[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:36

Mooi kind ook weer Baudy! Gefeliciteerd! *\o/* . En fijn dat Rembrandt het ook goed doet +:)+ .

Belker, ik vind Valencia zelf zo'n gave stad, dus wilde daar graag eens lopen. Ik denk niet dat de hele marathon er nu ooit nog van komt, maar ik ben al blij als ik de halve weer goed en easypeasy op de rit krijg.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:44

Zag het op FB Baudyh dacht direct gelukkig het gaat goed met Rembrandt. En wat een prachtig mooi veulen er bij. Wat een mooie vos. Van die lange koten, mooi koppie. Dat wordt een hele gave grote <3

Jeetje Gem 13 km hardlopen _/-\o_ nou ik had je in gedachten vanochtend hoor toen ik ging wandelen met de honden. Heb er 12 km van kunnen maken. Maar had echt zoiets van jeetje je zou dit moeten hardlopen :)

Vandaag erg genoten van het heerlijke weer. Heb een heel fijn appartement met een flinke tuin voor en achter. Zo fijn! Kon echt lekker in de zon zitten. En heb vanavond genoten van een prachtige zonsondergang.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 22:06

VanHuisUit schreef:
Jeetje Gem 13 km hardlopen _/-\o_ nou ik had je in gedachten vanochtend hoor toen ik ging wandelen met de honden. Heb er 12 km van kunnen maken. Maar had echt zoiets van jeetje je zou dit moeten hardlopen :)

Misschien vind ik de 10+ afstanden hardlopend wel makkelijker dan wandelend. Hoewel vandaag geen fijne loopomgeving (ik liep voortdurend tegen hekken en op doodlopende paadjes), dus de 16 van vandaag was wel een zware :o .

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:39

Heerlijk vhu lekker wandelen..met dit mooie weer is het ook fantastisch.
Gem weer hardlopen, knap dat het zo goed lukt.
Tine beterschap.
Ht heerlijk die snaaipowniesss handig die alles voor wat lekkers doen.
Baudyh <3 gelukkig gaat het beter met Rembrandt en wat een mooi 3e veulen !! Gefeliciteerd.

Nu even koffie... net de kozijnen buiten gedeeltelijk geschilderd....
Fijne dag allen...

marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:40

Gem respect hoor die afstanden. Moet er nu niet aan denken en dan loop ik niet eens hard.

Baudyh hoe gaat het met Rembrandt :(:)

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:30

Allemaal een zonnige dag,ik ga zo eens in mijn kast duiken voor een korte broek en tshirt {:}

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:07

Rembrandt had gisterenavond weer een terug val. Ruim 39 koorts. Dierenarts heeft hem gespoten. Hard en longen klonken wel goed. Maar er zit toch iets in de longen. Hij ademt echt te snel. Maar in en uitademen zijn gelijk. En dat is goed. Hij krijgt een breed spectrum antibiotica daarvoor.
Waarschijnlijk door die medicijnen heeft hij moeite met poepen gekregen. Dus beetje koliek verschijnselen. Maar de dierenarts was er net weer en hij is nu een stuk beter.
Poep zat er aan te komen volgens de DA. Dus afwachten maar weer.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:29

baudyh schreef:
Rembrandt had gisterenavond weer een terug val. Ruim 39 koorts. Dierenarts heeft hem gespoten. Hard en longen klonken wel goed. Maar er zit toch iets in de longen. Hij ademt echt te snel. Maar in en uitademen zijn gelijk. En dat is goed. Hij krijgt een breed spectrum antibiotica daarvoor.
Waarschijnlijk door die medicijnen heeft hij moeite met poepen gekregen. Dus beetje koliek verschijnselen. Maar de dierenarts was er net weer en hij is nu een stuk beter.
Poep zat er aan te komen volgens de DA. Dus afwachten maar weer.

O wat spannend nog steeds. Ik blijf aan jullie denken!

Belker

Berichten: 15325
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:24

Jeetje Baudyh, wat een zorgen kindje, heel veel sterkte.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:49

Baudyh.... duimen draaien flink voor Rembrandt...
Heel naar zo.....

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 17:52

Vandaag weer erg mishandeld door de osteopaat, maar ze denkt nog steeds dat ze het goed kan krijgen. Ook mijn heup. Mijn SI zit compleet vast, daardoor pijn in heup (waardoor het rijden dus ook flink pijn doet nu)

Weer vervelend nieuws over mijn werk, te ingewikkeld om hier uit te leggen, maar dankzij ketenregeling zit ik nu op de donderdagen zonder werk, terwijl ik eigen tot de zomervakantie daar zou zijn. En het werk van de maandag staat ook op de tocht, om dezelfde reden. Bah. Een stukje zekerheid zou nu wel erg prettig zijn. Balen, want scholen willen me graag hebben. Ik zit thuis en zij moeten kinderen naar huis sturen. En of dat dan aan de wet ligt of aan het bestuur dat ze me geen contract willen aanbieden, laat ik maar even in het midden.

Iedere dag een stukje verder met onze PP, daar haal ik gelukkig wel veel plezier uit. Gisteren de autobanden geintroduceerd, vandaag zijn de nieuwe hooibakken geleverd, dus eerst even voorin gezet, om te zien wat ze er mee doen. Als het goed gaat, gaan er 2 naar de andere kant van het perceel. Ik geniet zo van mijn paarden. Ze zijn de "wei" nu echt opnieuw aan het ontdekken. Nog een paar dagen dan kunnen ze een stukje van de track rond lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:31

He wat zorgelijk met Rembrandt, sterkte! Is toch zo lastig als ze geen goede start hebben :(:)
Vervelend zeg Tine... onbegrijpelijk soms de regels of het gedoe in dat onderwijs -O- erg jammer voor de kinderen en voor jou :(:)

Ik moet hier nog volhouden tot juli, werk erg veel uren nu, maar dan heb ik mijn nieuwe keuken bij elkaar gespaard en kan de rem er weer op. Blij mee want merk dat ik wat overprikkeld raak onderhand. Bij mij is het in mijn werk momenteel hollen of stilstaan. Dat werkt ook niet mee. Dan nog een grote zoon in huis die natuurlijk door corona helemaal in de luie gamende fase terecht is gekomen >;) := schiet ook niet op 8)7
Maar we zullen doorgaan :D en blij dat ik uberhaupt werk heb :j _/-\o_

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:49

Vhu respect dat je zo inzet !!
Tine..bizar..overal leraren tekort...en dan geen contract kunnen krijgen... voor ons niet te begrijpen.... ;(
Leuk dat de track bijna rond is..
Baudyh...hoe gaat het nu met Rembrandt...en met take off en red gold ?
Ht je tshirt en korte broek kunnen tijdelijk de kast weer in..
Fijne paasdagen allemaaaalll alvast

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:56

Baudy, hoe gaat het met de drie musketiers?
VHU heel druk met werk
Baudy kan met die kou wel weer met de honden op pad ;-)

Nou, ik durf het nog niet hardop te zeggen, maar het lijkt erop dat behandeling osteopaat eindelijk vruchten afwerpt. Veel minder pijn in mijn heupen en vandaag rustdag voor voeten, maar nauwelijks pijn.

Vanmiddag heerlijk ritje over het Balloerveld gemaakt. Ritje, want was maar 8,9 km. We hebben onze grens duidelijk verlegd, onder de 10 is klein hahaha.
Thor was er nog nooit geweest en sommige dingen waren wel heel spannend, maar goed, we hebben volgehouden. Gelukkig bij 1 brug hulp gekregen van een andere ruiter die ons zag tobben. Want beide heren vonden het te eng. Die ruiter zag ons bezig en is speciaal naar ons toegekomen. Echt super lief.

En ik heb er inmiddels al ruim 250 km opzitten, dus mooi op koers voor de 1000 km buitenrit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 23:24

Rembrandt gaat vanavond gelukkig weer goed. Gisterenavond was het weer 39,4 ppfff vanmorgen 38.7 en nu net 38.4 hopelijk zit dit door.

Ready for take off is een boefje. Favoriete bezigheid bokken. Ook als ik in de stal loop om op te strooien. Dat is minder.
Red gold is de diva van stal. En dat voor een hengst. Maar hij is echt heel knap.

Onze merrie Blitz is vandaag geinsimineerd met Henkie. Ook spannend of dat weer lukt.

marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 10:52

Tine mooie omgeving die foto's En kilometervreter.

Baudyh betere berichten van Rembramdt. En die foto's van Ready for take off met de voetjes van de vloer <3 geweldig, maar hij moet duidelijk jou grens nog leren respecteren zo te lezen.

Hier na een kleinde week gister Cor weer voor de wagen samen met Eef. Ik had ze maar even tijd gegeven om de rust in de kudde te vinden, ze kregen beweging zat.
Cor doet zo zijn best, dat je er goed om moet denken dat hij nog maar zo kort voor de wagen staat. Ik maak nu rondjes van ongeveer 4 a 5 km met ze om de dag.

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:03

Ja de veulens uit deze merrie zijn allemaal zo. Ze zijn slim maar ondeugend. Maar met een goede opvoeding worden het fijne paarden.
Maar je moet ze wel gelijk aanpakken.

Rembrandt zet door. Hij word echt beter. Vanmorgen weer 38.4 en hij staat veel meer.
Ademt beduiden minder snel. Hopelijk is hij er nu door. Dat zou fijn zijn.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:42

Nog ff duimen draaien dan Baudyh, en oei oei oei soms zijn het zulke floeperds die veulens =:)

Mooi streven Tine, die 1000 km buitenrit _/-\o_ Balloerveld mooi zeg.

En wat geweldig van Cor Marga dat hij het zo goed doet, echt super.


Mensen nog plannen met Pasen hier?

marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:44

Hier onder een steen blijven zitten want het eiland wordt overspoeld met toeristen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:47

Marga, niet leuk, maar wel het veiligst vrees ik.
VHU, op rijden met Thor na geen plannen.
Baudy, dat zijn dan weer mooie uitdagingen. Zijn de andere 2 minder ondeugend (nu snap ik dat Rembrandt daar waarschijnlijk nog geen energie voor heeft, maar toch)
Marga, wat super dat hij het zo goed doet. En dan moet je inderdaad zelf de rem erop houden, anders overvraag je ze snel.

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:23


Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:00

Ik ben aan boord tot ca 11 april. Lange dagen varen (nu richting Bamberg), want we moeten vóór half april weer de Main uit zijn vanwege de jaarlijkse, drieweken-durende Mainsperrung.
We hebben eergisteren vervroegd afscheid genomen van een matroos, vandaar dat ik het ontstane gat moet opvullen tot de andere matroos weer terug is van verlof. De zoons varen nu ook mee, eentje tot daags na Pasen, de ander blijft nog enkele dagen langer.
Trainer gevraagd of hij Miepje een keer of vier voor de wagen wil zetten, hopelijk heeft hij er tijd voor.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:17

Janouk... wat knap dat je dat al kon...mooi geworden
<3
Succes Gem
Marga...idd...zelfs in drenthe hier veel toeristen.. :\

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:52

Prachtig Janouk <3 :knuffel:
Hele planning Gem! Wel leuk hoor zo het hele gezin min of meer langs :j

Wat toch nog een lekker weer vandaag {:} nog even lekker in mijn tuin gezeten.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:18

Allemaal een vrolijk pasen *\o/*