Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:40

Echogel kan ook

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8310
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:25

Je krijgt ook minder vragen als je met een fles echogel in je hand loopt :Y)

Tiahastrona

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 07:16

Sowieso altijd nat maken van tevoren of gel gebruiken

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:25

MenteamJoey schreef:
Hoi allemaal,

Zelf ben ik al jaren aan het proberen om een stabiele hartslagmeter te vinden voor mijn grote C-pony. Ik dacht deze gevonden te hebben in de Polar Elektroden (De losse elektroden), maar helaas begin ik steeds meer te twijfelen of de waardes wel kloppen. Als ik het goed begrepen heb kunnen de waardes erg hoog zijn of veel storingen geven als de elektroden niet dicht genoeg op de huid zitten (Door bijvoorbeeld te los aansingelen), maar heeft iemand ook ervaringen dat de waardes erg laag zijn?
De waardes die ik afgelopen keer gemeten heb zijn voor mijn pony en de training die wij hadden eigenlijk te mooi om waard te zijn, vandaar dat ik een beetje ga twijfelen

(Op dit moment kan ik geen foto's, met mijn hartslagmetingen, toevoegen, omdat er staat 'Uploadform is niet geladen')


Ja ik. Bleek in de zender te zitten. Toen ik er een andere zender op klikte had ik wel normale waardes en toen ik m weer omwisselde weer bijzondere waardes. Dus kortom was de zender en niet de wijze waarop de elektroden waren aangebracht.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:27

Die losse electroden zijn best gevoelig voor interne kabel breukjes heb ik begrepen. Dus mogelijk dat dat gebeurd is?
Je mag daar noooooit aan trekken, kreeg ik altijd te horen. En zelfs dan begeven ze het een keer.

Maaik
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 13:01

pol013 schreef:
Die losse electroden zijn best gevoelig voor interne kabel breukjes heb ik begrepen. Dus mogelijk dat dat gebeurd is?
Je mag daar noooooit aan trekken, kreeg ik altijd te horen. En zelfs dan begeven ze het een keer.


Was in mijn geval de band van Equilog van een half jaar oud dus niet de losse elektroden van Polar. Ik heb nu losse elektroden van een kennis en die werken top. Worden als jaren intensief gebruikt en niet kapot te krijgen.

MenteamJoey

Berichten: 105
Geregistreerd: 25-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 07:47

Bedankt voor jullie reacties!
@Nessinator: Hihi, Was het maar zo'n feest. Ik heb deze vraag eerst bij de fysio neergelegd, omdat het eigenlijk te mooi is om waard te zijn: Deze waardes bij deze pony op dit moment en daar was zij het ook mee eens

@Muiz: Zowel de elektroden als het stukje vacht waar de elektroden tegenaan komen, smeer ik in met koeienglijmiddel (In een kleiner flesje zonder etiket) :o
@Hilary en @Tiahastrona: Bedankt voor de tip

@Maaik: Dat kan natuurlijk ook. Misschien dat ik dat nog eens kan proberen!


Heb ook de Equilog band besteld, omdat de elektroden het langzaam aan een beetje beginnen te begeven (De kabeltjes aan het stukje waar de sensor zit, beginnen af te breken. Misschien dat het daar dan ook mee te maken kan hebben) Helaas lijkt er niet veel andere keuze meer te zijn dan voor een band te gaan. (De Polar Elektroden zijn nergens meer te koop)
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat er voor pony's zo weinig echt goede hartslagmeters te vinden zijn

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 08:28

@maaik: ah balen!!! Ik had mijn hoop gevestigd op die band die het langer zou gaan overleven.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:28

Ik geef dit topic even een schopje :) Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden.

Het paard wat ik rij heeft helaas een hartritmestoornis, daarom wil ik met hartslagmeter gaan trainen (ook aangeraden door de universiteit Utrecht). Ik hoop dat we nog in de B eventing verder kunnen rijden, maar eerst maar eens zien hoe de trainingen gaan. Door zijn hartritmestoornis wil ik in ieder geval op een horloge kunnen zien hoe hoog zijn hartslag op dat moment is, het liefst met optie tot alarm als 'ie te hoog wordt. Verdere opties heb ik eigenlijk allemaal niet nodig.
Elektroden of band heb ik geen verstand van, wat het prettigste werkt? Het is in ieder geval een normaal/iets rank gebouwde KWPN'er, stokmaat 165.

Welk merk en model zouden jullie mij aanbevelen? :D Ik heb helaas niemand in mijn omgeving die met een hartslagmeter rijdt, dus ik moet het allemaal zelf uitzoeken :+

Rianneko
Berichten: 6
Geregistreerd: 24-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: Wie traint zijn paard met behulp van hartslagmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:07

Ik heb zelf de losse elektroden van equilog en sinds kort heb ik nu de training kit van horsepal.
Mijn voorkeur zelf gaat echt uit naar de band van horsepal. Ik vind deze echt een heel stuk vriendelijker in omgang. Hij geeft aan wanneer hij leeg is, wanneer er een hartslag gevonden is, wanneer er verbinding is met de telefoon. Dit mis ik soms echt bij de equilog, daarbij moest ik echt leren om er mee om te gaan. En zelfs dan vind ik het enorm lastig om hem te gebruiken. Een ander nadeel vind ik hoe de sensor op de elektroden zit bij equilog. Die zitten aan de buitenkant en met een rare sprong komen je benen er wel snel langs, ik heb weleens gezocht naar de sensor... Ik weet niet of één van de twee een alarm kan geven als de hartslag boven een bepaalde hoogte komt.
Nu is de hartslagmeter van horse pal wel een stuk duurder met €220,- als je hem tegenover de elektroden van equilog die €120 euro kosten. Maar ik heb het er zelf voor over

E_C
Berichten: 293
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:52

Ik schop dit topic ook even omhoog. Hopelijk kan iemand van jullie mij advies geven.

Ik wil mijn pony (1.30 cm) gaan trainen met een hartslagmeter voor de wagen. Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan?

Ik gebruik tijdens mijn eigen training al een hartslagmeters horloge van polar, dus een zender en iets om de hartslag mee af te lezen van polar heb ik al. Maar ik kom er niet helemaal uit of de beschikbare hartslagmeters van polar voor paarden ook geschikt zijn voor een pony van 1.30.

Zou eventueel de grootste hartslagband voor mensen ook kunnen?