[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:44

Jorex.. idd wat Tine zegt, helpt soms ook...dubbel gebroken trens oid.

*\o/* vreselijk spannend, en nerveus was het,vanmorgen laatste motorrijles voor het examen, en...Vanmiddag geslaagd voor m'n voertuigbeheersing voor motorrijbewijs, ik moest 6 oefeningen 2x laten zien, je hebt 2 kansen per oefening..de noodstop was in 1x goed, maar whoehoeee geslaagd Y)(^)
Nu nog verkeeesdeelname lessen en dan hoop ik ook dat examen in september te kunnen gaan halen.
Stiekem trots dat dit is gelukt... :o

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:54

Gefeliciteerd Biancacoo *\o/* Je doet het allemaal maar. Knap. _/-\o_

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:21

Gefeliciteerd Bianca! *\o/*

Ja bitje is nu onderweg, en bitringen heb ik ook aangeschaft zodat het stabieler in zijn mond ligt. Dus ga eerst dit proberen en kan daarna inderdaad ook wel gaan kijken naar dubbel gebroken als hij hier niet fijn op reageert. Het enige waar ik wel mee zit is dat hij er soms voor de lol met 25 km/h vandoor wil rennen gewoon omdat het kan. En daardoor heb ik toch liever een stangetje erin. Al luistert hij daar dan ook niet op, gelukkig wel naar stuur dus zet hem op een volte dan. En dan moet ie wel vaart minderen. Hij vond het dus ook erg leuk dat hij in de marathon vol gas door de finish mocht van mij. _O-

Dit was in de waterbak. Ja die waterval van boven was ijskoud, zie de reactie van mijn moeder. :P
Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:55

Gave foto Jorex

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:19

Bianca, super knap. Gefeliciteerd

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 08:18

Bedankt.... nu begint binnenkort het spannendste deel...verkeersdeelname..
Ik hoop dat het mij lukt.

Fijn weekend allemaal, hopelijk hebben jullie iets leuks op de planning.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 11:38

Goeiemorgen!

Bianca, en hoe gaan de motorrijlessen?

Jorex, impulswedstrijd? Bij mijn weten zijn korte broeken namelijk niet toegestaan in de marathon

Afgelopen week was ik in Aachen en ervaren dat het topsportwereldje in het mennen toch wel heel anders kan zijn dan de basissport. Maar het team heeft uiteindelijk wel een prima prestatie neergezet. Ik ben niet mee naar Frankrijk, er waren genoeg grooms en dan blijf ik liever thuis. Beekbergen wordt de eerstvolgende wedstrijd voor mij om te groomen.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:08

Gem... Beekbergen is ook gaaf !!
Motorrijlessen op de weg beginnen volgende week... spannend..

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 09:20

Ja het was een oefen marathon. Sowieso is mijn kar te smal en ik ga geen A-traject rijden met die 2 van mijn. Die redden die minimale snelheid niet. :+

Gisteravond even gereden in het avondzonnetje.
Afbeelding

Kijk, die boom ligt om.
Afbeelding

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 23:09

Hoe heeft iedereen de storm doorstaan? Veel schade?
Hier best wel veel bomen flink uitgedunt,zo mijn paddock in.best veel werk,gelukkig konden ze smiddags net de wei in zodat we de boel konden opruimen.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:56

Hier is de Kersenboom gesneuveld ding bleek verrot te zijn aan de basis, nooit gezien. Dus eigenlijk een geluk bij een ongeluk zou na de storm beginnen met plukken en aan het eind hang ik best wel in die boom. Moet er niet aan denken dat ik met boom + ladder omgegaan zou zijn. Het was wel makkelijk plukken nu, in plaats van stalpoten van de ladder een houten kont van het krukje, elke keer een tak leegplukken in de schaduw. (was al in makkelijk afvoerbare stukken gezaagd).

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 08:06

Oei zeker betet zo dan met boom en al omgaan,ik verbaas me altijd hoelang verrotte bomen zo lang kunnen blijven staan en in blad zijn.
Wel handig plukken zo *\o/*

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 08:57

Alleen de stam ligt nog op de schutting. Morgen kijken of we dat zonder schade kunnen oplossen, vandaag is het ons te warm.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:45

Heb hier ook alles op 1 hoop gelegt en nu verdort het blad...lijkt het minder.
Afbeelding
Eergisteren alles bij elkaar gezet,jammer dat jane op dieet is,die mag maar even en dan aan het werk want die word van lucht dik

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:09

Marga..zonde van je boom dat hij verrot was...idd wel lekker kersen plukken, maak je er ook jam van ?
Ht wat een heerlijke foto.
Jorex, is het gelukt met het bitje ?
Hier is niks meer om om te vallen qua bomen is alles goed gesnoeid momenteel...of omgezaagd omdat ze gevaarlijk waren..nog wel mooie struiken om de wind wat te breken zodat het huis niet vol in de wind staat gelukkig.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:55

Ja ze gaan beide wel goed op hun nieuwe bitten. Ik heb tijdens de nmprs zomershow voor Alex een myler kneveltrens gekocht maat 10 om te proberen. Hij maakte zich iedere keer super sterk ipv netjes terug te komen in tempo als ik dat vroeg. Nu luistert hij ten minste weer en doordat ik minder sterk hoef in te komen dan kan Jorie ook mee komen. En ze lopen nu ook weer samen ipv alleen Alex voorop. Oftewel Jorie vindt zijn nieuwe bit ook een stuk prettiger en durft nu weer mijn hand aan te nemen. Ik kan hem eventueel nog een keer een enkelgebroken bitje indoen. Maar voor nu werkt dit stangetje goed bij hem.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:10

Biancacoo ja van deze kersen maak ik altijd jam van, ze zijn zo niet te eten (krijg er een heel zuinige mond van als je ze eet).
Gelukkig heb ik nog 1,5 kersenboom over van dit soort want de jam is wel erg lekker van deze kers.

Jorex mooi dat het goed gaat met de nieuwe bitjes.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:59

Jorex, superfijn.
Marga, lekker hoor jam !!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 13:22

Jorex, fijn!!
Lekker jam. Mijn zoon noemde dat laatst fruit spread. _O- _O- _O-

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 14:04

Ja dan zit er minder suiker in, en is dan niet lang houdbaar.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 22:25

Heerlijk zelfgemaakte jam

Black_Devil

Berichten: 490
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 23:14

Hoi hoi, sorry dat ik jullie topic zo binnen kom vallen. Ik heb een vraagje over mijn tuig en ik wist even niet zo goed waar ik dat kan vragen. Als dat hier niet de bedoeling is dan hoor ik dat graag dan vraag ik het ergens anders! :)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met maten van het iDeal menhoofdstel. Ik heb op marktplaats een menhoofdstel van iDeal gekocht in maat pony. Later heb ik daar andere oogkleppen/bakstukken bij gekocht via marktplaats, ook in maat pony. Nu past het toch niet helemaal bij elkaar.
Dus of de oogkleppen zijn maat shet en het hoofdstel is maat pony, of de oogkleppen zijn maat pony en het hoofdstel in maat cob. Snappen jullie het nog? :P
Dat is natuurlijk het nadeel van 2de hands kopen haha dan weet ik de maat niet zeker.

Dus nu is mijn vraag of iemand hier bakstukken in maat pony of cob heeft en die voor mij op zou willen meten? Dan weet ik in welke maat ik de bakstukken bij moet bestellen.

Alvast heel erg bedankt! :D

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 11:38

De oogkleppen van ideal zijn wel iets veranderd qua model,wat wil je opgemeten hebben? Lengte leer?grootte vd oogkleppen? Dikte van het leer?

Black_Devil

Berichten: 490
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:09

happytime schreef:
De oogkleppen van ideal zijn wel iets veranderd qua model,wat wil je opgemeten hebben? Lengte leer?grootte vd oogkleppen? Dikte van het leer?


Bedankt voor je antwoord!!

Vooral de lengte van de bakstukken, die ik nu heb zijn te kort om het bit er aan te doen zonder dat de oogkleppen te laag bij zijn ogen uit komen (hij heeft best een lang hoofd).

Als ik de bakstukken bovenin lager maak kan het bit er wel aan maar zitten de kleppen niet meer op de goede plek.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 19:33

Black devil gewoon opmeten wat je nodig hebt kwa lengte en bij de menner doorgeven. Die verkoopt ook losse onderdelen.