Laura in the USA - update 22-07

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Laura in the USA - update 31/05 + foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 20:16

Hi all!

Nou, Schandaaaaaal….! Eindelijk eens wat leuks op het werk Ik kom net van de sportschool terug en Bronwen belt me dat ik de tv aan moet zetten. Wat denk je? Een heel nieuwsitem over ons department… onze nieuwe directrice (weet je wel, diegene die benoemd was door de Governor vanwege haar rijke man die geld doneerde aan Bush/Blunt en haar acties in de Bush campagne) blijkt een veroordeelde crimineel te zijn! Whaaaaa! Ze blijkt nogal wat geld gestolen te hebben en uiteindelijk veroordeeld te zijn voor twee felonies (zware vergrijpen) en heeft een jaar probation gekregen… geen kattepis dus. En dat is dan hoofd van het departement, beslist over de taxdollars van de Missourians… oeioeioei. De journalisten kregen het dossier niet te pakken want (heel toevallig) was het ineens verdwenen….

Kortom, chaos dus. Niemand mag met de pers praten, en ik heb al drie collega’s aan de lijn gehad (de roddelmiepen ) Morgen op kantoor wordt dat nog leuk…. Het gonst al vanalles. Ze is natuurlijk per direct op onbetaald verlof gestuurd, en ik neem aan dat ze ontslagen zal worden. Qua credibility is ze niks meer natuurlijk…

Maargoed, iedereen valt nu ineens (!) over het feit dat zulke hoge piefen benoemd worden door politici en hun banen ‘kopen’ en dat er dus blijkbaar niks aan achtergrondcheck verricht wordt. (Told you so) En dan maar geld pompen in Homeland Security, terwijl het staatsbudget onder beheer is bij een eersteklas dievegge. Oeioeioei.

Nouja, ik heb in elk geval zin om te werken morgen

Later meer, ik heb nog hele verhalen over mijn weekendje kamperen in de Ozarks!

Knuf, Laura

Zonnetje81
Berichten: 18697
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Laura in the USA - update 31/05 + foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 20:08

Heeeej, ik ga zo naar het HOTELLLLLLLL!!!! Morgen vlieg ik naar Denver en dan 2 weken vakantie en dan op naar huis!!! Voor mij zit het Amerika avontuur er weer bijna op!!!!

See you all over two weeks.

Zonnetje81
Berichten: 18697
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Laura in the USA - update 31/05 + foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 02:34

Zijn jullie dood geworden Ik ga al bijna weer naar huis toe!!!

Anoniem

Re: Laura in the USA - update 31/05 + foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 13:13

Sja... jullie moeten de updates plaatsen hoor

Geen smeuig verhaal meer over hoe ze daar bijvoorbeeld hun boodschappen doen?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Laura in the USA - update 31/05 + foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 20:06

Owww men, wat Laura nu weer heeft….

Er is hier een mannetje, een heel freaky mannetje (Liane en JH hebben hem langs zien lopen en die vonden het ook een freaky mannetje..) en op de een of andere manier kom ik hem telkens overal tegen. Hij woont ook in het appartementencomplex, maar ik zie hem echt OVERAL.

Goed. Ik boodschappen aan het doen, en wie is daar weer… juist. Dus ik probeer een film te huren – krijg ik niet voor elkaar omdat ik geen social security number heb. Verdorie. Helemaal verheugd op een filmavondje…. Dus sta ik bij de servicedesk te vragen hoe of wat, en ja hoor, daar is het freaky mannetje weer. Afijn, ik loop naar buiten, helemaal chaggie, en vervolgens komt hij achter me aan dat ik de films wel op zijn rijbewijs mag zetten omdat we toch in hetzelfde complex wonen. Hmm. Nouja, ik had me ECHT verheugd op die films (Hitch en Finding Neverland) dus waarom ook niet. Goed, vervolgens doet mijn pin het niet, dus ik met het freaky mannetje in mijn kielzog naar de ATM. Hele verhalen over het bedrijfje wat hij aan het opstarten is en waarom hij zijn master niet kon doen en blablabla. Afijn, ik ben gewoon netjes en beleefd – tenslotte is het wel aardig van hem dat hij een wildvreemde films op zijn naam laat halen. Dus ik bedankt en naar huis.



Zit ik net lekker op de bank met een goed boek en een grote kom tonijnsalade…

Wie klopt er aan… Ik denk nog, ik zal even door de peephole kijken want mocht het dat freaky mannetje zijn dan doe ik niet open. Maar ik zag niemand. En ja hoor, het is freaky mannetje. Met het verzoek of hij met mij de films kon kijken want dan kon hij de dame die vanavond zou langskomen maar waar hij geen zin in had, ontlopen. Ehhhhh??! Allereerst, wees blij dat er een dame is die langs wil komen bij jou (het is echt een freaky mannetje) – al betwijfel ik of dat een true story was. En second of all, waar haal je het lef vandaan te komen aankloppen en jezelf bij mij uit te nodigen? (als je nou nog een lekker ding was…) Ik heb dus heel nonchalant geroepen dat ik al a bunch of friends had die langs zouden komen, en sorry maar nee dank je. Mijn roommates natuurlijk helemaal in een deuk, Laura has a stalker…! Nou, enig…. Had ook kunnen weten dat er geen vent ter aarde is die iets vriendelijk aanbiedt om gewoon aardig te zijn… zucht. Maargoed. Ik ga dus lekker aan de wijn met een goeie film vanavond. ALLLL BY MYSELFFF (op zijn Bridgets.. met het verschil dat ik dat helemaal geen punt vind, even lekker op mezelf)



Ben de laatste paar dagen nl al weer naar verschillende feestjes geweest. Chris vierde zijn verjaardag, en ik was uitgenodigd. Bronwen had me al laten weten dat ik me moest voorbereiden op een hoop Latino’s (Chris komt van Bolivia) en dat was wel nodig ja. Als blonde dame was ik daar nogal vreemde eend in de bijt – en Latinos zijn vrij direct wat dat betreft. (vliegenmeppen!) Maar wel een errug leuk feestje. Halverwege aan de praat geraakt met Desmond, die ineens chagerijnig deed dat ik hem niet belde. Huh? Naar mijn idee gingen wij niet met elkaar om en heeft Desmond een vriendin. Die overigens Duits is. En waar ik volgens iedereen op lijk. Afijn, na anderhalf uur praten (nouja)met Desmond kon ik nonchalant vragen hoe het met zijn duitse vriendin was – en (wat een verassing) dat bleek net uit te zijn. Nouja, ik heb dus 3 dates. 1 om Nederlands te koken voor hem, 1 om samen te ontbijten met fatsoenlijk brood, en een waarbij hij eend gaat klaarmaken. Dat is helemaal niet eerlijk – ik ben in combi met mijn sportschema aan een cut-dieet (hoog in eiwitten, weinig kh) en ik zit dus al dagen aan dingen als blikjes tonijn. Gaat meneer de chefkok het hebben over haring, Nederlands brood, hagelslag en chocolade. Weet je hoe ongelooflijk opwindend dat is als je weken al geen brood hebt gegeten of chocolade hebt gezien? Hahaha… Nouja, was me het feestje wel. Mijn ego is ook weer opgekrikt met een paar punten; aanrader: ga vooral naar latino feestjes als je blond en buitenlands bent (en niet op je mondje gevallen – anders is het misschien niet zo slim;) )



Vervolgens ben ik wezen kamperen! (jeetje ik heb al een eeuw geen updates meer verstuurd geloof ik. Dit wordt dan een lange….!) Afijn, Bronwen en Didi & Noah hadden een camping geregeld. Eigenlijk zou Kevin meegaan, maar die had weer vanalles (gaap – dumpen die hap) dus had Bronwen een goed idee – Mariano, de schoonbroer van een collega in mexico, was net aangekomen in Columbia vanuit Mexico; die kon mooi meteen mee op ‘Missouri experience’ en met mij een kano delen. Nou als ik zeg dat Mexicanen ook onder de Latino’s gerekend worden – vat je m dan al?

Wij op weg naar Lake Ozark voor de campingnacht. Eerst langs Walmart om wat kampvuurspul in te slaan, meloen met ham,(mijn bijdrage) hotdogs, Marshmallows, hamburgers, etc. Vervolgens op weg naar het meer.



Na onderweg oa drie keer te hebben verzocht of Mariano alsjeblieft zijn gordel om wilde doen, niet met zijn hoofd tussen onze stoelen wilde liggen en zijn benen naar beneden wilde doen en nog meer van dat soort dingen, waren Bronwen en ik hem eigenlijk halverwege de tocht al zat. Maargoed, give em benefit of the doubt.. In the middle of nowhere kwamen we ineens ‘Dutch Bakery’ tegen. Dus Bronwen op de rem, en ik klaar om te inspecteren of ze die naam wel echt mochten dragen. Doen de deur open… blijkt het een Pensylvanian Dutch Bakery te zijn. Oftewel… Amish! Meisjes met van die kapjes op, jurken aan… enig. En die winkel, daar ben ik helemaal verliefd op. Alles vers, handgemaakt of wat, handgeschreven labels… (en nee, geen stroopwafels, maar wel banketletters) en suikervrije oatmeal cookies! Dus wij een lading van vanalles gekocht (oh en ik nog een echt Amish kookboek gescoord) en weer verder op weg Amish Paradise in.



De tweede cultuurschok kwam toen we bij de camping aankwamen. Camping, die naam mag het eigenlijk niet hebben. Het bestond uit een grasveldje met wat bomen, een hele hoop enorme SUVs, gigantische campers, en ergens ertussenin wat tentjes weggemoffeld. Afijn, wij tent opgezet – halverwege die actie kwam er ineens een optocht aan golfcarts voorbij, versierd voor the fourth of July. Grappig hoor…! Die golfcarts vonden we echter een stuk minder grappig toen bleek dat dat de manier van voortbewegen voor de gemiddelde campinggast was. Het stukje van de tentsite naar ‘het strand’ was namelijk wel TWEE minuten lopen – en daar wordt je moe van als dikke Amerikaan…! Dus pak je je golfkarretje om er naartoe te rijden. En dat dat ding een enorme herrie maakt, en dat je dan om 7u langs tenten raast, en je daarmee mensen wakker maakt, dat maakt toch niet uit?

Impressie van ‘het strandpavilioen’: een dock (hoe zeg je dat in het NLs?) met wat motorboten, een strandje van 4 bij 4 meter, en een strandtent waar een stuk of 30 families de hele dag hamburgers en frietjes zitten te eten, met natuurlijk een campingdisco en live muziek. En toiletten die niet doortrekken (de hele twee dagen dat we daar waren niet! YUK) en gene douches, maar wel een bacardibar. Die hebben we dus maar flink vermeden…



Goed, ’s avonds hout gaan zoeken, en de heren een kampvuur laten maken terwijl wij onze stokken spietsten. Bronwen moest natuurlijk de beste stok hebben, en die heeft de hele avond aan het ding zitten werken, met drie messen, elk stukje moest perfect zijn. Vond ik wel een goeie metafoor voor haar werkstijl – terwijl wij allang klaar met eten waren was zij nog bezig haar stok perfect gebruiksklaar te maken…. Deed me ineens denken aan layouts en rapporten enzo… hoezo je rapport voorbij streven..? Eten was de volgende cultuurschok – mijn (overheerlijke) meloen met ham vonden ze maar niks, en dat ik deeg had meegenomen om broodjes mee te bakken aan mijn stuk snapten ze ook niet (dat duurt VEEEEEEL te lang) nee, zij spietsten een hotdog aan de stok, hielden hem vervolgens IN de vlam tot hij PIKZWART was, en dan aten ze hem op. Ik heb met walging zitten kijken, en uit beleefdheid maar niet verteld dat dat zwarte dus echt ZO kankerverwekkend is…. Achja, de Amerikanen staan al niet bekend om hun goeie keuken… grinnik… al moet ik zeggen dat poptarts wel lekker waren (twee marshmallows BOVEN het vuur roosteren, vervolgens op een toastje met een stukje chocolade doen)

Daarna scoorde Mariano weer zijn tweede minpunt van de dag: halverwege de barbecue (en even voor de goede orde – ik zat al twee weken in een cut, heb de hele dag netjes havermout, blikjes tonijn en fruit en twee suikervrije oatmealkoekjes gegeten – ik had mezelf netjes toestemming gegeven om tijdens die bbq niet te mieren over eten) riep meneer even: ‘Well, the amount of food that you just ate, you’ll never be able to exercise that off’ EXCUSE ME? Oeeeeeh… wil je Laura kwaad krijgen? En zullen we even vetpercentages vergelijken, vervelende Mexicaan dat je d’r bent? Die ook nog eens uitsloverig een beetje situps ligt te doen bij het kampvuur – kom op, ik heb nog meer buikspieren! Afijn, dat heb ik hem dus even luid duidelijk gemaakt, hij wist niet hoe snel ie wegkruipen moest….



Ik denk dat ie spijt had van zijn opmerking, want toen ik gewoon (zonder bijbedoelingen) opmerkte dat ik wel weer eens behoefte had aan een massage (ik bedoel, Bob is exit, dus zit al weken met stijve spieren na al mijn cardio) wist ie niet hoe snel ie een massage aan moest bieden. Nou had ik het daar op zich niet zo op – maar hij verzekerde me dat hij eerder aan sportmassages had gedaan en dat daar niks gek aan was. Okee, ik overgehaald (ik bedoel, gratis massage) dus ik op mijn matje gaan liggen voor het kampvuur en hij bezig gegaan met mijn rug. En net op het moment dat ik bedacht dat dat misschien helemaal niet zo’n gek idee was, zo’n massage, ging hij verder met mijn benen. En mijn armen. En toen ik begon te geloven dat dat bij een sportmassage hoorde, begon hij mijn hoofd te masseren. En mijn voorhoofd. (Ik had mijn ogen dicht) Dus ik begin het serieus vreemde praktijken te vinden – doe mijn ogen open, zie ineens dat hij NAAST ME LIGT. Nou ieeeh, dat was een beetje scary, dus ik zeg: What ARE you doing?? Waarop hij opspringt en zegt dat hij nog niet klaar is en verder gaat met mijn nek. Dus ik mijn ogen maar weer dicht – maar inmiddels allang niet meer zo ontspannen – en vervolgens zie ik tussen mijn wimpers door een rood lampje. Is hij naast me gaan liggen om van dichtbij een foto VAN MIJN HOOFD te gaan maken terwijl ik met mijn ogen dicht lig. Oeeeh joh – Laura kan me toch schelden. Mariano, what the f* do you think you’re doing taking pictures of me and laying there? Who the HELL do you think you are – afijn, zo ongeveer dus.

Dubbele amount of minpunten voor de Mexicaan.



Nou, na wat spookverhalen en pogingen tot een conversatie, het maar opgegeven en naar de tent vertrokken. Bronwen had een hele grote tent meegebracht voor ons drie, en een tweepersoons luchtmatras. Dus ze vraagt aan mij hoe we dat zullen doen. Ik zeg; hoezo? Het lijk me vrij duidelijk dat jij en ik op het matras gaan en Mariano op de grond? Dus Bronwen heel beleefd tegen Mariano dat het haar spijt maar dat we het beste girl/girl op het matras doen. Waarna de BLAASKAAK naar mij toe komt en vraagt of ik voorkeur heb om met hem of Bronwen te slapen. Nou, ehh… !#*&%@$($^!!!! (Daar gingen mijn net ontspannen spieren weer… grrrrrr) Wat IS dat toch met die Latino’s? Zoiets stel je toch niet voor/??!!



Vervolgens werd ik midden in de nacht wakker omdat het matras lek was – au – stijf – what can I say; kamperen in the USA is tot nu toe nog niet bevorderlijk geweest voor mijn lichaam en gemoedstoestand.

’s Ochtends de tent snel ingepakt, ontbeten (zij met tiramisu, ik met cranberries en orange juice; ik bedoel – Tiramisu voor ontbijt, mensen!?) en op weg gegaan naar de rivier, helemaal in zuid Missouri, in de echte ‘Ozarks’. Dat was te merken, echt uren rijden zonder mensen tegen te komen. Hilbilly county… Amish Paradise Bij een tankstation alvast wat vuurwerk gekocht voor the fourth of July, en Mariano vond dat ie daar mee moest gaan spelen – Bronwens waarschuwing dat vuurwerk gevaarlijk is en dat je er dood aan kan gaan als je het verkeerd gebruikt geloofde hij niet, waarop ik hem vroeg of hij ignorant was of gewoon mexicaan (ja hallo…) Afijn, Mariano weer chagrijnig richting toilet, en Bronwen en ik aan het beraden geslagen. Omdat we het allebei geen seconde langer konden uithouden met hem, hebben we snel Bronwens moeder gebeld (nee, we hebben hem niet bij het tankstation achtergelaten… LOL) of die met hem in de kano kon.



ZO gezegd, zo gedaan – in Twin Bridges de hele koelbox en alles in de kano’s geladen, en aan het kanoën gegaan. Simpelweg geweldig. Wat een natuur! De hele tocht kon je in het water tot de bodem zien, zo helder was het; ik heb schilpadden gezien, een hele grote, en een hele hoop vissen – super. Gelukkig! Geen waterslangen. Halverwege hebben we een stuk strand uitgezocht en de koelbox uitgeladen en heerlijk gepicknicked. En natuurlijk enorm bruin geworden… Geweldige ervaring. Bronwen en ik hadden enorme teamwork en hebben maar een keer vastgezeten met onze kano. Foto’s volgen..!

Daarna weer de auto in en all the way back to Columbia. Een all American Sandwich gehaald bij Panera: werkelijk, ik heb geteld. 6 plakken roast beef, 5 plakken ham en 4 plakken kaas. OP EÉN BROODJE… (zie je jezelf al een sneetje brood beleggen met een pakje vleeswaren? Ahum) Tot zover een all-Missouri-weekend.



Maandag was het natuurlijk 4th of July, dus ’s avonds vuurwerk. Maar eerst kwam mijn nieuwe huisgenoot, met complete familie. Vaders zich op de bank genesteld en in een heftige discussie geraakt – again, over de islam, Marokkanen en integratie in Nederland. Meneer is lawyer in Dallas, en dat was best interessant om daarmee te discussiëren. Wel heeeel apart was dat hij vervolgens zei dat hij nog even eea doen moest en een boekje getiteld ‘How to be a Christian Husband’ te voorschijn haalde..?? Ann is een leuke meid. Eindelijk iemand die mijn health ideeën deelt… ze is hier voor de journalism school (MU is de beste journalismschool in USA) en op een soccerbeurs. Ook iemand die kookt… lol.



Nou, verder niet zoveel bijzonders. Vuurwerk ’s avonds op Faurot Field was indrukwekkend, maar we waren erg blij toen we van Mariano afwaren (die tijdens het vuurwerk kijken een paar pushups moest doen en van iedereen van heel dichtbij foto’s maakte. En bovendien ook nog eens Bronwens ondergoed had opgevouwen toen hij de droger bij haar wilde gebruiken. Als in IEUW) Hartstikke leuk hoor, zo’n familielid van een collega onder de hoede nemen ten behoeve van ‘het netwerken’ – maar never nooit meer Latino’s voor mij…!



Ik heb net mijn Hostel in NY geboekt – kwam net voor mijn reservering een website tegen die $10 onder de normale prijs zat.. dat is voor 7 nachten toch best leuk! Ik betaal nu $33, ook zowat niks. Het hostel is heeel apart (kijk maar op www.gershwinhotel.com) maar een ideale locatie. Degene die ik vorige keer had was op zich ook prima maar die zat op 96th street, en deze zit middenin SOHO, vlak tegen Greenwich Village, bij Union Square en Madison Avenue. Oftewel, de prime shopping location! Ik ben mijn Itinerary al aan het inrichten; 3 augustus geeft Jessica Simpson een gratis concert in Bryant Park dat ik niet wil missen; ik heb een afspraak bij een spa staan – een hele goeie deal voor knippen, kleuren, stylen, een facial, manicure en pedicure voor een hele goeie prijs; waar je zeg maar bij Toni & Guy alleen de knipbeurt voor hebt. Werkelijk, de eerstvolgende persoon die zeurt over kapperprijzen in NL mag eens naar NY komen. Het begint bij $95 (enkel knippen door een leerlingkapper) Dan zijn er die week salsafeesten in Central Park, wijnproeverijen hier en daar, gratis theater op Broadway, galerie-openings: genoeg te doen. En ohja, ik heb ook een date met Rafael, een Nederlander die al 6jaar in NY woont en die me de beste hotspots gaat laten zien. Oh en ik ben alle superdeluxe sportscholen aan het napluizen die gratis preflessen hebben. En dat zijn er nogal wat; daar kom ik de week wel mee door denk ik… haha! Ik heb er zo’n zin in!! Iedereen die nog nooit in NY is geweest – JE MIST WAT!!! Enneh, pas maar op – in Missouri blijf ik niet hangen, maar als ik in NY toevallig een leuke baan of meneer tegen het lijf loop – dan weet ik het zo net niet hoor

En ik hoop dat de terroristen dit keer NY met rust laten. Wat dat betreft is mijn hostel ook goed; hoef ik niet elke dag via Port Authority of Grand Central…

Als er nog mensen zijn die verzoeknummers hebben voor spul; de dollar staat nog aardig goed – meldt u maar! Ik heb een nieuwe kofferset dus ik kan er helemaal tegenaan. (Als independent woman zijnde he.. )



Nou mensen, ik ga eens even een glaasje wijn inschenken en Hitch opzetten (is die al uit in NL? Helemaal geweldige film)

Knuffels!!



Lau

Zonnetje81
Berichten: 18697
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Laura in the USA - update 22-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:12

Hitch heb ik al gezien ruim voordat ik naar de US ging.....dusse antwoord: Jups

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Re: Laura in the USA - update 22-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 23:33

Ik heb m nog niet gezien..... snik
Wel War of the Worlds vorige week

Zonnetje81
Berichten: 18697
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Laura in the USA - update 22-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 01:23

Claire was ie iets???

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Laura in the USA - update 22-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 08:33

Appart Hotel zeg!
wat een verslag, je hebt nogal wat beleeft weer zie ik

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Laura in the USA - update 22-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:14

Laura, heb je wel eens er ooit aan gedacht je hele amerika verhaal te verkopen aan een blad als wekelijkse item?

Zonnetje81
Berichten: 18697
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Laura in the USA - update 22-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:55

Heej ik ben in NL aangekomen!! Na 34 uur wakker te zijn ga ik zo mooi slaapje doen !!!!!!!

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Re: Laura in the USA - update 22-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 02:31

Hey Mariek, je bent weer op nederlandse bodem zie ik.
War of the Worlds was best aardig, heb betere films gezien, maar zeker goed gedaan.

Anyway... ik heb vandaag een Florida Cracker Horse gereden, western style Gisteravond naar de Stockcar races en gevist op de golf van mexico..... Becoming a real redneck woman

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: Laura in the USA - update 22-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 08:10

Poe he, wat een belevenissen allemaal Wel leuk om te lezen.

Hitch heb ik hier al gezien, erg leuke film.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Laura in the USA - update 22-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 00:50

Hi guys!



Ik ben lekker vrij vandaag. Bronwen had weer een breakup met Chris; ondanks de relatietherapie – en dus meldde ze zich ziek (en had ik geen carpool. Wat vervelend nou)



Dus ik heb mijn was gedaan, mijn bed verfrist, mijn kamer opgeruimd, een brood gebakken, de huiskamer gesopt…. AHHHH, ik begin echt desperate Housewive te worden! Hihihi

En gelukkig kon ik lang uitslapen, want gisteravond heb ik een police patrol shift gedaan van 7 tot 11 (en daarna nog boodschappen; apart hoor, midden in de nacht in de supermarkt rondlopen) Maargoed; ik was dus met officer John Hoff op patrol, Chazz, die bij het politiebureau werkt, had dat voor me geregeld. Errug leuk. Eerst een rondleiding door het politiebureau (ik voelde me terecht gekomen in Police Quest… hahaha) en daarna mee de straten op. Ze hebben een heel geavanceerd laptop-systeem in de auto, waarop je precies kan zien welke agent zich waar bevindt, en wat voor calls er binnen komen en wie daarop reageert. Eerst een beetje rondrijden – toen een call vanuit een supermarkt dat er vandalen waren. Toen we daar aankwamen waren ze echter net weg. Vervolgens een auto met een kapot remlicht, ze kwam er vanaf met een waarschuwing maar kon geen verzekeringsbewijs laten zien – dus toch een boete en naar court. Toen een hele spannende call: een man die rondliep met een groot mes en mensen aan het bedreigen was. Dat betekende dus: alarm aan, scheuren met de auto, en met vier andere auto’s de buurt in. Daar de man achtervolgd te voet (althans, John dan, met nog wat andere agenten, ik moest in de auto blijven) en ingerekend.

Vervolgens de ‘ghetto van Columbia’ in. Daar kwamen we net de hoek om toen het leek alsof er een drugsdeal afgesloten werd. Dus auto gestopt en doorzocht; bleek een van die dames een outstanding warrant te hebben, dus die werd ook ingerekend. De ‘ghetto’ was best schokkend. Het is de zwarte buurt van Columbia, en vrij arm. Wat er in resulteerde dat er (om 10 uur ’s avonds) nog allerlei kinders buiten rondliepen die aan alle kanten ruzie met elkaar aan het zoeken waren. Echt, hele groepen meiden van een jaar of 14, die dan met een baby op de arm rondliepen. En wij maar rondrijden om opstootjes te voorkomen. Vervolgens was er een bekende drugsdealer gesignaleerd, dus daar naar op zoek. Je vraagt je echt af wat er terecht moet komen van die kinders… peuters die alleen rondrennen midden in de nacht…

Afijn, daarna nog een kidnapping (ikke: whoa..coooool…) wat gewoon een vader bleek te zijn die zijn kinders had meegenomen na de scheiding, en toen een suicidal warning, iemand die had opgebeld dat hij er een eind aan ging maken (niet dus, anders bel je niet)

Al met al, een hele interessante ervaring! Ik vond het heel spannend in de politieauto, hahaha. Iets minder was dat er geen kogelvrij glas inzat, waardoor ik me al voorgenomen had om te bukken, maar dat was gelukkig niet nodig. Ik heb wat foto’s gemaakt, zie mijn webspace. Mijn agent was overigens heel aardig - en getrouwd; daar moest ik zo om lachen; Chazz’s eerste opmerking toen ik haar vroeg iets over John Hoff te vertellen: He’s married… hallo, ik ben geen wandelend datingobject ;D

(Moet er wel bijzeggen dat de andere agenten wel degelijk cute waren, en dat ik toch echt een zwak voor uniforms heb… grin..)



Nou, ik ga mijn brood even uit de oven halen en dan naar Bronwen, die een dinertje heeft vanavond en waarbij het koken niet lukt, dus Laura to the rescue…!



Tot mails…!

En vergeet niet even de foto’s te bekijken!!



Knuf, laura

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Laura in the USA - update 22-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 00:51

Hi guys…



Nou, ik heb weer een hoop te tikken. Eigenlijk zou ik nu het beste mijn bed in kunnen duiken (het is al laat) maar ik kan de laatste week amper slapen dus wellicht is het eens goed eerst wat moeier te worden

Waar zal ik beginnen….

Het is vandaag maarliefst 45 graden hier. Ik heb er op zich weinig last van, maar MAN wat een hitte. In kantoor en thuis loeit de airco zo hard dat ik sowiezo meestal een trui aan heb (het andere uiterste, haha) Het is een officieel hitte en droogtealarm. Alle mooie groene grasvelden zijn inmiddels stro, de omgeving is van groene weide veranderd in droge sahara. Het meest walgelijke moment van de dag vind ik als ik de auto in moet stappen nadat die 8 uur in de bloedhete zon heeft staan broeien.. okee, de auto heeft wel airco, maar voordat die op gang is zijn we wel bijna een half uur verder. Vandaag voor lunch dus maar naar Central Dairy (een ijsfabriek) gegaan en heel schandalig een pint ijs gehaald. Heeerlijk. Ik ging dus even op de fiets naar de supermarkt vanavond, nou beeld je maar een grote sauna in vaarin je je dan beweegt… ick. Geen zwembad dus overdag – je gaat bekant van je stokje. Daar vertoon ik me pas tegen een uur of vijf, als de zon niet meer zo fel is. Oh, wel leuk trouwens – ben je 3 maanden elke dag bij het zwembad te vinden in de hoop wat leuke kennissen op te doen; ja hoor, een WEEK voordat ik wegga ontmoet ik iemand. Ik zat heerlijk met mijn boekje in het water mooi te wezen – komt de hunk die ik al een paar keer vanuit de sportschool had bespied – het water induiken. En knoopt vervolgens gezellig een praatje aan. Afijn, drie uur, de jacuzzi en een telefoonnummer later (ook weer zo’n projectje trouwens; ik vraag of hij hier woont, ja in een tweepersoons appartement met zijn vriendin. Ik ‘Oh’. Nee, was nu zijn ex, want hij had haar met zijn beste vriend betrapt. OUCH.) Maargoed, we hebben dus heerlijk gebarbequed die avond, en van de week gaan we samen een spannende film kijken. Leuke vent; Ben heet ie. Hij lijkt een beetje op die grasmaai-jongen in Desperate Housewives. Wel grappig, want we hadden het over freaky mensen (ik heb hem het verhaal verteld van Freaky mannetje, waarna hij heel blij roept: jamaar, als ik langskom met de film, wil je hem dan wél zien?.. proest.. you bet..) en toen zei hij dat er een of andere enge kale vent altijd bij het zwembad hangt en iedereen nafluit. Nou, nog nooit gezien, maar toevallig vandaag kom ik uit de gym en jahoor: enge kale man. “You don’t need a gym, you already look great” Eh, thanks.. I guess... Vervolgens staat hij erop het hek voor me open te doen en blijft ie in mijn nek hangen de hele weg naar mijn appartement. “Actually, you’re the móst beautiful woman I have seen around here..” Yeah right… helemaal na mijn gymsessie zeker, kom. Wat is dat toch met mannen, waarom denken ze nou toch echt dat vrouwen daarvoor gaan. Ik zou het wel eens humor vinden als er iemand zou opstaan met: ‘gosh, you’re ugly’. Heeft ie in elk geval mijn aandacht.. haha…

Ha dik over Alex al verteld eigenlijk? Het wordt een beetje een mannen-mail, maar ineens komen ze uit alle hoeken en gaten. Nét voordat ik wegga. Zucht. Alex is de Nederlander die ik hier ontmoet heb en ik heb het zo gezellig gehad met hem! Hij was vanuit Kansas City over in Jeff City voor het weekend en had me uitgenodigd voor een bbq bij zijn familie. Leuke mensen, echter rotterdammers.. En dan nog engels tegen elkaar praten, haha. Ze wonen er dan ook al 12 jaar. Daar maar meteen blijven slapen en ’s ochtends moest Alex naar Columbia dus kon hij me mooi wegbrengen om vervolgens s’avonds terug te komen voor een etentje en borrel. Het weekend zou ik naar hem toegaan in Kansas City maar ik had even Alex-overdose dus dat maar niet gedaan. Bovendien moest ik maandag vroeg o het werk zijn voor mijn vergadering met Meneer De Directeur. Jaja, Laura’s 15 minutes of fame. Ik had maarliefst 15 minuten de tijd gekregen om De Directeur te interviewen. Oeioeioeioei… (nounou) Natuurlijk moest mijn manager mee want ik zou toch eens iets zeggen wat niet kon Afijn, na 8 minuten te hebben gepraat over tulpen en Amsterdam(zucht) beantwoordde hij mijn vragen vervolgens niet zoals ik ze bedoeld had (Why would a missouri company choose the International Trade Office instead of a private company to help them export? Beantwoordde hij met: The Midwest has great opportunities for companies to invest. Euh, ik had het over Missouri companies die willen exporteren? Ehh? Dus ik rephrase de vraag weer – afijn, daaruit kwam zo’n beetje dat daar idd geen reden voor was dus dat ITI maar samen moest gaan werken met privaat. Goh. ) Wel leuk was dat hij MIJ vervolgens naar mijn advies vroeg, Dus ik even diep adem gehaald en hem verteld wat ik van de DED vond (al was dat nog wel een ietsiepietsie gecensureerd – grinnik) suggesties aangedragen ter verbetering en daarna natuurlijk verteld dat ik hem mijn rapport wel zou overhandigen. En dat doe ik dus mooi buiten Ann om want op de een of andere manier denk ik dat ie anders spoorloos verdwijnt. Nou, meneer Steinhoff vond dat ik Right on track was en Ann was aan het opscheppen over de database en vervolgens riep ze dat ze me erg graag had aangenomen. Hahahaha… serieus, ik denk dat ik een baan daar wel binnen had – maar nu f*ing way, thank you feestelijk. Ik kan me leukere dingen bedenken. Putjesschepper bijvoorbeeld…

Die dankbaarheid tov mij stond overigens weer schril in contrast me de moeite die ze voor me doen. Ik heb namelijk een lift naar het vliegveld nodig, en Bronwen – die dat zou doen – werd ingeplanned voor een meeting met eoa japanner. Nou, vervolgens vraag ik dus aan Ann of er iemand is die mij zou kunnen afzetten in St Louis. Nope, nee hoor. Ik kan de shuttlebus wel nemen. In de vergadering nogmaals gevraagd, en niemand die willing was om me te brengen. Waarom ik de shuttlebus niet nam. Nou eh, omdat A. die extra kosten voor extra baggage (ehm $30 per koffer, ik kan mijn geld wel beter gebruiken) en OMDAT IK VER(&^#!@ ZES MAANDEN VOOR JULLIE HEB GEWERKT VOOR NUL KOMMA NOPPES 40 UUR PER WEEK EN IK WEL EEN BEETJE COLLEGIALITEIT VERWACHT OF TENMINSTE DE VERGOEDING VAN DE SHUTTLEBUS?! Vervolgens wilde Angie me wel brengen uiteindelijk, die neemt nu een vakantiedag (!?!) op om mij weg te brengen odmat het niet als werk beschouwd mag worden. Voor de goede orde, een Japanse contractor die op vakantie naar Missouri komt wordt met state-car en al van het vliegtuig gehaald en daar wordt zowat het hotel voor vergoed – ach laat maar. Ik ga het er niet eens meer over hebben. Later als ik groot ben en Minister President ben, dan doet Nederland dus geen handel meer met Missouri, dat begrijp je wel

Wat economie betreft gaat Missouri ook niet echt lekker. Meneer Matt Blunt is nu al gekozen tot slechtste governor ooit. (en hij zit hier pas vanaf begin 2005, hahaha) Hoe die te werk gaat, het is werkelijk absurd. We hebben een budget tekort. Okee – we zijn republikein, dus we doen de belasting niet omhoog om geld te krijgen. We doen de kosten omlaag. Gezondheidszorg? Is toch helemaal niet nodig? Onderwijs, ahjoh dat red zichzelf wel. En als we dan toch bezig zijn, als republikein zijnde; waarom die belasting niet NOG lager? Jajaja, weetjewat – we stoppen die verzekeringen gewoon. Die 90.000 mensen die een verzekeringssubsidie krijgen en zonder dat geen verzekering meer hebben, joh, die redden zich wel. Kunnen we dat geld mooi in de bedrijven stoppen zodat de banen groeien. Werkelijk, ik had al besloten dat ik democraat was voordat ik überhaupt wist wat het inhield, maar nee ik ben er nu helemaal zeker van. Helemaal als ik lees wat de Clinton administratie allemaal voor goeds gedaan heeft. Okee, ook ik moet toegeven dat Bush goede kanten heeft, bevorderen van de handel enzo, maar met een begrotingstetekrt van eh, wat was het ookalweer, $412.5 BILJOEN? Welja, laten we oorlogje gaan spelen en nog wat geld die kant op pompen. Binnenlandse zaken? Toch helemaal niet nódig? De rijke republikeinen redden zich prima, en wie maalt er nou om de rest? Afijn, laat ik ookdaar maar over ophouden want ik word er gewoon kwaad van. En de eerste de beste Nederlander die weer eens af durft te geven op Nederland of Balkenende mag eens heel snel deze kant op komen….de politiek hier is gewoon walgelijk. Rijke mannetjes spelletje. Misschien moet ik mezelf maar eens als doel stellen om in 2008 Amerikaanse nationaliteit te hebben verkregen zodat ik op IEDER ANDER DAN EEN BUSH kan stemmen, want zoals het er nu uitziet gaat meneer Jeb Bush (Gov van Florida) het dan proberen. Halleluja dat Hillary Clinton dan ook verkiesbaar wordt. Ik zal d’r campagne voor voeren zelfs. Hillary for President.



Oh, by de weg, ik heb even een testje gemaakt met kapsels. Zie bijlage. Voorkeursstemmen mogen doorkomen. Roept u maar Ik ga volgende week mezelf van top tot teen in het nieuw steken!!



Nou, ik ben nu wel vrij moe, dus ik ga eens een poging doen mijn fanatieke brein stop te zetten (ik heb alle mogelijke kleuren jeans, Vic Secret setjes en hardlooproutes door Central Park al gevisualiseerd… soms word ik zo moe van mezelf!)


Dikke knuf voor y’all,

Trusten (of moet ik zeggen, goedemorgen; het is inmiddels net 7 uur bij jullie..) Liefs, Laura

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Laura in the USA - update 22-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 00:53

Zo. Koffer 1 is ingepakt. 60 pond, en volgens mij zit er meer dan de helft van mijn baggage in. In elk geval zeven paar schoenen. Ik moet zeggen dat ik echt helemaal creatief inpakker ben nu, als ik nog eens een carrièreswitch nodig heb word ik stewardess geloof ik Ik heb van die hele mooie “It’s amazing Mike!”-plastic zakken gekocht waar je de stofzuiger slang op zet en voila, de helft minder groot. Ik heb dus heel creatief die zak in mijn koffer gelegd, kleding erin gefrutst, stofzuiger erop, en spontaan de helft koffer vrij. Wat een uitkomst. Kan ik in NY misschien nog extra schoenen kopen Kleding over elkaar aantrekken lukt namelijk wel, maar zie je me al met 8 paar schoenen lopen? Grinnik….



Ik had vandaag weer een uiterst interessante werkdag. Na een uitgebreide lunch met de andere stagiaires waarbij we dingen hadden besproken die we toch wel minder vonden, en waar we het allemaal over eens waren, hadden we gisteren een memo opgesteld. Er was namelijk twee maanden geleden een e-mail rondgestuurd door de directeur van de afdeling betreffende het ‘new and improved’ internprogramma met coördinator en weet ik wat leuks. Daar had ik ook wat input aan gegeven en het leek een goed doordacht plan. Ware het niet dat de uitwerking 0,0 was. De nieuwe interns Greg en Shaina werden zo ongeveer in een cube geduwd met ‘hier is je computer, deze stickers mag je op de enveloppen plakken, have fun’ en dat was het. Ik heb ze een rondleiding gegeven door het gebouw, ze de keuken laten zien, de toiletten, etc etc. Toch wel dingen die je nodig hebt op een eerste werkdag. Afijn, zo waren er nog meer dingen, daar heb ik de coördinator Sharon een aantal keer een mailtje over gestuurd en ook eens een mail aan Ann gericht. Waar ik natuurlijk weer 0,0 reply op kreeg. Afijn, dus wij met zn drieen een memo opgesteld – vriendelijk, beleefd, opbouwend, suggesties en wat commentaar. Gericht aan onze afdeling, de interncoordinator, Ann en de vervangend afdelingdirecteur.



Komt Bronwen me de dag daarna ophalen; “What the hell happened in the office yesterday?” Die was twee dagen op companyvisit geweest en had ons mailtje op de blackberry ontvangen. Nou, zij was ‘very dissapointed’ in ons en vond het ‘extremely unappropriate’ om het aan de afdelingsdirecteur te melden. Kwam er op neer dat ze bang was dat alle kritiek naar haar zou gaan omdat zij Gregs begeleider is en half de mijne. Je ziet al, lekker klimaat bij ons. Ik dus een half uur in de auto moeten uitleggen hoe iedere punt en komma bedoeld was, en dat het met name als opbouwende kritiek gezien moet worden, en dat we niet de afdelingsdirecteur erop hadden gecopied omdat we wilden ‘klikken’ maar omdat het een reactie was op een zijn internprogramma, etc. Bronwen dus meteen mailtje gestuurd aan Greg die er niet was met daarin “I will deal with you on Monday” (klinkt ook zo aardig – ze dan ‘we’ll discuss it Monday’) Waar je je al niet druk om kan maken.

Afijn, Shaina en ik hebben het een en ander met de coördinator Sharon besproken (die inderdaad netjes toegaf dat ze Shaina nog nooit ontmoet had en niet helemaal voldaan had aan de rol van coördinator in dat opzicht enzo) en vervolgens zitten we te lunchen en ik laat vallen dat ik mijn evaluatiegesprek heb morgen met Ann waarop Bronwen dreigend zegt dat ik dat beter had kunnen doen voor die betreffende mail… jongens jongens jongens. Weer een toonbeeld van heerlijke cultuur. Ik zei al; als Ann daardoor de beoordeling laat beïnvloeden zegt dat meer over haar dan over mij. Kom nou zeg. Het lijkt verdorie alsof het over een mailtje gaat waarin we het kantoor met de grond gelijk maken…. Nou; dat heeft Shaina blijkbaar angst aangejaagd want vervolgens hoor ik aan het eind van de middag van Bronwen dat Shaina in haar eentje aan iedereen een mailtje rondgestuurd heeft dat zij het zo niet bedoeld had. Ook weer zoiets. Alsof ik haar als boeman dwong haar naam eronder te zetten? Ze heeft het grootste deel van de memo geschreven zelfs..! Kom nou toch; je staat erachter of niet. Geen halfbakken gepruts. Ik heb Bronwen geprobeerd uit te leggen dat ik het erg vervelend vind dat zij het zo persoonlijk en negatief opvat, maar that’s it. Komt ze daarna met een verhaal aan dat toen zij intern was, je met zijn tweeen in een cube werkte en ze geen dagen vrij mocht nemen en etc etc. Ja en? Toen ik bij de Rabobank intern was kreeg ik een opdracht van niveau en fatsoenlijke feedback. Zo ken ik er ook nog wel een paar. Weer zo’n typisch ITI-denken; waarom het niet beter doen? Omdat het voorheen slechter ging. (het begrip innovatie en vooruitgang is ze nog niet helemaal uitgelegd)



Nouja, je snapt dat het mijn neus uit komt nu. Morgen gelukkig mijn laatste ochtendje en feedbackgesprek met Ann. Waar ik overigens heel benieuwd naar ben, want als ze al steigeren over dat stupide intern-mailtje wordt het leuk als ze mijn SWOT analyse lezen. Waarvan ik overigens ook een kopietje naar de directeur stuur. Bronwen was al bezorgd dat het hele International Office gesloten zou worden. En eerlijk gezegd lijkt me dat niet zo’n slecht idee. Ik bedoel, efficiënt is het niet, nodig is het niet, ze kunnen geen bewijs leveren van opbrengsten en het werkklimaat is onder vriespunt. (en probeer maar eens een hoofdstuk ‘strengths’ te schrijven als je er zo over denkt… grinnik)

Nouja, genoeg gefoeterd, ik heb een dijk van een rapport klaar nu, de helft van mijn baggage ingepakt, mijn koffer gepakt – ik denk dat ik maar eens even lekker in bad ga zitten met een stuk zelfgebakken pizza (met zelfs zelfgebakken bodem) en de dag van me af laten weken…. Met een wijntje, want ik heb vandaag de fles open weten te krijgen die al vijf maanden op de kast stond (ik had geen kurkentrekker… hihi)

Jongens, *proost*. Op de terugreis en de ‘great learning experience’….



Dikke Knuf,



Laura

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Laura in the USA - update 22-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 00:54

Nou, Hallo vanuit Bryant Park!

Met een groot stuk New York-Cheesecake en een kalkoensandwich zit ik nu in Bryant Park (www.bryantpark.org) naar een Dance For Life-voorstelling te kijken. Heel leuk, zijn elke avond gratis dingen. Donderdagavond is er balroomdancing en vrijdag Jessica Simpson.



Even bij het begin beginnen. Alles in Jeff City is klaar.. Ik heb mijn rapport af en ingeleverd. Zoals verwacht had Ann geen commentaar op mijn persoon, qua proces en persoonlijke ontwikkeling. De enige feedback die zij eigenlijk gaf was een paar komma’s waar punten moesten staan. En ohja, dat je dingen die je ‘in de wandelgangen oppikt’ niet mag gebruiken voor een rapport. Ben ik het niet helemaal mee eens; ontevreden geluiden in de wandelgangen zijn toch ook een signaal dat er iets niet goed zit? Maargoed, whatever. Ze wilde mijn persoonlijke evaluatie natuurlijk niet met mij samen invullen; die stuurt ze op naar mijn docent. Ook zo’n goede ‘leerervaring’; ahum. Nouja, Angie stuurt ook een brief over mijn performance en uitleg hoe de situatie in elkaar steekt. Dus dat is wel prettig. Niet dat ik me er ook maar enigszins druk om maak, ben allang blij dat ik er vanaf ben!

Ik heb nog nooit van mij leven zoveel gegeten als bij de afscheidsbarbeque. Halleluja. Telkens als ik iets op had kwam er een nieuwe schotel uit de koelkast met ‘dit moet je ECHT even proberen’ … vervolgens een enorm glas Pina Colada… yugh. Maargoed, was een gezellige afsluiting. Wel enigszins raar was dat mijn collega’s voor de helft al vertrokken waren zonder ook maar dag te zeggen toen ik uiteindelijk wegging. Achja.

Afscheid van Bronwen nemen was het moeilijkst. Ik bedoel, we hebben toch zes maanden elke dag met elkaar heen en terug (= uur in totaal) in de auto gezeten, samen gewerkt, samen boodschappen gedaan, samen gewinkeld, samen uitgeweest – toen we aan het lunchen waren met David Currey hadden we zelfs zonder het te weten dezelfde salade besteld met dezelfde dressing allebei on the side en met whole wheat bread extra. En we maken elkaars zinnen af. Toen we daar eenmaal op gingen letten was het best eng hoe erg we op elkaar afgestemd waren… Dat was dus even slikken en erg huilen bij het afscheid. Gelukkig was Alex er en die heeft me aan de whiskey en tequila gezet (mánnen… huilende vrouwen en alcohol, hoe vaak moeten we nou nog zeggen dat dat geen goede combi is??!) Wel een erg lekkere combi trouwens. Een Van Riven-of-zoiets Bourbon en een Barton(klopt dat?) Errug lekker. Erg veel alcohol ook (50%). Maar na die ENORME barbecue kon ik alles hebben, voelde er helemaal niks van (tot ’s ochtends vroeg om 5 uur…) Angie heeft me afgezet bij het vliegveld en na een kleine tip heb ik een hele aardige koffer-meneer gevonden die mijn twee koffers van 70 pond each kon sjouwen… hihi. Vervolgens kom ik bij de douane en is mijn ticket gemarkeerd met “S” en moet ik meekomen naar een speciaal kamertje waar ik helemaal gefouilleerd wordt en mijn koffer helemaal uitgepakt wordt (!!! Weet je hoe lang het me kostte om die in te pakken gvd?!) Nouja, met wat gegein kom je er wel dus ik heb ze vriendelijk bedankt voor de gratis massage en het efficiënter inpakken en toen het vliegtuig ingestapt. Overstap in Pittsburg, waar ik vervolgens een vliegtuig had waarbij stukjes ijs uit het plafond vielen. Lekker voor je gemoedsrust. Volgens mevrouw de stewardess zat het in de airco. Nouja, het zal wel. Aangekomen in NY bleek mijn ene koffer het gewicht niet helemaal overleefd te hebben, dus die moet ik eventjes zien te fixen ergens.



Mijn hostel hier is helemaal cool. Op 27th en 7th, naast het “Museum of Sex”, en om de hoek bij fifth avenue en Madison. Ik ben al helemaal 5th ave afgelopen, en madison heb ik gisteren gedaan. Kom je bij de Chanel, Louis Vuitton etc… hele grote beveiligingskerels voor de deuren… vrij intimiderend allemaal. Maar na mijn haircut bij “The Facestation” door David-himself kon ik de hele wereld aan. Dus ik in mijn nieuwe jurk van Century-21 met mijn nieuwe kapsel (ik moet ook leren fohnen!!) even snel een taxi aangehouden, richting Chanel gestuurd, en daar met heel veel air gewoon de winkel binnengewandeld. En toen ik die eenmaal gehad had heb ik Versace. Dolce en Gabana, Burberry etc ook allemaal maar even geprobeerd. Strategie: Niet op het prijskaartje kijken, schouders naar achter, borst naar voor, en vooral bij alles roepen: “Oh my gód… that is sooo beautiful… Do you have that in white too? That would match perfectly with my new Fendi”. Vervolgens komen er drie sales-dames op je afgerend die je in een paskamer van 5 bij 5 met sofa en champagne installeren en mag je alles passen. Het meest tricky is dan omniks te kopen (nouja, een blik op je prijskaartje en dan aan huidig banksaldo denken, is wel genoeg om dat tegen te houden) maar om dat dus wel geloofwaardig te doen, ik bedoel, alles beoordelen als ‘AMAZING’ en het dan niet kopen, dan ben je inderdaad schooier. Dus ik vond dat ‘ene naadje’ bij die geweldige laarzen wel heel storend, de bontjas had ik vorig seizoen al gekocht, en bij de zonnebril vond ik toch het model van Jean Paul Gaultier beter. Grinnik. Het meest moeite had ik met de GEWELDIGE glimmende donkerrode leren jas van Dolce en Gabana. Toen ik die aan had begon mijn creditcard wel erg te gloeien. JEeeeetje wat een mooie jas. Wat een onwijs mooie jas. Wat een fantastische jas!!!!! (Als iemand nog een kerstcadeautje zoekt; Dolce & Gabana. Limited Edition. $2000 ) Zucht. Ik heb dat verhaal van ‘dan moet je maar een rijke man trouwen’ altijd onzin gevonden, maar ik moet zeggen; als mijn goede baan – goedverdienende carriere nou niet opschiet ga ik er toch ernstig over na denken. Wat een prijzen. Sjongejonge.



Nou, wat betreft volk is het hier hartstikke gezellig. Ik heb de eerste dag franse Jeremy ontmoet (die dacht dat ik een Amerikaan was… haha) en Shioban uit Engeland, en Matt uit Australië. Met zijn vieren gezellig zitten discussiëren over (oe kan het ook anders) Bush, politiek, cultuurverschillen, etc. Erg leuk. Shioban en ik zijn de dag daarna wezen shoppen bij Century 21. Een outlet-store voor designersclothes. Wat een ramp zeg; graaiende mensen, nergens mijn maat, alles doorelkaar, dingen die net uit de mode zijn… nouja, wel een leuke jurk gekocht (en dan pas je dus in een universele paskamer zonder hokjes met spiegels. Shocking.) en ook een hele mooie shawl. Ik was van plan een ochtend er voor uit te trekken om naar Ground Zero te gaan, maar toen we uit de Century21 kwamen stonden we ineens oog in oog met het monument enzo. Dus dat kan ik ook van mijn lijstje strepen. Toen naar Lower Eastside en East Village geweest, vintage shoppen. De meest aparte winkeltjes gevonden. Een van de jongens die daar werkte vond dat ie mij in vintage moest heisen (vergeleken met Shioban was ik inderdaad ‘very plain boring’) dus die trok een jaren dertig bloemenjurk uit het rek – en werkelijk; helemaal geweldig. Zat als gegoten. Ik had hem bijna gekocht – ware het niet dat er een gat in de stof zat. Tsja; dan kan hjet vintage zijn, ik ga geen dertig dollar neerleggen voor iets waar de gaten invallen. Helaas. Wel een hele sexy zwarte top gekocht. Vandaag naar Soho gelopen (ook maar dertig blocks… ik heb geen sportschool nodig hier) en daar in een boutiekje met 50% korting nog vanalles gepast. Een heel mooi wit jurkje van Moschino geprobeerd, met zwart patroon en strik, erg leuk. Helemaal 20ies, maar die zat STRAK –oeioeioei. Dat hoorde zo, en het misstond ook niet (figure hugging, kwamen mijn beste ‘feautures’ uit) maar hij zat zo strak dat ik amper kon zitten. Dat vond ik toch iets minder (al was hij ‘maar’ $100.) Daarna een zwarte top van Versace geprobeerd met blote rug, voor de leuk. Dat doe ik dus niet meer, want die ‘ik kan het altijd proberen’-paspogingen zijn veels te gevaarlijk. Het ding was namelijk helemaal fantastisch en zooo sexy, dat ik die $160 er bijna voor over had. Toch maar geslikt en niet gedaan. Toen ik alles in het rek terug wilde laten hangen inclusief zwarte broek was de verkoopster zo gedeprimeerd dat ze wel wat van de prijs ad wilde doen van de zwarte broek omdat het naadje week. Heb ik hem mooi van $100 naar $50 gekregen. Gna gna. Hebben jullie al genoeg van mijn shop-verhalen? De maten hier zijn vreemd, want was ik eindelijk een maatje 6 (als in amerikaans, is 36) bij de Zara kreeg ik 44 niet eens dicht (?) en bij een ander Europees merk was ik ineens weer 38. Hoop dus niet dat mijn nieuw verworven 36 ineens in Europa geen bal meer voorstelt, haha. Oh en ik ben BIJNA vergeten te vertellen over de zonnebril die ik gekocht heb. Daar blijkt uit dat ik STIJL heb ipv naar merkplaatje kijk want van alle Guccis en Chanels die ik bij Saks Fifth Avenue heb geprobeerd met mijn persoonlijke verkoper Dave, was deze het allermooist (Oh my GOD this looks FABULOUS on you – aldus Dave) En inderdaad. Ik heb nog geprobeerd of er niet een bril was met een groot merk op de zijkant dat je er aan af kon zien hoeveel blingbling hij was – maar die waren allemaal stom. Dus ik ben nu trotse bezitter van een Oliver Peoples bril in ‘Tara’ met grote Ovaal-Ronde glazen die van bruin naar geel verlopen. En idd, ik look fabulous. Dat vond ik die (ehh) $$$ meer waard dan een merkje. Hij is echt fantastisch. Dave en ik hebben nog even getwijfeld over een Mark Jacobs, maar deze was beter. De keuze was snel gemaakt toen Dave zei dat ie matchde met mijn haar, grinnik (ik heb Brigit Bardot kapsel nu)



Morgen ga ik naar Barneys jeans shoppen, en kijken of ik eindelijk iets bij Vics Secret kan vinden. Mijn missie vandaag naar Agent Provocateur was niet helemaal gelukt. Ik had uiteindelijk de winkel gevonden in Soho – helemaal cool. De dames die er werken hebben een roze zuster-pakje aan van Agent Provocateur met hun BH er uit showend. Maar de sale bestond alleen uit gaasjes en veertjes, en de rest van het assortiment was ook gemaakt voor eh… iets meer Pam material. Ik heb een balconet geprobeerd die helemaal fantastisch was, maar ik vond de string niet mooi en het setje kwam ook uit op $200. Dus morgen maar even bij La Perla kijken ofzo.



Oeh. Ik heb ineens draadloos internet op mijn kamer via de creditcard van iemand anders… ?

Snel dit versturen maar, morgen meer!



Xxx Lau

Anoniem

Re: Laura in the USA - update 22-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 01:11

Dankjewel Nog lekkere verhalen om te lezen voor het slapengaan

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Laura in the USA - update 22-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:59

Aangezien Laura weer terug is in NL en daar al een nieu topic over heeft, sluit ik deze om verwarring te voorkomen.