Hoe bevestig je een broek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lisjolienbob

Berichten: 255
Geregistreerd: 23-09-07

Hoe bevestig je een broek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 14:57

Aangezien ik pas een aantal weken aan het "rommelen" ben met de mensport, ben ik er nog niet helemaal achter hoe ik de broek moet bevestigen.

Ik heb voor mijn shetlander zo'n kunstof huis-tuin&keuken tuigje. De broek zit daarbij los en moet ik niet bevestigen aan de staartriem, volgens mij.

Wie heeft er verstand van? Kan er een foto van maken oid?

Alvast bedankt! Ik hoor het graag!

Echwel

Berichten: 12470
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Hoe bevestig je een broek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:28

Ga gewoon een cursus volgen, niet aanrommelen is mijn advies.
Komen alleen maar ongelukken van als je neit weet hoe het tuig hoort.
Je gaat toch ook niet onvoorbereidt ohz rijden.

JoyCiej007

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Hoe bevestig je een broek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:44

idd, aanrommelen = not done.

Als je al niet eens de simpelste basisdingetjes weet als hoe je een broek moet vastmaken, hoe weet je dan in godsnaam of het tuig uberhaupt wel goed past en of je wel goed hebt opgetuigd??

En het inspannen dan?

Om nog maar niet te spreken van een onervaren menner die zomaar met haar shetje en een goedkoop 'huis- tuin en keukentuigje' de weg op gaat.

had je de basiskennis gehad, dan weet je wat voor gevolgen er aan zo'n goedkoop tuig zitten, in de mensport geld namelijk in 99% v/d aankopen: goedkoop = duurkoop.

Volg een mencursus dus, en haal je KB.

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Hoe bevestig je een broek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:58


lisjolienbob

Berichten: 255
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Hoe bevestig je een broek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 21:22

JoyCiej007 schreef:
idd, aanrommelen = not done.

Als je al niet eens de simpelste basisdingetjes weet als hoe je een broek moet vastmaken, hoe weet je dan in godsnaam of het tuig uberhaupt wel goed past en of je wel goed hebt opgetuigd??

En het inspannen dan?

Om nog maar niet te spreken van een onervaren menner die zomaar met haar shetje en een goedkoop 'huis- tuin en keukentuigje' de weg op gaat.

had je de basiskennis gehad, dan weet je wat voor gevolgen er aan zo'n goedkoop tuig zitten, in de mensport geld namelijk in 99% v/d aankopen: goedkoop = duurkoop.

Volg een mencursus dus, en haal je KB.


Hoe ben jij dan begonnen? Met een tuig en kar van duizenden euro's en gelijk de weg op?
Ik rijd niet op de weg. Omdat ik nog geen cursus heb gevolgd!
Je kunt best iets minder heftig reageren hoor. Op deze manier weet ik nog steeds niet hoe dat ding vast moet en dat was mijn enige vraag.

lisjolienbob

Berichten: 255
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Hoe bevestig je een broek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 21:22

BlackDevils schreef:
Kijk een bij ITP oid. Staan genoeg voorbeelden...Knipoog
viewforum.php?f=181&



Dank je wel!

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Re: Hoe bevestig je een broek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:02

Wat iedereen bedoeld is dat je niet zomaar moet gaan mennen zonder genoeg kennis.
Daar zijn al heel veel ongelukken mee gebeurd waardoor paarden onbruikbaar worden voor het mennen.
Ook in het land of in de bak kunnen ongelukken gebeuren.
Je materiaal hoeft niet duur te zijn als het maar sterk en degelijk is. Dat men (mensen met menervaring) hier wat "ongenuanceerd" reageert is heel begrijpelijk omdat er voorbeelden genoeg zijn van verhalen op Bokt dat het heel erg mis kan gaan.

Dus...volg hun advies en doe een KB-cursus.
Niet alleen leerzaam maar ook heel erg leuk.
Veel plezier.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hoe bevestig je een broek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:07

Ik vind persoonlijk dat de reactie van Joyce inderdaad wat te grof is. Deze TS doet niets verkeerd, negeert niet 10x een advies en moet (naar mijn mening) dan ook gewoon netjes behandeld worden. En niet meteen worden afgeschilderd als een gevaar.

Lisjolienbob; Het is inderdaad zeer verstandig om eens een mencursus te doen, eventueel kan je dat dan zelfs nog afsluiten met een koetsiersbewijs. Op zo een cursus leer je de belangrijkste dingen van het mennen; optuigen, aftuigen, sturen, houding in het verkeer.
Eventueel kan je ook gewoon hulp vragen aan een menner in jouw regio. Als hij/zij je de eerste paar keren even goed op weg kan helpen moet dat goedkomen. Vergeet trouwens ook niet; Ga áltijd met zijn 2en mennen! Dit is een stuk veiliger.

Marmot
Berichten: 224
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Hoe bevestig je een broek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 00:49

Je moet wel lef hebben om hier een vraag te stellen !

JoyCiej007

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Hoe bevestig je een broek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 01:33

lisjolienbob schreef:
JoyCiej007 schreef:
idd, aanrommelen = not done.

Als je al niet eens de simpelste basisdingetjes weet als hoe je een broek moet vastmaken, hoe weet je dan in godsnaam of het tuig uberhaupt wel goed past en of je wel goed hebt opgetuigd??

En het inspannen dan?

Om nog maar niet te spreken van een onervaren menner die zomaar met haar shetje en een goedkoop 'huis- tuin en keukentuigje' de weg op gaat.

had je de basiskennis gehad, dan weet je wat voor gevolgen er aan zo'n goedkoop tuig zitten, in de mensport geld namelijk in 99% v/d aankopen: goedkoop = duurkoop.

Volg een mencursus dus, en haal je KB.


Hoe ben jij dan begonnen? Met een tuig en kar van duizenden euro's en gelijk de weg op?
Ik rijd niet op de weg. Omdat ik nog geen cursus heb gevolgd!
Je kunt best iets minder heftig reageren hoor. Op deze manier weet ik nog steeds niet hoe dat ding vast moet en dat was mijn enige vraag.


Zo heftig vind ik het anders niet overkomen. Vind het nogal logische vragen eigenlijk...
ik begon met een simpel recreatiewagentje, waar ik overigens nog steeds mee rijd, heb net een iets andere wagen gekocht, maar ook niet iets van duizenden euro's nee.
Wilde alleen maar zeggen; jíj noemt jouw tuig een 'huis tuin en keuken tuig', dat zijn je eigen woorden. Als je dat zelf al vind, mag ik er dan niets over zeggen?

Hoe ik ben begonnen: ik heb weliswaar geen mencursus gedaan, maar het kwam daar ongeveer wel op neer. Ik ben geholpen door een ervaren menner die tevens mij heeft geholpen met het beleren van de eerste pony die ik voor de wagen had. Leren mennen komt inderdaad het meest uit ervaring,

En als je een beetje logisch nadenkt zeg ik dit niet om jou een beetje 'uit te kafferen', maar om je dringend duidelijk te maken dat je hulp nodig hebt van een ervaren iemand.

dan kunnen mensen wel zeggen dat ik 'grof' of 'heftig' reageer, maar had ik het aanvallend bedoeld dan gebruik ik echt wel smileys als Frusty Gestoord e.d.

afschilderen als een gevaar, dat vind ik zwaar overdreven, zo heb ik het er helemaal niet neergezet. vind het alleen niet zo verstandig als je niet eens weet hoe je moet optuigen, en wel gaat rijden...


lijkt mij vrij logisch om de TS dan te vragen of ze wel weet hoe de rest van het tuig moet zitten.

JoyCiej007

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Hoe bevestig je een broek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 01:42

Alsjeblieft:
Afbeelding

rugriem v/d broek gaat door een speciaal lusje van de rugriem v/d staartriem (tenminste, bij mijn tuig is dat zo) en dan maak je hem aan de andere kant weer vast...
Maar dat verschilt nogal eens per tuig.

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Re: Hoe bevestig je een broek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:06

Sjonniej schreef:
Ik vind persoonlijk dat de reactie van Joyce inderdaad wat te grof is. Deze TS doet niets verkeerd, negeert niet 10x een advies en moet (naar mijn mening) dan ook gewoon netjes behandeld worden. En niet meteen worden afgeschilderd als een gevaar.

Lisjolienbob; Het is inderdaad zeer verstandig om eens een mencursus te doen, eventueel kan je dat dan zelfs nog afsluiten met een koetsiersbewijs. Op zo een cursus leer je de belangrijkste dingen van het mennen; optuigen, aftuigen, sturen, houding in het verkeer.
Eventueel kan je ook gewoon hulp vragen aan een menner in jouw regio. Als hij/zij je de eerste paar keren even goed op weg kan helpen moet dat goedkomen. Vergeet trouwens ook niet; Ga áltijd met zijn 2en mennen! Dit is een stuk veiliger.

Helemaal met je eens, Sanne..
Het is ook gewoon leuk om met elkaar met het mennen bezig te zijn Haha!

lisjolienbob

Berichten: 255
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Hoe bevestig je een broek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 15:57

Bedankt voor jullie reacties! Heb het gezien:) Weet het nu!

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Hoe bevestig je een broek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:12

Marmot schreef:
Je moet wel lef hebben om hier een vraag te stellen !
Die indruk krijg je inderdaad wel eens... Haha! Haha! Haha!

Joycie is vaak erg direct met haar antwoorden, kan heftig over komen maar ze bedoeld het wel goed... Ach gut

gaitlover
Berichten: 12
Geregistreerd: 18-11-07

Re: Hoe bevestig je een broek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:26

Doe een cursus.. Eerste tip;)
Daar leer je dat de broek een hand onder de zitbeen knobbel hoord te zitten:D