Internet Bundel Ben Zwisterland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GerenGer

Berichten: 1009
Geregistreerd: 31-07-08

Internet Bundel Ben Zwisterland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 20:27

Hello!
Ik heb een abonnement bij Ben en altijd als ik op vakantie ging in Zwitserland ging het internet buiten de bundel om. Maar nu ga ik dit jaar studeren in Zwitserland voor 1-2 maanden. Ik vroeg me af of iemand weet of je er een optie is bij Ben om zonder extra kosten alsnog van je internet in je bundel gebruik te kunnen maken. Iemand hier ervaring mee? Of moet ik dan gewoon een andere profider gaan zoeken en m'n abonnement bij Ben stopzetten?
Alvast bedankt!

FennyPower

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Internet Bundel Ben Zwisterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:30

Geen ervaring met Ben.
Ik gebruik simpel van 10,- in de maand met veel internet wat ik niet volledig gebruik. Ook in zwitserland zonder extra kosten :)

Blacky94

Berichten: 3502
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:47

Geen ervaring met Ben, maar kijk anders even naar een eSim indien je telefoon dat als optie heeft. Zelf recent voor de Cariben relatief goedkoop via Mobimatter een eSim gekocht waardoor ik gewoon voor normaal geld kon internetten. SMS/bellen hield ik op mijn NLe sim en mijn eSim had ik ingesteld als keuze voor internet. Daar zat ook geen telefoonnummer aan gekoppeld dus kon daar ook sowieso niet mee bellen/sms'en. Werkte perfect.

Volgens mij heeft Vodafone wel Zwitserland in hun bundel zitten, maar om nou voor 1-2 maanden een heel nieuw abonnement af te moeten sluiten lijkt me ook niet echt lucratief.

juliedo24

Berichten: 992
Geregistreerd: 15-04-12
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:59

Als het op vakantie buiten de bundel valt lijkt me dat je nu ook een extra bundel zou moeten aanschaffen. Maar als je alleen whatsapp gebruikt hoeft dat misschien niet zo duur te zijn?
Ik gebruik zelf al 5 jaar mijn Simpel abo in Zwitserland :D zonder extra bundel of kosten. Zit bij simpel inbegrepen en je kan je nummer houden als het goed is.

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Internet Bundel Ben Zwisterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 21:06

Ik werk voor Ben, nee dat is er niet O:)

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Internet Bundel Ben Zwisterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 22:17

Ik ben net terug na 2 maanden Zwitserland. Ik had onbeperkt internet van KPN. Dit bleek in buitenland, in ieder geval Zwitserland 50 GB. Ik was in de astmakliniwk in Davos. Het was allemaal erg verschillend qua abonnement. Ik hoefde voor bellen niet bij te betalen, maar sommige medepatienten dan weer wel.

Dus als je overweegt over te stappen zou ik goed lezen.

We gaan nog naar Griekenland, dichtbij Turkije dus opletten met providers. Vodafone zit Turkije in je abonnement en KPN weer niet. Weet niet of dat soort dingen ook relevant zijn voor je.

Malle_meid

Berichten: 199
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Internet Bundel Ben Zwisterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 22:58

Probleem is dat Zwitserland geen EU land is, dus gelden de dure buitenland tarieven bij de meeste providers. Als je op je mobiel ook een eSim kan gebruiken, dan zou je ook Holafly kunnen aanschaffen

Tiggs

Berichten: 7535
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 22:11

Ik ben van T-mobile naar Simyo gegaan onder andere vanwege regelmatig verblijf in Zwitserland.

Bij Simyo valt Zwitserland onder het EU-tarief.