[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:58

Afbeelding


Vanmorgen ook een rondje gedaan! T was fris maar prima te doen! Ik hoop dat het weer morgen mee valt.. wilde eigenlijk een klein stukje uit rijden :brr:

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:51

Gem schreef:
Nou nou nou, wat is het hier opeens druuuuuukkkk! :+


:+ Zijn we niet meer gewend... _O-

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:35

Gem schreef:
Nou nou nou, wat is het hier opeens druuuuuukkkk! :+


whaha nou zeg dat maare gezellig :D
Iedereej heeft meer bokt-tijd nu }>

marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:02

Zeker druuuuuk hier. Ga niet op alles reageren.
Hier juist in de lente minder tijd om te reageren. Iets met pony's aan huis en mest rijden (doen we zelf)
en daarna te moe om op de pc te zitten.
Wel lekker gereden gister met het span, viel mij op dat er nog vrij veel auto's in het bos stonden.
Ook proberen we om de dag wat aan de Opleiding Vorming en Training van onze Lau te doen, het is dat maflinger dan ook mee gaat anders komt hij helemaal de wei niet uit, op een of andere manier heb ik de laaste tijd geen puf meer om op hem te stappen. Ook het span staat op om de dag rijden dit neemt best wel tijd want Pep verhaart lekker maar kost wel een uurtje krabben elke keer, ventje moet toch van zijn dikke mamoetvacht af geholpen worden.

De binnenmuren van het vakantiehuis zijn geschilderd waar nodig. Nu de buitenkant nog, het moet eerst even warmer worden. Het enige voordeel van de corona is dat we hier nu ruim de tijd voor hebben i.v.m. de annuleringen.
Maar gezondheid gaat voor, dus goed gedoseerd klussen en niet te moe worden zodat de weerstand slechter wordt.

Ja het gewicht van wagens voor shetlanders is heel belangrijk evenals het in balans zijn van tweewielers. Ook de rolweerstand en als je dan ook nog wil wedstrijdrijden moet je de spooorbreedte ook in de gaten houden. En dan moet het ook nog een sterke / stevige wagen zijn die niet bij de eerste de beste boem is ho in elkaar valt, of door een diepe kuil krom is of afbreekt. Dus ze zijn eigenlijk net zo duur als een wagen voor een grotere pony of paard en dat wil men meestal niet betalen want het is maar een shetje. Het zelfde geldt voor tuig en zadels.

Zo vandaag een rustige dag gepland heb altijd veel last van de zomer en wintertijd wissel, en het is toch erg fris. Vanmiddag komt de osteo voor de pony's dus middag is ook gevuld.

JorexJarig

Berichten: 9970
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:57

happytime schreef:
En dan bedoelt om een paar kinderen mee te vervoeren!
Ze kan beter sparen voor een betere wagen.

Mijn boerenwagentje(staat hier op pagina 2) is nog beter geschikt om mee te mennen dan dat. Daar heb ik wel eens volle bak in gehad, 2 volwassenen en 2 kinderen en mijn mini-shetlander trok die altijd met gemak over de weg in zijn eentje. Nu heb ik de sulky en dat is veel beter, maar het is ook een prima wagentje om op de verharde weg een blokje om te gaan met tweespan. Maar ik kan er niet echt de wedstrijdsport mee in, nu houdt de prijs van een startkaart me ook wat tegen verder.
http://www.vanveluwputten.nl/marathonwagens/
Is dit trouwens wat voor de kleinere pony's? En dan spreek ik over de marathon-recreatiewagen voor de kleinere pony's op deze pagina, want er staan er best veel op. Ik was gisteren even wat aan het zoeken geweest. Of model Jans van Tjeu, alleen daar staan de 12inch wielen me wat van tegen, want dat vind ik eigenlijk al te klein worden.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:32

Marga, heel goed bezig met klussen en schilderen, en met de paardjes.
Dat wagentje...

Tja.... je begint ergens mee... en als er niemand in de buurt is met goed men verstand, ... ik snap dag wel... hoop dat ze goed onderbouwd advies krijgt, wat ze begrijpt...en een geschikt veilig wagentje kan vinden.

Wat een wind buiten...

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:38

Goed bezig marga.

Over dat wagentje tja kan de TS niet veel aan doen.
Maar ik hoop dat ze de eigenaar zover krijgt om een degelijker wagentje aan te schaffen.
Met hulp van iemand die er meer verstand van heeft.
Dat hoeft echt niet direct duizenden euro’s te kosten.

JorexJarig

Berichten: 9970
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:55

Vandaag even weer tweespan gedaan. Alex loopt iets slomer dan Jorie, volgende keer maar even een zweepje erbij nemen. Alex negeert perfect mijn commando als ik eerst Jorie zeg. Maar Jorie is wat overenthousiast dus die gaat ook meer voorwaarts als ik Alex aanspoor. Dit is de tweede keer dat ik ze zo naast elkaar had lopen.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:01

Idd ineens druk hier, maar ik lees ook alleen mee en ook al een hele tijd.

Irene, bijna 33, "getrouwd"(reg partner) met Jeroen, net ons eigen paardenpand gekocht (ok, perceel met ruimte) in regio S'kanaal Groningen, al een paar jaartjes vriendjes met Gem <3 (die veel te ver woont maar wel erg dierbaar is).

in bezit van 13 jarige kwpn ruin (Universeel x Gershwin) waar we het nodige mee hebben meegemaakt, en sinds kort van een 10 maand oude NF hengst van Jasper x Comm's Forest Dille, een super beweger...

(en van een mengerelateerde tattoo, misschien dat Tinkertje me herkent uit het tattoo topic ;) )

Spam van de knappe rooie:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wel wat oudere fotos...
*kruipt weer onder meeleessteen*

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:10

Goed bezig jorex ik zag je vanmiddag wegrijden ik zat binnen aan de administratie ;)

irene welkom knappe rooie heb je nou enof ik jou herken ;)
ik vind jou tattoo zo gaaf zoiets zou ik ook willen maar ik ben bezig met een groot project op mijn rug (al ruim 3 jaar aan het laseren en dan gaat er een megagrote eroverheen) en ik heb geen mooie plaats meer voor een mentattoo }>

Hier rustig dagje.
administratie en het gewoonlijke werk stallen enz
effe rondje in de bak gescheurd met kleine mack
dat kleine monstertje kan nog hard ook whaha

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:27

tinkert_tje schreef:
Goed bezig jorex ik zag je vanmiddag wegrijden ik zat binnen aan de administratie ;)

irene welkom knappe rooie heb je nou enof ik jou herken ;)
ik vind jou tattoo zo gaaf zoiets zou ik ook willen maar ik ben bezig met een groot project op mijn rug (al ruim 3 jaar aan het laseren en dan gaat er een megagrote eroverheen) en ik heb geen mooie plaats meer voor een mentattoo }>

Hier rustig dagje.
administratie en het gewoonlijke werk stallen enz
effe rondje in de bak gescheurd met kleine mack
dat kleine monstertje kan nog hard ook whaha


haha, mijne is maar heel klein hoor. Custom made, dat wel :) Bedankt voor het compliment voor zowel de rooie als de tattoo :)

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:48

deze is juist het mooiste in dat formaatje :))

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15463
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:10

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een link naar een topic elders op Bokt die hier negatief wordt besproken verwijderd. Het is niet toegestaan om topics elders op Bokt hier negatief te bespreken.

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:35

Haai Irene. Staat Sjoerd ( :P ) al bij jullie? Leuk zeg.

Jorex leuk tweespan. Lijkt me superlastig.
Ik mocht een tijdje terug eens vierspan proberen. Moeilijk joh met dat lussen leggen. Maar gaaf om een keer te proberen. Afbeelding

Ik hoop vanmiddag op zon. Mijn vriendinnetje eens inspannen. Van de week stond ze net lekker buiten toen ik aankwam. Vond het ook zo sneu om haar dan meteen van het gras te halen, dus we hebben maar geknuffeld ipv gemend. Vandaag nieuwe poging

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:32

Assie, vind je het niet eng, nu op het gras? Fructaan is nu erg hoog met koude nachten en zonnige dagen.

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:07

Nee, dat uurtje moet wel kunnen. Ze is er ook niet gevoelig voor.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:22

assie schreef:
Haai Irene. Staat Sjoerd ( :P ) al bij jullie? Leuk zeg.

Jorex leuk tweespan. Lijkt me superlastig.
Ik mocht een tijdje terug eens vierspan proberen. Moeilijk joh met dat lussen leggen. Maar gaaf om een keer te proberen. [ [url=m/U3y8Ab.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hoop vanmiddag op zon. Mijn vriendinnetje eens inspannen. Van de week stond ze net lekker buiten toen ik aankwam. Vond het ook zo sneu om haar dan meteen van het gras te halen, dus we hebben maar geknuffeld ipv gemend. Vandaag nieuwe poging


:wave: Astrid.

Nee, Timmy ( :o ) en Chip staan hier nog niet, het terrein is nog niet klaar :) verwacht over 3 weken ongeveer.

JorexJarig

Berichten: 9970
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:42

@Assie, ik heb een keer bij paard en koets een tandem span grote paarden gemend, dat was ook erg machtig. Die hoefden maar met hun hoofd te schudden en ze trokken me uit de stoel, want ik had eigenlijk net iets te korte benen om mezelf in de zetel te houden. Maar vierspan lijkt me ook zo gaaf! Alleen te sterk voor me, dat wel :')
Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:09

Heb één keer de leidsels vast mogen houden van een 4-span welshjes tijdens bosrit inclusief wat bochtjes. 4-span zat onder andere mijn Snuitje in. Allemaal super pittige pony's was hard werken en ik weet eigenlijk niet hoe het kwam dat het goed ging :+ wel veel 2-span gereden dat vind ik eigenlijk het leukste wat er is. Maar goed heb je ook weer twee pony's etc voor nodig zo niet handig allemaal :P

Tja wagentjes en karretjes, kan niet zeggen dat ik zelf nu altijd zo verstandig ben geweest als ik toen had geweten wat ik nu weet ;)

Had vakantie geboekt, mijn 1e groepsreis ever, nog nooit zoiets gedaan. Dus zie / zag er erg naar uit. Vertrekdatum is 12 juni. Nu lijkt dat ver maar de landen waar ik heen zou gaan is onder andere Rusland... en daar begint de ellende nu pas... dus gezien hoe lang het duurt voordat eea weer is uitgewoed (kijk naar China...) vrees ik met grote vreze dat die vakantie dus niet doorgaat. Er zijn ergere dingen op de wereld ik weet het maar ik hoop toch wel dat ik links- of rechtsom mijn aanbetaling terug ga krijgen...

Verder merken we op het werk en thuis dat het nu toch echt wel spannend is allemaal. Het komt steeds dichterbij. Woon in Zuid-Holland het is hier ondertussen gewoon vette crisis. In persoonlijke vriendenkring nu ook 1e corona gevallen. In vriendenkring van mijn zoon was dat al zo sinds 2 weken... Op het werk is het geen dag dat het loopt zoals je gedacht had dat het zou lopen of zoals je gepland hebt, ook steeds meer corona. Er valt gewoon niets te plannen. Concentratie bij het thuiswerken is moeilijk op te brengen vind ik. Ben zelf sinds woensdag al niet meer naar het paard geweest ook omdat ik mezelf paar dagen niet fit voelde. Voelde als opkomende griep, gaat nu weer beter maar neem geen enkel risico niet voor mezelf maar zeker ook niet voor mijn omgeving.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:40

Hier alleen enkelspan en dubbelspan gereden.
Met de vereniging hebben we het er wel een keer over gehad om een keer in de les tandem te rijden.
Dat lijkt mij ook wel gaaf!
Hoop van de zomer Olivia en Ariel in tweespan te kunnen rijden. :D

happytime

Berichten: 1244
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 15:05

VHU: vakantie is hier ook een dingetje,wij zouden 29 mei gaan maar lazen op site hotel dat die tot 1 juni gesloten is,we zagen dat er 3 juni nog een gunstige lage prijs was dus gratis kunnen omboeken,tja als dat niet gaat dan maar voucher en bijbetalen -O-
gaaf hoor zo 2span en tandem,eerst maar eens de dames weer op conditie brengen,julia weer eens menhoofdstel omgedaan...nou...die zocht me maar steeds op omdat ze me niet zag....tja weer ff wennen voor ze na bij 1,5 jaar! :j

Belker

Berichten: 15329
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:44

Wij wilden 19-4 naar Italie vertrekken, maar dat zal wel 19-4-2021 worden......

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:33

Hier stond in mei de wereldtentoonstelling in Ebbs op de planning.
Maar die is verzet naar juni 2021.
Dat was onze vakantie voor dit jaar. :+

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:37

Ik ga 22 juni 5 dagen naar PMO met Puck (menweek)
geen idee of dat nog doorgaat.
Dat is nog even afwachten.
Laatst bijgewerkt door tinkert_tje op 30-03-20 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

IpsilonkaJarig

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:39

Wij hadden nog geen vakantie gepland. Ik hoop nu dat per 1 juni wel alles weer normaal is. 8 juni staat menkamp op de planning en eind juni concert at sea.