[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15355
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:25

Hoe is het nu Corinna?
Lieve foto van Max en HT.
Ho gaat het HT?

Een eerste stap gezet
Afbeelding

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:45

Gaaf belker,veel veilige mooie kilometers ermee.
Hier gaat het met de dag beter,blij dat er weer wat op mijn koppie groeit.en conditie gaat ook steeds beter,jammer voor jane en julia...die gaan weer langzaam aan het werk

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:53

HT, wat een super bericht!!
Belker, heel fijne en veilige kms ermee

Hier vanmorgen weer even een beetje gesprongen met Thor. Helaas kreeg ik al snel last van een heup, dus het kort gehouden. Maar het ging weer goed.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 19:46

Wat fantastisch HT _/-\o_
En wat staat hij er mooi voor Belker :j +:)+
Balen van je heup Tine :(:)

Dat een plek geven zal voor alle betrokkenen inclusief de paardjes wel ff duren Janouk :(:)

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:39

Belker schreef:
Heerlijk Tine.

Leuk span Jorex, denk je ze nog voor de wagen te zetten?

Zodra ik een geschikte wagen heb gevonden wel. Maar eerst gaat Jorie naast de ervaren zwarte grote maats shetlanders van een kennis van me. Die moet eerst maar eens met een pony die niet mee gaat rennen leren dat een vierwieler achter zijn reet echt niet eng is. Die merrie die leert daar alle 3 jarigen ook fatsoenlijk mee te lopen, dus perfecte leermeesteres voor Jorie ook. En ondertussen moet ik eerst sparen voor een geschikte wagen. Maar heel veel zijn helaas nogal snel te hoog en groot qua bokhoogte en een karretje van 120kg erachter doe ik niet weer, dat is simpelweg te licht. Daarnaast zijn 12 inch wielen me te klein. Dus ik zoek eigenlijk iets met een bokhoogte van max 90, 16 inch wielen en rond de 180kg minimaal dus dat wordt al custom build.
Wat een leuke foto trouwens! Mooie sulky!

@Tine, dapper zeg springen, wel balen dat je het lichamelijk niet trekt.

@HT, dat is fantastisch nieuws zeg! Hopelijk blijft deze stijgende lijn! :D

@Janouk nog heel veel sterkte met het verlies.. Ben er nog steeds stil van dat ze er nu opeens niet meer is. Ik keek altijd met plezier naar je topics met haar. :knuffel:

@Marga, hier kan ik ondertussen ook wel bezig blijven, bij Alex vliegen de plukken er nu uit.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:55

Corinne, en happytime gezellig dat jullie zo dichtbij elkaar wonen, goed te lezen dat het goed gaat met je ht, je bent een powervrouw !! _/-\o_
Corinne...wat heftig dat meneer anton zo onrustig was..
Jorex mooi duo
Belker hejjj gaaf zo voor de wagen, heel mooie wagen ook.
Tine..sterkte met je heup...
Fijn weekend nog allemaal

janouk
Blogger

Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:57

Vandaag in de tuin op Janouk haar favoriete plekje om naar te ontsnappen 3 bomen geplant in haar nagedachtenis
/3 <|- <|- <|-

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 08:44

Ik lees het nu pas van Janouk ;( . Heel veel sterkte Corine en Paul! :(:) :knuffel:

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 09:48

janouk schreef:
Vandaag in de tuin op Janouk haar favoriete plekje om naar te ontsnappen 3 bomen geplant in haar nagedachtenis
/3 <|- <|- <|-

Wat een mooi idee :knuffel:

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:34

Heel mooi Janouk :knuffel:

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:34

Mooi Janouk :(:)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:10

Baudyh, Gefeliciteerd met jullie 1e veulen een hengstje met een geweldige naam !! Ziet er mooi uit hoor ! Superfijn.
Janouk, hoe gaat het met je en Anton en Aladdin en met Madness en zijn training ?
Heerlijk weer vandaag... even buiten in zonnetje gezeten.. wastafel enzo geïnstalleerd vanmorgen..kom wat onderdelen te kort om afvoer aanbte sluiten..dus morgen pas operationeel..maar...erg blij met het resultaat, niet perfect, wel functioneel

marga1
Berichten: 907
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:23

Baudyh en Janouk ik sluit mij bij Biancacoo aan.

Belker ijsco staat mooi voor de tweewieler.

HT super dat het goed gaat.

Tine maakt een springpaard van haar ijsco.

Hier ook genieten van het mooie weer, en dus last van voorjaars moeheid :D dat wordt lekker slapen.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:37

Bedankt. Vandaag kwam onverwachts nr
2 die eigenlijk 3 was. Voor gepiept. Ze was 2 weken te vroeg. Iets met geluk hebben. Gisteren pas onder de camera, de tekenen waren er nog niet. Mijn wekker gaat om 7.30 uur vanmorgen ik kijk op de camera uit gewoonte en zie voetjes uit de merrie, chips, snel kleren aan, en vlug naar stal waar ik het veulen uit het vlies kon halen. Gelukkig dus dat ik er was.
Maar veulen had wel opstart problemen. Dierenarts heeft hem een infuus gegeven met een energie boost. Want dat miste hij volgens de dierenarts. Ook 1/2 liter biest via een maag sonde gekregen. Hij slaapt nu , en drinkt, kan zelf staan en liggen. Gaat de goede kant op.
Afbeelding

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:48

Dat was raar wakker worden Baudy. Gelukkig kon je snel actie ondernemen en da inschakelen. Nu hopen dat hij snel sterker wordt.

Als lid van de ouderraad van de school van onze zoon, had ik me opgegeven als surveillance voor de examenklassen. Vandaag kregen we uitleg van wat er van ons wordt verwacht. Corona is een rare tijd, maar deze examenklassen gaan hun examen echt nooit vergeten. De examens van Havo 5 en VWO 6 worden namelijk afgenomen in het Geert Teistheater. Bij de ouderraadvergadering was dat geopperd om ruimte te creëren. Het theater is nu toch dicht, dus dat was een mooie mogelijkheid. Er zijn 3 "lokalen" ingeruimd, waarvan 1 OP het podium. Echt geweldig.

janouk
Blogger

Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:32

@baudy
Wat een poppetje. <3 hopelijk snel sterk genoeg

janouk
Blogger

Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:35

Hier is het rustig op stal. Weinig testosteron. Ze hangen aan elkaar nu. Meneer Anton is weinig vroliijk....hij is verdrietig :(:)

Met Madness gaat de training goed. Hij ontwikkelt zich goed

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:43

janouk schreef:
Hier is het rustig op stal. Weinig testosteron. Ze hangen aan elkaar nu. Meneer Anton is weinig vroliijk....hij is verdrietig :(:)

Arme dieren, zo moeilijk voor ze. Janouk was natuurlijk een belangrijke factor in de kudde. Hopelijk wordt hij snel weer wat vrolijker.

Belker

Berichten: 15355
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:49

Dat zal best, zijn vriendinnetje is er niet meer........

Wat een plaatje Baudyh. Fijn dat je er op tijd bij was. Hopelijk is ze snel aangesterkt.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:02

Gefeliciteerd Baudyh met jullie goede zorgen gaat dat vast helemaal goedkomen :j

Dat zullen ze zeker niet vergeten Tine. Lijkt me qua concentratie wel een dingetje trouwens ....

Arme Aladdin en Anton... ik weet nog zo goed van Ollie dat ze een paar weken heel teneergeslagen is geweest toen haar zoon Hero weg was gegaan. Terwijl ze toen hij er was soms heel drakerig tegen hem kon doen. Maar blijkbaar was dat zo'n relatie die je wel vaker tussen moeder en zoon aantreft := ~~}> vond dat toen zo sneu.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:50

Citaat:
Dat zullen ze zeker niet vergeten Tine. Lijkt me qua concentratie wel een dingetje trouwens ....


Daarom hebben ze er deze en komende week toetsen, zodat ze aan omgeving kunnen wennen. Gymzaal of aula is ook anders dan normaal, dus wat dat betreft ook wel weer vergelijkbaar. Voor school is het wel een enorme organisatie, alle spullen moeten overgeplaatst worden, digitaal heeft het nogal wat voeten in de aarde. Maar ik vind het top dat ze zo'n oplossing hebben gevonden.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:27

Baudyh, hopelijk sterkt het 2e veulen heel snel aan. Goed dat je ze onder de camera had !
Tine..bijzonder zo in theater.
Janouk.. :knuffel:

marga1
Berichten: 907
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:03

Baudyh gefeliciteerd met nummer twee hopelijk sterkt hij snel aan.

Tine dat is eeen memorabele plek voor examen.

Janouk eigenlijk jammer dat ze geen afscheid konden nemen van Janouk. Dan zijn ze veel rustiger als ze kunnen zien dat ze het niet meer doen.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:38

Hij heeft ook een naam gekregen. Ik probeer in eerste instantie altijd een Nederlandse naam te vinden voor een tuigpaard veulen.
We hebben hem Rembrandt G.W gedoopt ( tine weer ervan)
Hij gaat beetje bij beetje beter. Slaapt veel maar drinkt ook gewoon dus.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:17

Als hij op mijn Rembrand lijkt is het een enorme vechter en komt hij er zeker bovenop! <3