[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 00:06

assie schreef:
Hier een rondje wezen rennen met de hond. Het was de bedoeling om in mei 13 kilometer te rennen voor het goede doel tijdens de Durrell Wildlife Trust Challenge op Jersey. Er hebben al best wat mensen gesponsord, super leuk.
Helaas is dat evenement nu verschoven. Naar september. Betekent wel dat ik wat langer de tijd heb om te trainen. Want ehm... Ik had nog nooit echt hard gelopen (Ja vroeger op de middelbare school).
Dus ik heb nog een stukje training te gaan. Inmiddels zitten we op 5 km. Zonder dat ik half dood ben. Nog maar 8 te gaan :')

Wow, mooi evenement!
Ik ben twee jaar geleden begonnen met hardlopen en loop nu elke maand een keer een halve marathon-afstand. Soms een 'wedstrijd' (zonder de ambitie om snelle tijden neer te zetten), maar ook gewoon als training of als trail. In september hoop ik mijn eerste hele marathon te lopen.
De stap van 5 naar 13 is goed te doen als je je inderdaad niet laat verleiden je "half dood" te rennen. Op een heel rustig tempo'tje waarin je nauwelijks moe wordt beginnen. Elke week een kilometertje erbij en tussendoor nog twee keer een rustig herstelrondje van drie of vier (later vijf) km. De snelheid komt later wel, eerst de afstand realiseren :) .

assie

Berichten: 9492
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 07:18

Mijn menvriendje zou in deze maand ook zijn eerste hele marathon gaan lopen, maar ja, dat gaat ook even niet door.
Van hem krijg ik ook veel tips.
Niet te snel is niet zo moeilijk als ik de hond meeneem, zij vindt het toch niet zo leuk als het snel gaat, dus we gaan samen in een sukkeldrafje en bouwen zo rustig door.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 07:34

idd eerst de afstand maar trainen tempo komt vanzelf zeker als je een wedstrijd/evenement gaat lopen en er staat publiek dan zweef je op het applaus :)F
Ik was zoiezo geen mega sneller loper.
gemiddelde van 11 km vond ik hard zat.
Met de honden deed ik afstand van max 10 km
Gewoon heerlijk je gedachten op nul en gaan.
Ohhh ik wil ook weer :):)
Misschien dat ik binnenkort weer eens ga kijken of het lukt de hielspoor gaat nu goed slaap al een tijd zonder nachtspalk.
Knie is sterker door de sportschool maar blijft een zwakpunt vrees ik.
Maare geen veulen suzie houdt het nog lekker binnen :+


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tinkert_tje op 01-04-20 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 07:51

Ik wil ook hardlopen, helaas kunnen mijn knieën dat niet aan. Mijn knieën knarsen altijd behoorlijk (ooit fietsvakantie gedaan op verkeerde fiets) en als ik wat langer hardloop krijg ik enorme vochtzakken onder mijn knieën.

Straks weer paar uur naar school om kinderen op te vangen. Het zijn er maar 3, dan duren die paar uur echt eindeloos. Maar goed, als ik thuis kom en nog puf heb, ga ik even lekker met Thor aan de slag.

Fijne dag allemaal

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 08:35

Ik mag nooit meer hardlopen, eigenlijk moet ik zelfs onder het mes voor mijn hielspoor. De ontsteking is weg, maar mijn lichaam heeft er kraakbeen omheen gezet. Dit kraakbeen lost maar niet op (ik heb al meer dan 5 jaar klachten) Inspuiten werkt erg goed, meestal 1x per jaar (vaak voor de zomer) maar omdat nu het laatste jaar alweer 2x heb moeten inspuiten en nu alweer irriteert vrees ik ervoor dat dit ook niet langer meer werkt. Maar door de locatie is het nogal een operatie en hersteltijd. Arts rekent op 9 maanden! En dat is alles goed gaat....maar goed, we zullen zien.

Bedankt voor de tip van endomondo. Deze app heb ik al op mijn telefoon, gebruik hem alleen veel te weinig. Zal hem vaker erbij pakken.

@o0eefje0o: Wij hebben dezelfde wagen!!! hoe heb jij hem zo mooi gekregen? Mijn wagen mag namelijk wel wat TLC hebben.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 08:39

assie schreef:
Hoi Eefje, leuk!

Baudyh, wat jammer. Wat voor papier zit erachter?

Chamion, ik zet op onbekend terrein net als Belker endomondo aan. Dan vind ik altijd de weg weer terug. Of gewoon Google Maps.
Zo heb ik mijn trektocht toen ook gereden.


Vader is sternkonig en moeder is a capella olala een nog jonge elite merrie. Die als 4 jarige kampioen was van de elite merries.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:40

Belker schreef:
Gewoon endomondo aan zetten. Dan weet je welke richting je op moet om terug te komen op je beginpunt. Ruiterenenmennen exporteerde ik naar GPX tracker maar sinds een apple update werkt dat niet meer.



Hier werkt Endomondo niet altijd in het bos ;-)

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:50

Hier zijn mijn voeten ook niet echt geschikt om hard te lopen. Ik heb ooit in de tweede klas mijn linkervoet tussen de spaken van een andere fietser gestoken en toen is het gebroken geweest. Ik ben er toen op door gelopen en sindsdien zit het constant vast. De ha vermoedde een marsfractuur in mijn middenvoetsbeentje en ook toen was er niks meer te zien, want de assistente had ons eerst 2 weken afgewezen aan de telefoon terwijl ik er eigenlijk niet op kon lopen. Gevolg is dus dat ik nooit geschikt zal zijn om hard te lopen. Maar ik ga wel proberen om wat conditie op te bouwen door te wandelen nu.

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:11

Ik gebruik sinds vorig jaar in het bos de app Emsland, tip van de campingeigenaar van Boszicht.

assie

Berichten: 9492
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:47

Je hebt ook een andere app, ik kom even niet op de naam, findmycar ofzo? Dan zet je een stipje bij je auto als je vertrekt en dan kun je altijd je auto terugvinden. Dat werkt ook vast wel als je je beginpunt als stipje aanmerkt.
Die doet het ook altijd wel.

En als dat allemaal niet werkt... dan moet je mijn vorige pony meenemen. Die wist altijd feilloos de weg terug naar de trailer te vinden. Maakte niet uit waar we waren en of we er voor het eerst waren.
Heel bijzonder. En handig. Haar dochter, mijn huidige paard, heeft die eigenschap helaas in het geheel NIET overgenomen.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:11

dat is idd ook een goeie
zoiets heb ik ook voor als ik parkeer waar ik niet bekend ben
parking heet die app

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:24

Daar heb ik mijn Polar horloge voor. Die heeft een functie terug naar start.

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:42

Pony die de weg wijst..tja dat zeiden ze vroeger ook...teugels los en pony gaat naar huis....behalve als je een vos heb met blonde manen.....4x hetzelfde rondje gereden :j natuurlijk sun....

marga1
Berichten: 907
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:15

Welkom Eva.

Wat een sportievelingen hier. Ik hou het bij wandelen, ben nooit een hardloper geweest, zit niet in het beestje.
Ik ben een liefhebben van kaarten liefst van die gedetaileerde, heb je nooit last van lege batterijen en geen bereik.
Ook hier pony's die uitstekende de kortste weg naar huis weten.

Baudyh knappe jaarling hou wel van de St lijn, maar heb hier pony's genoeg.

En reclame, ik verhuur een 2 pers. vakantiehuis op Texel en heb beperkt mogelijkheid voor weidegang, paardjes kunnen ook bij Tinkertje gestald worden. Heb geen website maar doe een PB

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:51

Leuk dier baudyh, heb moeders gezien op de keuringen.
Heb zelf nog een hengst veulen te koop staan. Nakomeling van liz. Wales.
Maar eerst maar wat rust qua corona hopen te krijgen, want zitten nu niet te wachten op kijkers op stal.
Gelukkig mag hij voorlopig toch niet bij moeder weg. :D

Wij mennen vooral door de dorpen hier. Helaas geen bossen dichtbij, daarvoor moeten we op pad met de vrachtwagen en een aanhanger voor de koets.
Laats wel 1x keer gedaan, dat was wel echt genieten :D

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:08

Wij hebben ook geen haast hoor met de haff. Er is een klant helemaal verliefd. Wie weet.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:50

Hier net terug van het scannen met de 3 jarige.
Maar het was niet goed, douwe zei dat ze een kippenhok had binnen. :')
Ze heeft rechts 3 eitjes van 3 cm en links 2 eitjes van 3 cm en 1 van 4 cm. :+
Dus nu maar niks doen en over 2 weken weer opnieuw scannen.
Gelukkig zitten we nog vroeg in het seizoen.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:13

Zal wel iets met Pasen te maken hebben al die eitjes :+

Ik mag officieel ook niet meer hardlopen, echt slechte knieen helaas. Heb het twee jaar geleden wel weer geprobeerd op te pakken want ik vind het zo heerlijk als je lekker stukje kunt hardlopen, gewoon km of 6 zeg maar half uurtje. Honden mee (die zijn altijd erg actief en vinden dat heerlijk). Maar kreeg toch weer last. Heb in een knie vrijwel geen meniscus meer, vernieuwde kniebanden en gewoon algeheel artrose. Maar goed. You can't have it all. Fietsen gaat wel goed gelukkig, moet dan wel opletten niet te diep te zitten. Vandaag ook weer even naar stal gefietst. Zijn nog geen mega afstanden, fiets nu ook regelmatig weer naar mijn werk maar hoop het langzamerhand weer uit te breiden. En mijn race fiets weer van stal te halen. Die staat nu nog ernstig niet actief te zijn }:0

Jenn oogt weer wat schraal was er een week niet geweest. WEet nou niet of dat komt doordat ik niet ben geweest.... Ze was erg vrolijk, enorm hinniken toen ze me zag, helemaal naast me dansen met wandelen. Schatje is het toch. Ze is er wel elke dag uit geweest maar wandelen is natuurlijk veel leuker dan de paddocks.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:16

Sommige dingen zijn te mooi om niet te delen.
De door ons gefokte Ann in time G.W van de Duitser Phillip Faisst ( 3 x Duits kampioen enkelspan en bij de laatste WK 8e geworden) is nu zelf mama geworden.
En de vader van het veulen is de pony hengst David-L ook geen onbekende in de mensport want Fabian Ganshirt werd met de pony wereldkampioen in 2015.
Dus meer sport kan er in dit veulen niet zitten.

Foto staat op hippoevent.de

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:45

wat gaaf Baudy!!!

Vanmorgen dubbele lange lijnen gedaan met Thor. Eerst even in bakje van 15x15, daarna in de grote bak erachter in menpositie. Dit ging super goed, dus ook slalom gereden en over balkjes gestapt. Eerder zou hij dat niet gedurfd hebben, maar nu liep hij er in 1x heel stoer overheen. Komend weekend wil ik dit ook nog met Rocky doen, die gaat volgende week zijn eerste echte menervaring krijgen, slepen van een pallet.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:47

wouw dat is idd super gaaf baudy

tine lekker bezig geweest met de lange lijnen

VHU lekker aan de wandel geweest met jen

renske druk met eitjes en het kippenhok komt vast goed je zit idd nog vroeg in het dekseizoen.

Ik ben het tijdperk aangekomen van s'nachts waken.
Suzie deed gisteren heel raar na het verliezen van en dikke sliert slijm maar ze lijkt nu weer haarzelf te zijn.
Zometeen met het binnenzetten maar eens kijken hoe ze zich gedraagt.
Verder een keuteldagje niet veel met de paarden gedaan het waait hier en het is koud niks aan kom maar snel weer terug zonnetje {:}

marga1
Berichten: 907
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:18

Baudyh
Tine
VHU
Renske

Ik sluit me bij Tinkertje aan, die de slapeloze nachten in gaat. Ik hoop dat Suzie je niet te lang laat wachten.

Het is volgens de rode theemuts (ex kater) weer de tijd van via de tuindeur binnen gelaten worden, want sinds gister staat de tuintafel weer buiten na een winter als legpuzzeltafel dienst te hebben gedaan. En dan kan je weer zitten mauwen op de tafel voor het kamerraam om binnen gelaten te worden door jou personeel. :+

Belker

Berichten: 15359
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:21

Werelds Marga. Groot gelijk heeft hij.

De grote rode jeweetwel kater hier wordt steeds wat slechter. Hij is bijna 14, dus tja, het past bij zijn leeftijd. Maar toch, ik vind het maar niks. Ik denk at we over maanden spreken, niet meer over jaren.

Dames met de slapeloze nachten, sterkte. We duimen voor gezonde merries met veulens.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:19

En jij sterkte met het kattenkind Belker.

Zo ik ben zo klaar met dat thuiswerken of hoe je het nog werken wilt noemen, of vrijwel in je eentje op locatie werken >;) :roll: ^)

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 06:23

Heerlijk zo'n kat Marga. :))

Sterkte me je grote rode jeweetwel kater Berber.

Ik ben er ook echt helemaal klaar mee vanhuisuit.
Werk nu idd ook al enkele weken thuis en dat gaat voorlopig nog wel zo zijn.
Merk dat ik echt een kort lontje heb en niet veel meer kan hebben.
Op stal zijn dusdanig veel regels dat daar de ontspanning vaak ook ver te zoeken is.