Wat mee te nemen tijdens een rit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wat mee te nemen tijdens een rit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 01:16

he, echwel, wat is linement??
En welke voordelen hebben elektrolieten dan?
Mijn ponies herstellen super snel en ik moet zeggen dat ze vlak na de wedstrijd beter lopen dan er nt voor. Net of ze losser door t lijf zijn en stoom afgeblazen. Na een paar dagen neemt dat weer af en zijn ze weer iets drukker. en zo werk ik dan weer naar een wedstrijd toe om ze weer top te krijgen.
Trouwens hooi neem ik altijd mee. Is heel belangrijk voor een paard als ie een dag weg is. Ponies drinken bijna niet als ze klaar zijn met de wedstrijd zijn maar eten super. Daarna nemen ze ook makkelijk water op. Vaak moeten ze toch een poos wachten op de prijsuitreiking oid (vooral als de rekenkamer dan weer s een keer zit te prutsen, hahaahaaaaaa!).

Echwel

Berichten: 12507
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Wat mee te nemen tijdens een rit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 07:55

Linement, is een soort balsem wat de spieren warm houd zodat ze dus niet stijf worden na zware inspanning.
Electrolyten is een soort van zout dat helpt vocht beter vast te houden, hiermee begin je enkele dagen voor de wedstrijd, met geven.

En de RK is nooit laat dit komt altijd door gezeur van de rijders Haha!

Ibbel

Berichten: 49243
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Wat mee te nemen tijdens een rit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:01

Echwel schreef:
Wel is het handig als het erg warm is electrolyt te geven, wat de vochthuishouding op pijl houdt.

Electrolyten geven en géén drinken geven is levensgevaarlijk. Vraag maar aan je DA.

Citaat:
je kunt endurance en sgmw denk ik niet met elkaar vergelijken.

Waarom niet?

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Wat mee te nemen tijdens een rit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:02

Bij mij ligt er standaard in het koetsje een 'koetsiersmes/ruitermes' incl. hoevenkrabber, verschillende mesjes en messen, en, ik weet mijn god niet waarom, maar zélfs inclusief een trekkammetje voor de manen Tong uitsteken verder gaat er bijna altijd wel een grote fleecedeken mee, die bestaat uit 2 op elkaar gestikte fleecedekens (moeders, handig toch) die zowel voor koetsier als schootkleed wordt gebruikt, en bij een stop of bij nood (denk aan een lekke band krijgen in de winter met een zwetende pony) voor de pony zelf. Verder gaat mijn zwart schoudertasje overal waar ik ga, dus ook in de koets. Hierin zal je o.a een spiegeltje, lipstick, sigaretten, portemonnee, mobieltje, mp3 speler en allerhande zaken voor de koetsier zélf tegenkomen. Zomers gaat er altijd een koeltasje mee met koelelementen, drinken voor onderweg, broodjes en iets lekkers voor tussendoor. Verder ligt er altijd standaard in de kar een moersleutel om de reserve band mee van de koets te halen (ja, ook díe zit er standaard op) een banden plaksetje (ik kan helaas geen banden plakken, maarja...Lachen ) en een hamer (om de lekke band van de koets af te halen). Natuurlijk gaan er ook altijd een halster en halstertouw mee Lachen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wat mee te nemen tijdens een rit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:59

Rolletje tape hebben wij inderdaad ook standaard in het bokkastje liggen.

Echwel

Berichten: 12507
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Wat mee te nemen tijdens een rit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:02

Wij zijn in 2 uurtjes uit en thuis, jullie rijden veel langer achter elkaar.

Dus de krachtinspanning is bij jullie verdeelt en is veel langduriger.

Wij hebben een rust tussen de D en de E, van ong 12 min.

Zodra ze aan de wagen staan en worden afgesponst krijgen ze water.
Ikzelf hoef geen electrolyten te geven, Ardo is er wel mee bezig, miss dat zij het nu anders doet

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Re: Wat mee te nemen tijdens een rit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:27

Wat neem ik mee:

THUIS:
*ander bit
*scherp zakmes
*halster&halstertouw
*hoevenkrabber
*telefoon
*geld
*id
*mn paps of mn mams (niet altijd, want als ik toe ben aan rust ga ik alleen rijden Haha!)
*jassen/schootskleed/regenbroek
*verlichting voor de koets en reflectiespullen voor paardje, voor het geval dat we laat thuis zijn Lachen

en ik geloof dat ik dan alles wel gehad heb Lachen

Op wedstrijd nemen we altijd wat extra dingen mee, rolletje met tape, ty-raps? wat extra onderdele van t tuig Tong uitsteken enz