[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:01

Thanks HT vond jou wel enthousiast met die korte broek afgelopen week, heb je jou winterjas nog bij de hand? :+

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:58

Nou van de week kon het inderdaad maar nu brrrrr :brr: het is hier aardig frips.

Iedereen fijne Pasen. Ik was aan het werk, morgen lekker vrij gelukkig.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:44

Het is inderdaad flink frisjes buiten. :brr:
VHU morgen lekker vrij
Janouk, erg mooi. En heel knap dat je dat nu al kan. :knuffel:
Gem zit lekker aan boord. Heel raar, ik droom nog best vaak dat ik weer aan boord ben, terwijl het al denk ik 20 jaar geleden is dat mijn ouders het schip naar de sloop hebben gebracht.
Bianca/Marga, toeristen zitten nu volgens mij overal. Parkeerplaatsen waar ik normaal altijd alleen sta met de trailer, is nu bijna geen plek meer te vinden. Ik hoop eigenlijk wel dat als corona voorbij is, dat dit weer wat minder wordt. Het is zo druk in het bos.

Gisteren een heerlijke bosrit gemaakt in "mijn bos" van ruim 16 km, vandaag via iemand van fb een rit gemaakt in het Drenths Friese Woud van ruim 18 km. De maand is pas net begonnen, maar we zitten nu al aan de 44 km. Komende dagen krijgt Thor lekker vrij (alhoewel hij niet bepaald de indruk geeft moe te zijn <3 ) en waarschijnlijk moet ik komende 2 weken ook fulltime aan de bak (dat is helaas nog steeds niet zeker). Ben zo blij met mijn vriendje, hij doet zo zijn best. Vandaag moest ik de eerste en laatste 2 km over een smalle weg, met aan beide kanten sloten. Dat vind ik zooooo eng. Gelukkig was het paard waarmee ik op pad ging heel koel, en bleef Thor daardoor ook rustig. Springende lammetjes, rennende paarden, wapperende vlaggen en als je dan ingehaald wordt door auto's moet je nog dichter bij die sloot rijden. Brrrrr. Maar goed, we hebben het weer overleefd :+

Morgen dagje luieren voor een waarschijnlijk heel drukke week.
Geniet nog van 2e paasdag allemaal!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:46

Tine goed bezig met buitenrit..en werken succes alvast.
Vanmorgen geocache gedaan met zoonlief...hartstikke leuk.
Verder .... nu ff niks.. man en zoon zijn stukje hardlopen, ik ga luieren met de hondjes..kijken of ik kopzorgen op een geordend rijtje kan krijgen...

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:56

Sorry, moet even stoom afblazen. Klaagmodus aan*

Kom ik vandaag bij een school, klopt de inlogcode niet (meer), dus ik kan computer niet aan krijgen. Ligt er een planning die totaal niet accuraat is (pauze tijden en diverse lessen klopten niet). Leerlingenlijst met 24 lln, staan namen op van lln die er helemaal niet meer zijn en lln er niet op die er wel horen. Hoe moet ik dan weten of ik ze allemaal heb. Wordt er een kind gebracht waarvan moeder zegt dat ik billen af moet vegen als ze moet poepen. Sorry, maar dat valt niet onder mijn taken. Dus afgesproken dat als het niet lukt, dat ik moeder zou bellen. Maar dat verliep probleemloos. Dacht ik. Want vader haalt kind op en ik ga netjes naar hem toe om te zeggen dat kind het prima heeft gedaan. Krijg ik een hele tirade over me heen dat ik billen had moeten afvegen. Maar toen kind was gebracht had ik voor de zekerheid aan twee andere leerkrachten van andere groepen gevraagd, en die waren het met me eens dat het niet bij mijn taken hoort. Blijkt directeur gezegd te hebben dat leerkracht het zal doen. Tja......

Klaagmodus uit.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 15:14

Wat een avontuur Tine..Hoe oud is dat kindje dan??...
Bijzondere eis..

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 15:25

Biancacoo schreef:
Wat een avontuur Tine..Hoe oud is dat kindje dan??...
Bijzondere eis..

4 of 5 jaar. Maar ze moeten zindelijk zijn als ze naar school komen. In dit geval was er een medisch probleem, maar dan nog hoort het niet tot mijn taak. Ik had met moeder afgesproken dat als kind het niet zou lukken, dat ik haar zou bellen, maar dat was niet nodig, ze deed het zelf. Maar volgens vader had ik toch de billen moeten afvegen.
Bovendien kan ik de rest van de groep ook niet alleen laten om met een kind op de wc te gaan zitten.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:56

Ik krijg net een mail van de directeur. De vader had naar hem gebeld en toen hij uitleg had gekregen (eigenlijk was de directeur in gebreke gebleven door de afspraak niet door te geven), heeft hij zijn excuses via de directeur aangeboden. Erg blij mee!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:25

Soms kan het zijn dat ze op die leeftijd nog niet helemaal 100 % handig zijn natuurlijk, fijn dat je nog even bericht hebt gekregen..

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:58

Lastige situaties Tine... lijkt me sowieso lastig al die ouders :+ :o ik had toen ik met ernstig meervoudig beperkt werkte ook wel eens zoiets van dan kreeg ik zulke enorme instructies van ouders (en dan had je cliënten die echt soms onmogelijk 'netjes' konden blijven) dat ik ook zoiets had van ja sorry maar er zijn grenzen. Zo lang alles enigszins acceptabel en veilig blijft heb ik zoiets van het is OK hoor en anders doen ze het echt zelf maar (in dit geval die ouders). Je kunt wel aan de gang blijven dan. En wat je zegt, als jij met één bezig bent zijn er nog in jouw geval ruim 20 anderen op dat moment alleen. Dat kan helemaal niet op die leeftijd.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:51

tine10 schreef:
Biancacoo schreef:
Wat een avontuur Tine..Hoe oud is dat kindje dan??...
Bijzondere eis..

4 of 5 jaar. Maar ze moeten zindelijk zijn als ze naar school komen. In dit geval was er een medisch probleem, maar dan nog hoort het niet tot mijn taak. Ik had met moeder afgesproken dat als kind het niet zou lukken, dat ik haar zou bellen, maar dat was niet nodig, ze deed het zelf. Maar volgens vader had ik toch de billen moeten afvegen.
Bovendien kan ik de rest van de groep ook niet alleen laten om met een kind op de wc te gaan zitten.

Hou op schei uit .... ik was overblijfmoeder. Kløter op de pot: "Klááááár!!". "Nu moet je wel mijn billen afvegen". Mag je mooi zelf doen, ga maar proberen. Kind boos ... "Maar mama ..." ik ben je moeder niet. Geen speld tussen te krijgen O:) .

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:56

Ik heb er beeld bij Gem. Ha ha ha

Balen Tine. Gelukkig opgelost.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:17

Ha met zo'n kleuterklasje heb je een echt billenveegrobotje nodig..als je eenmaal begint..dan blijf je aan de gang... :+

Hopelijk gaat alles goed bij iedereen...?
Het frisse weer wil maar niet wijken voor iets aangenamere temperaturen..van mij mag dat wel..

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 08:08

Precies. En de billen van je eigen kind zijn echt anders dan die van een ander!!
Er waren er hier ook weer meerdere met vieze, groene snotneuzen. Terwijl ze dan thuis horen te blijven. Omdat er in deze groep weer erg veel kinderen waren die niets zelf konden (of er gewoon geen zin in hebben), komen ze wel minstens 3x per dag vlak bij je in de buurt voor veters strikken, jas dicht doen.
Sommige kinderen doen gewoon niets zelf, gaan voor je staan en kijken je alleen maar aan. Ik doe dan niets. Ze kunnen op zijn minst even netjes vragen of ik wil helpen ~~}>

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 08:19

Oh herkenbaar Tine! Kloters die gewoon hun schoen met losse veter naar voren steken en je aankijken.
Sommigen zeggen dan ook nog: "Juf, veter!". En ik dan: "Klopt!"
"Die moet jij vastmaken!"
"Ik moet hier helemaal niets behalve poepen en belasting betalen" (en 'doodgaan' maar dat zei ik op school nooit :)) )
En dan staan ze je aan te kijken van .... heu?? :o?
"Als je het zelf niet kan, zul je aan iemand moeten vragen of die 'asjeblief' jouw veter wil vastmaken, of het jou wil leren."
Meestal moest het kwartje dan nog even vallen, maar ik bukte niet eens voor het fatsoenlijk gevraagd was.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:11

Precies. En dan die verontwaardigde blikken als je niets doet _O- _O- _O- _O- _O-

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:19

Kun je je nog voorstellen dat ik ondanks mijn lompheid bij velen tóch de favo overblijfmoeder was?
(Nou deed ik ook wel gekke dingen met ze die not-done waren volgens de leerkrachten. Rondje vieze moppen vertellen tijdens het eten bijvoorbeeld. Op vier tafels mocht er een dansje of onemanshow gedaan worden voor de klas. Of wanneer ze heel erg druk waren rond Sint of Kerst wanneer we iets lekkers haalden voor de lunchpauze, één minuut op de klok zo hard mogelijk schreeuwen en gillen. En daarna was het ook echt klaar :)) )

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:59

Eergisteren was het volgens mij 4 jaar geleden dat Avaluna overleed. Wat gaat de tijd toch snel.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 17:33

Vhu... klopt.. wilde nog een foto delen van haar die dag..maar heb het niet gedaan..ze wilde niet met foto's op internet.. maar ik vind het onvoorstelbaar dat ze er niet meer is...en was best weer onder de indruk..die datum blijft mij bij staan...en het telefoontje herinner ik mij nog als de dag van gisteren..ik mis haar en onze gesprekjes nog dagelijks..

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:10

Ongelooflijk, alweer 4 jaar. Het lijkt nog zo kort geleden. Sterkte Bianca!

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:32

Vandaag mijn laatste bestraling gehad,eindelijk klaar met behandelingen,nu weer opkrabbelen en hoofdstuk borstkanker afsluiten _/-\o_ gisteren een hele mooie bos bloemen van janouk gekregen <3
Hoop weer snel op de bok te zitten...we paden op,de lanen in.......

Belker

Berichten: 15323
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:34

Wat fijn HT, geniet ze.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:09

Ht heel fijn, nu hopelijk snel weer fit en op de bok. _/-\o_ Respect voor jou :j

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:14

HT wat fijn. Hopelijk snel weer lekker met de paarden aan de slag!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:23

Vanmiddag zoiets grappigs meegemaakt. Ik mag weer heel kleine stukjes wandelen, gaat nog niet pijnvrij, maar goed. Ik had Thor meegenomen, want ik vind alleen wandelen echt niet leuk. Kom ik iets verderop, zie ik een stuk of 15 geiten die ontsnapt zijn uit hun wei en richting de weg liepen. Eigenaar was niet te bekennen. Dus maar gedaan of ik gek was en met Thor op de geiten afgelopen. Ik had verwacht dat hij dit heel erg eng zou vinden, en niet mee zou willen lopen, maar hij liep als een mak schaap mee. En de geiten vonden ons gelukkig heel eng, draaiden om en renden zo hun wei weer in. Het kostte nog wel enige moeite om het hek weer dicht te krijgen, maar het is gelukt. Super trots op Thor. *\o/* *\o/*

En vandaag is Amerigo jarig, nu is hij echt 27 jaar jong.