[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:22

Naar het bos ga ik ook alleen.. maar dan meld ik dat wel bij de stal eigenaar inderdaad :)
Nog niet met mouse dan haha

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:29

WoW dat is wel super handig hoe je dat beschrijft nessa. Kun je via endumondo elkaar vinden? Ik ga eigenlijk nooit alleen naar buiten met xaffier omdat dat simpelweg gewoon niet lukt. Een klein blokje om wel maar dan kan d'r natuurlijk ook altijd wat gebeuren. (Uitzonderingen daar gelaten want vandaag was hij hartstikke lief dat we zo in galop gingen buiten!)

Bij ons op stal is de staleigenaaresse er meestal zelf wel.

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:14

Je kan ook de SafeRider app gebruiken voor in het bos. Moet je wel de betaalde versie pakken. Je kan dan buddys activeren. Die krijgen een melding als jij bv langer dan een min (ik noem maar iets) niet beweegt. Dan ben je dus gevallen en kan je zelf niet bellen (ofzo). Je buddy krijgt dan een melding met gps waar je bent.
Ik heb zelf de gewone versie , zonder buddys. Maar het schijnt super te werken.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:14

Wat ik begreep wel. Maar we hebben het nog nooit getest. Moeten we eens doen. Maar voorlopig zit ik nog niet in het zadel en buitenrit ligt nog heeeeeel ver

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:30

vanmidag nikki even gelongeerd. vorige week zondag geprobeerd de jambette te leren. toen tilde ze alleen het voetje op net zoals met hoeven krabben. maar vanmidag deed ze het al. die slimmerd :wow: donderdag de da weer geweest voor haar luchtwegen. ze was toch nog steeds benauwd. ze heeft weer een corticospuit met ventipulmin en pillen gekregen. hopen dat het nu wel aan slaat.

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:38

Hallo iedereen :D een tijdje niet gereageerd omdat ik het druk had op men werk. Wel trouw meegelezen tijdens de pauzes :j

Noedel zijn deken is wel leuk toch! :D

En wat leuk Nientsje, je vriend die op feike gaat. Mijn vriend durft dat enkel bij het uitstappen. Maar begint nu te twijfelen of hij met Dusty meer zou durven.

Dusty en Cas vandaag :) stalletjes schoon gemaakt morgen tijd maken voor een rit. Zin in :D Afbeelding
Afbeelding

Ook zijn ondertussen Alice, Apollo en Shakira reeds verhuisd en hebben ze het allen super! Zo fijn om hen en hun nieuwe baasjes gelukkig te zien :D

dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:31

Ik vind noedel zijn deken erg leuk. Zou hem zo op kato leggen hoor.
Wat fijn, al die buitenritten. Wij hebben dat hier niet helaas. Eerst 35 min met de auto voor je bos gaat zien
Kato gaat deze week verhuizen. Van 24/7 buiten met schuilstal naar overdag buiten en voor de nacht in stal v 5x6. Paddock waar ze nu in staan is zeiknat bij regenbui en hoeven worden slecht
Ben benieuwd

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 12:56

hopelijk gaat het goed bevallen op je nieuwe plekje!

lkkr gereden met cas?

wat goed van haar olejon maar ook erg balen van haar gezondheid

nessa hoe gaat het verder met alles?

hier vanmorgen wat foto,s gemaakt
Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:59

:wave:

Mag ik me weer melden? :D
Lees nog vaak mee, maar durfde niet meer te reageren gezien ik al zo'n lange tijd niet actief was geweest in het topic.

Had ook even een Mac dip. Heb hem de gehele zwangerschap van eigenaresse alleen gereden. Toen zij begon met rijden werd hij bij mij sterk en kon ik er weinig mee.
Zaterdag heeft eigenaresse meegekeken en wat tips gegeven, toen ging het rijden veel fijner! Dus hopelijk komen we nu (met af en toe hulp) weer uit ons dipje. :)

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:56

Wat een prachtig weer !
Wat een leuke foto's en verslagen weer :)
Vandaag lekker met mouse naar het bos gewandeld, maar 1 keer geprotesteerd.. braaf paard !
Toen ik vanmorgen uit het raam keek, kriebelde het om de camera mee te nemen.. Maar niks had me kunnen waarschuwen voor die PRACHTIGE middag zon. Wauw ik ben gewoon stil van de foto's!

Hier alvast mijn favoriet <3
Morgen ga ik even topicje maken :)

Afbeelding

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:09

Vandaag niet met 1 maar met mijn 2 lieverds kunnen rijden <3 eerst met Cas 's ochtends op pad geweest en mijn vriend op de fiets. Casanova stond heel fris en wou liefst lekker hard gaan. Wat genoot hij! Maar even bij me leren blijven was weer een goede oefening voor hem :)

Nadien nog onverwachts een ritje met Dusty omdat mijn moeder en zus vanop de manege te voet naar huis wouden gaan. Het was van augustus geleden maar wat was mijn meisje braaf! Gewoon heerlijk met een los teugeltje te rijden.

Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk een fijne verbetering voor Kato.
Knappe Paddy en Mousey <3

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:49

Ik vind de deken afschuwelijk haha. Was geen andere kleur meer in zijn maat helaas.


Wat een mooie foto's allemaal weer. Heerlijk die droge vorst.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:07

Bedankt!

Ik zag je foto's op fb claudia! Lekker hoor :)

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:34

Mooie fotos allemaal, kan ik echt van genieten!!

Die deken chantal :D Noedel is er erg blij mee zo te zien := Welk merk is het? Keltic zn deken zit wat strak ivm zn spekkies :+ ik was aan het denken om een nieuwe te bestellen.......

Kimley ik snap het wel, ik rij ook niet graag als ik alleen ben. Als ik Devin rij dan vraag ik altijd mijn moeder om even tussendoor te komen kijken.

Nessa, die cap _O- Daar zou ik echt niet meer durven thuiskomen, hahaha. Ik heb laatst een super fijne cap gekocht voor 50 euro (aanbieding) die zit heerlijk en ziet er leuk uit. Die had ik graag op willen doen maar ik had geen tijd meer om die schoon te maken 8)7

Afgelopen week lekker gereden met de knollies, eerst even twee daagjes rust na het concourweekend. Daarna lekker gereden, volgens mij snap Indezz de *linker*galopknop. Tot vier x toe gelijk in de goede galop aangesprongen *\o/* De rechter gaat ook al een heel stuk beter, maar gaat nog niet zo goed als linksom. Vanaaf mag ze weer :)

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:03

Heerlijke foto's komen er voorbij! :D

Ik zit met een twijfel.. Zal ik vandaag foto's maken.. Of een langere wandeling maken? :')

Foto's maken is voor mij vermoeiend.. Maar wandelen voor hem, vanwegen alle indrukken die er zijn en omdat hij dan alleen gaat en niet met een ander paard erbij.
Het is namelijk super mooi weer, voor zowel foto's als wandelen. Maar allebei vandaag gaat denk ik niet lukken. En voor foto's zit ik te denken wanneer. Midden op de middag of wanneer de zon een beetje omlaag gaat..


En ik wil zijn staart gaan wassen. Maar ik denk dat ik dat vrijdag ga doen. Vandaag vriest het en vrijdag is het 8-10 graden. Ook iets fijner voor mijn eigen handen. :D

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:06

Snap wel dat je dan niet gaat rijden als je alleen bent Kimley, doe ik liever ook niet.
Prachtige foto ook, van Mouse!

Geweldig deken voor Noed :))

Ooh wat fijn dat Xaf weer lekker loopt Shelly!

Ik vind de aftekeningen van Splash echt prachtig!
Knap paard <3

Welkom Ellen!

Haha nee Nessa, echt rijden was het niet. Was inderdaad uitstappen, eerst hield ik Feike nog vast en daaran ging hij al los! Vond dit al erg knap, aangezien hij pas in contact gekomen is met paarden sinds onze relatie :) Maar hij wil wel graag met Feike gaan lessen :D
Geweldig ook die cap :')
Fijn dat je de trailer van de staleigenaar mag gebruiken nu jij je eigen verkocht hebt.

Och arme ziel OleJon... Dat had Feike vorig jaar/begin dit jaar ook.. Wat een drama...
Hopelijk knapt paardlief snel op! Bij Feike duurde het dik 3 maanden -O-

Knapperds Claudia!
Wat fijn dat je leuke baasjes voor de beestjes gevonden hebt :)
Heerlijk ook dat je zo fijn hebt kunnen rijden!

Wat fijn dat Kato naar een ander plekje kan!

Prachtige foto missanita!

Welkom terug Mandy!

Super Allienda!

Afgelopen week ook veel aangeschaft; koelkast, fornuis, magnetron, droger, wasmachine en een nieuw bed :+ Dure maand zo hoor :)) gelukkig hoef ik dat niet in mn uppie te doen :') Scheelt een hoop.
Vanmiddag gaan we maar eens wat van mijn spullen doorspitten en inpakken, doordat ik zo veel werk, heb ik amper tijd om in te pakken. Dus mijn vriend komt me vanmiddag opzoeken op het werk (ik werk tm 1 uur) en dan gaan we samen eerst naar stal en dan bezig met inpakken. Vanavond maak ik lasagna voor ons en schoonpaps en dan gaan we Sinterklaas vieren :=

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:54

Kimley, wat een gaaf sfeerplaatje zo met die zon!

Nientsje, dat zijn geen leuke dingen om allemaal tegelijk te moeten kopen. Succes met inpakken! Lasagna lekker!

Veel plezier voor iedereen die Sinterklaas gaat vieren. Hoe vieren jullie het?
Ik doe niet aan Sinterklaas, maar mag wel een uurtje eerder van werk (als het werk het toelaat). :D

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:48

Hier ook volop sinterklaas gevierd. As donderdag nog 1x.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



De deken is een Nika Daan. Noed heeft daar normaal 195 van net zoals met zn bucas dekens. Maar dan past de hals niet dicht :+ Dus nu een 205. Hij heeft wel een meter lengte over aan de achterkant hahaha.

Azara71
Berichten: 756
Geregistreerd: 21-03-14
Woonplaats: ................

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:33

Fancy <3

Afbeelding

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:45

@ Chantal - Mam heeft toevallig vorige week 2 nieuwe en dikkere dekens voor Indezz en zabou gekocht ook van de Nikka *215 _O- waren maar 45 euro +:)+ *

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:35

Wat een leuke foto's Chantal! Ze worden echt groot!

Fancy ijsbeertje.

Wij doen hier niet aan sinterklaas haha.


Vanavond nog even trainen met Xaffier. Brrr heb het al zo koud :brr:
Hopelijk loopt hij een beetje, wil niet zo lang. Snotverkouden en begin m'n keel nu ook te voelen.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:41

Iedereen lekker bezig en ik zie een hoop leuke foto's. *\o/*

Vorige week hele drukke week gehad op het werk ivm met sinterklaas, gelukkig is dat nu voorbij, nu op naar de kerst!

Aanstaande zaterdag hebben wij weer wedstrijd, deze week nog maar even trainen, wel rustig aan want vorige week heeft ze koliek gehad, gelukkig allemaal goed gekomen en een aantal dagen rust gehad!

Gisteren had ik haar precies een jaar... ongelofelijk wat we allemaal al gedaan hebben in een jaar!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik had vorige week ook iets heel anders onder m'n kont! Het jonge paard van een vriendin, gaaf dier om te rijden!

Afbeelding

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:47

Waar heb je wedstrijd iris? Wij zaterdag ook weer van het NSVT :)

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:49

In oudendijk bij psv de jagers

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:15

@azara
Oeh, ziet er leuk uit zo! Met dat sneeuw aan de vacht! (ben even naam kwijt hoe dat heet :'))

@Iris
Die selfie! _O-



[ITP] Elano's tweede topic!

*\o/* *\o/*

Vandaag dus foto's gemaakt.. Helaas kwam er een wolk voor de zon.. Het zou onbewolkt zijn. -O-
Dus geen silhouet foto's helaas..

Ook sinterklaas cadeau's geprobeerd. Soort magic brush geprobeerd, wat een ideaal ding zeg! Spray geprobeerd.. Meer gekocht om te kijken hoe hij erop zou reageren.. Nou, zelfs zijn voorpluk kon ik inspuiten. En reflectie spul voor om zijn benen.. Maakte hem ook niks uit. Hij keek er niet eens naar om, vond het hem nog best geinig staan.. Al weet ik niet of Elano het zo mooi vond. :roll:
Mijn zus en nichtje waren ook mee. Hij was echt lief tegen mijn nichtje! Ze ging hem ook lekker poetsen en mocht even in het land met hem lopen. Loopt gewoon braaf mee. (Buiten laat ik het maar niet proberen. :'))

Morgen weer wandelen, woensdag dagje vrij, donderdag wandelen en vrijdag eindelijk die vieze staart van hem in het water dopen.. :r
Vandaag had ik het niet eens moeten willen met -2 tot 2 graden.. :brr: