Welke (marathon)wagen hebben jullie voor je shet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:34

Zie wagen in mijn profiel. Deze komt te koop. Is voor enkel en dubbel beetje hetzelfde idee
als die van joycie alleen id die van mij rvs rondom en rvs spaken. Gewicht ook rond de 170 kg.
Hij is 4 jaar oud en ziet er nog prima uit. Valt ook boven jou prijsklasse maar niet zo duur als een
nieuwe ;)

Heb zelf de ergonomic besteld bij kraay. Ook met enkel en 2-span zonder adaptor maar met het
touwtjes systeem. Heb geen groomstoel meer genomen omdat er bij mij altijd vanaf de kant wordt
gelezen en de vaardigheid rijd ik alleen. Het is alleen op officiele SGMW verplicht dat er iemand
achterop zit maar voor die 2/3x per jaar gaan ze maar aan de zijkant zitten.

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Welke (marathon)wagen hebben jullie voor je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:12

Haha, heb altijd gezegd dat ik m'n wagen echt niet graag zomaar weg zou doen, maar zou 'm nog wel graag willen inruilen op een Ergonomic, vind die zó mooi en lijkt mij voor de groom ook extra comfortabel (die groom van mij mag best wat verwend worden met haar lichaam, ondanks dat we niet veel wedstrijden rijden). :)

fientje80
Berichten: 851
Geregistreerd: 16-03-10
Woonplaats: daar waar de zon schijnt

Re: Welke (marathon)wagen hebben jullie voor je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 18:08

Weet iemand of Van Dorpel menwagens een website heeft waar zijn menwagens ook op staan? Die zit namelijk bij ons in de buurt en ik zou wel eens willen weten wat voor menwagens ze daar hebben! :)

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:35


fientje80
Berichten: 851
Geregistreerd: 16-03-10
Woonplaats: daar waar de zon schijnt

Re: Welke (marathon)wagen hebben jullie voor je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 19:43

Zo ver was ik ook! Maar op hun site zie ik nergens een link naar de menwagens zelf.. De foto's van hun menwagens zegmaar.

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Welke (marathon)wagen hebben jullie voor je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:47

Hmm vreemd, ik zie 't ook. denk dat ze dan bezig zijn (geweest) met de site, want die stonden er eerder wel, stond eerder een hoop meer op.
Misschien maar even contact met ze opnemen.

Overigens, als ze vlakbij je in de buurt zitten, kun je misschien ook een afspraak maken om eens langs te komen? Dan kun je ook diverse wagens in 't echt zien, en meeste dealers doen dan wel prijsopgave geven (en via mail en telefoon willen sommigen niet vertellen, en vaak staat 't ook niet op de site wat een wagen kost, zó irritant!)

fientje80
Berichten: 851
Geregistreerd: 16-03-10
Woonplaats: daar waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 19:52

JoyCiej007 schreef:
Hmm vreemd, ik zie 't ook. denk dat ze dan bezig zijn (geweest) met de site, want die stonden er eerder wel, stond eerder een hoop meer op.
Misschien maar even contact met ze opnemen.

Overigens, als ze vlakbij je in de buurt zitten, kun je misschien ook een afspraak maken om eens langs te komen? Dan kun je ook diverse wagens in 't echt zien, en meeste dealers doen dan wel prijsopgave geven (en via mail en telefoon willen sommigen niet vertellen, en vaak staat 't ook niet op de site wat een wagen kost, zó irritaby!)

Ja idd. Ik ga ze maar even mailen in ieder geval, aan die site heb ik eigenlijk helemaal niks..

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:41

misschien is zoiets wat voor je? ik heb hem zelf 2ehands , hij is ongeveer 100 kg gok ik( hij is stuk lichter dan de cavlier van 150 kg op stal)
Ik heb hem zelf 2ehands gevonden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
kan enkel en 2span ervoor en zit toch erg lekker moet ik zeggen en lekker licht ook door het bos en waterbak. pony's zijn 1 meter en 1.07

misschien zoiets leuk? dat is wel jou prijsklasse

wel een reccreatiewagentje en geen echt maraton

Sperriempje
Berichten: 111
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Welke (marathon)wagen hebben jullie voor je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:57

Ik ben zelf ook op zoek naar een soortgelijke wagen, met ongeveer hetzelfde budget.

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:44

Van Dorpel heeft z'n wagens op MP staan: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
edit: daar staat momenteel maar bar weinig te koop. Een week of 3 geleden was er nog volop keus....

Ik moet zeggen dat er wel een groot verschil is qua wagens.
Vorig jaar m'n eerste gekocht. Vind 'm heerlijk rijden.
Afgelopen weekend op wagen van iemand anders gezeten, maar kon daar niet echt lekker op zitten.
Daarnaast als je 1 maal een geveerde stoel gewend bent dan wil je ook niet weer anders...

Afbeelding
Is alleen wel een stuk groter als waar je naar op zoek bent

fientje80
Berichten: 851
Geregistreerd: 16-03-10
Woonplaats: daar waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 22:09

Patricia_86 schreef:
misschien is zoiets wat voor je? ik heb hem zelf 2ehands , hij is ongeveer 100 kg gok ik( hij is stuk lichter dan de cavlier van 150 kg op stal)
Ik heb hem zelf 2ehands gevonden.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
kan enkel en 2span ervoor en zit toch erg lekker moet ik zeggen en lekker licht ook door het bos en waterbak. pony's zijn 1 meter en 1.07

misschien zoiets leuk? dat is wel jou prijsklasse

wel een reccreatiewagentje en geen echt maraton

Kijk, zo iets zoek ik idd! :D wat voor merk is dat als ik vragen mag?

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Welke (marathon)wagen hebben jullie voor je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:23


fientje80
Berichten: 851
Geregistreerd: 16-03-10
Woonplaats: daar waar de zon schijnt

Re: Welke (marathon)wagen hebben jullie voor je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 22:28

Oh, daar heb ik een keer op gezeten bij een kennis. Helaas zit ik dan wel met mn benen in mn nek :( ik ben zo lang voor een wagen met een shetje er voor :')

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:18

ik ben 165 ongeveer em met mijn wagen met bokkussen kan ik maar net met mijn benen bij de grond als ik achterin het bokkussen zit.
Zowiezo heb jij denk ik een bokkussen nodig?

en zoiets als deze:
die zag ik net op marktplaats. misschien wat groot voor je pony?
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Welke (marathon)wagen hebben jullie voor je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:56

Die wagen die Patricia noemt is een hele fijne wagen. Er is ook met pony's van ong 90 cm mee gereden (ken de eigenaar goed).

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:35

Dennis schreef:
Die wagen die Patricia noemt is een hele fijne wagen. Er is ook met pony's van ong 90 cm mee gereden (ken de eigenaar goed).


Ik ken die wagens idd ook. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding!

Ik vraag me alleen af; ik ben zelf 1.72m. en vond dat ik toch minder beenruimte bij deze wagen, dan bij mijn eigen wagen (waar ik het stoeltje nog veel verder naar achteren kan zetten).
Misschien dat TS daarmee dan ook wat problemen zal ondervinden?

fientje80
Berichten: 851
Geregistreerd: 16-03-10
Woonplaats: daar waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 14:56

JoyCiej007 schreef:
Dennis schreef:
Die wagen die Patricia noemt is een hele fijne wagen. Er is ook met pony's van ong 90 cm mee gereden (ken de eigenaar goed).


Ik ken die wagens idd ook. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding!

Ik vraag me alleen af; ik ben zelf 1.72m. en vond dat ik toch minder beenruimte bij deze wagen, dan bij mijn eigen wagen (waar ik het stoeltje nog veel verder naar achteren kan zetten).
Misschien dat TS daarmee dan ook wat problemen zal ondervinden?

Idd. Ik heb volgensmij een keer op zo'n wagen gezeten ( of iets zeer goed vergelijkbaars) en dat is voor mij te krap ivm beenruimte. Dat is ook een van de redenen voor mij dat ik niet makkelijk en fijn op mijn sulky zit. Ik hecht veel waarde aan mn beenruimte :o

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:07

Wij hebben ook een Kraay marathonwagen, spoorbreedte 126 cm, 170 kg (zoiets), luchtgeveerd en schijfremmen. Verder nog meer technische zaken, we hebben hem nu drie maanden en is nieuw gekocht.

We rijden er veel mee en op allerlei soorten terrein. Zowel enkel als tweespan met pony's van 110 cm hoog. Enkelspan gaat ook goed, zwaar terrein in het bos is wel pittig voor 1 pony, maar ook dat is gelukt. Je moet het alleen geen 25 km lang willen hebben, dan is het wel te zwaar. De wagen rijdt en zit heerlijk, zeker met veel hobbels en bobbels in de route.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Welke (marathon)wagen hebben jullie voor je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:06

De mijne komt bij Voskamp hall vandaan, heerlijke wagen.
En ik pas er met mn lange benen ook op (ben 1.89) .
Fijne geveerde wagen :j

Hij heeft ook 2e hands staan,misschien een idee om eens te kijken?

http://www.voskamphall.nl/new/
(onder kopje koetsen in horizontale balk)

nutella
Berichten: 361
Geregistreerd: 11-03-07

Re: Welke (marathon)wagen hebben jullie voor je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:30

Ik heb vorig jaar een 2-dehands marathonwagen van Clever gekocht. Superwagentje! Rij er 2-span mee.