hoe te starten met een tandem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ladybuzz
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-12-08

Re: hoe te starten met een tandem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:44

heck schreef:
Hallo,

Ik ben al jaren aan het prakedenken om eens tandem te rijden. ja dat isook echt tof...
Ik denk dat ik nu een leuk spannetje heb om het eens te gaan proberen mijn enkelspan tuig aanpassen enz. is geen probleem.je hebt voor een voorpony een enkelspantuig nodig en je kunt de buitensingel gewoon lichtgespen. denk eraan dat je jouw achterpony oogkleppen opdoet, met 2 ringen aan weerszijden van het bakstuk voor de leidsels van de voorpony.
Maar waar ik nu mee zit is hoe kan ik er het beste mee beginnen en hoe kan ik alles er het best op voorbereiden ik neem aan met de lange lijnen.
maar zijn er mensen die er ervaring mee hebben en weten waar ik op moet letten.
dan hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden
ik heb ook gezocht op het forum maar er staat niet veel over vermeld.

ik ben benieuwd...


groetjes maarten


Wat heel goed gaat, is om even een paar keer met je tweespan te rijden met twee enkelspanleidsels, zodat je de leidsels leert vasthouden. dat oefenen op de bok met je ponys ervoor is niet erg leuk voor jullie als team.
Wil je meer weten? ik heet ladybuzz en rijd al 17 jaar tandem, heb ook op indoors en wedstrijden gereden en wil je graag helpen. call me.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 08-12-08 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote/post gefixed

newton

Berichten: 809
Geregistreerd: 05-12-05

Re: hoe te starten met een tandem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:19

bontegevaar schreef:
Tandem rijden kun je leren door kilometers te maken. Als je makke pony's/paarden hebt ben je al een heel eind. Anders misschien een keertje langs bij iemand die een 'tandem' heeft om een keertje proef te draaien?!? Ik rijd het liefst zonder klemmen als ik op de weg of in het bos rijdt. (niet op wedstrijden in de marathon) Het is erg lastig om dan je leidsels te verstellen en dat moet je nog wel eens bij een langspan. Wat ik zelf ook een handige tips vindt als je langspan rijdt: stuur nooit je voorpony voor je achterpony, maar stuur je achterpony achter je voorpony (snap je hem nog?! Knipoog ) Neem ook een groom mee die verstand van zaken heeft.
Heb vanmiddag klavertje 3 gereden met daarvoor nog een pony (4 pony's dus) Als je eenmaal leert met meerdere teugels in de hand te rijden, word je steeds creatiever Knipoog Succes!



Hey heb je zien rijden zag er errug goed uit!!
wel leuk om te zien klavertje drie en dan 1 ervoor. Moet zeggen dat je inderdaad toch wel creatief bezig bent met je pony;s.
Vind het er altijd leuk uitzien.