[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:41

Ik druppelde op elke voet 1pipet . in zijn kootholten en btje onderaan rondom op de huid komt idd niet zoveel uit maar gewoon btje verdelen, .

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:42

Ik ga denk ik toch eerst voor de shampoo deze werkt gelijk

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:49

Ja tuurlijk moet je ook zelf weten! :D Bij Paddy hielp het wel , hij knaagde en stampte ook niet meer. Hopelijk komt je paard er snel Vanaf

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:51

Ik weet niet of Betsy last van mijt heeft
of gewoon van haar dikke sokken die wel wat groeien, waren van de winter door modder in combi met vriezen kapot gegaan.

Laughy

Berichten: 328
Geregistreerd: 03-03-10
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:02

ik heb een paar weken terug ook mijn paard behandeld tegen mijt met vlooien pipetten voor de hond, ik heb zelf ook nog een husky rond lopen dus heb gewoon die van hem gebruikt, is in dit geval Advantix voor honden van 25kg en meer, 1 pipet verdeeld over 2 benen. heb hem nu al ruim 4 weken niet meer horen stampen :)

Die vlooienshampoo ga ik ook even onthouden! nu eerst even afwachten wanneer hij eventueel weer gaat stampen na de pipetten en dan eens kijken wat mijn portemonnee uiteindelijk leuker vindt :=

Vandaag hebben mijn beide verzorgsters springwedstrijd gereden op Murphy! zijn aller eerste springwedstrijd ooit, maar wel 3 keer foutloos gereden, de eerste verzorgster had helaas een weigering waardoor ze niet naar de barrage mocht, maar niemand uit die groep was foutloos dus is ook geen barrage gereden toen, maar ze heeft wel een mooie 2e plaats behaald!! *\%/*
De andere verzorgster had foutloos gereden, en daarna in de barrage ook weer foutloos, en wist uiteindelijk een 5e plaats te pakken! *\%/*

erg trots op ons vlekken monster dat hij het maar gewoon weer ff doet!
Afbeelding

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:06

Ah die shampoo heb ik ook!

Dus gewoon goed laten intrekken en dan goed uitspoelen?

Ze heeft aan 2 voetjes 1 klein mok plekje, dan kan ik het gewoon gebruiken? :)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 00:04

Wat ik weet van neocidol en byemite is dat je het niet moet uitspoelen

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 08:31

Jullie gaan weer hard zeg!! Ik ben ontzettend druk met werken dus echt weinig tijd hihi, na 5 dec zal het wel weer wat rustiger worden!

Ik rijd zo 4-5 keer per week met Ciarra

Vervelend die mijt!!!!!

Ik zie allemaal leuke foto's voor bij komen!

Wij hebben gisteren maar eens gesprongen!

Afbeelding

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:10

Wat leuk Laughy, en top gedaan van Murphy!

Shelley je paard staat in de Battie ;-)! Ik heb geen tijd gehad om te lezen, heb het snel even doorgebladerd (lees: foto's gekeken :D )

Yeeeeeemig jongens wat heb ik een geweldig weekend gehad!

Na anderhalf jaar niet meer op concours te zijn geweest en een zwaar klote voorbereiding ging ik voor de ervaring en de gezelligheid. Het zou ook de eerste keer zijn dat ik Indezz op een vreemde locatie zou rijden dus dat was vreselijk spannend voor me.

Vrijdag waren we al begonnen met wassen en tuig poetsen. Zaterdag was erg druk met alles inpakken, vlechten enzo. Uiteraard loopt de planning nooit zoals zou moeten en zijn we een half uur later vertrokken.............Gelukkig hoef ik Keltic nooit zo lang los te rijden en hebben we alles goed en toch nog op tijd gered.

Tijdens het warm rijden voelde Keltic lekker voorwaarts en soepel aan, dus niet teveel gedaan voor we de ring in gingen. De proef ging super fijn met hier en daar een klein foutje maar ik had nog niet eerder zo fijn gereden in de L2. Dit resulteerde dan ook in 196!!! Punten (2 Winstpunten :+ ) *\o/* Daarna met Indezz, de B-proef zonder galop. Dat vond ik super spannend en was doodzenuwachtig, maar het beest was echt super braaf. Beest heeft geen stap verkeerd gezet! Tuurlijk kan ze nog geen super goede proef neerzetten maar wat ging ze goed (had ik dus niet verwacht) _/-\o_ 173 en 181,5 punten +:)+ .

Omdat Keltic zo fijn ging zaterdag en nog energie over had, toch maar besloten om op zondag 2x te starten. Met het inrijden begon hij ineens als een gek te bokken >;) Hij bokt nooit, was erg vreemd. Na korte controle bleek het zadel te ver naar voren te liggen en mijn sporen "te hoog" te zitten waardoor hij wss geirriteerd was. Dat allemaal gefixt en toen wassie weer braaf. tuurlijk bleef dit in mn hoofd zitten dus ook een brave eerste proef. voor de tweede proef was hij een beetje moe en durfde ik echt te gaan rijden en waren erg scherp +:)+ Heerlijke proef gereden en voor mijn gevoel misschien wel de beste proef ooit. Ik kreeg complimenten van de jury toen ik klaar was :D. Helaas moest ik Indezz weer gaan klaarmaken om te gaan rijden, dus nog even wachten op mijn punten.

Indezz was wat "rilleriger" en wat gevoeliger, misschien had ik wel wat spanning en wat verwachtingen van haar omdat zaterdag zo goed ging. Warm rijden ging geweldig goed en in de proeven liep het toch niet zo als ik wilde hoewel ze toch nog ontzettend braaf was. Proef twee was ook beduidend beter! Tsja toen ik nog op Indezz zat kreeg ik mijn punten te horen van mijn proeven met Keltic -186 (wat superovereen kwam met mijn gevoel) en 213,5!!! ik dacht dat ik bijna van Indezz viel van verbazing, dat het een fijne en goede proef had ik wel gedacht maar zo goed *\%/* *\%/* Jeetje mina, ons PR verbroken en maar liefst 4 WP gereden......................Dat betekend dus M1 startgerechtigd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* #Superblij. Punten met Indezz waren ook verre van slecht 170 en 191,5! :D

Ik ben nog helemaal vol van het weekend zoals jullie merken. Sorry dat de post zo lang geworden is, ik ben gewoon zo vreselijk blij en trots :D :D

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:21

Daar mag je zeker trots op wezen Alienda.

Ciarra kan goed springen zeg

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:32

Goed gedaan zeg!!

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:36

Gefeliciteerd goed van jullie!!

Leuk zo springen!

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:06

Gaaf, gefeliciteerd!! super mooie punten.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:44

Nessa schreef:
Wat ik weet van neocidol en byemite is dat je het niet moet uitspoelen


Ik heb beaphar.. en daar staat op 2 min in laten trekken en dan goed uitspoelen.. maargoed lijkt me dat dat niet handig is met n mok plekje dus ik wacht er nog even mee :)


Daar mag je trots op wezen alienda!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:56

Super allienda! wat ik zie heb je meer winst dan 4 hoor? 6 tel ik er of ben ik gek haha

Klopt Xaffier staat erin met de wedstrijd van haaksbergen. Kreeg wel een foto doorgestuurd, en hier in het topic staat hij ook haha.

Ik ga na stage even snel naar de welkoop en dat direct door naar stal. Zieltje

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:07

Jeetje wat gaat het hier hard :wow:

En wat een hoop mooie verhalen lees ik hier!

Nouja ik kan nu ook verklappen wat er binnenkort is, want het is aardig officieel :+
Mijn vriend en ik hebben een appartementje gevonden, waar we samen in gaan wonen :D
10 december is de streefdatum om de sleutel te krijgen en we zouden voor woensdag het huurcontract in handen moeten hebben :) Wij hebben er zin in! *\o/*
We zijn nu druk bezig met alle voorbereidingen (en natuurlijk heb ik mijn werk en Feike er ook nog bij en heeft mijn vriend zijn werkzaamheden ook nog) dus het zal nog even wat stil zijn van mijn kant :=
Maar dat was dus het leuke nieuwtje :D :) :o

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:10

Haha Gefeliciteerd Hannah! had al zoiets gedacht haha

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:16

Wat een leuk nieuwtje Nientsje..................... :j Ik zat helemaal mis met mijn vermoedens := Ik dacht iets met veilig 3 maanden tijdstip voorbij zijn :+ .................haha

Spannende periode zeg, eerst klussen en dan samenwonen! Heel veel plezier in jullie nieuwe appartement +:)+

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:19

Afbeelding
Kimley schreef:
Ah die shampoo heb ik ook!

Dus gewoon goed laten intrekken en dan goed uitspoelen?

Ze heeft aan 2 voetjes 1 klein mok plekje, dan kan ik het gewoon gebruiken? :)


ja even laten inwerken en uitspoelen. :j
er worden hier mooie winstpunten behaald, gefeliciteerd *\o/*
en ook nog samenwonen, wat leuk veel geluk samen :)
nog een foto, van mijn mooie meid met haar vriendintje
Laatst bijgewerkt door OleJon op 28-11-16 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:25

Maar dat kan dus wel gewoon met die mokplekjes olejon?
Wat is je merrie leuk gevlekt zeg :)

Gefeliciteerd nientsje!

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:27

Kimley schreef:
Maar dat kan dus wel gewoon met die mokplekjes olejon?
Wat is je merrie leuk gevlekt zeg :)

Gefeliciteerd nientsje!

met mok, weet ik eerlijk gezegd niet, de mijne had toen wel rasp. heb het toen wel gedaan.
ze reageerde er verder niet op.zal mischien wel wat bijten.
dank je :D die van jou mag er ook wezen

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:30

Wat goed allienda!

Gefeliciteerd Nientsje.

Die pipetten werkten bij gi niet. Verschillende soorten geprobeerd. De shampoo ging in een keer goed en heb hem sindsdien niet meer zien stampen.

Les gaat niet door -O-

Mooie springfoto's en resultaten!

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:32

OleJon schreef:
Kimley schreef:
Maar dat kan dus wel gewoon met die mokplekjes olejon?
Wat is je merrie leuk gevlekt zeg :)

Gefeliciteerd nientsje!

met mok, weet ik eerlijk gezegd niet, de mijne had toen wel rasp. heb het toen wel gedaan.
ze reageerde er verder niet op.zal mischien wel wat bijten.
dank je :D die van jou mag er ook wezen



Bedankt! :D
Nou het is heel klein hoor die plekjes en ook bijna weg.. maargoed het nu toch te koud om te wassen dus ik behandel de plekjes gewoon nog even en dan was ik haar van de week wel :)

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:38

Zo iets dacht ik al Hannah, SUPER GEFELICITEERD. Heel veel geluk samen in jullie eigen stekkie.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:39

wat leuk Nientsje! Gefeliciteerd!