[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:02

Bij mij hielp het als ik af en toe stukken uit dat boek aan zoonlief voorlas. Zodat hij zelf ook meer begreep dat het op zich een uitzonderlijke tijd in het leven is en niet (altijd) DE WAARHEID als hij iets vond of beweerde :)) >;) :=

Dat confronterende heb ik ook altijd Baudyh als ik een paard / pony heb verkocht. Ik ga zelden nog een keer kijken. Als ik het al doe is het echt drama bij mezelf |( }> ik vind het wel erg fijn als ik ze ergens tevreden in de wei zie staan, zeker met een mooi veulentje erbij zoals afgelopen jaar. Maar dan hoef ik er beslist niet echt heen, langsrijden is dan echt genoeg.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 09:00

Ik ben benieuwd naar het boek...
Is een verwarrende tijd voor pubers...
Nooit ben ik bij een verkocht paard gaan kijken,....ik heb er vertrouwen in dat ze het op hun nieuwe plek goed hebben, en gun het vertrouwen ook aan de nieuwe eigenaar dat die goed voor het paard zorgt...voelt dan anders btje als soort van controle uitvoeren...voor mij..en daar begin ik niet aan.
Heb ook rare" verkopen meegemaakt...maar ook heel mooie... blijft lastig omdat je toch erg gek op zo'n dier bent..
Sterkte baudyh.

baudyh

Berichten: 4287
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:52

We verkopen zat paarden en daar heb ik geen probleem mee. Maar db is anders. Ik ben boos op mezelf hoe we het hebben aangepakt. Maar daar laat ik me verder maar niet over uit. Wil het in pb best uitleggen. Maar niet zo open en bloot.
Gelukkig was ik er via iemand die ook in Hellevoetsluis woont er snel achter waar hij staat. Niet dat ik zo langs ga hoor. Maar misschien post ze af en toe wat op fb dat zou leuk zijn. Maar goed met 2 fokproducten nu in Hellevoetsluis ga ik ze misschien beide wel een keer opzoeken

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:50

Dat wisten we dat DB speciaal voor jullie was/is :j

Hier geen paardendagje vandaag. Was wel hele dag vrij maar geen paardjes gezien :o :) wel lekker dagje gehad.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 01:34

Baudy, je hebt je best gedaan. Daarvan ben ik overtuigd. Dat sommige mensen afspraken niet nakomen (weet niet of dat bij jou zo was, maar ik heb daar helaas zelf wel ervaring mee) is gewoon waardeloos.

Vanmorgen weer lekker geoefend met Thor. Ben zo blij met hem, ook al is het soms een flinke boef. Vanmiddag kwam mijn oud-bijrijdster op visite en heeft ook even op hem gereden.
En nu lig ik voor nacht nummer zoveel weer een slapeloos te zijn. Ben zo gruwelijk moe, maar ja, dat helpt dus verder niet. Straks moet ik nog bijles geven, maar vrees dat ik daar weinig puf voor hem. Maar afzeggen vind ik ook weer zoiets. Nou ja, we gaan het wel zien over een paar uur....

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:04

Baudyh, niet boos zijn op jezelf.... je hebt altijd het beste voor gehad met DB, altijd goede baas geweest voor hem.
Wat andere mensen dan doen.... dat is waardeloos.
Tine, leuk dat Thor zo goed gaat.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:08

Wat fijn Tine dat het met Thor zo goed klikt.
Slapeloze nachten zijn hel. Hier zeker afgelopen jaar / jaren mijn portie ook gehad zowel door privé als door mijn werk met onregelmatige tijden. Als het momenteel dreigt neem ik rond een uur of 19.00 de 1e valeriaan extra sterk en rond 22.00 de 2e. Slaap ik als een roos. Begin de volgende dag dan wel wat duf maar alles beter dan niet slapen.

Van de week heel stom gevallen toen ik op het trottoir uitweek voor een scooter die daar geparkeerd stond. Viel achterover met mijn bil op een spoorbiels van de tuin waar ik langsliep, tuin lag iets dieper dus maakte een flinke smak. Lag ik daar tussen de coniferen >;) heb nog steeds een pijnlijke schouder en een bijzonder zere bil. Kan dus lastig zitten :=

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 15:26

Nieuw hoofdstel geprobeerd. Twijfel alleen nog over de frontriem. Hij is wel mooi, maar twijfel of hij niet te strak zit. Anders maar blingbling die ooit van Thabor geweest is eraan doen.

Afbeelding


Dit is oude hoofdstel van Rembrand met frontriem van Thabor (zodat hij meer ruimte voor zijn oren had)
Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:02

Voor de haflingers moet ik ook altijd een maat grotere frontriem erop zetten. Ze hebben grotere denkspieren :9

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:18

Whahaha grotere denkspieren. Geweldig.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:33

janouk schreef:
Voor de haflingers moet ik ook altijd een maat grotere frontriem erop zetten. Ze hebben grotere denkspieren :9

Zodat ze meer fratsen kunnen uithalen en jij meer inspiratie voor je boeken hebt :D .

Tine, och jee, Thabor. Kan me de naam nog wel herinneren. De bovenste frontriem is niet goed zichtbaar, maar eerlijk ... ik vind hem niet zo mooi staan: teveel materiaal of zo .

VHU: auwww, dat klinkt als veel blauwww %) .

Kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen ... De jongens hier geen studieproblemen, maar dreigen een huisvestingsprobleem te krijgen in Tilburg (iemand kennissen in Tilburg met een slaapkamer over?). Dochter is moeilijk te motiveren om een stapje meer te doen. Het is allemaal zo net aan .. niet. Voor de tweede keer gezakt voor haar autotheorie, ze denkt er gewoon te makkelijk over. Nu gaat het haar eigen geld kosten ... hopelijk helpt dat.

Slecht weer vandaag, maar gelukkig werd het droog toen we Inova voor de koets gezet hadden. Zelfs een waterig zonnetje erbij. Lekker gereden :) .

Belker

Berichten: 15319
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:45

Ik vind het ook veel hoofdstel. Ik had de foresters ook altijd een full maat frontriem op een cobmaat hoofdstel.
Svarri heeft simpel een neusriem wn bakstukken achter zijn oren langs, heerlijk zo weinig leer.

Lekker Gem, een rondje gemend.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:00

Jullie vinden het nieuwe hoofdstel te veel?
Het gaat alleen om frontriem he, niet om het hoofdstel.

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:06

Ik vind het een mooi hoofdstel.

baudyh

Berichten: 4287
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 22:00

Ik vind het een mooi hoofdstel maar inderdaad de frontriem zou ik wat losser willen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:30

tine10 schreef:
Jullie vinden het nieuwe hoofdstel te veel?
Het gaat alleen om frontriem he, niet om het hoofdstel.

Ik vind de tweede foto teveel frontriem ;). In de vorige post niet goed omschreven, solly!

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:49

Hallo,

Hier ook even een teken van leven van mijn kant.
Ik zit eigenlijk niet zo veel meer op bokt. Heb ook niet de tijd om topics bij te houden.

Ik heb nog steeds Ferro Robin en Cardi.

Helaas gaat het met Ferro heel slecht en gaan we morgen naar de kliniek om foto's te maken van zijn
voorvoetjes ivm hoefbevangenheid. Maar ik ga maar uit van het ergste.

De andere 2 doen het goed. Ze lopen ook 2 span en daar heb ik vorig jaar ook 2 wedstrijden samengesteld mee gereden. Was erg leuk.

@ baudy DB verkocht had ik nooit verwacht :(:)
@ tine ik vind het een erg mooi hoofdstel zou alleen de frontriem een maat groter doen maar vertekend misschien ook door het haar.
@ VHU nog steeds bezig met het tinkertje toch?
@ janouk wij gaan elkaar zien bij de kampioenschappen vaardigheid toch!
@ gem jou zie ik volgens mij wel eens voorbij komen op SGMW

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:30

Hee Maisie, lang geleden. Heel veel sterkte morgen!!!


Heb even de blingbling frontriem erop gedaan vanmorgen. Deze heeft meer ruimte. Een grotere frontriem bij het hoofdstel bestellen kan niet. Is er maar in 1 maat (IJslander maat). Maar nu heb ik begrepen dat het ook zonder frontriem zou kunnen. Heeft iemand daar ervaring mee? Blijft het hoofdstel dan wel goed zitten?
Zal nog even fotos plaatsen: 1e met originele frontriem, 2e en 3e met ruimere maar blingbling
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

baudyh

Berichten: 4287
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 13:05

De bling bling zit hem qua maat veel mooier.

Sterkte morgen maisie

Belker

Berichten: 15319
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:28

ik zit nu bij de strijd der districten

marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:45

Tine gewoon proberen zonder frontriem, of een frontriem maat full van een ander merk bestellen.

Janouk denkspieren die hebben haflingers maar ook shetlanders :D

Heb de cob frontriem van haflinger gebruikt voor mijn shetlander. En voor de menhoofdstellen van de shetten een frontriem maat pony besteld.

Belker veel plezier.

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:46

Sterkte morgen Maisie, wat is het ook een klote ziekte ;(
Tine, misschien past de frontriem van de zomer wel als de vacht er af is.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:38

Ips, dat is ook nog een mogelijkheid
Marga, ik heb bij Rocky straks het menhoofdstel van Rembrand om (D pony en flink paard)
Belker, veel plezier


Vandaag maar weer eens het voorbereiden voor het mennen opgepakt. Dat was alweer een tijdje geleden. Maar we hebben nu een stok achter de deur, want vanaf april gaan we echt een stap verder en zal Rocky ook echt gaan slepen. Spannend. Tot die tijd maar regelmatig oefenen. Hij doet het super goed, maar als ik erachter loop en we gaan de weg op, dan is hij nog wat zoekend.
Afbeelding

Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 21:56

Sterkte Maisie....

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:31

@Maisie wat een naar nieuws over Ferro, jouw maatje :(:) heel veel sterkte morgen wat een K-situatie -O-
Wat super dat het zo goed gaat met je beide vosjes. Zo'n mooi span <3
Ja ik heb een tinkertje. Ze wordt dit jaar 4. Langzaamaan aan het beleren zodat ze van de zomer voor de wagen kan :) hoop ik dan maar. Tot nu toe gaat het prima in ieder geval.
Ze loopt tegenwoordig ook regelmatig in de stapmolen. Ging vorig jaar nog helemaal niet, was ze veel te langzaam :)) Nu stapt ze keurig mee met af en toe een drafpasje erbij.

@Tine hij kijkt haast ongelukkig met de originele frontriem die is echt te klein ... die andere vind ik wat 'te' voor zo'n stoere pony. Maar smaken verschillen dus het is vooral wat jij ervan vindt :j +:)+ die 2e past wel veel beter. Aan de andere kant kun je je afvragen wat het nut is van een frontriem. In principe wordt het hoofdstel door de keelriem op de plek gehouden. Rest is extra... of door een one-ear.
Rocky wordt straks een bijzonder mooie verschijning voor de wagen, knappe pony <3 leuk zeg dat je hem wilt gaan inspannen.

Fijn dat je nog even lekker hebt kunnen mennen Gem. Het was hier ook ontzettend pis-weer.