Ervaring antislip leidsels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 01:37

Nou de titel lijkt me duidelijk Haha!

Wie heeft er ervaring met antislip leidsels ?

Ik wil graag bij Divoza de antislip leidsels van Ideal bestellen.
Ik men best regelmatig zonder handschoenen (zeker 'szomers) , maar dan glijden de leidsels dan door m'n handen.
Dus de anti slip leidsels lijken mij ideaal. Maar bij Divoza staat er geen foto bij en ik zou toch graag er een plaatje van willen zien en wat ervaringen horen Knipoog
Zoals hoe de antislip er in verwerkt is. Is het doorgeweven of zit het antislip op de achterkant "geplakt" ?

Dus wie o wie heeft ervaring of een foto ervan ?

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 01:51

Ze zijn best redelijk maar ik heb ze na een jaartje rijden (redelijk fanatiek) versleten. Dus voor mij niet meer.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 01:54

Ik had ze eerder als springteugel bij mijn VZ pony (járen geleden Bloos )
Bij mij werden ze heel kleverig

Passiepaard
Berichten: 338
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Zevenbergen

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 02:24

Ik heb ze ook en in de zomer met beetje kleffe handen worden ze glibberig en heb je dus minder grip. Apart voor antislip leidsels niet waar???

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 02:35

Net als BlackDevil: na een jaar totaal versleten (ook die van ideal) waardoor je helemaal niet meer in je handen had.
Ik heb nu weer lederen leidsels van Ideal: ideaal!

Roxatte

Berichten: 610
Geregistreerd: 04-03-06

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 09:32

Ook geen goede ervaringen: na een jaartje intensief mennen waren ze versleten..Ik men nu met techno leather leidsels en heb er heel veel plezier van. Ook mn tweespanleidsels heb ik gelukkig van techno leather Haha!

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:48

Heb nu bijna vier jaar anti-slipleidsels van Ideal, intensief gebruikt, en nog geen nopje eraf Lachen

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 18:59

Dus de algemene indruk is wel goed , maar wel snelle slijtage bij intensief mennen Ja

Zelf men ik recreatief , dus ook nogal onregelmatig , neem aan dat ze dan langer mee gaan Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:18

Ik heb ze ook al een paar jaar, maar vind ze nu (met slijtage) helemaal top Lachen . Leren leidsels vind ik te groot en te dik, en liggen niet lekker in mijn handen. De antislipleidsels zijn een stuk smaller, dunner, lichter en liggen dus stukken beter in de hand.
Het is trouwens gewoon stof met rubber erdoorheen geweven. Het rubber valt er naar verloop van tijd tussenuit, en dan houd je de stof over. Rijdt heerlijk zonder handschoenen Ja

Ik zit er wel over te denken om een stel nieuwe aan te schaffen voor de wedstrijden. Dan ben je (met de dressuur) verplicht met handschoenen te rijden en dan glijden mijn huidige eigenlijk te snel door mijn hand heen.

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:44

tegen! te hard in de mond

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:22

Heb ze gehad, vond ze opzich wel goed, maar heb nu die van Zilco en die bevallen me veel beter.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 01:04

Ik heb ook de antislipleidels van Zilco (of Letty's Design, zelfde volgens mij). Errug prettig!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:46

xElienx schreef:
tegen! te hard in de mond

Verklaar u nader.

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:57

Ikke die ook nie snappuh Blond

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:40

Hard in de mond ligt aan de hand van de menner, niet aan de leidsel. Wij hebben net voor het eerst gereden met een wat bredere en dikkere antislipsleidsel van Letty's Desing (het kunsstof-tuig). De andere waren voor Alberts grote handen te dun, voor mij ging het prima, maar vooruit.

Heerlijk gereden trouwens. Paarden hebben 4 maanden niet voor de wagen gestaan vanwege Alberts gezondheid en vanmorgen liepen ze als een zonnetje, ontspannen, netjes en héél blij.

lanouska

Berichten: 540
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: gasselternijveen

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:44

Citaat:
tegen! te hard in de mond


die opmeking snap ik ook niet

je bent zo hard in de mond als dat je zelf wil
dat licht niet aan de leidsel

ik heb ook anti-slip leidsel en het bevalt mij prima
heb eerst met leren leidsel gereden maar die vond ik te dik in me hand
en als ze nat worden heb je op leren leidsel volgens mij geen grip meer

bora

Berichten: 1389
Geregistreerd: 30-07-03

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:37

Ik heb ook de antislip leidsels van Ideal en ze bevallen mij heel goed. Laatst is een hevige regenbui een wegstrijd gereden en ik had nog super grip op mijn leidsel. En in de zomer heerlijk zonder handschoenen gereden.

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:42

mijn eigen ervaring (daar werd toch om gevraagd) met een antislip leidsel is, dat het vrij stug inwerkt op de mond van de pony's. maar dat is mijn mening. ik blijf bij het leer. met nat weer kan het trouwens we een voordeel zijn.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:30

xElienx schreef:
mijn eigen ervaring (daar werd toch om gevraagd) met een antislip leidsel is, dat het vrij stug inwerkt op de mond van de pony's. maar dat is mijn mening. ik blijf bij het leer. met nat weer kan het trouwens we een voordeel zijn.


euhm.. dat klopt voor geen meter, sinds waarneer is het zo dat een leidsel grof inwerkt leer of antislip, Het zijn de handen van de menner/ster die grof inwerkt. Absoluut niet de leidsel Nagelbijten / Gniffelen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:49

Ik snap je ook nog steeds niet Elien.
Naar mijn idee zorgt het anti-slip er alleen voor dat de leidsel goed in de hand blijft liggen. Wat er dus voor zorgt dat je leidsels niet door je handen heenschuiven. Wat er dus weer voor zorgt dat je een constante verbinding houdt met de mond. Wat mij dus eerder fijner lijkt voor het paard.
Dat wil niet zeggen dat lederen leidsels bij voorbaat onvriendelijk zijn. Maar het anti-slip zorgt er dus alleen voor dat de leidsel beter in de hand blijft.

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:56

nouja, ik vind het niet fijn rijden. die constante druk heb ik ook perfect met een leren leidsel. je hebt minder speling met een anti-slip leidsel. en daarnaast, ik krijg er zere handen van, want ik rijd (bijna) nooit me handschoenen, omdat ik mn pony's dan minder goed aan kan voelen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:57

Maar dan is dat toch de grap; jij vind het niet lekker. Dat wil dan toch niet zeggen dat het meteen hard in de mond is Verward
Hoe bedoel je dat met die speling trouwens?

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:03

ik vind het niet fijn rijden, omdat mn pony's er niet fijn op reageren(met name flo, die extreem gevoelig is in dr mond).
speling: dat als ze even hun hoofd iets bewegen (bijvoorbeeld als je door een hobbel gaat, briest etc.) je je paard "vast zet" in zn mond, omdat die leidsel niet snel iets door je vingers glijd(ook al is het maar een paar milimeter).
zoals ik al zei: mijn mening/ervaring

ZEJA

Berichten: 3106
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:38

xElienx schreef:
ik vind het niet fijn rijden, omdat mn pony's er niet fijn op reageren(met name flo, die extreem gevoelig is in dr mond).
speling: dat als ze even hun hoofd iets bewegen (bijvoorbeeld als je door een hobbel gaat, briest etc.) je je paard "vast zet" in zn mond, omdat die leidsel niet snel iets door je vingers glijd(ook al is het maar een paar milimeter).
zoals ik al zei: mijn mening/ervaring



Volgens mij is dat ook de bedoeling van antislip dat ze niet door je handen glijden.
Gestoord

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaring antislip leidsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:52

Maar die paar mm moet je later weer terugpakken, waardoor je je pony dus nog een keer stoort in de mond. Je kan dan beter je leidsel vast in de hand hebben en met de beweging van je paard meegaan door je hand iets te openen. Door je hand te sluiten (dan heb je ook die paar mm) heb je je leidsels dan weer op maat. Als je ze door je hand heen laat glijden moet je knap je best doen om die lengte weer terug te krijgen, zonder je pony te storen.