[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:43

Voor het hardlopen en de koetsritten gebruik ik Strava, maar dan wel via een sporthorloge. Strava zelf laten opnemen lukt wel, maar soms mist hij een stukje en dan trekt hij van het laatste punt een rwchte streep naar het eerstvolgende punt dat hij weer kan registreren. Maar met een sporthorloge is Strava hét medium.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:52

Ik wil geen sporthorloge moeten aanschaffen ;-)

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:44

HT gefeliciteerd met jou verjaardag.

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 22:06

HT van harte *\o/* lekker weertje had je erbij!

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:19

Dank jullie wel,ben heerlijk verwent,kreeg een enorme grote tas vol kadootjes van de menvereniging <3 ,zo lief,ze vonden dat ik wel extra verwent mocht worden in deze rotperiode. _/-\o_

Belker

Berichten: 15365
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:22

HT gefeliciteerd, wat lief van de menverenigjng, doet een mens goed.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:30

happytime schreef:
Dank jullie wel,ben heerlijk verwent,kreeg een enorme grote tas vol kadootjes van de menvereniging <3 ,zo lief,ze vonden dat ik wel extra verwent mocht worden in deze rotperiode. _/-\o_


wat lief!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 13:04

Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag HT!
Mooi gebaar van de menvereniging!

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:53

HT wat leuk zeg.

Gem nare uitslag hernia, maar je hoeft gelukkig niet zo lang te wachten voor opname, goed geregeld.

Wij hadden afgelopen week ineens dierarts dagen. Pep met koorts en snotneus naast zijn slappe mestprobleem en s'avonds hals over kop naar de dierenarts met de teckel i.v.m. een soort maagkanteling, ze zijn ruim 2 uur bezig geweest voordat ze haar maag gedeeltelijk konden legen met zo'n slang. Gelukkig werd het geen operatie dit werdt voor mij een nachtje op de (te korte)bank,. ik was erg brak de volgende dagen. Vandaar dat het stil was aan deze kant.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:47

Oh jee marga... gaat het nu weer beter met jullie teckel ? Dat is heftig..maagkanteling..
Ht wat een lieve verassing van de menvereniging !

Hier weijig te melden.. zoon heeft een zwarebuikgriep gehad..nu weer beter, maar dagje vrij van school nog..morgen moet hij weer aan de slag.
Ik geniet van de trainingen in het bos met de honden....
En maak me druk om het huis....komt goed ooit...

janouk
Blogger

Berichten: 17920
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:15

@marga Wat een schrik. Is de teckel weer een beetje opgeknapt? En Pep?

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 15:25

Ja teckel is weer opgeknapt het was vooral een overvolle maag die verschoven was waardoor de aansluiting slokdarm afgesloten was. Ze hebben haar via aanprikken van een deel vocht verlost waardoor de maag wat terug schoof en de aansluiting slokdarm weer vrij kwam en toen zo goed mogelijk gespoeld. Alles onder narcose. Eenmaal thuis is ze nog eens goed over haar nek gegaan en was de maag helemaal leeg. De afgelopen dagen het eten weer langzaam opgebouwd. En nu een teckel die het flauw vind dat ze nog niet vrij in de wei mag rond struinen. (ze vind altijd wat eetbaars).

Pep is nog steeds aan de slappe mest. Ik wacht op de uitslagen van de bloedtests die donderdag opgestuurd waren. Maar mannetje heeft geen koorts meer gelukkig.

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:41

Arme teckel,heeft pep geen last van het weer? Nachten kouder en vochtiger?
Gem: gaat het al wat beter ?
Biancacoo,sneu voor je zoon,zag welleuke foto's op fb voorbij komen

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:35

Heftige verhalen allemaal hier. Iedereen heel veel sterkte!

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:51

HT het is bij Pep na het tanden bijwerken gebeurt. Meneer kwijlde veel en nadat zijn gebit gedaan was is het gestopt, maar helaas is hij toen aan de diarree / slappe mest geraakt. Het kauwen / eten ging beter dus hij kon meer gras wegwerken. Zet hem nu met de lunch aan de schuur met hooi maar dit werk ook niet. Nu moor balans besteld kijken of dit werkt bij hem.

Biancacoo niet fijn voor jou zoon. Maar het is voorbij gelukkig.

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:20

Wat een ziekenboeg Marga1. Misschien heeft Baudyh goede tips voor jouw Pep. Die doet wonderen met oudere paarden / paarden met tandenproblemen en aanverwante dingen.

Wat vervelend Biancacoo...

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:24

happytime schreef:
Arme teckel,heeft pep geen last van het weer? Nachten kouder en vochtiger?
Gem: gaat het al wat beter ?
Biancacoo,sneu voor je zoon,zag welleuke foto's op fb voorbij komen

Het gaat niet elke dag beter of slechter, maar ik kan wel beter uit de voeten. Oftewel, ik vind manieren om meer te ondernemen. De fiets is nu echt onmisbaar en ik ben blij dat we nu een auto met hoge instap, automaat en cruisecontrol hebben. En ik weet nu dat ik smorgens, een uur na de Tramadol pillen op mijn 'best' ben en dat vanaf halverwege de middag (ongeacht pijnstillers) weer terugloopt. Ik slaap wel steeds minder goed, veel beenpijnen, vooral in de zenuwen in mijn rechterbil / bekken, pijnstillers doen nauwelijks iets en een kussen tussen mijn knieën helpt ook niet meer

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:44

Wat heftig Gem... en die tramadol is al wel een heule flinke pijnstiller als je daar doorheen komt... ik had dat jaaaaren terug met mijn voorste kruisband reconstructie. Kon slikken wat ik wilde pijn was gewoon te erg. Gelukkig duurde dat maar een week of twee en wist ik dat het 'voor het goede doel' was maar pfff dat waren slechte weken.
Sterkte!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:42

Ach jee ... ik slik 3 x twee tramadolletjes per dag en 2 x twee paracetamol. De eerste tramadol werkt het best, de tweede veel minder goed, maar ik weet dat ik me nog slechter voel zónder en de derde (voor het slapen gaan) werkt hooguit om in slaap te komen. Maar na een uur of drie word ik vaak toch half wakker, ga me dan teveel roeren, wordt de pijn erger en moeten er uiteindelijk ook nog paracetamollen bij. En dan hopen dat ik me een soort van in slaap kan 'mediteren'.
Gelukkig heb ik momenteel weinig tijdsdruk om op te staan. Dochter gaat tegenwoordig met bus en trein naar school en de stalhouder zorgt voor Miepje.

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:06

tjeetje Gem dat is best heftig zoveel pijnstillers,en weet nu ook wat het is om zenuwsteken te hebben vd chemo.getver.

Belker

Berichten: 15365
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:26

Heftig Gem. Werkt Oxycodon niet beter? Ik reageerde beter op oxy dan op tramaldol.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 00:04

Belker, die ken ik niet. De huisarts heeft zelf rugklachten en heeft baat bij Tramadol. Ik heb ook Naproxen gehad, maar behalve dat ik wel vrolijk werd van de vliegende roze olifantjes, deed dat helemaal niks qua pijnbestrijding.
Ik weet niet hoe lang het nog duurt voor de operatie, maar ik probeer het maar uit te zingen.

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 00:34

Oxycodon slaap je wel goed van, manlief ging 3 uur knock-out op dat spul.

baudyh

Berichten: 4299
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:49

Oxycodon is slecht spul. Vooral niet te lang slikken. Werkt erg verslavend. Ik kreeg het na mijn operatie aan mijn arm maar merkte gelijk dat ik liever meer pijn had dan dat slikken.
Ging dingen zien die er niet waren. Heel eng.

Ja hoor marga mag wel ff een pd sturen welke problemen er precies zijn.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:37

Hoe gaat het met alle patienten (mens en dier)?

Hier nog een patient. Themba, onze Leonberger, is vandaag geopereerd. Hij had een tumor achter zijn rechtervoorpoot. Deze is vandaag weggehaald. Toen hij thuis kwam, ging hij heel raar doen. Super hyper. Ik vond het best eng. Zo'n reactie heb ik nog nooit gezien na een narcose. Gelukkig ligt hij nu rustig op zijn mat te slapen. Nog wel verhoogde hartslag denk ik.
Afbeelding

Afbeelding