[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:40

Dank je wel Bianca en de rest.
Het gaat al een stukje beter vandaag. Vanmiddag me maar op de stallen gestort want diegen die altijd komt mesten is er nu ook niet. Dus tja ik moet het zelf doen. En ze waren vies.
Dus er zijner weer 3 schoon. Morgen de laatste stallen en dan is alles weer redelijk schoon.
Het kwam er gewoon niet van de laatste paar dagen.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:30

Was ff paar daagjes niet zoveel online en zie nu allemaal vervelende berichten iedereen heel veel sterkte :*

HT wat een opluchting als straks die laatste er ook in zit :(:) +:)+

En wat een drama is het altijd als je je dierenvriendje moet laten inslapen. Moet er toch ook niet aan denken dat die van mij aan de beurt zijn (de honden)... Wiske is nu net 9 jaar geworden, ook al weer hele leeftijd... Gretha is 5. Baudyh wat een rotdagen voor jou. En dan jij negatief en je man positief dat is toch ook wat. Hoop dat je moeder zich er doorheen slaat...

Afgelopen week ook weer in de zorg gewerkt, ook op een corona afdeling, dat wil zeggen toen ik met de dienst begon was het dat nog niet maar in de loop van de dag positieve uitslagen bij Covid-verdachte-bewoners dus toen waren we het opeens wel :roll: dus naja :\
De 18e januari word ik ingeënt, 8 februari de 2e prik. Kan niet wachten. Ben echt niet van het zomaar inenten maar in zorg, welzijn en onderwijs loop je toch wel meer dan gemiddeld risico dus heb zoiets van vooruit dan maar...

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:12

Hallo allemaal, iedereen veel sterkte die het nodig heeft.
Hier gaat gezondheid even niet helemaal lekker, maar we worstelen door. Morgen moet ik invallen (de opvang van zorgleerlingen en kinderen van ouders met cruciale beroepen), op een school waar leerlingen van 3 scholen samen komen. Ik vind het best wel spannend. Ik ga wel gewoon mondkapje, ook in de klas, dragen, ook al is dat niet de bedoeling. Ik heb echt geen zin om ziek te worden.

Fijn dat jij al zo snel je enting krijgt VHU. Ik vrees dat ik op mijn gewone beurt moet wachten, want onderwijs krijgt geen voorrang.

Nou, ik ga de dieren voeren en dan een bosritje met Thor. Iemand wist me al te vertellen dat we vanaf morgen niet verder dan 15 km van huis mogen, dus dan kan ik ook niet meer op buitenrit. Ik durf niet over de maaipaden te rijden hier, en wandelen mag ik niet. Nou ja, we gaan het wel allemaal zien.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:44

Draag ook sinds de herfstvakantie zo ongeveer ook een mondkapje in het onderwijs. Niet als ik op 2 meter (neem een veiligheidsmarge :P ) of meer zit maar als ik heen en weer loop of ik ga wat uitleggen doe ik hem op. Moet zeggen dat dat hier al enige tijd goed geaccepteerd is hoor, het was eerder dat ik er zelf wat moeite mee had maar ben er ondertussen ook goed aan gewend. Voelt haast raar als je hem niet op hebt.

Kan me voorstellen dat je het spannend vindt.

En wat een ellende verlenging van lockdown. Vind het logisch hoor, maar had gehoopt dat het niet nodig zou zijn. Heb niets gehoord over reisverbod buiten 15 km van je huis... gelukkig maar anders zou ik niet meer naar mijn vriend kunnen :oo

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:16

Hallo allemaal.

Ik vind het zonde om hiervoor een topic te openen en hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik het hier vraag :o .. maar welke kar vinden jullie meer geschikt voor een shetlander van 1.00meter, de shetlander heeft ruime ervaring met mennen. Mijn bedoeling is dat ik buiten ga mennen met haar op de weg en stukjes zand.


Afbeelding

Of

Afbeelding

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:10

Wpaard,ik zou zelf de voorkeur hebben voor de concourswagen op harde ondergrond omdat de bladveren heerlijk meeveren maar als er diepe geulen enz is de andere wagen weer meer bestand tegen omvallen.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:12

Sorry Wpaard maar een concourswagen valt erg tegen op zand en de andere is zo te zie met kruiwagen wielen en ziet er zwaar uit. Er zijn beter karretjes te koop. Als je geen wedstrijd ambities hebt zijn er recreatie marathonwagen voor shetten te koop met een smallere wielbasis b.v. 110cm tot 120 cm waar je geen marathon mee mag starten wel goed opletten voor het gewicht en de rolweerstand, en ik raad je een wielmaat van 17" tot 19" aan. Denk aan trekgewicht 1x met los zand, 2x met stevig zand en 3x op verharde weg. Trekgewicht is gewicht van de pony x kar met persoon die er op zit. Dus pony weegt bv 180 kg kar 120kg en persoon 65 kg. EN dan is het dus belangrijk dat de kar goed rolt en niet stroef loopt.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:02

Heel eerlijk, ik vind beide wagens niet geschikt. Concourswagens gaan heel snel om (helaas ervaring mee) en die andere is geen menwagen in mijn ogen. Dat is heel zwaar voor je pony, met zulke brede banden.

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:11

Ik zou mijn pony's ook niet voor die wagentjes zetten. Ik heb zelf een boerenkar van 120 kg en die gaat helaas ook heel snel om, dus daar zet ik ze ook niet weer voor. Ik ben nu aan het sparen voor een goede zware wagen, want het is toch voor alleen tweespan. Alleen jammer dat die voor de mijne nogal snel te hoog zijn qua bok en anders kom ik weer op 120 kg uit qua wagen. Mijn pony's zijn twee maten kleiner dan die van Wpaard. Dus de bok is algauw te hoog in verhouding tot de pony's. Ik wil minstens 150kg en de bokhoogte max 95cm.

Verder heb ik een tijdlang niet de motivatie gehad om hier actief mee te praten en niet veel met de pony's gedaan afgelopen weken. Ze hebben ook schimmel gekregen, dus nr 2 is ook kaal gegaan en ik ben ze nu eerst met imaverol aan het behandelen. Ik zal morgen eerst mijn tuig er ook mee inzepen, scheelt dat het kunststof is.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:14

Ze zijn allebei eigenlijk niks. Het concours
Wagentje zegt het al. Het is een licht wagentje maar alleen geschikt op de weg en i
Vaak geen rem. Dus imo dan ongeschikt. En de tweede is veel te zwaar.
Kijk voor een leuke 2 wieler of zo

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:36

Hier nog een verwende troela, als dat de keuze is om mee te mennen... Dan maar niet.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:41

Ipsilonka schreef:
Hier nog een verwende troela, als dat de keuze is om mee te mennen... Dan maar niet.

En dat geld ook voor mij.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:24

Rare werkdag gehad. Ik was de enige met mondkapje op. Ze zullen me wel raar gevonden hebben. Maar zodra ik binnen 2 meter afstand van een kind of volwassene was, heb ik hem toch maar gewoon opgedaan. Op "mijn" school moeten de kinderen ook steeds handen wassen na het spelen, voor het eten etc. Dat deden ze hier ook helemaal niet. Er stond ook geen fles met desinfectiemiddel.
En voor mijn voeten was het ook niet goed, ondanks dat ik zo min mogelijk heb gedaan, heb ik voor mijn voeten veel te veel moeten lopen, dus weer heel erge pijn. Gelukkig werkt het verzachtend om mijn voeten op een bevroren waterflesje heen en weer te rollen. Maar als ik weer word gevraagd, moet ik er nog maar even heel goed over nadenken.....

Daarna via zoom een laatste bijeenkomst van een cursus, duurde 2,5 uur. Dat was wel heel veel, ook al was het interessant.

Nu maar proberen te slapen en dan morgen lekker via Teams kletsen met "mijn" kids.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:01

Heftig tine,zou er de volgende keer goed over nadenken of het je waard is
Vandaag na bloeduitslag een tel.gesprek gehad met casemaneger(die weer overleg met internist/oncoloog heeft gehad) en besloten dat we geen laatste chemokuur meer doen,ik heb zenuwklachten aan voeten en handen willen sommige dingen ook niet meer,als ik toch chemo krijg,ook in mindere dosis zal het misschien blijvende klachten geven.
Deel 1 afgesloten,op naar de mriscan engesprek chirurg voor deel 2...operatie.
Nu weer wat op conditie komen en 6 kg aankomen en hopelijk meer genietenvan mijn welshmeisjes.zag gisteren tijdens het enten/wormenkuren dat jane en juuls staarten op degrond hangen :j beetje weinig verzorgd terwijl ik altijd alles bij hou!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:24

En wat doet het met jou HT? De kuren niet afmaken?
Wel fijn dat ze zo meedenken over de neuropathie. Ik heb het nu, altijd tintelingen in mijn handen, beduidend minder gevoe in voeten en met witten viel meerdere keren de roller uit mijn hand..... Het is niet fijn. In mijn geval is het nu aanwezig door de combi suiker en chemo.

Is er al zicht op een operatiedatum?

Jeetje Tine, wat balen. De volgende keer idd goed nadenken of je dit nog een keer wilt. Wist je dat hielsporen ook verergeren door schoenen met zachte zool?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:54

Jeetje, HT en Belker, heftig zo, dat je voeten en handen zoveel minder kunnen door chemokuur. Ik wist dat helemaal niet. HT weet je al wanneer de operatie is, of moet je eerst weer op gewicht zijn?

Belker, ja ik weet het van de schoenen. Loop alleen op goede wandelschoenen en heb in huis medische klompen aan (op advies van podoloog), en daarin dus op maat gemaakte steunzolen.

Ik denk dat ik toch vandaag nog maar een bosrit ga maken, want als alles bevriest kan ik denk ik niet meer in het bos rijden, er is zoveel regen gevallen de afgelopen dagen dat ik bang ben dat het in het bos dan een ijsbaan is.

Fijne dag allemaal en dikke knuffel voor iedereen die er een kan gebruiken

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:20

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb nu een ander karretje op het oog. :o
Afbeelding

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:33

Dit is nog steeds een soort concourswagen en niet geschikt voor hobbelige bospaadjes en zandwegen. Dan moet je meer zo iets gaan hebben van Tjeu, de Abel of de 16 Sports: https://tjeuvandemeulengraaf-mensport.nl/menwagens/
Mij lijkt voor de mijne model Jans wel fijn, alleen probleem is dat de wielen te klein worden dan, 12 inch is wel erg klein. Ik heb liever 16 inch eronder zitten.

Heel veel sterkte HT, wat balen dat je niet verder kunt en neurologische problemen hebt. :knuffel:

En Tine wat naar voor je voeten, ook jij heel veel sterkte.

En pfft Belker klinkt heftig zulke restklachten door chemo, kan dat ook nog verbeteren?

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:38

Nee in mijn geval worden de klachten alleen maar erger omdat het deels ook wordt veroorzaakt/versterkt door mijn suikerziekte. Het gaat op dit moment juist snel slechter.
Het is wat het is, zolang de extreme pijn weg blijft is het goed. Die zenuw pijnscheuten zijn heftig.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:32

:knuffel:

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:45

Belker: :was nog maar 1 chemo,mij maakt het niet zo uit of die wel of niet gegeven werd,voel me steeds wat beter sinds ik geen zware chemo heb.die zenuw pijnscheuten bedoel je daar die " lijkt wel of iemand een naald in me steekt ' pijnscheut? Die zijn naar!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:50

Die idd HT. En dat een half uur lang aaneen.....
Fijn dat het niks uitmaakt. Bij mij twijfelden ze ook over de laatste zware chemo maar ik wilde die wel. Ik ben van het alles of niets......

Fijn dat je weer aansterkt. Schijnt de zon? Lekker even Welshe kijken :knuffel:

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:43

Wpaard schreef:
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb nu een ander karretje op het oog. :o
[ [url=m/16on84.jpg]Afbeelding[/url] ]


Volgens mij is dit nog een te grote concourswagen. Niet doen zonde geld.
Doe dan een van der Mee concourswagen voor shetlanders die zijn 2e hands tekoop maar dat wordt wel even zoeken. Moet het speciaal een tweezitter zijn? een HCA sulky met 19" wielen is ook een fijn ding.

Kijk eens op marktplaats met zoekopdracht marathonwagen shetlander.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:14

Afbeelding

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:39

Unne Rooibos :D