tuig voor een mini shet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

tuig voor een mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 16:15

Hallo, ik ben al een tijd op zoek naar een kwalitatief beter tuig voor mijn shet.
Ik heb een tuig maar de kwaliteit is niet zo geweldig en verwacht dus binnenkort een nieuwe nodig te hebben.
Hij is pas 3,5 en doe veel wandelen met hem soms ben ik uren weg, alleen nu even niet want mijn voetje zit in het gips Boos!
Hij is verkeersmak en heeft ook al eens voor een ander koetsje gestaan en gelopen, super braaf.
We hebben ook geoefend met slepen, nu heb ik sinds gister een nieuwe sulky en we wilden natuurlijk even proberen en aangezien de bak te mul was gingen we de weg op.
Hij vind het zo leuk en alles paste nu eindelijk, alleen vind ik dit tuig niet fijn ook de singel is maar een smalle reep en lijkt mij niet prettig.
Voor nu is dat nog niet zo'n ramp want voorlopig is 1x per week een kwartier voor de kar meer dan genoeg.
Ook voor zijn spiertjes op te bouwen.
Wie heeft een goed adres voor een goed tuig, mag ook internet zijn?
Hij is net geen 90cm groot en heeft een klein kopppie, nu heeft hij minishet maat.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: tuig voor een mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:25

Voor mijn pony's van 86 cm en 93 cm heb ik Ideal tuig maat mini shetland. Ik ben er erg tevreden over, goede kwaliteit, ik heb niets te klagen erover. Gewoon een fijn tuig.
Ik kan niet in jouw portemonee kijken en wat je budget is, maar zo'n tuig heb je natuurlijk niet voor 100 euro.
Ben je opzoek naar een leren tuig of kunststof?

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: tuig voor een mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 17:29

Nou ik ben bereid om nu nog 1x goed te investeren voor een goed tuig.
Had zelf tussen de 200/300 euro in gedachten, heb al een paar mooien gezien op internet maar ik kan ze niet zo goed bekijken.
Waar heb je jouw tuig dan gekocht?
Ik ga liever voor leer, maar dat is meer omdat ik geen ervaring heb met kunststof (wat de boer niet kent..............)
Dus die van jouw is dan toch ook een minimaat tuig.

Kaboutertjes

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: tuig voor een mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:35

Ik heb mijn mini shet tuigje overgekocht van iemand op bokt.
Moet je is goed rondkijken bij de advertenties.
Of anders zelf een advertentie plaatsen. Knipoog

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: tuig voor een mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:41

jesito schreef:
Nou ik ben bereid om nu nog 1x goed te investeren voor een goed tuig.
Had zelf tussen de 200/300 euro in gedachten, heb al een paar mooien gezien op internet maar ik kan ze niet zo goed bekijken.
Waar heb je jouw tuig dan gekocht?
Ik ga liever voor leer, maar dat is meer omdat ik geen ervaring heb met kunststof (wat de boer niet kent..............)
Dus die van jouw is dan toch ook een minimaat tuig.


Ik heb mijn Ideal tuig gewoon bij een mensportwinkel gekocht, koste rond de 500 euro. (480 geloof ik)
Hij is idd minimaat!

Kaboutertjes

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: tuig voor een mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:46

Jelleee schreef:
jesito schreef:
Nou ik ben bereid om nu nog 1x goed te investeren voor een goed tuig.
Had zelf tussen de 200/300 euro in gedachten, heb al een paar mooien gezien op internet maar ik kan ze niet zo goed bekijken.
Waar heb je jouw tuig dan gekocht?
Ik ga liever voor leer, maar dat is meer omdat ik geen ervaring heb met kunststof (wat de boer niet kent..............)
Dus die van jouw is dan toch ook een minimaat tuig.


Ik heb mijn Ideal tuig gewoon bij een mensportwinkel gekocht, koste rond de 500 euro. (480 geloof ik)
Hij is idd minimaat!




€500,-

Lijkt me best duur voor mini.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: tuig voor een mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:52

Hij was 480 euro, had net even gekeken. Het lijkt veel, maar dan heb je ook wat. De TS vroeg om een kwalitatief goed tuig.
Ik heb trouwens hier ook een merkloos tuigje liggen maat mini shet, die was veel goedkoper maar gaat trouwens ook al een flinke tijd mee. Ben daar ook wel over te spreken Ja

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Re: tuig voor een mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:13

Ik heb ook een ideal tuig daarvoor een merkloze allebei zeer fijn. Alleen bij allebei zat ik met de singel dat ik hem te smal vond en mijn pony altijd singelwondjes kreeg. Nu heb ik een speciaal singeltje laten maken bij de tuigenmaker en nergenst meer last van.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: tuig voor een mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:30

Ik heb ook een ideal tuig (minishet) en ben er heel tevreden over. Vooral over de pasvorm, want dat wilde bij andere goedkopere tuigen nog wel eens niet kloppen in deze kleine maat.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: tuig voor een mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:46

Ik heb een Ideal twee span tuig, maat mini shet maar mijn shetten van 80 en 86 cm zijn ze net wat te groot.

het kan wel maar de brosttuig eindigt iets verder waardoor de buitensingel wat scheeft trekt.

echter is dit nagekeken en kan het geen kwaad, ziet er alleen wat minder mooi uit. Lachen

Kaboutertjes

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: tuig voor een mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:06

Peachy schreef:
Ik heb ook een ideal tuig daarvoor een merkloze allebei zeer fijn. Alleen bij allebei zat ik met de singel dat ik hem te smal vond en mijn pony altijd singelwondjes kreeg. Nu heb ik een speciaal singeltje laten maken bij de tuigenmaker en nergenst meer last van.


Die van mij is ook merkloos
Mijn singel is ook wel dun, maar ik heb onder het schoftje een bontje, en onder de singel.
Vind het er ook wel chique uitzien. Bloos

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: tuig voor een mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 20:44

Dat is trouwens ook een idee om een breeder singeltje te laten maken.
Onder het schoftje heb ik zijn sjabrakje dubbelgevouwen liggen, past perfect.
Verder past dit tuigje hem wel perfect, het koste maar 89,90 maar heeft touwstrengen, die vind ik niet zo fijn.
Het doet verder wat het moet doen, maar ik ben een beetje bang voor de kwaliteit dat het het ooit begeeft terwijl ik aan het rijden ben.

Kaboutertjes

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: tuig voor een mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:02

jesito schreef:
Dat is trouwens ook een idee om een breeder singeltje te laten maken.
Onder het schoftje heb ik zijn sjabrakje dubbelgevouwen liggen, past perfect.
Verder past dit tuigje hem wel perfect, het koste maar 89,90 maar heeft touwstrengen, die vind ik niet zo fijn.
Het doet verder wat het moet doen, maar ik ben een beetje bang voor de kwaliteit dat het het ooit begeeft terwijl ik aan het rijden ben.


Kun je die touwstrengen niet vervangen door leer?
Of zijn die onderdelen niet los verkrijgbaar?

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: tuig voor een mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 21:40

Sky_Sam_Floo schreef:
jesito schreef:
Dat is trouwens ook een idee om een breeder singeltje te laten maken.
Onder het schoftje heb ik zijn sjabrakje dubbelgevouwen liggen, past perfect.
Verder past dit tuigje hem wel perfect, het koste maar 89,90 maar heeft touwstrengen, die vind ik niet zo fijn.
Het doet verder wat het moet doen, maar ik ben een beetje bang voor de kwaliteit dat het het ooit begeeft terwijl ik aan het rijden ben.


Kun je die touwstrengen niet vervangen door leer?
Of zijn die onderdelen niet los verkrijgbaar?


Ik denk dat als ik dat los eraan moet laten maken dat dat duurder word dan dat ik dat geld in een nieuw tuig steek.

Kaboutertjes

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: tuig voor een mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:06

Sky_Sam_Floo schreef:
jesito schreef:


Kun je die touwstrengen niet vervangen door leer?
Of zijn die onderdelen niet los verkrijgbaar?


Ik denk dat als ik dat los eraan moet laten maken dat dat duurder word dan dat ik dat geld in een nieuw tuig steek.


Ja dat is waar Knipoog