Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:32

Ik zoek een Groom, menner, oftewel iemand die lekker aan de slag wil met mijn pony's (wegens zwangerschap, maar zeker ook daarna), het betrefd 3 shetlanders van 4 5 en 6 jaar oud.
Wanneer wil je de rit rijden? geen voorkeur (normaliter men ik zelf meestal op woensdag, vrijdag en zondag, maar nu men ik even helemaal niet en hoe het er straks uit gaat zien is nog de vraag.)
Betreft het een wedstrijd of recreatief? Recreatief, weide grenzend aan heide met menpaden en op 1 km van groot landelijk gebied.
Welke plaats? Landgraaf
Wat voor aanspanning het betreft: enkelspan, dubbelspan, 4-span? enkel en 2 span
Wat je wilt van groom of wat moet hij/zij kunnen. Als mensen zelf kunnen mennen (menbewijs of ruime ervaring, mogen ze mennen) anders mee met huidige verzorger en later met mij, longeren wandelen en dubbele lijnen en eigenlijk alles wat je je bedenken kunt.
Of ze ook mogen mennen? mits ze kunnen mennen op dit moment als ik weer men is het voor mij gebruikelijk de leidsels ook regelmatig over te dragen aan niet menners en deze te leren mennen.
Zijn er nog kosten aan de rit verbonden? nee
Is er een vergoeding mogelijk? nee

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:54

Hallo, ik ben beginnend koetsier en ben op zoek naar een groom die af en toe mee wil uit rijden.
Ik rijd recreatief enkelspan met een B welsh merrie voor een recreatieve wagen. Ik ben dus op zoek naar een groom die het leuk vindt af en toe mee te gaan. En uiteraard met koffie uit de thermoskan op de kar! Bij interesse ontvang ik graag PB!
Ik woon in Bunschoten.
Laatst bijgewerkt door Chiave op 30-03-14 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

kionasuppie

Berichten: 1750
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:56

JoopC misschien de omgeving erbij zetten? :D

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:02

kionasuppie schreef:
JoopC misschien de omgeving erbij zetten? :D


Zojuist gedaan, dankjewel. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:13

Onder het motto 'je weet nooit' ...

Wanneer wil je de rit rijden? Zo vaak mogelijk :Y)
Betreft het een wedstrijd of recreatief? Puur recreatief, fijne bosritten, soms rustig, soms met wat meer snelheid (al is dat relatief :+ )
Welke plaats? Gruitrode (Belgisch Limburg)
Wat voor aanspanning het betreft: enkelspan, dubbelspan, 4-span? Enkelspan, New Forest pony
Wat je wilt van groom of wat moet hij/zij kunnen. Gewoon iemand die geen schrik heeft van paarden is al voldoende :)
Of ze ook mogen mennen? Mag op termijn zeker wel :j

Verder geen kosten & geen vergoeding.
Zelf werk ik met wisselende shiften waardoor ik ook bv. door de week overdag kan (of in het weekend juist niet), dus iemand die overdag tijd heeft is zeker ook interessant. Als we de agenda's dan samenleggen komen we er wel uit ;)

Uitzicht van de groom :Y)
Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:10

Ha! Je hebt het gedurfd! Wie weet!

Anoniem

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:41

Haha ja, wie weet he.. kijkt er toch toevallig iemand die in deze uithoek zit :P

loulou1
Berichten: 271
Geregistreerd: 31-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:48

Na lang zoeken en er hierdoor een vriendin rijker *\o/* *\o/* *\o/* ,groom gevonden bij mij gewoon op stal nou deze persoon is nog gekker op mennen als ik dus ik ben zo blij dat het me eindelijk toch gelukt is /3 <3 <3

Sjolvir

Berichten: 25294
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:51

Soms komt het uit onverwachte hoek! Gefeliciteerd!

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:02

Ik heb mijn groom ook gevonden!

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:02

Lijkt mij ook heel erg leuk om mee te gaan met iemand en een beetje te leren hoe alles werkt en gaat. Want ik heb op dit moment 0,0 ervaring met mennen. Wel eens ernaast op de bok gezeten maar verder eigenlijk niet. En dat terwijl het me heel erg leuk lijkt en rijden op dit moment lastig is vanwege mijn dubbele liesblessure die nu al 3 jaar aanhoud. Wel is de passie voor paarden erg groot!

Dus ben je iemand die mij mee wil nemen voor de gezelligheid en mij wat dingetjes wil leren? En woon je in de buurt van Zutphen dan hoor ik dat graag :)

Ben benieuwd haha

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 18:59

Loulou: soms hoef je niet ver te zoeken. Veel fijne kilometers toegewenst.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:04

Ilaan Hengelo gld is dat nog te doen voor je? Ben geen erg actieve menner ivm mijn eigen gezondheid maar wil je graag de beginselen leren. Desnoods door middel van slepen.

Annelies78
Berichten: 9
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 08:32

Grooms:
Heb je een menbewijs? nee, wil ik wel gaan halen op den duur.
Hoeveel jaar groom-ervaring? Helemaal nul komma nul
Wedstrijd ervaring of 'slechts' recreatief? Maakt me niks uit
Hoeveel jaar/ heb je men-ervaring? Ook helemaal geen ervaring (groentje nog)
Enkelspan, tweespan of 4-span? Maakt niet uit
Wil je zelf ook mennen? Hoeft in eerste instantie nog niet, mag later natuurlijk wel.
Op welke dagen ben je sowieso beschikbaar? Vooral in het weekend
In welke plaats woon je? Leusden
Hoever/hoelang wil je reizen om naar de plaats te komen waar de rit plaatsvindt (hoeft niet stal van paard te zijn nl.) Heb een auto, dus ben best flexibel

Ik heb dus eigelijk geen ervaring, maar ik wil het graag leren.
Als Groom mee op de kar lijkt me geweldig, maar waar moet je beginnen.
Ik heb een eigen auto dus kan best iets verder rijden (niet te gek natuurlijk)

loulou1
Berichten: 271
Geregistreerd: 31-03-08

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:46

Zijn er nog menners in de buurt van heerlen ,landgraaf een beetje in deze buurt of iets verder mag ook ,die ook iemand zoeken om lekker mee te gaan rijden ,hier is wel een groom aanwezig Maar door prive omstandigheden niet zo vaak Meer beschikbaar dus zoek iemand om met me mee te gaan of mischien om de beurt met elkaars aanspanning te gaan.m

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:34

[***] schreef:
Onder het motto 'je weet nooit' ...

Wanneer wil je de rit rijden? Zo vaak mogelijk :Y)
Betreft het een wedstrijd of recreatief? Puur recreatief, fijne bosritten, soms rustig, soms met wat meer snelheid (al is dat relatief :+ )
Welke plaats? Gruitrode (Belgisch Limburg)
Wat voor aanspanning het betreft: enkelspan, dubbelspan, 4-span? Enkelspan, New Forest pony
Wat je wilt van groom of wat moet hij/zij kunnen. Gewoon iemand die geen schrik heeft van paarden is al voldoende :)
Of ze ook mogen mennen? Mag op termijn zeker wel :j

Verder geen kosten & geen vergoeding.
Zelf werk ik met wisselende shiften waardoor ik ook bv. door de week overdag kan (of in het weekend juist niet), dus iemand die overdag tijd heeft is zeker ook interessant. Als we de agenda's dan samenleggen komen we er wel uit ;)


Ik ben wel geïntresseerd! Ik kom uit Bree, dus vlakbij en ga onder het zadel vrij vaak in gruitrode rijden. Ik heb zelf ook een menbewijs (gehaald bij frederick deltour in reppel) en mijn eigen pony staat ook voor de kar. Ik ga nog naar school (ergotherapie) en heb dus ook vrij wisselende uren. Momenteel moet ik nog 6 weken stage lopen maar ben ik beschikbaar op maandag en in het weekend. En daarna heb ik vrij lange tijd vakantie..
Hopelijk kunnen we eens afspreken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:09

Doet vreugdedansje *\o/*
Ik ga je vanavond een pb'tje doen, moet zo al weer weg :Y)

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:31

Koetsiers:
Wanneer wil je de rit rijden? Woensdagmiddag/vrijdagmiddag/zaterdag/zondag (andere dagen eventueel in de avonden).
Betreft het een wedstrijd of recreatief? Recreatief (bitloos)
Welke plaats? Sint-Pancras
Wat voor aanspanning het betreft: enkelspan
Wat je wilt van groom of wat moet hij/zij kunnen: inzicht in paarden en hoe ze werken ;-) parelli of andere natural horsemanship kennis (en handelen hiernaar) vind ik heel belangrijk. Hebben we ook wat te kletsen onderweg.
Of ze ook mogen mennen? Op den duur zeker wel.
Zijn er nog kosten aan de rit verbonden? Nee (eigen cap meenemen)
Is er een vergoeding mogelijk? Nee.

Lees meer op www.harlie.nl

martijn719
Berichten: 54
Geregistreerd: 23-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:43

Hallo mensen
Ik zoek een groom.
Ik rij enkel span met een friese merrie.
op dit moment alleen recreatief. dus lekker de weg uit en bos in.
omgeving van lemmer.

ervaring als menner/groom is niet nodig als je maar wil leren kom je heel ver, ervaring met paarden is wel makkelijk.
vergoedingen zijn er niet.
dagen in overleg.

mee rijden naar locatie is geen probleem wel zelfstandig naar stal komen.

Ik zoek iemand die te vertrouwen is. afspraken nakomen enz.

liefst vanaf 16 jaar.

voor meer info en intresse pb dan.

JoyCiej007

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:19

Ilaan, ik stuur je voor de zekerheid even een pb, maar ik zit in omgeving Deventer, enkelspan Welsh A merrie, rij ook zo nu en dan een wedstrijd en kom ook daar helaas nog wel eens een groom te kort. Ik rij vaak alleen maar soms is het wel gezellig om er iemand bij te hebben :j

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:11

Koetsiers:
Wanneer wil je de rit rijden? Woensdagmiddag/donderdagmiddag/vrijdagmiddag/zaterdag/zondag (indien het licht is ook eventueel in de avonden).
Betreft het een wedstrijd of recreatief? Wedstrijd en Recreatief
Welke plaats? Havert (Sittard-Nieuwstadt-Susteren)
Wat voor aanspanning het betreft: enkelspan en tweespan (ook beleren)
Wat je wilt van groom of wat moet hij/zij kunnen: inzicht hebben in paarden en hoe deze reageren. Vooruit kijken en denken. Meedenken.
Of ze ook mogen mennen? Indien er een geschikte menpony (op den duur) is, kan dit mogelijk zijn.
Zijn er nog kosten aan de rit verbonden? Nee
Is er een vergoeding mogelijk? Nee.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 00:31

JoyCiej007 schreef:
Ilaan, ik stuur je voor de zekerheid even een pb, maar ik zit in omgeving Deventer, enkelspan Welsh A merrie, rij ook zo nu en dan een wedstrijd en kom ook daar helaas nog wel eens een groom te kort. Ik rij vaak alleen maar soms is het wel gezellig om er iemand bij te hebben :j


Heb je pb gehad :) reageer morgen even. Kan dan tenminste uitgebreid reageren. Foto's waren erg leuk!

_RMHorse_
Berichten: 1180
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:01

Hoi, ik ben eigenlijk op zoek naar iemand in de omgeving van purmerend (heb alleen een scooter geen auto) bij wie ik eens meemag op de wagen. Graag zou ik me eigen paard laten beleren maar zelf heb ik nog nooit gemend, en ben ook nog nooit meegeweest op een wagen.

Dus bij wie mag ik een keer mee op buitenrit ?

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:00

Omdat ik ondertussen van paarden, kar en span gewisseld ben, wil ik graag nogmaals een oproep doen:


Wanneer wil je de rit rijden?
- In overleg kunnen we data afspreken waarop we kunnen gaan
Betreft het een wedstrijd of recreatief?
- recreatief
Welke plaats?
- Bunschoten, paarden staan aan huis.
Wat voor aanspanning het betreft: enkelspan, dubbelspan, 4-span?
- Dubbelspan Shetlanders, is eventueel ook enkel te rijden.
Wat je wilt van groom of wat moet hij/zij kunnen.
- Je moet in kunnen grijpen en van de bok springen wanneer het fout gaat. (En koffie kunnen schenken uit de thermoskan :') )
Of ze ook mogen mennen?
- Bij voldoende ervaring mag er ook een stukje gereden worden.
Zijn er nog kosten aan de rit verbonden?
-nee
Is er een vergoeding mogelijk?
- Nee

Nogmaals, ik plaats deze oproep omdat het andere paard niet meer van mij is en ik nu zelf een dubbelspan aangeschaft heb. Vind het zelf nog lastig, het dubbelspan rijden, vraag dus ook naar een wat ervaren groom/koetsier.

Ik ontvang vraag PB of reactie!

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Koppeltopic voor grooms en koetsiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:13

Ook ik ben op zoek naar een groom. Ik wil dit jaar starten met het rijden van phc wedstrijden.
Ik zoek dus een groom die voor wedstrijden zowel op zaterdag als Op zondag mee kan.en in hetseizoen doordeweeks ook ongeveer 1-2x mee kan oefenen
Omgeving Walcheren (Zeeland). Liefst boven de 18.