Tweewieler voorzien van grote luchtwielen, waar verkrijgbaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Akshay
Berichten: 2078
Geregistreerd: 05-03-12

Tweewieler voorzien van grote luchtwielen, waar verkrijgbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 11:15

Voor mijn authentiek uitziende tweewieler ben ik op zoek naar een set grote wielen (29" is het grootst verkrijgbaar dacht ik?)
De wagen stond op zeer grote massieve wielen, maar in verband met de wens soms in de rijbak te rijden wil ik er luchtbandjes onder hebben.

Is er iemand die kan helpen met de zoektocht naar wielen? Tot nu toe één optie gevonden, maar dan was het ongespoten 600 euro. Dat is éigenlijk net te gek :o
Foto's als illustratie

Afbeelding

Afbeelding

Tips zijn erg welkom

Brainless

Berichten: 29753
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Tweewieler voorzien van grote luchtwielen, waar verkrijgbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:34


bora

Berichten: 1391
Geregistreerd: 30-07-03

Re: Tweewieler voorzien van grote luchtwielen, waar verkrijgbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:28

Informeer eens bij van de Heuvel koetsen in Valkenswaard. Ik weet dat zij ook trainingswagens voor 4-span paard maken op grote luchtbanden.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Tweewieler voorzien van grote luchtwielen, waar verkrijgbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:30

heb je in de rijbak juist niet minder trekweerstand met massieve banden? luchtbanden lijken mij niet echt mooi op jouw wagen

Akshay
Berichten: 2078
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 23:45

Napie schreef:
heb je in de rijbak juist niet minder trekweerstand met massieve banden? luchtbanden lijken mij niet echt mooi op jouw wagen

Met de massieve banden is het als een mes door boter.. snijdt vrij diep in het zand.. Nu zitten de kleine wieltjes van de foto eronder, met luchtbanden, en nu is hij in de rijbak te doen. Maar dat formaat wiel is echt geen zicht, en een ramp voor de hele afstelling..
Misschien scheelt het ook dat het massieve setje 36 kilo per wiel telt, en de kleine lucht-set 7,5 kg per wiel?
Mooier dan de massieve grote banden wordt het niet, daar heb je wel helemaal gelijk in!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Tweewieler voorzien van grote luchtwielen, waar verkrijgbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:12

HCA in Klarenbeek maakt zijn wielen zelf en die kan je dan ook in alle kleuren krijgen