droog.

Cassanova ziet er ook wel fris uit ja :P


Wij staan op klei grond.. dus ja dat word met dit weer nogal snel blubber helaas.
Ze staan op de kuilplaten dus op het beton, maar de stukken daartussen is modder en daar staat mevrouw het liefst middenin te slapen :')

Ik spoel ze 1 keer per week schoon.. gewoon met water verder niet. Geen shampoo ofzo, anders hangen er klonten in en kan ik ze sokken straks afknippen ;)
Helaas, niks aan te doen :)

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:14

Knappe mouse! Ziet er goed uit!

Fijn dat je nieuwe zadel komt Shelly!

Heerlijk zo'n fris paard clocloken!

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:56

Paddy ziet er goed uit!

Joey is een flinke zeg :wow: Tof zo'n grote!

Feike is 5 en ook nog steeds in ontwikkeling.
Maar merk wel aan hem dat hij juist aan het werk "moet", anders verliest hij zijn "flow" en wordt hij maar duf...

Feike is zo'n 1.73m... en ik altijd maar "bang" zijn dat hij te klein zou blijven :P

Oeh gaaf puppy, het strand!

Cas is echt een topper! Heerlijk om al die verhalen van jullie te lezen en de foto's te zien :)

Ik ga niet naar de tinkerdagen, geen tijd voor :P

Knappe Cheana <3

Tsja sommige mensen met honden... het moet altijd eerst fout gaan...

Xaf gaat ook weer lekker :) Fijn dat je nieuwe zadel komt!

Mooie Mouse :D

Iedereen fijne kerstdagen gehad?
Hier wel, dag 1 gourmetten met vriendlief bij schoonouders en dag 2 kwamen mijn ouders en mijn schoonouders bij mij en vriendlief om te borrelen. Was super gezellig :)

Verder druk door met trainen met Feike, zowel onder het zadel als aan de longe. We varieren nu ook met longeerhulp/elastiek en bijzettouwtjes, om Feike al zijn spieren te laten gebruiken en om afwisseling te houden. Merk enorm aan Feike dat dit hem wakker en werklustig houdt, ook zijn we meer bezig met stretchen etc. Feike gaat met sprongen vooruit en krijgt steeds meer pit en wordt steeds actiever. Gaat alweer de goede kant op!

Alleen vandaag werk ik weer van 8 tm 6, en daarna moet ik nog even voer brengen naar mijn ouders. Dus vandaag zal het alleen even uitmesten en knuffelen zijn... Ik ben ook al een beste poos ziekig en vriendlief is nu ook begonnen met kwakkelen en hij moet zondag alweer optreden, dus dan moet hij ook snel gaan opknappen... Dus zo in de pauze maar even citroenen halen, kunnen we vanavond een crog nemen en daarna linea recta naar bedje toe!
Morgen weer een lange werkdag, dus hopelijk dan eindelijk eens wat fitter...

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:51

Ik zie weer leuke foto's en verhalen voorbij komen!
Morgen nog een half dagje werken en dan tot dinsdag vrij!

Brr wat koud en mistig vandaag! Kon vanavond de andere kant van de bak niet zien & Ciarra had witte oren en een witte bevroren neus na het rijden!
Afgelopen dagen liep ze niet fijn, gisteren wat tips gehad en het ging nu stuk beter!

Dinsdagmiddag heeft een vriendin deze foto's gemaakt, echt super blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:48

Nessa schreef:
Ik heb mij gisteren echt zitten verbazen over honden eigenaren.
We waren in het losloopgebied van honden. Cheana reageert er niet op. Geen probleem.
1 hond kwam steeds terug gerend. Wilde spelen met cheana. Cheana reageert niet. Hond rent weg. Vervolgens blijft hij rondjes rennen om cheana en heel hard blaffen. Dus ik stuur die hond weg. Maar komt steeds terug. Al spelend in haar benen willen bijten.

De eigenaar staat op 50 meter afstand met handen in zijn zakken te kijken. Dus ik roep: roep uw hond terug. Dit gaat een keer fout en krijgt ie een trap. En meneer doet niks en blijft stom kijken.
Ja natuurlijk ging het een keer mis... hond probeerde nu bij een ander paard te 'spelen'. Die dat dus niet leuk vind en een trap geeft. Pas dan roept de eigenaar die hond. Hond had niks. Maar echt...

wat bezielen zulke mensen toch? :n .dan roep je je hond toch terug? wat voor mentaliteit sommige mensen gebben. :\ er staan weer mooie fotos bij. hier nu lekker weekend. was om half 11 vanavond thuis uit het werk. toen ik de paarden binnen wou zetten waren ze al aardig aan het knallen met vuurwerk. mijn oudje geeft er niks om de shet en nikki vinden het wel spannend. vorig jaar met oud en nieuw waren ze nogal onrustig. ze moeten er maar aan wennen.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:53

Ik heb echt lang niks gehoord.
Maar bij ons paar straten verder vanavond ineens dikke knallen. Bij de paardjes was het rustig

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:56

Leuke foto's Iris!

Hier is het dit jaar heel erg met knallen. Schrik me regelmatig rot!

Lees andere keer verder bij. M'n laptop is helaas toch overleden. Vanavond een nieuwe gekocht maar volgende week pas tijd te installeren.

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:38

Mooie foto's Iris!

Ik wil Splash even helpen in zijn weerstand en een goeie vitaminekorrel bij gaan voeren.
Voor mij word dat dan de vitalbix.... mensen hier ervaring mee?

Chantal jij voert het toch? hoeveel ong?

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:42

Wij geven ook vitalbix. Bij ons krijgen ze allebei 200gr. Storm krijgt daarbij nog wat basisbrok anders eet hij ook Woody's eten op. Ik vind zelf dat Storm het er erg goed op doet. Zijn vacht is beter dan vorig jaar. Woody ziet er op dit moment wel erg ontploft en dof uit. Hij is nog wat aan het wisselen en zit minder lekker in zijn vel. Pubertje hahaaa.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:43

Ik heb metazoa

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:49

Ik voer ook vitalbix. Daar krijgt ze 360 gram van. Verder geen andere brok. Ben er best tevreden over. Ze doet het er goed op

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:57

Ra ra wat hebben wij nieuw?
Afbeelding