[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:47

Bij mij staan ze maximaal horizontaal dacht ik.
Kunnen ze bij jou nog verder?
Heb je 19inch wielen?

Edit ownee kunnen nog verder horizontaal als t moet.
Pony is dikker geworden na casteratie :')
Foto is ff screenshot van een filmpje

Afbeelding
let niet op t bit die waren we nog aan het afstellen

Bonny_dream

Berichten: 26
Geregistreerd: 20-04-17

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:56

Op de 2e foto staan de lichtogen zo laag mogelijk en dus maximaal horizontaal, maar de sulky is dan niet voldoende in balans vind ik, omdat hij dan nog een beetje op het schofje drukt.
Ik heb 16 inch wielen, want m'n pony is ook maar 85 centimeter!!

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:41

wat bij mij heeft geholpen is de druppel naar voor schuiven *D , maar is lastig beoordelen vanaf een foto.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:44

Indd dan veel schuiven net die rubber pin en ik heb zelfs extra gaten in de stoel gemaakt en die verder naar achter geplaatst.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:50

Ik zou de.lamoen nog iets verder uittrekken als ik jou was en dan de lamoenen draaien met de kromming naar boven. Eventueel kan je het lamoen nog iets inbuigen door een spanband tussen je bomen aan te snoeren ten hoogte van de plek waar je lichtogen komen. Succes niet gegarandeerd

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:11

Nou zit ik met een dilemma en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik heb een shetlander van 87 cm waar ik zo af en toe mee men. Alleen twijfel ik een beetje over mijn sulky. Ik heb destijds een cavalier helemaal naar mijn zin laten bouwen. Ik men er al een tijdje mee, maar loop er een beetje tegenaan dat ik hem niet fijn in balans krijg. Daarnaast kan ik nooit in de buitenbak mennen, daarvoor vind ik de sulky iets aan de zware kant in combinatie met de bodem. Wat ik zelf erg jammer vind, er valt rijtechnisch hoop te verbeteren. Nu gaan we voornamelijk de straat op voor plezier ritjes, dan bevalt de sulky prima. Toch zit ik in dubio om de sulky te verkopen en een hca aan te schaffen. Beide hebben voordelen. Cavalier kan altijd iemand mee, zit een rem op, sulky bevestiging achterop de trailer staat op 1.10. Hca heeft een andere spoorbreedte. Of ik zou spoorverbreders erop moeten of de trailer aanpassen. Daarentegen is een hca een stuk lichter en wellicht beter in balans te krijgen. Wat is wijsheid? Cavalier wordt niet meer gemaakt, eenmaal verkocht is echt weg.

Anissa_B

Berichten: 289
Geregistreerd: 14-05-09
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:46

Femjo schreef:
Nou zit ik met een dilemma en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik heb een shetlander van 87 cm waar ik zo af en toe mee men. Alleen twijfel ik een beetje over mijn sulky. Ik heb destijds een cavalier helemaal naar mijn zin laten bouwen. Ik men er al een tijdje mee, maar loop er een beetje tegenaan dat ik hem niet fijn in balans krijg. Daarnaast kan ik nooit in de buitenbak mennen, daarvoor vind ik de sulky iets aan de zware kant in combinatie met de bodem. Wat ik zelf erg jammer vind, er valt rijtechnisch hoop te verbeteren. Nu gaan we voornamelijk de straat op voor plezier ritjes, dan bevalt de sulky prima. Toch zit ik in dubio om de sulky te verkopen en een hca aan te schaffen. Beide hebben voordelen. Cavalier kan altijd iemand mee, zit een rem op, sulky bevestiging achterop de trailer staat op 1.10. Hca heeft een andere spoorbreedte. Of ik zou spoorverbreders erop moeten of de trailer aanpassen. Daarentegen is een hca een stuk lichter en wellicht beter in balans te krijgen. Wat is wijsheid? Cavalier wordt niet meer gemaakt, eenmaal verkocht is echt weg.


Ik heb twee weken terug mijn eerste hca opgehaald, voor Mn shet van 90/ 95 cm . Na 2 keer stellen al helemaal in evenwicht . Super fijn karretje ook, als je over hobbels rijdt totaal geen klappen. Voor mij erg fijn aangezien ik dagelijks kamp met pijn in mijn lijf. :)

Kan je de Cavalier niet aanhouden totdat je eventueel een hca hebt? Dan kan je t zelf vergelijken.

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:32

Anissa_B schreef:
Ik heb twee weken terug mijn eerste hca opgehaald, voor Mn shet van 90/ 95 cm . Na 2 keer stellen al helemaal in evenwicht . Super fijn karretje ook, als je over hobbels rijdt totaal geen klappen. Voor mij erg fijn aangezien ik dagelijks kamp met pijn in mijn lijf. :)

Kan je de Cavalier niet aanhouden totdat je eventueel een hca hebt? Dan kan je t zelf vergelijken.



Fijn dat je dat erbij vermeld haha. (De pijn is niet leuk, zo bedoel ik het niet) Ik heb ook dagelijks pijn in mijn lijf vandaar, dus hca veert wel goed mee. Vroeg mij inderdaad al af hoe een hca zich gedraagt over hobbels :). Wat voor opties heb jij er op?

Ja dat zou kunnen, zit een beetje met plek tekort. 2 sulky's op stal gaat moeilijk worden. Ik zou eventueel mijn cavalier kunnen demonteren en in de trailer leggen. Daar ligt het niet in de weg. Vrees wel dat het niet gezond is voor de bodem als de sulky erin ligt. Toch iets van 45 kilo dat er 24/7 aan gewicht loopt te drukken.

Anissa_B

Berichten: 289
Geregistreerd: 14-05-09
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:56

Femjo schreef:
Anissa_B schreef:
Ik heb twee weken terug mijn eerste hca opgehaald, voor Mn shet van 90/ 95 cm . Na 2 keer stellen al helemaal in evenwicht . Super fijn karretje ook, als je over hobbels rijdt totaal geen klappen. Voor mij erg fijn aangezien ik dagelijks kamp met pijn in mijn lijf. :)

Kan je de Cavalier niet aanhouden totdat je eventueel een hca hebt? Dan kan je t zelf vergelijken.



Fijn dat je dat erbij vermeld haha. (De pijn is niet leuk, zo bedoel ik het niet) Ik heb ook dagelijks pijn in mijn lijf vandaar, dus hca veert wel goed mee. Vroeg mij inderdaad al af hoe een hca zich gedraagt over hobbels :). Wat voor opties heb jij er op?

Ja dat zou kunnen, zit een beetje met plek tekort. 2 sulky's op stal gaat moeilijk worden. Ik zou eventueel mijn cavalier kunnen demonteren en in de trailer leggen. Daar ligt het niet in de weg. Vrees wel dat het niet gezond is voor de bodem als de sulky erin ligt. Toch iets van 45 kilo dat er 24/7 aan gewicht loopt te drukken.


Ik heb een stoeltje, 16 inch spaakwielen, spoorverbreders met t oog op wedstrijden gaan willen rijden, RvS lamoenen en deze zijn ook gesloten . Mn oude sulky had open lamoenen maar deze staken tot halverwege Mn pony zn nek. Was bang dat t met deze misschien ook zo was dus voor een dicht lamoen gekozen.

Ik kan nu zelfs als ik pijn in Mn lijf heb gewoon een rondje rijden zonder dat t tijdens de rit pijn doet en daarna is er ook niet meer pijn. :) super blij mee!! Voorheen kon ik eigenlijk niet meer rijden vanwege de pijn.

Zou dat snel kwaad kunnen, in de trailer? Als t voor kort is? Scheelt misschien als je zelf ook kan ervaren hoe de sulky zit voor jezelf . Dan is t wegdoen van de cavalier misschien minder een twijfel geval.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:54

Femjo schreef:
Nou zit ik met een dilemma en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik heb een shetlander van 87 cm waar ik zo af en toe mee men. Alleen twijfel ik een beetje over mijn sulky. Ik heb destijds een cavalier helemaal naar mijn zin laten bouwen. Ik men er al een tijdje mee, maar loop er een beetje tegenaan dat ik hem niet fijn in balans krijg. Daarnaast kan ik nooit in de buitenbak mennen, daarvoor vind ik de sulky iets aan de zware kant in combinatie met de bodem. Wat ik zelf erg jammer vind, er valt rijtechnisch hoop te verbeteren. Nu gaan we voornamelijk de straat op voor plezier ritjes, dan bevalt de sulky prima. Toch zit ik in dubio om de sulky te verkopen en een hca aan te schaffen. Beide hebben voordelen. Cavalier kan altijd iemand mee, zit een rem op, sulky bevestiging achterop de trailer staat op 1.10. Hca heeft een andere spoorbreedte. Of ik zou spoorverbreders erop moeten of de trailer aanpassen. Daarentegen is een hca een stuk lichter en wellicht beter in balans te krijgen. Wat is wijsheid? Cavalier wordt niet meer gemaakt, eenmaal verkocht is echt weg.



Ik heb zelf geen ervaring met een HCA (hoor er wel goede verhalen over dat wel haha), maar wie weet woont er iemand in de buurt die er een heeft waarvan je een keer met je pony met die HCA mag rijden (of met de pony van die persoon, dan kun je in ieder geval voelen hoe de HCA aanvoelt). Verder kan ik je niet vertellen wat wijsheid zou zijn haha :P

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:07

Hoe heet de ‘dop’ op het wiel waarmee je bij de lagers kan komen? Die kan er natuurlijk maar 1x af en die van mij moet waarschijnlijk ff flink uitgespoeld en gevet worden. Ik rij veel op het strand en mijn rechterwiel loopt opeens wat zwaarder (band is niet lek). Nu kan mijn vader dat best doen maar moeten we nieuwe ‘doppen’ hebben. Weet iemand of je die ergens anders dan bij HCA kan bestellen?

Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:55

Hoi! Ik kan daar op reageren, want ik heb ze toevallig gisteren via Andries binnengekregen ;)
Die doppen kunnen er inderdaad af, maar daarmee ga je ze waarschijnlijk wel beschadigen. Je kunt ze met een schroevendraaien wel loskrijgen. Daar achter zit je lager. Ik denk eigenlijk dat je lager(s) aan vervanging toe zijn. Zeker als je veel op het strand rijdt. Je kunt dit bij Andries laten doen, of zelf aan de gang als je vader handig is. Wij doen het ook zelf. Hebben wel elders andere, betere lagers besteld.

Overigens heten die doppen "borgdoppen". Je kunt ze online ook verkrijgen.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:55

Is er iemand die een recente optie lijst inclusief prijzen heeft van HCA? :)

Ik had er altijd zelf een maar die heb ik niet meer + wellicht is er inmiddels wat veranderd.

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:00

Deze is recent. Toevallig 3 weken geleden voor gemaild.

Afbeelding

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:21

Dankjewel! Prijzen zijn iets gewijzigd zo te zien.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:34

Ik vind ze belachelijk duur geworden -O- mijn HCA 10 jaar geleden was 500 euro. Ja er zijn een hoop opties bijgekomen maar als ik een nieuwe sulky wil zit ik op 1000 euro ofzo. Ja dikke doei.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:43

Ik zat ook al te rekenen als ik nu een 16inch zou willen wat het me gaat kosten.
Neuh dan zet ik wel nieuwe wielen onder deze dan ben ik goedkoper uit 8)7

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:26

Idd aardig aan de prijs! Hoop die van mij volgende week op te halen :)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:31

Mijne kostte 2 jaar geleden hetzelfde als op bovenstaand lijstje. Maar kan me voorstellen dat hij ergens de afgelopen 10 jaar wat duurder is geworden.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:30

Tuurlijk, iets duurder, niet bijna 50% duurder := ik wil best een nieuwe maar kan beter wachten op een tweedehandsje want dit schiet niet op, en mn HCA is nog goed.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:52

Oef ze zijn inderdaad flink omhoog gegaan tov jaren terug. Als er hier ooit een bijkomt, dan denk ik dat ik ook maar voor een 2e hands kijk.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:06

Sappos schreef:
Tuurlijk, iets duurder, niet bijna 50% duurder := ik wil best een nieuwe maar kan beter wachten op een tweedehandsje want dit schiet niet op, en mn HCA is nog goed.


Dat is inderdaad flink.

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:13

Ik heb inderdaad ook bijna 1000 uitgegeven iets van 2 jaar terug voor mijn sulky met alle opties die ik had gekozen inclusief spoorverbreders die ik nog nooit heb gebruikt. Ik hoop dat ie nog minstens 10 jaar mag meegaan, mag wel voor die prijs.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:57

Mijn vorige post klopt niet...
Ik heb er toen(3,5 jaar geleden) 900€ voor betaald wat nu 915€ zou zijn bij andries.
Alleen heb ik later mijn stoeltje en rvs bomen besteld en mijn wielen zijn niet door andries gespoten.dus in dat opzich vakt t best mee.
Ik heb een 19 inch vandaar dat ie duurder was.

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:06

zit er niet standaard vering onder het stoeltje?