welke sulky voor mijn shet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gert06
Berichten: 20
Geregistreerd: 07-12-21

welke sulky voor mijn shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 12:08

hallo allemaal, ik loop een beetje vast bij het zoeken naar een geschikte sulky voor mijn shetlander hengst... :(
ik ben opzoek naar een niet te duure sulky waar zoizo een rem op moet zitten en waar mijn shetlander hengst makkelijk voor kan staan hij is best breed gebauwd en hij meet 115...
ik ben zelf erg lang 1,95 en dus leek een sulky cavalettie mij ook niks wand dan zit ik met mijn benen in me nek... :(
het mag eventueel ook een 4wieler zijn maar dan moet het wel een niet te zware wagen zijn.....
wie kan mij helpen??

welmoedz

Berichten: 1578
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:27

Neem eens contact op met g j van Boven, hij heeft ook 4 wielers van max 120 kg(sportbuggy's) als t niet minder is. Ik zag ook dat hij een hca sulky had staan, je mag ze ook altijd proberen met een pony of met jouw pony ervoor. Zeker de moeite om te kijken!

Gert06
Berichten: 20
Geregistreerd: 07-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 12:50

welmoedz schreef:
Neem eens contact op met g j van Boven, hij heeft ook 4 wielers van max 120 kg(sportbuggy's) als t niet minder is. Ik zag ook dat hij een hca sulky had staan, je mag ze ook altijd proberen met een pony of met jouw pony ervoor. Zeker de moeite om te kijken!

oke ik ga even kijken bedankt!

Ladygiroc

Berichten: 5086
Geregistreerd: 08-02-07

Re: welke sulky voor mijn shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:53

Zag een blauwe sulky voorbij komen op fb vanmorgen. Maar die valt in een andere prijsklasse dan een cavaletti. Sowieso kun je beter voor kwaliteit gaan dan voor prijsklasse. Je eigen leven hangt erachter he.

Paardje02
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:53

In mijn ogen zijn kwa sulky's de hca sulky's de beste. Dit zijn de enige die echt helemaal in balans kunnen worden gebracht. Zijn er ook geremd, maar kosten wel het nodige, maar dan heb je tenminste ook wat.

De meeste van de goedkope sulkys zijn niet of nauwelijks in balans te brengen en dat oan hinder opleveren bij de pony

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:56

Met een sulky heeft een rem ook geen nut eigenlijk zolang je er niet mee in de bergen gaat rijden of in Limburg woont. Je gebruikt de rem dan om bij te remmen heuvel afwaarts. Op vlak terrein volstaat de broek prima. Ook ik denk dat je pony misschien nog wel voor de 19 inch HCA past. Ik rij zelf regelmatig viaducten met mijn HCA en mijn pony ondervindt daar geen hinder van.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 09-04-22 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:57

De sportbuggy is zeker een aanrader!
Mijn merrie van 104cm, wel iets zwaarder dan 120 kilo maar ligt er zo fijn achter.
Afbeelding

Zelfde pony voor een 16" HCA
Afbeelding

Voor de jouwe is een gewone HCA, ook de 19", te klein.
Misschien is de HCA 2wieler wel een goed idee.

Gert06
Berichten: 20
Geregistreerd: 07-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 12:58

Ladygiroc schreef:
Zag een blauwe sulky voorbij komen op fb vanmorgen. Maar die valt in een andere prijsklasse dan een cavaletti. Sowieso kun je beter voor kwaliteit gaan dan voor prijsklasse. Je eigen leven hangt erachter he.

ja daar ben ik mee eens maar ik heb gewoon niet zo veel te besteden dus vandaar.....

Gert06
Berichten: 20
Geregistreerd: 07-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 12:59

Dennis schreef:
De sportbuggy is zeker een aanrader!
Mijn merrie van 104cm, wel iets zwaarder dan 120 kilo maar ligt er zo fijn achter.
[ [url=m/QjJHSP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zelfde pony voor een 16" HCA
[ [url=m/FfdTZ0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor de jouwe is een gewone HCA, ook de 19", te klein.
Misschien is de HCA 2wieler wel een goed idee.

oke bedankt weet u waar ik die 4 wieler het best kan kopen dan?

Gert06
Berichten: 20
Geregistreerd: 07-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 13:00

Jorex schreef:
Met een sulky heeft een rem ook geen nut eigenlijk zolang je er niet mee in de bergen gaat rijden of in Limburg woont. Je gebruikt de rem dan om bij te remmen heuvel afwaarts. Op vlak terrein volstaat de broek prima. Ook ik denk dat je pony misschien nog wel voor de 19 inch HCA past. Ik rij zelf regelmatig viaducten met mijn HCA en mijn pony ondervindt daar geen hinder van.

ja nee dat klopt maar als mijn hengst schrikt en hij gaat er van door dan houd ik hem niet meer.

Ladygiroc

Berichten: 5086
Geregistreerd: 08-02-07

Re: welke sulky voor mijn shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:05

Je pony gaat sowieso door de rem heen trekken als ie wilt. Doet de mijne ook namelijk.

Sportbuggy is van gerrit jan van boven, is een wagenbouwer.

Echt, spaar door voor een degelijke wagen ipv zo goedkoop mogelijk.

Gert06
Berichten: 20
Geregistreerd: 07-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 13:07

Ladygiroc schreef:
Je pony gaat sowieso door de rem heen trekken als ie wilt. Doet de mijne ook namelijk.

Sportbuggy is van gerrit jan van boven, is een wagenbouwer.

Echt, spaar door voor een degelijke wagen ipv zo goedkoop mogelijk.

oke is goed bedankt!

Gert06
Berichten: 20
Geregistreerd: 07-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 13:07

Ladygiroc schreef:
Je pony gaat sowieso door de rem heen trekken als ie wilt. Doet de mijne ook namelijk.

Sportbuggy is van gerrit jan van boven, is een wagenbouwer.

Echt, spaar door voor een degelijke wagen ipv zo goedkoop mogelijk.

wat voor sulky heb jij dan?

Paardje02
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:09

gerwald101 schreef:
Ladygiroc schreef:
Zag een blauwe sulky voorbij komen op fb vanmorgen. Maar die valt in een andere prijsklasse dan een cavaletti. Sowieso kun je beter voor kwaliteit gaan dan voor prijsklasse. Je eigen leven hangt erachter he.

ja daar ben ik mee eens maar ik heb gewoon niet zo veel te besteden dus vandaar.....



Dan kun je beter nog even doorsparen totdat je wel genoeg te besteden hebt. Op zoiets moet je echt niet gaan besparen

Ladygiroc

Berichten: 5086
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:13

gerwald101 schreef:
Ladygiroc schreef:
Je pony gaat sowieso door de rem heen trekken als ie wilt. Doet de mijne ook namelijk.

Sportbuggy is van gerrit jan van boven, is een wagenbouwer.

Echt, spaar door voor een degelijke wagen ipv zo goedkoop mogelijk.

wat voor sulky heb jij dan?


Ik heb een tweewieler van Tjeu vd Meulengraaf. Mooie prijs kwaliteit verhouding.

Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:17

De sportbuggy is gebouwd door Gerrit Jan van Boven. Super fijne wagen!

Er van door gaan ga je niet oplossen met een rem, niet bij een 4wieler en zeker niet bij een sulky. De meeste geven alleen maar meer gas zodra ze weerstand voelen als ze er echt van door gaan.
Een rem op een wagen is om te ondersteunen in overgangen en heuvel af, niet om je pony tegen te houden.

Gert06
Berichten: 20
Geregistreerd: 07-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 13:19

Dennis schreef:
De sportbuggy is gebouwd door Gerrit Jan van Boven. Super fijne wagen!

Er van door gaan ga je niet oplossen met een rem, niet bij een 4wieler en zeker niet bij een sulky. De meeste geven alleen maar meer gas zodra ze weerstand voelen als ze er echt van door gaan.
Een rem op een wagen is om te ondersteunen in overgangen en heuvel af, niet om je pony tegen te houden.

oke fijn dat ik het weet! ik ga hem even een mail doen!

Paardje02
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:19

Ik sluit me ook aan bij iedereen die zegt dat een rem niet gaat helpen tegenhouden.

Maar als jij angst hebt dat dit gebeurt, kun je beter les nemen, en aan de basis gaan werken, vooralleer je een sulky/wagen koopt