[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:48


Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:58


Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:26

Ik heb destijds gewoon gebeld naar Andries en doorgesproken welke opties ik wilde etc. Daarna via de mail nog even bevestigd.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:30

Bel morgen, vandaag ook zo raar _O-

Anissa_B

Berichten: 289
Geregistreerd: 14-05-09
Woonplaats: almere

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:13

Maandag mijn nieuwe hca opgehaald, echter vroeg ik mij af: horen er standaard ogen op t lamoen te zitten voor het bevestigen van de broek?

Aangezien dit niet als optie stond ging ik ervan uit dat t erop zou zitten.

Of is er een andere manier van bevestigen mogelijk? :)

Bix
Berichten: 680
Geregistreerd: 05-10-10

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:36

Die zitten er naar mijn weten standaard op hoor. Heb je een foto?

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:45

Bij die van mij zaten er wel oogjes op voor de broek, maar die zaten te ver naar achteren om te werken. Ik deed de broek daarom altijd door het (gesloten) licht oog.

Anissa_B

Berichten: 289
Geregistreerd: 14-05-09
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:04

Afbeelding

Bix schreef:
Die zitten er naar mijn weten standaard op hoor. Heb je een foto?


xSCWx : heb ik vandaag naar gekeken maar red dan de afstand niet. Zal dan een extra riempje aan de broekriem moeten maken oid.

Bix
Berichten: 680
Geregistreerd: 05-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:08

Ik zie ze inderdaad ook niet. Zou even een belletje doen naar Andries? Normaal levert hij het niet zo af.

Je kunt je broeksriempjes alsnog door het uiteinde van je gesloten lamoen halen.

Anissa_B

Berichten: 289
Geregistreerd: 14-05-09
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:13

Bix schreef:
Ik zie ze inderdaad ook niet. Zou even een belletje doen naar Andries? Normaal levert hij het niet zo af.

Je kunt je broeksriempjes alsnog door het uiteinde van je gesloten lamoen halen.


Ga ik maandag dan doen!
Zal van t weekend kijken of ik de afstand kan overbruggen naar t gesloten lamoen, en of dat goed genoeg functioneert.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:29

Anissa, zou je de uitkomst hiervan willen delen als het voor je bekend is? Heb net een HCA besteld! Ben heel benieuwd. Denk gewoon een foutje.

Anissa_B

Berichten: 289
Geregistreerd: 14-05-09
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:18

Kiekeboefje schreef:
Anissa, zou je de uitkomst hiervan willen delen als het voor je bekend is? Heb net een HCA besteld! Ben heel benieuwd. Denk gewoon een foutje.


Ja zal ik doen!

sparkSof
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-06-18

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:30

Hoi, mijn vriendin en ik hebben een verzorgshetje helaas zijn we beide te groot om erop te rijden en willen we graag nieuwe dingen leren. Hierbij kwamen we op mennen! We hebben dit beide nooit gedaan dus mochten we van alles aanschaffen nemen we eerst les in het mennen, hierbij alvast de vraag "kennen jullie iemand in Gelderland die voor een niet al te hoge prijs op locatie les geeft in het mennen?". Ook zoeken we dus een menkar/sulky. Het liefst eentje met 2 wielen waar we met z'n 2en op kunnen zitten voor een shet van 1.08. Dus als je er eentje hebt die voor onder de 100,- weg mag stuur graag een prive berichtje, ook zoeken we nog tuig voor onze 1.08 shet :)

Anissa_B

Berichten: 289
Geregistreerd: 14-05-09
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:25

Kiekeboefje schreef:
Anissa, zou je de uitkomst hiervan willen delen als het voor je bekend is? Heb net een HCA besteld! Ben heel benieuwd. Denk gewoon een foutje.


Hij zegt inderdaad doorhalen naar t gesloten lamoen. Die afstand kan ik zo niet overbruggen.
Even naar kijken van de week.

Hij heeft niet gezegd dat hij t er standaard op levert.
Misschien toch een misverstand aan de telefoon?

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:37

Naar mijn weten zat het er vroeger gewoon standaard op.

Ik had mijn broek eerst ook aan het gesloten lamoen maar in galop ging mijn sulky daardoor 'schommelen' als ik wat meer gas gaf. Ik ken meerdere mensen die exact hetzelfde hebben gehad daarmee. Sinds ik mijn broek gewoon aan de haakjes op het lamoen vastmaak heb ik het nooit meer gehad, hoe hard ik ook galoppeer.

Anissa_B

Berichten: 289
Geregistreerd: 14-05-09
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:25

Susanne schreef:
Naar mijn weten zat het er vroeger gewoon standaard op.

Ik had mijn broek eerst ook aan het gesloten lamoen maar in galop ging mijn sulky daardoor 'schommelen' als ik wat meer gas gaf. Ik ken meerdere mensen die exact hetzelfde hebben gehad daarmee. Sinds ik mijn broek gewoon aan de haakjes op het lamoen vastmaak heb ik het nooit meer gehad, hoe hard ik ook galoppeer.


Oke fijn voor de informatie.
Dan denk ik gewoon dat t verstandig is dat ik ze erop laat maken. Als hij goed afgesteld is.

Anissa_B

Berichten: 289
Geregistreerd: 14-05-09
Woonplaats: almere

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:09

Kiekeboefje als je jou HCA ophaalt , kan je dan laten weten of t er bij jou wel op zit?

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:11

Nou dat is goed om te weten idd! Ik ga ze morgen even bellen en ze er op laten maken meteen. Dank voor jou/jullie ervaring.

Edit: zie net dat je gereageerd hebt.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:40

Hier zaten ze er ook op zowel bij degene die ik standaard erbij kreeg als bij de rvs die ik later besteld heb en had er niet speciaal naar gevraagd oid.

Bix
Berichten: 680
Geregistreerd: 05-10-10

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:07

Ik vind het ook vreemd hoor. Ik zou zweren dat ze er normaal standaard op zitten. Ik heb al 3 HCA's besteld, en daarmee nooit problemen gehad. Nooit speciaal om gevraagd - altijd vanuit gegaan dat het er sowieso op zat.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:22

Ze horen er standaard op te zitten, ik heb nog nooit een HCA gezien zonder en ik heb er een hoop gezien.

Ik had hetzelfde probleem als Susanne met het schommelen in galop, dat kan echt voor gevaarlijke situaties zorgen dus ik raad het niemand aan.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 01:46

Ik denk dat die vergeten zijn. Heb mijn nieuwe nog niet zo lang en zitten ze gewoon op.

Bij mijn vorige waren ze de zweephouder vergeten.

Bonny_dream

Berichten: 26
Geregistreerd: 20-04-17

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:02

Ik heb ik november mijn HCA ophaald en toen zaten de oogjes voor het bevestigen van de broek er gewoon op, dus ik denk dat het inderdaad een foutje is.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:25

Daarom altijd goed je aankoop inspecteren voor dat je het mee neemt. Helaas gaat er nog wel eens iets mis in de bestelling en aflevering. Het is maar een klein familiebedrijf die niet in grote orders werkt maar alles op bestelling

Bonny_dream

Berichten: 26
Geregistreerd: 20-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:05

Sinds kort heb ik mijn HCA sulky, maar ik heb ook een vraagje en ik dacht misschien kunnen jullie bokkers mij helpen! Ik heb een beetje moeite om de sulky in balans te krijgen en dat komt denk ik doordat de lamoenen een beetje breed zijn voor mijn pony en hierdoor de lichtogen dus helemaal naar buiten worden getrokken. Ik heb de lamoenen ook al wat naar binnen gedraaid maar nog steeds blijft hij de lichtogen naar buiten trekken (wel een stuk minder dan eerst) , maar hierdoor kan de sulky dus niet echt zweven of bijna zweven in de lichtogen. Wanneer ik de lichtogen een gaatje omhoog doe om de sulky wat schuiner te krijgen (om de sulky beter in balans te krijgen) is het probleem nog erger. Ik ben benieuwd of een van jullie dit probleem ook gehad heeft en hoe jullie dit eventueel verholpen hebben. Mijn pony is trouwens helemaal niet zo smal. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Zo zat de sulky eerst zonder dat ik de lamoenen gedraaid had. Zo heb ik natuurlijk niet gereden!
Afbeelding

Zo zag het er vanaf de zijkant uit nadat ik de lamoenen gedraaid had.

Afbeelding

En zo vanaf de achterkant.

Afbeelding