Ervaring antislip leidsels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sentido

Berichten: 4209
Geregistreerd: 22-03-06
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:25

ik rijd liever met leer. mijn paard wordt vooral in de hindernissen ontzettend heet en gaat trekken.. dan had ik met antislip m'n handen helemaal open
ik heb nu (voor marathon) vrij korte leren, die vrij stug zijn zodat ze niet gaan glijden in m'n handen en voor dressuur een paar die bij m'n tuig passen dus wat luxere Tong uitsteken

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:36

ik heb de anti slip leidsels van zilco.erg fijn.

laura2span

Berichten: 2058
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:53

Ik vind het ook niks.
Ik vraag me zowieso af hoe meneer Achembach hier over denkt. Verkorten en verlengen is ongeveer onmogelijk met die dingen.
Ik kreeg er ook nog eens blaren van Nagelbijten / Gniffelen

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:12

Ik rijd wel Achenbach met die dingen. Maar je moet inderdaad meer met stukjes verlengen dan dat je echt kan laten glijden. En dat mis ik dressuurmatig ook weleens, maar het went wel.

Mijn man heeft echter een ziekte waardoor hij wat minder controle over zijn handen heeft en hij verliest met gewone leidsels de controle en zweert daardoor bij anti-slipleidsels.

Ik gebruik dan ook alleen normale leidsels als ik dressuur rijd in de les (doe ik tijdelijk niet meer). Normaal mennen we samen en wisselen we regelmatig af, ook voor zijn handen, dus gebruiken we de anti-slipleidsels.

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 21:04

Iedereen tot nu toe bedankt voor alle menigen Haha!

Ik heb ze besteld bij Divoza en ze zijn vandaag binnen gekomen , dus binnenkort kan ik zelf ervaring ermee op doen Knipoog

Zoals ik al zei rij ik alleen recreatief en zijn veel van de "min punten" over de leidsels niet altijd van toepassing.
Al snap ik wel heel goed hoe jullie bedoelen Ja

Ik men zelf ook Achenbach maar hoef op de ritten die ik maak bijna nooit te verkorten (in mate van dat je de teugels echt een heel stuk in moet korten ) echte scherpe bochten maak ik tijdens deze ritjes bijna nooit , ook keren komt bijna nooit voor.

Dus ik denk dat ze me best gaan bevallen , zo niet dan horen jullie dat natuurlijk ook Haha!

Marmot
Berichten: 224
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:40

Ik lees in een paar reacties dat leren leidsels te breed zouden zijn. Je kunt ze in elke gewenste breedte laten maken! Wij hebben een jaar of tien geleden bij vd Wiel smalle leren leidsels gekocht, toen iets van 300 gulden, ze zijn nog steeds goed. Vandaag nog in de stromende regen gereden, ze worden niet glad, het deel dat je in je handen houdt is van zacht kalfsleer, dat ligt fijn in je hand. Ik vind antislip leidsels niet fijn rijden, ze zijn stug en de randen hard. Maar dat is heel persoonlijk.
Letty heeft trouwens "plakhandschoenen" tegen gladde leidsels, de binnenkant is van speciaal gelooid leer. Onze groom gebruikt ze ook in de marathon voor meer grip.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:06

Wij hebben én de plakhandschoenen (wit leer) én de anti-slipleidels.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:16

Ik heb ook de antislipleidsels van Ideal.

Ik vind ze zelf heerlijk rijden, ze zijn lekker licht en ook dun en je hebt heerlijk grip. Leren vind ik dat je meteen zoveel in je handen hebt en met regen is dit niet ideaal.
Wel hoor ik van sommige kanten dat als het hard waait de antislip wel eens lastig kunnen zijn omdat ze zo licht zijn maar heb er verder geen ervaringen mee.

De leidsels heb ik nog niet zovaak gebruikt dus weet niet hoe het zit met de slijtage. Ook heb ik de antislipteugels van ideal voor aan mijn hoofdstel, die zijn ook heerlijk.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:00

Dat klapperen door de wind heb ik alleen last van met windkracht 6 of meer. En dan moet je ook nog ergens vol in de wind rijden, dus dat valt allemaal wel mee Lachen

marmot; klopt inderdaad. Wij hebben ook extra smalle tweespanleidsels. Maar ik moet zeggen dat ik nu helemaal happy ben met mijn antislip leidsels Lachen

RRteam

Berichten: 3019
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: zwolle

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:13

Ik heb ook antislip leidsels van ideal en bevalt mij ook super

noeki
Berichten: 51
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:55

Sjonniej schreef:
Dat klapperen door de wind heb ik alleen last van met windkracht 6 of meer. En dan moet je ook nog ergens vol in de wind rijden, dus dat valt allemaal wel mee Lachen

marmot; klopt inderdaad. Wij hebben ook extra smalle tweespanleidsels. Maar ik moet zeggen dat ik nu helemaal happy ben met mijn antislip leidsels Lachen


Ik heb geen last van 'klapperen' bij een stevige bries, maar ze staan wel in zo'n irritante boog (horizontaal) tgv de wind.
Nee voor mij geen antislipleidsels , maar gewoon leer.

noeki
Berichten: 51
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:56

MoniqueT schreef:
Wij hebben én de plakhandschoenen (wit leer) én de anti-slipleidels.


Dat lijkt met nou echt heel beroerd mennen.
Het glijdt voor geen meter.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:21

noeki schreef:
MoniqueT schreef:
Wij hebben én de plakhandschoenen (wit leer) én de anti-slipleidels.


Dat lijkt met nou echt heel beroerd mennen.
Het glijdt voor geen meter.


Klopt, dat is heel erg wennen en dressuurmatig is het ook helemaal niks. Maar als je handen minder kracht hebben door ziekte, is het een kwestie van ermee leren omgaan. Albert moet dan ook 'verpakken' in plaats van laten glijden, maar in zijn geval is het prettiger dan continue verkrampingen krijgen in je handen. Ik pas mijn handschoenen gewoon aan aan het soort leidsels wat ik op dat moment kan gebruiken, maar heb inmiddels ook wel geleerd op zijn manier te rijden. Misschien moet je het vergelijken met iemand die een aangepaste auto heeft Knipoog

Veiligheid boven alles.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78567
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:52

Ik rijd aangespannen, heb dus niets met Achenbach te maken, en ik vind ze niet fijn. Nu moet ik zeggen dat ik ze zelf niet heb, maar wel eens onverwachts eentje uitbreng in de wedstrijd van iemand anders, dan gebruik ik alle spullen van de eigenaar vaak, en dan dus ook regelmatig anti-slip leidsels. Ik probeer zoveel mogelijk mijn eigen leidsels te gebruiken, die zijn toch het fijnste. Speciaal voor mij gemaakt, de breedte die goed in mijn hand ligt, en gemaakt op Reedhill's Mr. Michael. Zitten leertjes opgestikt, waardoor de teugels ook niet door mijn handen glijden. 2 van die leertjes zijn precies op zijn maat gemaakt, als ik wedstrijd rijd weet ik precies op welk leertje ik moet pakken voor de perfecte spanning (is een pony die je snel te hard pakt zonder dat je het in de gaten hebt, maar is aan de andere kant ook een pony die veel druk wil pakken). Voor de concourswagen en voor de gig heb ik een eigen leertje.
Vanwege mijn reuma ben ik ook behoorlijk beperkt, maar met dit systeem kan ik heerlijk rijden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:31

Wij hebben mash anti slip leidsels, fijne smallere leidsels die ook voor kleine handen heerlijk mennen. Wij hebben ze nu al 8 jaar en ze zien er nog uit als nieuw.

germie

Berichten: 26069
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:23

Bij mijn tuig zaten standaard antislipleidsels. Bevallen goed hoor, zijn heel erg smal (smalle teugels zeg maar) en ze zijn nog steeds goed. Enige nadeel van mijn leidsels vind ik dat ze telkens bij de gesp loslaten. De gesp laat los, dus opeens heb ik 2 stukken leidsels die niet meer verbonden zijn. Maar dit ligt niet aan de leidsels zelf, maar aan de gesp bij het uiteinde, die is kennelijk te breed ofzo.