[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinniz123

Berichten: 4401
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:10

jawel maar standaard is hij met panzitting en is het stoeltje dus een optie

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:07

Ik zoek al meer dan een jaar actief naar een tweedehands, maar ik heb het opgegeven hoor :))
áls ik er al eentje zie dan is het een oud model met panzitting en een bijzondere kleurencombinatie of veel roestplekken.. En dan durven mensen daar nog 600 euro voor te vragen. := Dan spaar ik liever voor een nieuwe die helemaal naar mijn zin is

Lous

Berichten: 24251
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:24

Ik heb precies hetzelfde :j
En dan ook maar iets meer uitgeven en helemaal nieuw en naar mijn zin.
Ik hoop dat het van de zomer eindelijk zover is. :D

Bix
Berichten: 680
Geregistreerd: 05-10-10

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:29

Ze zijn inderdaad nog flink aan de prijs tweedehands. Ik heb de mijne onlangs opnieuw laten poedercoaten, nieuwe lagers, etc. Ziet er weer als nieuw uit :)

cinniz123

Berichten: 4401
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:49

Wat betaal je daarvoor bix?
Neem aan niet bij hca zelf?

djago

Berichten: 18
Geregistreerd: 24-06-07
Woonplaats: midden nederland

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:17

Ik zoek ook al meer dan een jaar naar een HCA met 19 inch wielen. Helaas nog steeds niet tegengekomen, maar ik geef het nog even de tijd. Heb nu een tweewieler, maar wil heel graag een HCA om dressuurmatig in de bak comfortabel te kunnen mennen.

Bix
Berichten: 680
Geregistreerd: 05-10-10

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:32

Ik heb de sulky, alleen het frame -dus niet de spaakwielen- opnieuw laten stralen en poedercoaten via een bedrijf waar het werk van mijn man mee samenwerkt - dat was gratis (echt een gelukje). De assen via het werk van mijn man grijs laten spuiten, ook gratis.

De lagers min of meer op dezelfde manier - deze kon ik via een bedrijf waar het werk van mijn man mee samenwerkt met korting kopen (30eu incl verzenden). Deze zijn wel een stuk beter dan wat er origineel inzit.

Borgdoppen heb ik bij Andries besteld, 4 stuks (2 reserve). Was 22eu incl. Verder heeft Andries ons van advies voorzien hoe die lagers er een beetje fatsoenlijk uit te krijgen. Vond ik heel fijn van hem!

Dus ik was uiteindelijk iets meer dan 50eu kwijt.

Als je naar een lokaal poedercoatbedrijf gaat zal het vast ook prima meevallen qua prijs. Uiteindelijk stelt het frame van de sulky maar weinig voor als je hem helemaal uit elkaar hebt. Daar hebben ze echt niet heel veel werk aan.

cinniz123

Berichten: 4401
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:57

De mijne is niet nodig hoor maar was gewoon erg benieuwd.
Pfff als mijn lagers eruit moeten wordt ik gek!!
Heb gezien hoe andries die erin hamert(met beleid hoor) maar zitten heel vast erin dus als die eruit moeten gaan opzeker mn gespoten wielen naar de kl*te :oo
Lees wel vaker minder goede verhalen over de lagers maar heb tot nu toe bij de mijne nog niets ondervonden....of sluipt dat erin zodat je het minder snel merkt?

Bix
Berichten: 680
Geregistreerd: 05-10-10

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:59

Lagers die aan vervanging toe zijn hoor je tijdens het rijden.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:04

Dat merk je inderdaad wel :D Normaliter hoor je ze niet.

Mijn vriend heeft recent al de lagers vervangen. Was echt hard nodig ook.

cinniz123

Berichten: 4401
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:06

Ow dan had mijn 2dehandje dan indd aan 1 wiel maar die heb ik zo gekocht en ook weer zo doorverkocht :oo na mn oxer keek ik niet zo raar op van een rammelende sulky :x
Hoop dat de mijne nog erg lang mee gaan :roll:

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 02:14

Ik deed de lagers van mijn marathon wagen van HCA altiid zelf vervangen. 4 jaar geleden liepen de lagers van de sulky vast wat niet klopte gezien de kilometers. Ik kreeg ze er niet uit dus ik naar Andries. Die is 3 uur totaal bezig geweest. Was een ander merk als dat hij anders gebruikte en was garantie

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:14

Is net een HCA te koop gekomen op marktplaats! Oud type maar kijkt wel net.

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:37

Hey allemaal,
Ik heb even jullie input nodig!

Ik heb een vierwieler voor mijn pony van 115cm:

Afbeelding

Maar ik vind deze wagen te zwaar om fijn dressuur mee te rijden in de binnen&buiten bak op stal. Ik rij niet meer buiten, daar is mijn pony helaas gewoon niet geschikt voor.
De vierwieler is ideaal voor buitenrijden en op het gras. Maar voor training op het zand vind ik het persoonlijk te zwaar.
Zou een HCA sulky iets voor ons kunnen zijn? Echt voor het trainen in de bak? Hoe zit een sulky als je in een (ongesleepte) bak rijdt of over hobbelig gras?
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:33

Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen. Maar ik ben aan het kijken voor een Shetlander waar ik uiteindelijk ook mee wil gaan mennen (natuurlijk neem ik eerst les!)

Heb nu een aanbod gekregen van een Shetlander van 82cm en een Sulky cavalettie sport edition. Op internet zag ik dat deze voor paarden van 70-115 cm is. Zal het qua gewicht ook lukken met deze sulky denken jullie?
Of is een grotere shetlander/andere sulky een beter idee? Ik hoop dat jullie me op weg willen helpen! :)

Edit: voor bakwerk/weiland, maar ook voor buiten later.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:42

Voor de liefhebber; er staat een hele mooie Kraay tweewieler op marktplaats. Het is dat hij 19 inch wielen heeft en dat echt te groot is voor mijn pony, maar wat een mooi ding <3

@Iselda: Qua gewicht kan het makkelijk! De sport is wat zwaarder dan de gewone cavalettie (62 kg voor de sport t.o.v. 35 kg voor de gewone), maar dat kan een kleintje prima aan, mits je er natuurlijk niet met twee zware volwassenen op gaat zitten :+ Ik had een hele tijd geleden voor mijn mini van 85cm een cavalettie, ze liep er met gemak mee weg, zowel in de bak als in het bos. :)

Onali

Berichten: 18481
Geregistreerd: 16-03-06

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:47

Oeh die is zeker mooi <3

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:55

xJitskee schreef:
Voor de liefhebber; er staat een hele mooie Kraay tweewieler op marktplaats. Het is dat hij 19 inch wielen heeft en dat echt te groot is voor mijn pony, maar wat een mooi ding <3

@Iselda: Qua gewicht kan het makkelijk! De sport is wat zwaarder dan de gewone cavalettie (62 kg voor de sport t.o.v. 35 kg voor de gewone), maar dat kan een kleintje prima aan, mits je er natuurlijk niet met twee zware volwassenen op gaat zitten :+ Ik had een hele tijd geleden voor mijn mini van 85cm een cavalettie, ze liep er met gemak mee weg, zowel in de bak als in het bos. :)


Ah, super, bedankt!

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 02:26

Zijn er voorbeelden van pony's van 115cm voor een hca 19 inch?

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 15:42

Afbeelding

1.15 voor 16 inch HCA. Mijn tip: niet doen. 300 kilo pony voor 30 kilo wagen.


Afbeelding

1.09,5 voor 16 inch HCA. Kan maar als ie gaat ben je niks.

mooney

Berichten: 7784
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 15:52

Zo'n Kraay tweewieler is heel mooi, maar ik heb hetzelfde model (misschien iets ouder) alleen dan van de lemerij en ze zijn moeilijk in balans te krijgen. Verder oerdegelijk, hij doet het al 4 of 5 jaar prima en ik ben er zelfs een keer mee in de sloot beland. Maar ik heb uiteindelijk met een zelf gemaakt contra gewicht moeten werken om hem fijn in balans te krijgen.

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 16:09

@Iselda, Ik persoonlijk raad echt een hca aan voor zo een kleintje van 82cm. De sport staat er toch om bekend dat die moeilijker in evenwicht te zetten is.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 16:11

Lori schreef:
@Iselda, Ik persoonlijk raad echt een hca aan voor zo een kleintje van 82cm. De sport staat er toch om bekend dat die moeilijker in evenwicht te zetten is.


Ah, goede tip! Ga ik daar ook eens even naar kijken.

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:17

@ Sappos, dat is 16 inch maar ik denk dat voor 115 19 inch zowieso beter is? Als gaat het gewicht van de sulky niet veel meer omhoog van 16 naar 19 inch. Denk je dat de sulky te licht wordt voor een pony van 115? Jij zou het dus niet aanraden om van een vierwieler naar een sulky te gaan?

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:17

Ik raad het niet aan om een pony van 1.15 voor een HCA te zetten. Ja die Kraay kan niet tippen aan het comfort van een HCA net als andere tweewielers maar ze zijn wel een stukje zwaarder dan een standaard HCA. Mn pony van 109,5 is 208 kilo. Bedenk maar hoe hard ik ga met hem voor een sulky van 30 kilo. Als ze gaan heb je niks te zeggen. Daarnaast is hij eigenlijk te groot om mooi over hem heen te kijken.