Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:11

Hee allemaal!

Hoewel dit topic niet meer zo actief is, zet ik hier toch even een berichtje neer.
Ik ben een beginnend koetsier, heb zelf een A pony met een vierwieler en ik men in de bak en op de weg. Ik heb mijn koetsiersbewijs (maar dat betekend niet dat ik kan mennen, ik heb een boekje gelezen, kan een paard inspannen en ik kan een enkelspan een beetje rondsturen).

Mij lijkt het wel leuk om (1 of 2 keer per maand) te groomen bij een ervaren koetsier. Het zou dan ook tof zijn als diegene ook eens mij zou willen helpen met mijn aanspanning.

Omgeving Wageningen (half uur/drie kwartier reizen met OV zou ook geen probleem zijn, in het weekend reis ik gratis).

edit: Of omgeving Achterhoek in de weekenden. Ik kan ook in de weekenden in omgeving Wageningen helpen.

Als er iemand zit in deze omgeving die een groom nodig en waar ik iets van kan leren dan PB me maar!

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 03:54

Koetsier (maar wil ook best mee groomen bij andere aanspanning, als we elkaar kunnen groomen?)

Wanneer? Helemaal flexibel, ik werk onregelmatig, dus per week bekijken
Betreft het een wedstrijd of recreatief? In eerste instantie 'recreatief'; betreft jonge pony(s); daarna wellicht ook wedstrijden?

Welke plaats? Woudenberg

Wat voor aanspanning het betreft? Enkelspan Welsh A hengstje met marathon wagen, of enkelspan welsh A ruin. Heb zelf geen spullen voor tweespan, maar mocht iemand anders dat wel hebben, ze kunnen ook wel naast elkaar gebonden worden.
Wat je wilt van groom of wat moet hij/zij kunnen. Een paarden vriend
Of ze ook mogen mennen? Wellicht. Hangt af van factoren: Hoe braaf is pony en hoe goed kan groom sturen
Zijn er nog kosten aan de rit verbonden?nee
Is er een vergoeding mogelijk?nee

Evt zoeken ze ook nog wel verzorgster voor het ruintje, mocht je zelf een HCA sulky ofzo hebben, kunnen we ook samen erop uit met 2 sulkys.

roekes

Berichten: 757
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:04

*\o/* ik zoek een groom voor 1 a 2x per week die met me mee wil het bos in of naar les. Zelf mennen is ook mogelijk met 1 van mijn ponys. Ik heb 2 a ponys. Rijd met beide enkelspan. Zou graag tandem en tweespan willen rijden. Af en toe een samengestelde wedstrijd rijd ik ook. Hobbyklasse nog. De ponys staan in annen drenthe. Menervaring is niet nodig.

Magic_Ice

Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:25

Ik zoek een groom en/of koetsier

Wanneer? Dat is te overleggen, ik kan mijn uren zelf indelen, min. 1 keer per week, meerdere keren is mogelijk.

Betreft het een wedstrijd of recreatief? Recreatief maar wel ambitieus.

Welke plaats? Gelderland tussen Apeldoorn/Zutphen

Wat voor aanspanning het betreft? Enkelspan Welsh A merrie met marathon wagen, In de toekomst 2 span Welsh A merries

Wat je wilt van groom of wat moet hij/zij kunnen. Enige ervaring met mennen is gewenst, het betreft wakkere maar brave pony's.

Of ze ook mogen mennen? Indien ze de pony(s) goed aanvoelen en/of bij ruime men-ervaring is dit zeker mogelijk!

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:29

Ik zoek een groom

Wanneer? Hoeven geen vaste dagen te zijn in overleg hier veel mogelijk.

Betreft het een wedstrijd of recreatief? Beide wij rijden mendurance en willen ook de marathonwedstrijden oppakken. Echter zijn wij ook echte genieters van buitenrijden.

Welke plaats? Haaren, Noord-Brabant

Wat voor aanspanning het betreft? Enkelspan en tweespan a pony's

Wat je wilt van groom of wat moet hij/zij kunnen. Ervaring niet nodig dit kan je geleerd worden, gewoon een gezellige groom.

Of ze ook mogen mennen? Ligt echt aan de situatie ze kunnen namelijk erg sterk en voorwaarts zijn.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:11

Topic is al even niet meer actief, maargoed:

Ik ben opzoek naar een ervaren menner/menster waarmee ik een aantal keer mee kan op de kar voor nog wat extra ervaring.

Of een ervaren iemand die mij met mijn aanspanning wat tips kan geven.
Mijn paard was al beleerd en heb hem na een aantal jaar weer voor de kar gezet.
Pakt dit netjes op, maar heb het idee dat ik zelf nog te weinig weet in situaties.
Ik heb een geremde en geveerde wagen.

Omgeving Spakenburg (Amersfoort, Nieuwland, Eemdijk)

Ik zou als ik mee ga niet perse zelf hoeven te mennen, uitleg is uiteraard wel handig :)

Adressen voor menles rondom Spakenburg zijn ook welkom.

Het liefst plannen in aankomende 2-3 weken.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:15

Mijn bovenstaande bericht mag vervallen.
Ik wil even een nieuwe plaatsen.

Gezocht: groom.
In/rondom Spakenburg.

Wanneer:
Voor over een aantal weken/maanden (als het beter weer is).
Dit zal vaak zijn op een zaterdag, dinsdag namiddag en eventueel vrijdag namiddag.
En in mijn vakantie natuurlijk vaker.

Plaats:
Spakenburg

Aanspannning:
Enkespan

Betreft het wedstrijd of recreatief?
Recreatief rijden.
Aan het begin oefenen in de bak of weilanden maar het doel is om uiteindelijk lekker op buitenrit te gaan.
Wij hebben een mooie omgeving.

Wat je wilt van je groom of wat moet hij/zij kunnen?
Het liefst wel ervaring met paarden natuurlijk
Het zou voor mij fijn zijn als je zelf al wel eens mee bent geweest op een wagen maar echt heel veel ervaring is niet nodig (mag wel uiteraard). Een gezellige groom is wel fijn :+

Of ze ook mogen mennen?
Alleen als het echt ervaren menners zijn.

Zijn er kosten aan verbonden?
Nee.

Ik zorg voor een kop chocolademelk/koffie oid. en wat lekkers.

NailB

Berichten: 416
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Tilburg

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 15:33

Hoi.
Ik ben op zoek naar iemand waarbij ik ervaring op kan doen met het mennen. Zelf kan ik het (eigenlijk) niet, heb wel een keer een cursus gedaan, maar ben dus zéér beginnend. Wel vind ik het ontzettend leuk! Ik zou niet zelf willen mennen (al zou het wel leuk zijn), als ik een keer mee mag op de kar zou ik daar al heel blij mee zijn!
Ik woon in Tilburg (N-B), dus als er nog iemand op zoek is naar een groom hoor ik het wel.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 15:42

Flove is haaren voor je te doen? Ligt goed in de buurt.
Ik heb een tweespan grote maat shetten (mogelijk gekruist met welsh) ik men altijd alleen maar zou het voornamelijk gezellig vinden. Tevens is het meegaan op wedstrijden ook mogelijk.

NailB

Berichten: 416
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 16:38

L_Rivaldo schreef:
Flove is haaren voor je te doen? Ligt goed in de buurt.
Ik heb een tweespan grote maat shetten (mogelijk gekruist met welsh) ik men altijd alleen maar zou het voornamelijk gezellig vinden. Tevens is het meegaan op wedstrijden ook mogelijk.

Hmm, voor een aantal keer wel. Is wel drie kwartier fietsen... Ben eigenlijk op zoek naar een adres voor langere tijd. Maar zou het erg leuk vinden een keertje mee te gaan!

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:28

Snap dat dat ver fietsen inderdaad. Jammer, maar je bent welkom hoor.

_SnowBall

Berichten: 643
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Bennebroek

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:37

Hoi, ik lees al een tijdje mee en ik zit eigenlijk wel met een vraagje :o Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar goed, ik wil mijn verzorgshet beleren voor de kar. Nou weet ik totaal niet hoe dat moet, en ik wil er niet ''aan zitten klooien'' Daarom vroeg ik me af, of er iemand is, die me daarmee kan helpen? Misschien kan ik een dagje mee om te kijken hoe dat nou gaat? Sorry als het hier niet thuis hoor :j

Dennis

Berichten: 31485
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:02

In een dagje leer je dat niet, daar heb je echt veel ervaring voor nodig. Het verstandigst is een instructeur bij jou in de buurt te zoeken.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:39

_SnowBall schreef:
Hoi, ik lees al een tijdje mee en ik zit eigenlijk wel met een vraagje :o Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar goed, ik wil mijn verzorgshet beleren voor de kar. Nou weet ik totaal niet hoe dat moet, en ik wil er niet ''aan zitten klooien'' Daarom vroeg ik me af, of er iemand is, die me daarmee kan helpen? Misschien kan ik een dagje mee om te kijken hoe dat nou gaat? Sorry als het hier niet thuis hoor :j


Dat gaat niet zo 1,2,3... Het best zoek je een instructeur, of loop je een tijd mee met een professioneel menner die jullie "in de gaten houdt" tijdens het proces.

_SnowBall

Berichten: 643
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Bennebroek

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:49

Daar zijn we mee bezig om te regelen, maar misschien is het ook leuk hoe dat nou eenmaal zo'n dagje gaat. Ik heb een hele stapel boeken over mennen uit de bieb, dus eerst even theorie daarna praktijk.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:51

_SnowBall schreef:
Daar zijn we mee bezig om te regelen, maar misschien is het ook leuk hoe dat nou eenmaal zo'n dagje gaat. Ik heb een hele stapel boeken over mennen uit de bieb, dus eerst even theorie daarna praktijk.


Waar zit je?
Anders kun je met mij een dagje mee dubbelspan rijden.

_SnowBall

Berichten: 643
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Bennebroek

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:52

Tiel, Gelderland :)

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:58

_SnowBall schreef:
Tiel, Gelderland :)


Ai, Bunschoten is dan wel wat uit de buurt.

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:16

Ik zou ook graag een keer met iemand willen mennen omgeving Zwolle,

Ik kan aanbieden: poetsen en wandelen, de 1 is met pensioen de andere is nog maar 1 jaar

_SnowBall

Berichten: 643
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 07:52

Chiave schreef:
_SnowBall schreef:
Tiel, Gelderland :)


Ai, Bunschoten is dan wel wat uit de buurt.

Ahh jammer! Had graag mee gewild, alsnog bedankt voor het aanbod :)

mooney

Berichten: 7790
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:36

Ik woon heel dichtbij, mijn paarden staan 8 km van Tiel af. Mijn pony is alleen niet zo braaf dat ik met een onbekende op pad wil zonder mijn vaste groom (en ik heb maar 2 zitplaatsen).
Kan wel even voor je rondkijken, ik weet dat bokker HTM ook dichtbij woont en menles geeft. Wie weet kan je daar wat mee?

_SnowBall

Berichten: 643
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Bennebroek

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:37

Ja, daar zat ik ook al naar te kijken. Ik zal haar eens een berichtje sturen :)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:35

_SnowBall schreef:
Tiel, Gelderland :)



Stal Mobach(HTM) in Echteld
Voor les, beleren en training.

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:13

Ik ben verhuist en nu opzoek naar iemand die mijn pony wilt verzorgen en/of gezellig mee wilt op de wagen tijdens trainingsrondjes en misschien ook wel wedstrijden.
Sta op een stal met binnenbak in Warmenhuizen, dus altijd mogelijkheid om te mennen.
advertentie voor verzorgster

Hieronder mijn lijstje :)
Wanneer wil je de rit rijden?
In het weekend en in de zomer ook in de avonden

Betreft het een wedstrijd of recreatief?
Beide

Welke plaats?
Warmenhuizen

Wat voor aanspanning het betreft: enkelspan, dubbelspan, 4-span?
Enkelspan B-pony

Wat je wilt van groom of wat moet hij/zij kunnen.
Geen speciale eisen, alleen ervaring met paarden.

Of ze ook mogen mennen?
Mits hier voldoende ervaring mee is.
Er mag ook mee gelest worden.

Zijn er nog kosten aan de rit verbonden?
Nee

Is er een vergoeding mogelijk?
Nee

tamary

Berichten: 29221
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:47

Stoft topic af.

Eind dit jaar/begin volgend jaar wil ik mijn welsh A gaan beleren voor de kar, daarvoor heb ik een instructeur op het oog 1 dorp verderop, maar ik zou graag eerst wat km's maken met een ervaren menpony. Ook om te zien of ik het zo leuk vindt dat ik de financiële investering wil doen. Is er iemand in ZW- drenthe waarbij ik een paar keer mee kan rijden?