[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:08

Ipsilonka schreef:
Alu bodem hier, daar maak ik me geen zorgen om. Maar Baudyh anders zelf de trailer voor 4500 op mp zetten en kijken wat er voor komt? Schoon is hij netjes toch?


Ja als ze er te weinig voor bieden doe ik dat ook zeker hoor. Deze heeft ook een aluminium bodem gelukkig.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:47

Hier helemaal aluminium trailer en toch laat ik hem nakijken. Lagers, remmen, koppeling, etc alles slijt een keer ;-).

Morgen weer onderlinge wedstrijd. Blijkt dat ik andere proeven moet rijden dan die ik uit hoofd had geleerd. Hoofd kan het niet meer aan om er nieuwe in te stoppen (ook omdat ik ze dan niet meer heb kunnen oefenen), dus toch maar een lezer zien te vinden.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:06

Ik neem aan dat het sowieso ergens sept / Okt word. Eerder lukt denk ik niet.
Wil iedereen die wel iets leuks wil doen mij anders een pb doen. Dan gaan we kijken of we een meeting kunnen fiksen

Belker

Berichten: 15359
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 23:19

Hier voldoende ruimte. Bij mooi weer ook buiten. Bij slecht weer nog een achterhuis beschikbaar, moet ik alleen op zoek naar stoelen en tafels. Achterhuis gebruiken we niet echt, de keuken is voerplek voor de dieren, de woonkamer opslagplek en slaapkamer washok. Er is ook een eigen toilet. Ik kan de stoomreiniger er doorgooien en alles is ontsmet.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 00:19

Als iedereen zelf stoeltje meeneemt, is dat alweer opgelost

janouk
Blogger

Berichten: 17914
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 05:57

Super Baudyh en Belker, dat jullie de organisatie willen doen <3

Ik kan een demo geven mestonderzoek voor wormen eitellingen, als er interesse is.

Mijn vriendjes gisteren in het avondzonnetje

Afbeelding

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 07:46

Fijn dat ze het nu zo goed kunnen vinden Janouk!
En natuurlijk van harte gefeliciteerd *\o/* *\o/*

marga1
Berichten: 907
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 09:51

Janouk gefeliciteerd.

Nou met die covid toestanden heb ik er weer een hard hoofd in.
Maar dat wordt hem waarschijn niet voor mij alleen als het in onze vakantie valt dan komen we langs. En stuur ik manlief weer even weg met busje en teckel, kan hij me naderhand weer halen. :D

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:01

Klinkt helemaal goed belker.

Janouk gefeliciteerd

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:26

Helemaal top, Belker en Baudyh.

Janouk, van harte gefeliciteerd <3

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:34

VanHuisUit schreef:
Ik ben het eens met een zondag maarrrr de besmettingen nemen in Rotterdam weer giga toe de afgelopen dagen. Ik woon en werk daar en ben wel ingeënt maar het is nog niet duidelijk of je het nu wel of niet kunt overdragen of kunt dragen zonder verschijnselen etc.... dus ik vind het eerlijk gezegd nog wat vroeg om te plannen... :o of we moeten ergens voor september / oktober gaan? Denk met de maanden juli en augustus dat er toch veel mensen 'ergens' heen zijn?

Daar zeg je wel iets ja. Veel mensen gaan toch weer op vakantie, ook naar het buitenland. Wat wordt er weer mee terug genomen?

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:41

Gefeliciteerd Janouk.

Ik ben ook een beetje bang voor een nieuw pak slaag van corona. Mensen gaan idd weer p vakantie en de 1,5 meter wordt hier nauwelijks nog gehandhaafd.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:23

Je hoort wel dat diegene die nu Corona krijgen vaak niet of niet volledig gevaccineerd zijn.

Belker

Berichten: 15359
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:47

En ook volledig gevaccineerden krijgen het. Men hoopt en je ziet dat de symptomen minder heftig zijn en er minder ziekenhuisopnames zijn. Corona wordt gewoon een altijd aanwezig iets. We moeten hopen dat het een tweede influenza wordt.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:25

Vandaag met Thor meegedaan met onderlinge wedstrijd, gewoon 199 en 199,5 punt en 2x 1e prijs. Amerigo deed ook mee en reed met 204 punten naar 1e prijs. Topponys.
Zo blij met mijn ventilatoren in de trailer. Ook al was het warm buiten, in de trailer was het aangenaam
Afbeelding

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:39

Happy birthday corinne *\o/*

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:13

Belker schreef:
En ook volledig gevaccineerden krijgen het. Men hoopt en je ziet dat de symptomen minder heftig zijn en er minder ziekenhuisopnames zijn. Corona wordt gewoon een altijd aanwezig iets. We moeten hopen dat het een tweede influenza wordt.


Natuurlijk , maar die krijgen het wel aanzienlijk minder.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 08:54

Hoe leuk is dat. Vorig jaar sept hebben we een veulen geruild met een gelderse merrie. We dachten die merrie verkopen we makkelijker. Het veulen was niet goed genoeg en die kon zo door de achterdeur weg zeg maar.
De merrie was een 15 jarige zwarte Gelderse stermerrie. Dit voorjaar haar te koop aangeboden maar alles wat interesse in haar had waren mensen die een rijpaard zochten. Maar ze schijnt ooit beleerd te zijn geweest maar ik kan haar niet als zodanig verkopen. Mensen durfde het niet aan om zo gust te kopen. Dus toen hebben we haar zelf maar bij de hengst gedaan. Omdat ze 3 henkie veulens heeft gehad en 1 het heel
Goed had gedaan hebben we henkie er weer bij gedaan. Met oog op verkoop. Ze was in 1 x drachtig en hop weer te koop. Maar er werd veel te weinig geboden. Toen er iemand op stal kwam die zei ik
Heb wel belang bij dat henkie veulen volgend jaar hebben we haar uit de verkoop gehaald.
Nu blijkt
Afbeelding
Haar derde dochter van henkie het gisteren top te hebben gedaan. Ze is van haar 3 henkie dochters gewoon preferent geworden.
Blitz heeft zich daarmee gepromoveerd.
Nu helemaal nieuwsgierig naar haar henkie veulen volgend jaar.
Afbeelding

Belker

Berichten: 15359
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 08:57

Wat leuk Baudyh.
Vrienden van ons zijn ook door naar de NMK.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 14:55

Heel gaaf baudyh

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 15:25

Wat een gave merrie Baudyh.

Sorry ik had de afgelopen tijd niet erg veel behoefte om te reageren, heb wel af en toe eens even meegelezen. Ik ben namelijk druk bezig met afstuderen nu.

Ik heb ook weer les met mijn pony's bij een andere shetlandmenner in de bak, dus lekker met zijn tweeën een uurtje met 1 instructeur. Het is wel even heel wat anders dan de les in Tolbert, veel meer aandacht. Ik had het vooral even nodig omdat Jorie het langs de weg weer geflikt heeft om 180 graden te draaien voor een hond en tja, toen heb ik hem niet weer ervoor gezet. Ik heb het de laatste keer zelfs aan gedurfd Alex mee te nemen, die houdt normaal gesproken op van lopen in een bak. Maar de instructeur zag meteen talent in m en ik mocht met hem bezig met stelling houden op de lange zijde. Helaas lukte het me zelf niet dit voor elkaar te krijgen rechtsom, dus toen ging hij erachter. Was zo grappig, volwassen man van 1.85 op een sulky'tje achter een minishetlander. Maar Alex snapte het goed en pfft, hij werd zelfs bloedfanatiek. Kennelijk heeft hij gewoon meer uitdaging nodig en gaat hij zich anders vervelen en daarom klieren tijdens het mennen. Maar ik heb Alex nog nooit zo goed dressuurmatig aan het lopen gehad in stap. Dus ik leer veel, ook al is de les maar eens in de 2 weken. :D

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 16:35

Wat goed jorex,leuk zo bezig zijn

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 16:37

Gaaf Baudy!!
Jorex, lekker bezig!


Vandaag weer cursus boogschieten gehad. Thor deed het super braaf. We konden uiteindelijk zonder hulp door de baan. Hij bleef keurig in stap. Wilde het ook een keer in tolt proberen, maar hij ging over in draf. Dat was voor mij te lastig. Je rijdt dan met losse teugels, omdat je pijl en boog vast hebt. Dat moeten we eerst nog maar even oefenen zonder boog haha

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 16:44

@Jorex spannende tijden bij jou met afstuderen, lekker bezig met je ponytjes <3
@Tine wat een geweldig dat Amerigo het ook zo goed blijft doen, en gefeliciteerd met je wp's _/-\o_
@Baudyh dat is toch wel een droom fokresultaat prachtig +:)+
@Belker inderdaad eigen stoeltjes mee dan. Ik vrees het ook dat het niet meer weggaat en hopenlijk niet te agressieve varianten...

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:41

Wij zijn niet de fokker van de 3 henkie’s die uit blitz komen hoor. Dat is een oudere man uit Brabant. Wij hebben haar vorig jaar sept van een handelaar gekocht. Veulen ingeruild en een beetje toe betaald.
Maar dat ze nu het predicaat preferent heeft gekregen maakt haar zeker waardevoller.
( ze worden preferent bij 3 nakomelingen die ster zijn geworden)

Maar goed ze is nu weer drachtig van Henkie. Voor een appel en een ei gekocht en een predicaat erbij gekregen. Zo blij dat ik mijn poot stijf heb gehouden en haar niet onder mijn Vp verkocht heb.