[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:45

Hahaha die Thor denkt wat doet ze nu weer :))

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:39

Heb het topic even verwaarloosd door drukte.

Wel wat bij blijven lezen.

Er waren er een aantal die gingen verbouwen las ik.
Altijd leuk! Wij zitten nog een beetje in dubio verbouwen of verkopen.

Leuke foto Tine, is die voor de Halloween challenge op bokt?
En hier nog 1 die slecht is in namen. :=
Was toen ik nog les gaf op de manege helemaal een ramp. :')

Gem sterkte met je rug. :(:)

Hier gaat alles zijn gangetje, Ariel haar gebit is donderdag nagekeken.
De verdoving kwam hard aan. :')
Afbeelding
Vandaag zijn Olivia en Ariel weer opnieuw beslagen dus we kunnen er weer even tegen aan.

Nog wel wat problemen met onze shetlander.
Olivia accepteert haar niet meer nu ze in de bak staan. -O-

Spirit ontsnapt nu telkens uit de bak en gaat op de wei rustig staan grazen. Echter is dat niet de bedoeling. Meer draden om de bak is ook niet echt een optie want dan kan spirit niet weg voor Olivia.
Hier zie je ook hoe lief ze kijkt. :=
Afbeelding
Zwangerschapshormonen denk ik.

Belker

Berichten: 15344
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:49

Kun je niet een extra draadje doen en een hoek van de bak afzetten met een draadje waar de shet onderdoor kan maar Olivia er niet bij kan?

Ze stond er lekker bij :)

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:20

Belker je bent mij voor met het advies, ik heb een derde draadje op 10/15 cm vanaf de grond ook om ze te beletten dat de shetten onder het draad door eten. En oeps een beetje teveel verdoving. Renske het duurt soms best wel eens even voordat het een kudde wordt. Hier is het nu na 6 tot 9 maanden een goede kudde met een erbij.

Zo ik las dat er hier ook meer positief geteste personen zijn, afgelopen week 14 erbij op 14.000 inwoners.
Eigenlijk niet gek met al die toeristen die komen besmet of niet. Het is ook raar als je een rondje gaat en duitse, belgische en oostenrijkse nummerplaten ziet. Hoezo reisverbod.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:48

Olivia is geen makkelijke.
Op de vorige stalling deed ze tegen alles lelijk behalve haar bff. :+
En als er voldoende ruimte is gaat het prima, dan ontlopen ze elkaar gewoon.
Heb ze ook wel eens samen zien kriebelen. Maar nu met beperkte ruimte is het mis.
Draadje spannen heb ik ook aan zitten denken, is alleen niet handig.
Bak wordt ook nog dagelijks gebruikt om te rijden, longeren, mennen.
En we hebben maar aan 3 kanten draad, hebben aan 1 kant de sloot zitten.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:38

Wat je zegt Marga hoezo lockdown? Besmettingen nemen in razend tempo toe... merk wel dat het stiller wordt in de stad... zit aan winkelstraat met ook horeca en het lijkt nu wel autoloze zondag zo rustig hier. Moet zeggen dat ik het niet erg vind :o :)

Hahaha een horror-haf. Misschien moet je even met Janouk overleggen hoe dit aan te pakken, zij is expert in haf-aangelegenheden <<)

Gisteren weer super lekker op Jenn gereden. Hele bak goed door, geen getwijfel of gewiebel. Echt trots op haar. Denk zo'n 20 minuten op haar gezeten. En weer even rondje erf gedaan.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:41

Vanmorgen onverwacht naar het bos geweest. Moest eigenlijk werken, maar dat werd afgezegd. Dus heerlijk een stuk gereden waar ik zelden kom.
Afbeelding

Afbeelding

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:41

VHU lekker met Jenn aan het werk geweest.
Hier een rustig weekend gehouden had op een of andere manier geen zin om wat te doen met de pony's

Tine stevig rondje

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:46

marga1 schreef:
Tine stevig rondje

En hij was nog lang niet moe ;-). Wel nat van het zweet, dus als hij weer droog is ga ik hem weer scheren.

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:20

Nat van het zweet is niet erg, goed uitstappen eventueel met handdoek op wrijven en ik zet ze dan zo in de wei. Geen gedoe met dekens en hou er wel wat rekening mee met werk maar na de menles zijn ze in de winter drijfnat en dan doe ik het zo.

Ik ben vanmiddag een rondje gegaan nou we kwamen drijfnat thuis het begon halverwege te regenen en dat werd gieten met hagel aan het eind, en we stonden thuis en het was weer droog :D we konden ons verschonen tot hemd. Zelfs natte voeten -:(- nieuwe outdoorlaarzen zijn niet waterdicht.

Nu weer regen en onweer.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:29

Hij was goed op adem gestapt, dus had zo de wei weer in gekund. Maar we moesten eerst nog stuk met de trailer, dus daar even een dekentje op gehad. Maar bij thuiskomst nog steeds nat. Als hij morgen droog is (weet niet of er regen is opgegeven), dan ga ik zijn borst weer even scheren. Scheelt hem toch weer wat.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:51

Inderdaad gewoon 'borst eruit', of anders een race-streep =:) lekker bezig Tine!
Jeetje zoveel regen bij jullie Marga? Hier heerlijke dag vandaag.
Niet veel gedaan met Jenn vandaag. Ff knuffelen toen in de paddock waar ze giga in de modder is gaan rollen :roll: dus had een zwarte pony. Heb haar zo in de stal gezet, ze zag er niet uit maar valt toch echt niet tegenaan te poetsen en wassen doe ik niet.

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:45

VHU als ze droog is valt het meeste eruit.
Hier doen ze wie het beste gepaneerd, is bij Mafje zie dat het beste maar Pep en Lau gaan voor de dikste laag en Eef is meestal het schoonst. En dan is de broek van het baasje de beste plek om je lekker aan te schuren, en doet hij ook mee aan de competitie.

Nou net de regemeter geleegd er zat 24 mm in.

Hier de brandweer voor de deur want de kat van de nieuwe buren die weg was, zat in een hele hoge den zelfs nog een bomenklimmer erbij, en sprong of viel poeslief van ongeveer 30 meter uit de boom en racede het bos in. Zal nog een hele toer zijn poeslief weer te vangen beest zal enorm geschrokken zijn met al dat volk om de boom.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:54

:oo :)) poezen zijn soms zo ... bijzonder :roll:

Klopt wat je zegt, ik haalde haar vanochtend vrij netjes uit stal. Alleen was ze nogal stoffig :=
Lekker laten lopen in de roundpenn en daarna nog in de stapmolen uitstappen. Ideaal dat ding, kan je ondertussen mesten en boel opruimen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:39

Ik heb Thor vanmorgen even geschoren, alleen stuk uit de borst/hals. Halsstuk zou nog groter kunnen. Hij vindt het doodeng maar blijft (net als bij trailerladen, vindt hij ook eng) doodstil staan, dus het was zo gepiept.
Daarna nog even gedressuurd in de bak. Nu lukt ineens de linkergalop in 1x maar de rechtergalop niet meer. Ach zo blijven we lekker bezig.

Iemand hier met veel verstand van PP? Ik zou onze wei wel willen veranderen naar PP, maar heb geen idee hoe ik dat op een goede manier kan doen. Dus ideeen zijn zeer welkom.

Ipsilonka

Berichten: 5868
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:44

Tine, op fb heb je de groep het nieuwe paardenhouden . Daar is iedereen er mee bezig.

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:08

Tine er is zelfs en site paddock paradise. En hier op bokt zitten er ook een stal die het aanleggen of aangelegd hebben. je kan beginnen met een pad rondom de wei met afgeronde hoeken.

Belker

Berichten: 15344
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:14


Belker

Berichten: 15344
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:14


VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:20

Vandaag geen poown gezien alleen maar heel veel regen :roll:
Iemand nog leuke verhalen? Het loopt hier met corona helemaal uit de hand. Collega's, leerlingen, patiƫnten... heb ondertussen eigenlijk zelf weinig zin om naar mijn werklocaties te gaan. Zit dan liever in mijn eigen huisje, dan maar online, of hoe je het ook wilt doen, hoe zeer ik ze allemaal ook mis.

Belker

Berichten: 15344
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:15

We zijn hier aan het verbouwen. Verloopt wel goed.
Verder mest ik de paarden, voer ik de paarden en doe ik met Elsa kleine paardenwerkjes. Svarri ga ik het weekeinde weer rijden, dan is er even rust in huis.
Afbeelding

happytime

Berichten: 1247
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:07

Belker,dat word een klus maar zal mooi worden!
Hier ook weinig te doen,beetje uitmesten en voeren en genieten van een knuffel verder weinig puf,mocht gisteren geen chemo omdat mijn bloedwaarde slecht was,ipv chemo een bloedtransfusie,pfff 2de al in 14 dagen tijd.nog 9 chemokuren te gaan.
Gelukkig heb ik de ponys nog want toch fijn om ff teluchten ipv binnenhangen

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:25

Bah bah, wat een onzekerheid, HT! Van een bloedtransfusie ga je je wel weer energieker voelen. Hopen dat de volgende chemo wel plaats kan vinden.

Ik ben al anderhalve week niet meer buiten de tuin geweest. Twee keer een goede ochtend gehad waarbij de pijn tijdens het strompelen draaglijk bleef. Die momenten meteen aangegrepen voor veel kleine HH - klusjes zodat ik mijn kinders daar niet mee hoef lastig te vallen.
Morgen MRI, hopelijk daarna iets meer duidelijkheid en een plan van aanpak voor herstel.

Belker

Berichten: 15344
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:08

HT, heftig....... sterkte. Nog 9 te gaan. Hopelijk slaat de bloedtransfusie snel aan.

Gem ook sterkte. Hopelijk zien ze iets wat behandelbaar is op de MRI.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 08:56

HT en Gem heel veel sterkte :knuffel:
Belker lekker aan het klussen

Hier druk met nadenken over hoe we PP zouden willen inrichten.
Zometeen buitenritje, even hoofd proberen leeg te maken

Heb een leerling met ouder met Covid. Dus voor de zekerheid toch maar even laten testen, want met kleuters heb je geen 1,5 meter afstand. Gelukkig geen Corona hier.

Fijne dag allemaal