Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
Hindo2 schreef:Vulina schreef:Ze staat in geschreven als dressuur paard neem ik aan, mag je dan gewoon spring richting inschrijven?
Naar mijn weten mag je ongeacht de fokrichting zelf beslissen welke IBOP je wilt rijden dressuur of springen. Er zijn ook merries die beiden predikaten hebben dus zowel IBOP dressuur als IBOP springen.
Als je de merrie echter voor de stamboekopname aanbied en je wilt haar prestatie (bv IBOP predikaat springen) op later moment laten meetellen voor elite predikaat dan moet ze ook in die richting gekeurd worden dus opgegeven worden bij stamboekopname springpaard
Hindo2 schreef:Dat ligt er maar net aan waar haar kwaliteiten liggen. Als ik naar haar moederlijn kijk zou ik het niet vreemd vinden om haar in de springrichting aan te bieden.
Je zou eens contact op kunnen nemen met je regio inspecteur van het kwpn om om advies te vragen.
gomir schreef:Ik zou het ook aan de regio-inspecteur voorleggen. Zeker als je zegt dat ze beter springt dan beweegt zou je in de springrichting weleens meer kans kunnen hebben, ongeacht de vader. Maar dan moet ze wel echt goed genoeg springen en ook een leeftijdsconforme verrichting kunnen laten zien.
Hindo2 schreef:@SabinaRoset:
Zag dat gister een halfbroertje van je merrie aangeboden is op de stamboekkeuring en ster is geworden
Lyzandro : https://www.kwpn.nl/Files/Files/Regio/N ... 428953.pdf
Misschien dat je ook Van Olst eens om advies kan vragen.
Gebruikers op dit forum: AM_Horses en 14 bezoekers