de bekende shetland sulky's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loeske87
Berichten: 485
Geregistreerd: 01-07-05

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:47

horsewisper schreef:
Nov komen ze binnen, Nog een maandje. Haha!

Hoe groot is jou pony ? en al beleerd of niet ?


Ze is ong. 95 cm à 1 meter. Ik heb dan ook het lamoen van 1,50 besteld. Ze is inmiddels beleerd aan de lange lijnen en "bomproof". Ook heeft ze al een bandje getrokken etc. Dus we gaan een poging wagen.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:49

Mijne is 85 cm ongeveer. En er zit een standaart lamoen bij van 1.35 hoop dat hij niet te groot is want de vorige bij de sulkys waren 1,20. Maar dit is natuurlijk ook een iets bredere.

1.50 is dat niet voor de a,b en c ponys ?

loeske87
Berichten: 485
Geregistreerd: 01-07-05

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:51

Ik heb deze besteld na aanleiding van uitleg van "merrieveulen" Maar jouw shet is aanzienlijk kleiner, dus waarschijnlijk is het lamoen van 1.35 groot genoeg

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:55

Heeft merrieveulen ook het 1.50 lamoen ? Ow ik dacht dat zei 1.30 had, en daarom twijvelde ik heeeeel erg of Buck wel voor die sukly kon. Clown

Foutje ! Sorry.

loeske87
Berichten: 485
Geregistreerd: 01-07-05

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:55

Kan gebeuren... Clown Ik zie jouw foto`s vast nog wel voorbij komen als je m hebt.. ben benieuwd

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:02

Zeker weten. Lachen

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:22

dit is Flicka (97 cm hoog) met het 1,50 lamoen. met de kleinere komt ze dus te dicht op de wagen, plús dat de kans groot is dat het lamoen uit het tuig schiet bij een onverwachte beweging, omdat het lamoen dan echt met het puntje in het tuig zou hangen. de verkoper zei dat het kleine lamoen groot genoeg zou moeten zijn, maar ik denk niet dat het gepast zou hebben. ik heb het kleine lamoen er wel bij, wie weet kan ik die ooit nog ergens voor gebruiken... maar goed hier de foto:

Afbeelding

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 09:15

Het is indd een mooi plaatje zo ja.

Buck van 85 cm past dus wel voor een 1,30 lamoen Lachen

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:19

ja mooi kan ze lopen he? hihi *trots*
ik denk wel dat Buck ervoor past hoor, mijn pony heeft een erg lang lijf naar verhouding. bij de beschrijving staat dat dit lamoen geschikt is voor ponies van 1,20 meter, maar dat klopt dus niet helemaal, dan wordt het wel weer erg krap...bovendien is de pony dan te hoog waardoor de wagen achterover komt te hangen. dat heb ik blij Flicka ook al wanneer ik de lichtogen hoger hang.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:22

Ze kan mooi lopen Knipoog

Buck heeft een kort ruggetje hij is meer in de breedte zeg maar. Haha! Dus komt wel goed.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:12

Moderatoropmerking:
Damens, dit is een topic over de welbekende shet wagentjes, niet over eventuele pony's ervoor Knipoog.
Graag daar houden anders wordt het topic verplaatst naar de HK.

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:01

Ik neem aan dat die grotere lamoenen ook breder zijn? Mijn propje past er niet tussen en ze zit er achter te dicht op, dus ik wil een langere lamoen hebben. Nu las ik dat die bijna nergens los te koop zijn, maar als iemand een adresje weet zou ik dat graag horen.

Auks

Berichten: 722
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: sneek

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:04

helaas is het grotere lamoen bij mij niet breder. en ik moet zeggen het heeft ook een verkeerde vorm.. maar ik zal het door mijn buurman laten verbuigen, met een pijpenbuiger...
Dan kan mijn dikkert er weer tussen.

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:14

Bij mij was het grote lamoen wel breder. Bij het schoftje niet veel, verder een flink stuk.

Horseshopin

Berichten: 260
Geregistreerd: 18-08-02
Woonplaats: Capelle ad IJssel

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:26

Die smalle lamoen komt dan denk ik niet bij mij vandaan?! De grotere lamoenen zijn bij ons duidelijk groter.
@capopjekop- we hebben er nog 1 over.
Neem even contact met me op via autoterl@planet.nl

Auks

Berichten: 722
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: sneek

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 06:34

nee idd die smalle lamoen komt niet bij jou vandaan.
jij verkocht ze niet los...
als je geen animo hebt voor die brede hoor ik graag wat je vraagt incl verzendkosten.

Missbambie

Berichten: 1033
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:51

merrieveulen schreef:
ik ga er ook één bestellen, maar zit ook te twijfelen over de aanschaf van een groter lamoen erbij. de standaard lamoen is 1,20 meter, er kan voor 50 Euro meer een lamoen bij van 1,50 meter. mijn pony is 97 cm, maar heeft een vrij lang lichaam. wat denken jullie?

het gaat trouwens om dit wagentje:
Afbeelding

deze kan je krijgen bij http://www.horseshophorsepower.nl. ze hebben daar ook de grotere lamoenen van 1,50 meter. dit wagentje kost 300 Euro (met extra sterke wielen eronder), en met verzenden kom je op 330 Euro. met het grotere lamoen (50 Euro meerprijs) zit je dus op 380 Euro, leek mij best een mooi prijsje alles bij elkaar, ik heb ze wel voor duuder gezien. bovendien heb je hier volgens mij ook nog garantie.

ik denk niet dat mijn pony te hoog is voor het wagentje, maar misschien dus wel te lang voor het standaard lamoen. ik ga het vandaag even meten, en dan hou ik jullie wel op de hoogte, dan weet iedereen het gelijk!



waar heb je deze gekocht?

IvoIce

Berichten: 1615
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Vleuten

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:33

Ik heb één van de eerste edities en ik vond het een ramp. 2 keer zijn mijn wielen helemaal kromgebogen. De eerste keer in een scherpe bocht in galop (die uiteraard niet de bedoeling was, pony ging op hol), wiel was helemaal plat.
Tweede keer toen ik met één wiel in een iets schuine berm terecht kwam.
Ik geloof dat de nieuwere edities beter zijn, maar de mijne durf ik niet meer achter mijn shet te hangen.
Hij hangt nu achter mijn mini van 75cm, die is er eigenlijk net te klein voor, maar dat gaat goed. Hij kan toch wat minder aanrichten..
Ik heb nu een vierwieler, en daar heb ik een veiliger gevoel bij. Met die sulky kon mijn pony met één gekke beweging ook de bomen verbuigen, en dat is ook niet echt ideaal.

Fijn dat er grotere lamoenen bijzitten nu, want die eerste waren echt te kort voor een beetje shet..

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 22:11

inderdaad. nou mijn wielen zijn dik in orde, die hebben ons ongeluk perfect overleefd. het lamoen is idd een beetje huis- tuin- en keuken ijzer, maar ik heb liever dat het lamoen verbuigt dan dat mijn pony er haar beentjes op breekt. bij ons ongeluk ging het er behoorlijk hard aan toe, dus dat die dingen verbogen zijn vind ik helemaal niet zo raar eigenlijk. ik heb hem gekocht bij http://www.horseshophorsepower.nl

Anoniem

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:57

ik zou de maten e.d. echt niet weten van ons karretje, Dribbel is ong 90 cm klein, en met z'n dikke buik past ie nét tussen de bomen.
Dribbel voor de kar 21-10-06

Horseshopin

Berichten: 260
Geregistreerd: 18-08-02
Woonplaats: Capelle ad IJssel

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:44

@missbambie- bij de nieuwere versie is de standaard lamoenlengte 1.35 mtr. Zo heb ik ze besteld althans......

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:00

Ik ben heel erg benieuwd naar de sulky. Haha!

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:10

Ik ben benieuw hoe de stevigere wielen en met name ook de rem bevallen op de nieuwe uitvoering van deze wagentjes.
Doet de rem überhaupt iets op zo'n licht wagentje.

Ik zit al tijden te denken om zo'n wagentje er bij te nemen omdat mijn wagen eigenlijk net iets te zwaar is om in enkelspan ook een beetje dressuur te oefenen, maar de stevige wielen en rem was eigenlijk precies wat ik miste.
Ik hoop dat ik deze stevigere versie op paard en koets in het echt zal kunnen zien, want wil daar toch een beetje gaan rondkijken naar een lichter wagentje erbij.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:20

Ik koop hem ook, En een rem tja het remt toch af. Lijkt mij. Een fiets is ook licht en als je dan remt (handrem) dan kan je ook niet meer doortrappen.

Of kan je het zo niet een beetje vergelijken ? Bloos

zwartepaerd

Berichten: 868
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: provincie Zeeland

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:04

De sulky bevalt mij prima. Evenwicht is prima af te stellen, rijdt heerlijk, en is lekker licht, ons shetje vindt het helemaal geweldig, en ik ook Haha! Het was wel even wennen, je moet er echt rekening mee houden dat je in het midden gaat zitten, maar dat merk je vanzelf Knipoog
Het enigste minpuntje was het lamoen, die is echt te klein voor een pony van 99 cm, terwijl "het had moeten passen" volgens de verkoper, maar dankzij Ineke is dat nu ook weer opgelost, zij had nog een groter lamoen over. Vingers aflikken
Vindt het aan 1 kant wel jammer dat er geen rem op de mijne zit, het zal inderdaad niet altijd helpen, als ze echt willen rennen ze er toch wel doorheen, maar geeft wel een meer zekerder gevoel. Lijkt me wel dat je dan een rem op allebei de wielen moet hebben, anders trekt je pony de sulky volgens mij scheef. Verward